Jump to content


Ditech pila

Morini ajnšpric mašina

289 replies to this topic

#1 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 23 October 2013 - 22:00

Evo red bi bio da i ja predstavim svoje vozilo :)
Znači Aprilia SR 50 Ditech, 2004. godina.
Trenutno na satu nekih 28300 km ( par dana me nije bilo kod kuće, cura ga vozi, tako da se nebi čudio da je prešlo već i 30 000 :)

Skuter sam kupio u zimu 2011. godine, s 8000 km.
Vlasnik je bio moj bratić, koji ga je mazio, te je skuter izgledao kao da je izašao iz dućana.
I tako vozao se ja sa serijalom dosta dugo, čak sam putovao i na faks u Zagreb s njim(100 km u jednom pravcu), nekad se i vraćao isti dan.
Ah što volim te dane, pojma nemaš o ničemu i baš te briga dal će ti svjećica prdnut, puknut remen ili ležaji proružit, jer sam bio skroz zelen u svijetu skutera onda.
Skuter je vrtio kilometre bez problema.
Na nekih 13000 km sam uzeo polovan ZX, sa serijskim rolicama(pošto za ajnšpric nije da se dobivaju lakše u paketu, kao za karb verziju), ali malo su bile teže(vjerojatno zato jer su bile 7,7 g, a nakon skidanja blokada bi se trebale staviti 6,8 g).
Ovako je izgledao onda sa tim zx-om:

Posted Image

Posted Image

Uzeo sam onda od Malossija 7,0 g i to je bilo sasvim ok.
I radim ja kilometre i kilometre, da napomenem, bila se poštopala pumpa goriva u međuvremenu te sam je zamjenio novom(oko 150 €), a da imam današnju pamet, vozila bi još dan-danas.

Edited by Grale, 23 October 2013 - 22:02.


#2 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 23 October 2013 - 22:01

Na nekih 17000 km, zbog oštećenog navoja matice radilice i nedovoljne stegnusti, odšarafi se ista, i napravi mi dar mar po prenosu(mladost ludost, neznanje itd.)
Naravno, shodno tome ošteti se navoj na radilici.
Šta ćemo sada, radilica nema trunke lufta, a nitko ne želi raditi novi navoj ako radilica nije vani.
I tako onda promjenjeni ležajevi i semerinzi radilice, odnio radilicu kod tokara, koji je narezao navoj na M10x1,25 (bio M12x1,25).
Usput stavio nove karike.

U međuvremenu sam uzeo multivar, preporod nakon serijskog variomata, ali mi je krao nešto krajnje.
Vozio sam ga na 7,0 g rolicama ako se dobro sjećam.
Nekim spletom okolnosti (čitaj dobre pare uletjele), prodan je ZX i multivar.
Vratio sam serijski auspuh, i naručio polovan Polini Speed control.
Ubacio neke rolice koje sam imao kod kuće (dimenzije ko za piaggio, pa sam barem toga imao), i bio sam oduševljen.
Ubrzanje linearno, bez dernjave, i krajnja veća nego sa multivarom u kombinaciji sa zx-om(oko 75 po gps-u).
Nisam dugo izdržao bez zx-a, pa sam nabavio jedan polovan za odličnu cijenu u odličnom stanju.
Dobiveno 2-3 km/h u krajnoj, te puno bolje ubrzanje.

Evo i video:




Kratko vrijeme( točnije jedan dan) sam isprobao auspuh Malossi MHR repliku, ali kako to u današnje vrijeme ide, para je bitnija, tako je i ona ošla.
Uostalom i uzeta je za preprodati, ali žalim za tim potezom.

http://www.pohrani.c...7s/dsc0663w.jpg

#3 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 23 October 2013 - 22:03

I to me je držalo jedno vrijeme, dok skuter nije počeo opet slabiti, skroz lošije je išao, ali se nisam previše zamarao s tim pošto je već bila zima( otprilike 10.mjesec 2012.)

Polako sam skupljao pare i kako su dolazile tako su se dijelovi uzimali.
Malossi ECU:
Posted Image

Malossi kit (klip novi, cilindar polovan):

Posted Image

http://www.pohrani.c...8e/dsc1449s.jpg

Te polovna Malossi glava:

Posted Image

Glava je takva kupljena, valjda je doživjela neku havariju ili šta već, no nebitno pošto služi svrsi, ravna je i kanali za dihtunge su neoštećeni).

Kada se sve skupilo, skuter je odvezen u radionu (s grijanjem :)) kod prijatelja(nekima je vjerojatno poznata garaža tko je aktivan na MS-u), te polako krenuli s radovima.

Edited by Grale, 23 October 2013 - 22:04.


#4 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 23 October 2013 - 22:05

Prvo su izmjenjeni semerinzi i ulje u vilicama(nažalost nisam slika opet).
Ulja u vilicama NIJE bilo, kako je bilo loše stanje.
Marka vilica je Kaifa ( s oznakom K na tubu), kome trebaju dimenzije, pronaći ću u arhivi da sada ne kopam.

Na red je došla mašina.
Skuter raspokan:

Posted Image

Mašina dole:

Posted Image

Pa malo rastavljanja i sastavljanja:

Posted Image

Posted Image

http://imageshack.us...67/dsc1497i.jpg

http://imageshack.us...27/dsc1498w.jpg

I tako na 23000 je legao kit.
Da napomenem, razlog zašto zadnjih parsto km nije išao najbolje je bio dihtung glave koji je prdnuo.

Edited by Grale, 23 October 2013 - 22:06.


#5 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 23 October 2013 - 22:06

Nakon što je mašina bila složena, mislilo se malo na stajling i samu ciklistiku skutera.
Još davno su legli led žmigavci i stavljena bočna nogara, naljepljeno par naljepnica itd :0takoje: .
Kupljen amortizer YSS (za cm duži od orginala), cijena nekih 30 €, inače za Italjet Dragster.
Amortizer je vrh, za te pare dobiti štelajući amortizer.

Posted Image

Posted Image

Pošto je gornji prihvat(na rami) na rami više-manje univerzalan, tu nije bilo kemije.
Donji prihvat je bio širi na amortizeru, negoli na bloku, pa sam to nadoknadio šajbama od 3,5 mm debelog željeza(po dvije sa svake strane).

Posted Image

Mogao sam to i ljepše uraditi, ali bitno da služi svrsi.

Skuter s kitom je odlično išao, stavio sam red sponge i polini lamelice.
Airbox sam otvorio na 18 mm ulaznu rupu(isto kao i promjer TPS-a), te sam svjećicu dobio idealne boje.

Ovako je to išlo:


Edited by Grale, 23 October 2013 - 22:07.


#6 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 23 October 2013 - 22:07

Quote

Kratko vrijeme( točnije jedan dan) sam isprobao auspuh Malossi MHR repliku, ali kako to u današnje vrijeme ide, para je bitnija, tako je i ona ošla.
Jesi bar stigo da vidis razliku u odnosu na zx ?? :0takoje:

#7 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 23 October 2013 - 22:09

Ali nešto je falilo.

I tako je došao primar od BGM-a ( cca 10% produljenja).

Posted Image

Nekih 50 €, ne sjećam se točno, a dobije se uprešan serijski zupčanik sekundara u zupčanik primara(vidljivo na slikama).

Posted Image

Kod konkurencije koja je skuplja, to se ne dobija, te morate sami prešati sa serijske getribe na tu aftermarket...
I tako digla se krajnja na nekih 88 km/h(s prijašnjih 85), ali okretaji su se drastično na krajnoj smanjili, te je to glavni razlog zašto sam uopće i uzimao aftermarket getribu.
Prije bi otišao u iberturažu već na 85(po satu), sada ode tek na oko 95.


Pa je onda uzet Koso multimetar.
Ima opcije brojenja okretaja, temperature rashladne tekućine, te radnih sati.

Posted Image

Prijatelj mi je napravio T-komad da mogu uglaviti senzor temp.

Posted Image

Mana multimetra je što nema osvjetljenje(kao npr. Stage 6), pa po mraku ništa nevidim na njemu.

#8 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 23 October 2013 - 22:10

View Postcvele, on 23 October 2013 - 22:07, said:

Jesi bar stigo da vidis razliku u odnosu na zx ?? :)
Već je cvele uletio, aj evo još par postova da iskopiram :0takoje:
Vidjela se razlika, nisam prijenos dirao, tražio me sigurno pola grama lakše rolice.
Baš se osjetila "rezonancija" dok je ušao u tražene okretaje.

#9 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 23 October 2013 - 22:12

I tako vozih se ja jednog dana kući, zagrijem ga, dam gasa i odjednom počne nešto mljeti.
11 h navečer bilo, ja nekih 10 km od kuće.
Odmah sam znao da su ležajevi radilice.
Uspio sam doći do 500 m od kuće i tu je skuter stao(izbio semering od prevelike temperature).

Kad sam raskopao mašinu, imao sam što vidjeti:

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Rad u hladovini (samo 35 C u hladu :0takoje: )

Posted Image

#10 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 23 October 2013 - 22:14

Razlog:
Pojeden dosjed radilice sa strane variomata, tipična boljka Morini mašina.
Vjerojatno zbog predugačkog kraka radilice, ali tko bi ga znao.
Naravno ja sam luft osjetio već, i bilo je pitanje dana kada će se to dogoditi, ležaje sam kupio već davno nove, samo sam skupljao novac za radilicu.

Da vam dočaram koliko se dosjed pojeo:


Testirano samo s unutrašnjim prstenom, pošto je vanjski ostao u bloku puknut (vidljivo na slikama :0takoje: ).
Ležaji su bili SKF poliamid i Koyo C4 poliamid kavez.
Dobra stvar pa nije napravilo havariju, jer je kavez izgorio.
Ali je zato bilo čišćenja termogrupe od taljene plastike.

Stanje termogrupe nakon 4000 km:

Posted Image

Posted Image

I ništa, pošto sam imao ležajeve, trebao sam sačekati dva tjedna da mi stigne radilica, ali igrom slučaja, radilice je bilo na stanju, te sam je dobio kroz par dana(zbog vikenda se to odužilo).

Uzeta BGM radilica:

Posted Image

Posted Image

S dvije rupe za podmazivanje malog igličastog ležaja:

Posted Image

#11 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 23 October 2013 - 22:15

Spremno sklapanje mašine:

Ležaj NTN Japan čelični kavez u velikom bloku:

Posted Image

Koyo Japan C3 poliamidni kavez u malom:

Posted Image

Sve sklopljeno uz grijanje i hlađenje i bez uporabe sile.
Nakon centriranja radilice u blokovima, to je izgledalo ovako:



Odmah je stavljen Polini kevlar remen, pošto je došao par dana prije.
Ništa značajno se dogodilo nije od onda, pošto je prošlo nekih 1500 km.

#12 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 23 October 2013 - 22:17

Par slika skutera za kraj:

Posted Image

Posted Image

Ovoliko mi je izmjereno na valjcima na tehničkom, pa me možete svrstat u midrace klasu ( :0takoje: )
Lažu valjci na veliko na tim brzinaa.

Posted Image

Setup:
Malossi Sport + Malossi ECU
Leovince ZX
Polini Speed control (4,75 Stage 6 rolice)
Polini kevlar
Malossi red sponge
Polini usisne lamelice (mislim da su 0,3 debljine)
Serijsko kvačilo(serijski federi) i serijsko zvono
BGM radilica
Gume Dunlop Scootsmart
Svjećica NGK ZMR7AP

U planu regulator pritiska goriva koji propušta 3 bara(naručen, treba da stigne svaki čas).
Pleteni lajtunzi od nove Srke(čekaju na montažu)
Braking diskovi(čekaju zgoditak na lotu :) )

Eto, pokušao sam dočarati tih 2,5 godine u ovih par postova, naravno nadam se da ću apdejtati što ćešće.
Svaki komentar dobro došao, također i kritike.

Edited by Grale, 23 October 2013 - 22:20.


#13 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 24 October 2013 - 00:13

Pa red je bio da otvoriš tvoju temu...sad vidimo tu ljutu spravu što nam kriješ!! Ovo je retkost, ok imamo i Gogy-a, da se ditech slaže...

Sa Malossi sportom se vidi drastična razlika u ubrzanju od fabričkog cilindra...sada sasvim lepo ubrzava i koliko sam te razumeo ide 88kmh pravih? Sećam se, ja sam imao 89kmh po gps-u sa Malossi sportom, dužim prenosom i ostalim stvarima na Peugeotu Jetforce...to je sasvim ok!

Sr-ka lepa ko i uvek i vidi se očuvana dobro...radujem se nastavku projekta!

#14 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 24 October 2013 - 01:03

Pa da recimo tih 88 mi je neka normala.
S vremenom skužiš kolko, kada i gdje i gps slaže, pa imaš točnu vrijednost.
Naravno, bez naginjanja, nizbrdica itd.
To nisam ni mjerio.
Zaboravio sam par podataka navesti, potrošnja goriva je u prosjeku 2,75, čak i sad kad su hladniji dani, a pošto mi je (opet) otišao termostat, gotovo se ne stigne zagrijati po ovom vremenu pa radi po čokom cijelo vrijeme.
Najviše me mrzi ispuštati vodu da ga zamjenim.
Ulja troši manje nego neki auti :0takoje:
Litra mi bude sigurno 2500-3000 km, al svako malo nadolijevam pa ne stignem točno izračunati.

Još par sitnica imam za uraditi na njemu, i bude stvarno tip-top, što se tiče i mehanike i izgleda i ciklistike.
Setup je slagan da traje, da se ne kvari, da malo troši i donekle dobro ide.
Mislim da sam to i dobio :)

Edited by Grale, 24 October 2013 - 01:05.


#15 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 24 October 2013 - 01:04

Pa hvalimo te, koliko si problema imao, dobro si sve i uklopio... Jedino mi nije jasno kako se toliko potrošio dosed na radilici, da li je dužina kraka u nekoj sprezi sa oscilacijama na variomatu ili slično ... zaista je smešno kako je provrtila..

Ubrzanje imaš sasvim ok, i krajnja brzina nije za zanemariti... Reci nam kako je radio onaj MHR replika spuh, koja su iskustva

#16 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 24 October 2013 - 01:21

A eto nisam ni prvi ni zadnji kojem se to dogodilo.
Gotovo svakodnevno me zovu ljudi dali imam za prodati radilicu za morini.
Dali je stvar podmazivanja ili čega, neznam, ali uvijek se okrene ležaj na toj strani.
Vidiš na slikama kako je dugačak krak sa strane variomata.
Razumijem za karb zašto ima,jer tu dolazi uljna pumpa (sl. kao oni modeli pezoa što imaju meh. uljnu), ali onda nisu trebali pravit istu radilicu i blok za ditech.
Radilica ditech je drukčija zbog onog dijela koji pokreće kompresor, i drukčiji su mali blokovi, pa kud to, mogli su onda i veliki blok drukčije napravit.

Na ovoj mojoj radilici se dosjed potrošio za oko pola mm, i to sam sublerom mjerio.

Što se tiče replike, prije nego sam je uzeo(neka kompenzacija), već sam s dečkom jednim dogovorio prodaju.
Napravio sam 30-tak km, stvarno me auspuh iznenadio, od izgleda,preko zvuka do performansi.
Nije mi se dalo gubiti vrijeme na stelanje prijenosa, možda bolje da jesam.
Ovako napamet mogu reci da je jači za nekih 500 okretaja od zx-a, i da se osjeti razlika.
Šteta što je nov preskup, skuplji čak i od Yasuni R-a.

#17 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 24 October 2013 - 01:29

koji je to ležaj u velikom bloku 25x56x12 ?

#18 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 24 October 2013 - 01:32

25x52x13 mislim.
Drugi je standardni 6204, zato i ima c3 zracnost.

#19 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 24 October 2013 - 01:37

ja sam sa tim 25x56x12 na Kymco isto imao dosta gimnastike, jednostavno teško ih je naći jer su namenski, a ovde kod nas su se prodavali neki NTN za neke Aute, samo izgleda da nisu bili C3 pa su mi propala dva komada u vrlo kratkim intervalima... Imao sam i SKF, jednom, mislim da smo kupili sa Racing-prosportsa, i da idu u Liberty 125 ako se ne varam, ali je cena otrovna 22e komad ili tako nekako.. Uglavnom kopao sam šta znači taj završetak PXI33 ili PXI31 i ne sa nešto uspeha..

u svakom slučaju Kymco i Sym imaju iste na strani velikog bloka, i tu je problem dosta čest, konkretno taj uvek prvi propadne, ovo za provrtavanje mi je nepoznato za sada...

na malom bloku sam imao 20x52x12

#20 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 24 October 2013 - 01:43

Mene je taj NTN ispao oko 15€.
Serijski se ugrađuju on ili nachi, i drže brz problema 30000.
Zajebo sam se što nisam zapisao oznaku da vidim koje je zracnosti, ili barem da ga kontra okrenem u blok, pa da na slici vidim oznaku.
Žurba jbg,hladan ležaj,vruć dosjed :0takoje:

Sad guglam nešto, i ispada da je to standardna dimenzija??

6205.
http://www.50cc.eu/e...shaft-morini%29





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users