#81
Posted 14 July 2013 - 22:29
http://www.scootpart.../product/62846/
Ali pokusao bi prvo nesto sam izraditi, pa ako moze link ovdje ili na PM za kakav provjereno dobar kalkulator
I da li se moze iz portmape znati koji su uglovi otvorenosti odredjenih kanala?
#82
Posted 14 July 2013 - 22:42
#83
Posted 14 July 2013 - 23:13
E sad.. Iz ovog kalkulatora dobijam sledece.. (ako racunam da je duzina klipnjace 2x hod, odnosno 86 mm)
Izduv: 178 stepeni
Prelivni: 121 stepeni
E sad sto se tice rezonantne duzine... Ovaj moj serijski auspuh ima duzinu od ulaza u cilindar do kraja protivkonusa tacno 74.5 cm, sto mi sa ovim kanalima (i ako racunam temperature gasova 350 stepeni) govori da bi mogao rezonirati na 9047 obrtaja.. Cemu ja nikad nisam bio ni blizu sa trenutnim rolnicama, jer mi trenutno u ubrzanju drzi negdje oko 7300-7400
Edited by sinisa93, 14 July 2013 - 23:14.
#84
Posted 14 July 2013 - 23:17
#85
Posted 14 July 2013 - 23:28
#86
Posted 14 July 2013 - 23:34
#87
Posted 14 July 2013 - 23:36
#88
Posted 15 July 2013 - 07:50
#90
Posted 15 July 2013 - 13:05
cvele, on 15 July 2013 - 11:15, said:
sacu malo da odem u off al vidim da dosta ljudi uzima preko e-baya i da kaci linkove tih aukcija, mozda bi bilo dobro da se negde u chat podforumu napravi tema sa objasnjenjima kako tamo kupovati i podeliti neka iskustva sa nama koji ne znamo, a nesto bi mozda uzeli... izvinjavam se sto offujem u Sinisinoj temi, ako smeta obrisite posle ovaj post
#91
Posted 15 July 2013 - 13:57
#93
Posted 21 July 2013 - 21:29
Imao sam nekih obaveza ovih dana pa me nije bilo na forumu..
C parametar nije 0, ali jbg zaboravih da ga izmjerim.. Uglavnom onako kako se sjecam od oka od 0.5 do 1 mm... Provjericu nekad kad uhvatim vremena tacno...
Po analizi vidim da je maksimalna snaga negdje eto recimo oko 7500 obrtaja, a po mojim proracunima ova serijski auspuh rezonira na 9000, pa sad na kojim obrtajima da gadjam ubrzanje? Na maksimalnoj snazi cilindra ili na rezonantnim obrtajima?
#94
Posted 21 July 2013 - 21:45
#95
Posted 22 July 2013 - 10:11
dužina grane do ulaza u cilindar = 255mm
d5 = 95mm
d4 = 200mm
d3 = 65mm
d2 = 130mm od toga polovina = 65mm
Lr = 40+255+95+200+65+65 = 720mm
ako uzmemo da je srednja temperatura gasova 350 kao na nekadašnjim motorima koje Jennings spominje jer je i pritisak dosta malen, imaćemo brzinu gasova od 541 m/s..
ako je sve izmereno kako valja po kalkulatoru izlazi ovako
Proračun očekivanog rezonantnog broja obrtaja iz uglova izvduvnog, prelivnog kanala i rez dužine auspuha
Unesi vrednosti:
Alfa iz 175.9 [deg]
Alfa pr 118.5 [deg]
Lr 72 [cm]
T 350 [°C]
Rezultat:
t1 0.002661738 [s]
t2 0.002661738 [s]
Alfa m 147.2 [deg]
Alfa v 28.7 [deg]
Cs 541 [m/s]
Rezultat:
n 9217 [o/min]
Dakle ako su sve mere ok, onda je to što gore piše, sad cilindar je najverovatnije projektovan za auspuh koji nije rezonantan, tj. dok je imao pregrade i katalizatore, i to što je on sada najbolji na 7500 ne znači da neće raditi na 9000, čak štaviše uglavnom se, kada nisu trkačke mašine u pitanju, kalkuliše malo niže, jer se u protivnom dosta izgubi na ubrzanju i elastičnosti motora...
Ovaj cilindar bi mogao malo da se dotera da bude nijansu agresivniji, mene zabrinjavaju maleni pritisci koji su ostavljeni jer za niže obrtaje i nije potrebna veća brzina transfera fluida, a sa druge strane treba imati u vidu da je kineski materijal po strukturi malo osetljiviji, te da bi ovakav jedan motorić mogao da se kotrlja bezbrižno, fabrika nije preterivala sa temperaturama i pritiscima... kako god , ono što su želeli da dobiju to imaju, za mene je svakako vredan jer je skladan za obrtaje koje je projektovan, za razliku od dosta aftermarket kineza koji su nabacani sa kanalima i prekopirani sa svakojakih mid race cilindara...
sa mog aspekta ja bih podigao pritisak na oko 120-140 PSI-ja i ciljao obrtaje oko 8500 za tvoju situaciju auspuha...
#96
Posted 22 July 2013 - 12:20
#97
Posted 22 July 2013 - 19:32
mrgood, on 22 July 2013 - 12:20, said:
ja sam te greške u merenju prevideo i ukalkulisao
boldovao sam gore
#98
Posted 23 July 2013 - 19:57
Izvadicu trenutne rolnice, pa negdje izvagati (jer se na njima ne vidi koje su), vjerovatno negdje u zlatari, jednostavnije je nego da kupujem vagu, i pokusacu sa 1 gr laksim, pa cemo vidjeti rezultate...
E sad sto se tice same obrade, to sto si spomenuo da bi se mogao napraviti malo agresivniji... Cime, kako? Predpostavljam obradom izduvnog kanala, ali to nisam nikad radio, a vjerujem da nemam potreban alat za to .. I to podizanje pritiska mi nije bas najjasnije...
Inace zaboravio sam da napomenem, na kraju izduvnog kanala, tamo gdje se zavrce auspuh, precnik kanala nije prilagodjen otvoru u auspuhu, tj. manji je za par mm... Cak nije ni okrugao, vec u obliku elipse... Pokusacu ubaciti sliku da vidite kako izgleda nesto kasnije , jer me trenutno zeza net
Edited by sinisa93, 23 July 2013 - 20:03.
#99
Posted 24 July 2013 - 22:59
E sad, da li bi sta dobio ako bi prosirio otvor na cilindru tako da odgovara unutarnjem precniku grane auspuha?
#100
Posted 24 July 2013 - 23:08
24 user(s) are reading this topic
0 members, 24 guests, 0 anonymous users