Jump to content


Sprint Eagle - Marko



1599 replies to this topic

#921 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 18 September 2015 - 01:28

Meni motor radi na 80* kad je full zagrejan. Ne znam da li mi je ovaj aeroxov hladnjak mali ili sta ali to je u praksi. Imam jos jedan isti takav hladnjak ali se dvoumim da ga stavim iza prednjeg tocka. Racunam u svakom slucaju da temperatura ispod tih 80 ne moze da padne osim ako ubacim ventilator.

To preko multimera mi se ne svidja iz razloga sto, kada prvi sledeci put zamenim bateriju i zaboravim da podesim maksimalnu temp na 90* eto pregrevanja jer se po defaultu crvena pali na 110*C. Hocu da mi sve bude kao iz fabrike i da ne razmisljam. Druga stvar je pitanje tih lezajeva radilice C4 koji kontam imaju luft preko 90* a ne ispod 70-80*... Koliko ja mislim idealno bi bilo bas ovo sto sam i uradio. Upalim motor, za minut se zagreje do 50* kada se pali pumpa i ostaje upaljena svo vreme dok temp ne padne ispod 50* ili kako vec podesim preko potenciometra. To sto ce relej da se pali i gasi na leru me ne interesuje i onako kada zavrnem pun gas odradi 3 puta paljenje i gasenje pumpe pre nego sto se voda u celom sistemu ne zagreje na nekih 70-80 i onda sve na sebe preuzima hladnjak i creva svojom povrsinom.

Auto radi na 90* za sto bi drugacije bilo u ovom slucaju gde su obrtaji tipa 12000 u minuti. Sve ostalo je stvar ukusa, zelje, potrebe...

Evo senzora itd. Zalepljen je pored svecice u gornjem levom uglu tu mi je bilo najzgodnije...

Posted Image20150916_181200

Posted Image20150916_181047

Posted Image20150916_181128

Posted Image20150916_181021

Edited by MaRk0, 18 September 2015 - 01:36.


#922 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 18 September 2015 - 01:38

Quote

Druga stvar je pitanje tih lezajeva radilice C4 koji kontam imaju luft preko 90* a ne ispod 70-80*.
Tolerancija lezajeva funkcionise obrnuto. Dok je masina hladna oni imaju lufta, kada masina postigne radnu temperaturu luft nestaje.

Edited by Lauda, 18 September 2015 - 01:39.


#923 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 18 September 2015 - 01:40

 Lauda, on 18 September 2015 - 01:38, said:

Tolerancija lezajeva funkcionise obrnuto. Dok je masina hladna oni imaju lufta, kada masina postigne radnu temperaturu luft nestaje.

Mislio sam obrnuto... :) Jbg greska.

#924 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 18 September 2015 - 01:44

A to za temperaturu ako si mislio u vezi onoga sto sam ja napisao - da napravis bolji temperaturni prelaz za gasnje (paljenje pumpe na 50C, gasenje na 40C) promjenom vrijednost otpornika R2 sam mislio samo iz razloga ocuvanja pumpe od habanja. Tebi svakako temperatura u voznji nece ici ispod 40C ali ce produziti vijek trajanja pumpe i izbjeci uzastopno paljenje i gasenje nakon prve aktivacije sistema kada hladna voda iz hladnjaka procirkulise kroz sistem pa naglo obori temperaturu cilindra. :)

Edited by Lauda, 18 September 2015 - 01:52.


#925 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 18 September 2015 - 01:48

Da. U pravu si. Prepravicu to. Duze ce trajati pumpa a na kraju krajeva i relej... :)

#926 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 18 September 2015 - 12:14

Treba tu ubaciti neki kvalitetan rele. Ova kutijica i nije najpametnije resenje sto si lepio silikonom jer isparenja silikona mogu da nagrizu bakar.. :D

Ja cu namestiti da se pumpa pali npr na 60 ili 65 stepeni a da se gasi na 50 stepeni pa cu videti koliko to znaci i koliko se motor brze greje..

#927 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 18 September 2015 - 17:07

Nisam silikonom. :) Stranice kutije sam lepio super lepkom i spolja presao onim pistoljem za plastiku da zadihtujem da ne udje voda slucajno. A ovakve releje imamo u raznim proizvodima bele tehnike koje stalno nesto pale i gase pa ce izdrzati dugo, nadam se.

Sad po ovim temperaturama se zagreje za minut. Videcu kako ce se ponasati kad zahladni. Nego brine me temperatura, danas mi se penjala na 85 stepeni na punom gasu na dugackom pravcu. Mada vrucina je napolju i bog zna koja je temp asfalta, nema sta da ohladi...

Edited by MaRk0, 18 September 2015 - 17:12.


#928 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 18 September 2015 - 20:14

Ne brini, i meni je oko 85 stepeni u gradskoj guzvi a ja jos imam veci hladnjak od ranera sp 180..

#929 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 20 September 2015 - 17:34

Jako mi se dopada ovo sto si odradio.
A za sigurnost od pregrijavanja treba samo ubosti LC termoprekidac sa skutera koji imaju crvenu lampicu za temp. I na njegovu stopicu samo spojis zicu od gasenja motora :) Jednostavno i sigurno.

#930 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 06 October 2015 - 01:06

Evo i ja cisto da napisem nesto. :) Elektronika za paljenje pumpe funkcionise super. Odradi 4-5 ciklusa paljenja i gasenja pre nego sto se motor zagreje na konstantnih 51-52*. Trenutno motor radi na 65*C i nista preko toga. Izgleda da sam ipak vozio sa jacom smesom jer od kad je zahladnelo motor ide super.

Problem u medjuvremenu je bilo paljenje(ignition), kako sam montirao mehanizam za paljenje na anlaser tako mi se desavalo da prilikom kurblanja bendix zakrci tj vrati klip unazad i ugasi. Zanimljivo je da to zavisi od toga kako pritisnem kurblu. Ako zakurblam polako teze upali ali se to ne desava i suprotno ako prejako zakurblam cuje se krrrrrrrk i moram ponovo. Prevelik ugao na malim obrtajima... Vratio paljenje blize GMT i sad se to ne desava. Jbo varijabilno paljenje i ovako extremnu krivu trebalo bi to biti malo blaze a ne skokovito od 20* do 30* pre GMT i to sve u rasponu od 1000 obrtaja.

#931 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 06 October 2015 - 09:37

jes u pravu si, kod mene ume da udari nogu ako ne zakurblaš dovoljno brzo

#932 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 13 October 2015 - 03:57

Evo je jedna od šema instalacija najpribližnijih mojoj na Eagle-u. Ja sam radio da bude u boji. Nije mi jasno samo čemu ovde 2 sirene i gde se na šemi nalazi prekidač koji ide na bočnu nogaru.

Posted ImageEAGLE SEMA INSTALACIJA

Posted ImageEagle sema instalacija

#933 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 13 October 2015 - 09:51

koliko sam ja uvideo, prekidač za nogaru na nekim skuterima otkači vod od CDI-ja ka bobini

#934 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 14 October 2015 - 02:53

Ok. Imam semu instalacija pa bih se sad vratio na proizvodnju el energije, generator - alternator - dinamu - stator - namotaje inner rotora...

Prvo. Nikad, ali nikad u zivotu vam nece trebati kompjuterski mis koji na sebi ima dva tastera sa strane koja su po fabrici bindovana za back - forward!!!! Isto tako ni smrdljiva gejmen®ska tastatura sa dodatnim " G " tasterima sa strane. Pa vec 20i post pisem bajku sa sve slikama, video klipovima i tekstom velicine kine, a kad slucajno pipnem taster za back ceo post mi ode u k...nepovrat. Pa ne mogu da verujem vise sta se desava! Ili sam ja smotan ili me neki gremlini ovde zezaju. Uradio sam reinstalaciju sistema i zaboravio da poiskljucujem ta sranja.

Posted Image20151014_014559

Posted Image20151014_014545

Debili izmisle neku igricu pa jos veci debili izmisle eksterne uredjaje prilagodjene tim igricama a najveci debili ih jos i koriste. j**em ti Counter Strike! Brat igra svaki dan a na istom smo netu, pa kad uploadujem neku sliku ili video njemu laguje-secka-kasni, nerviramo se i on i ja. Eto toliko...

Neka neko kasnije obrise ovo. Cisto da ne ispadne da se proseravam na forumu i da lupam gluposti.

Edited by MaRk0, 14 October 2015 - 02:56.


#935 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 14 October 2015 - 03:26

Ok. Imam semu instalacija pa bih se sad vratio na proizvodnju el energije, generator - alternator - dinamu - stator - namotaje inner rotora... Post sa 30-e strane...

http://forum.pyrothe...dpost__p__85832

Hocu da resim problem sa punjenjem-praznjenjem akumulatora. Sve sam povezao kao po fabrici tj po uputstvu koje sam dobio uz MVT. Farovi su ostali fabricki tj 2fara sa 35/35W H4 sijalicama koji se napajaju sa statora AC napon zuta zica. Sijalicu iz stop svetla fabrickih 21/5W sam uradio od LED traka tako da je potrosnja zanemarljiva. Pumpa za vodu je povezana na kontakt bravu tj na akumulator.

Problem je sto se meni aku isprazni posle 1.5-2 meseca. Znaci namotaji pune aku, ali nedovoljno u odnosu na to koliko pumpa potrosi. Sad hocu da osmislim sistem kako da sijalice u faru zamenim Led diodama a viskom stuje punim akumulator. Naizmenicna struja mi ovde ne treba. Postoji solucija da batalim el pumpu za vodu i ubacim mehanicku tad nista ne bih morao da diram.

#936 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 14 October 2015 - 14:54

Ne moze tako, tj neces nista dobiti, farovi se napajaju specijalnim vodom kuda ide samo ac napon. Akumulator ces rasteretiti tako sto izmenjas sve sto radi dok je motor ugasen, to je stop svetlo, zmigavci. Postoji cak jedan prekidac u rucki na onoj poziciji gde je sve pogaseno zapravo odvlaci 1A na masu, to sam provalio kad sam izbacio tu rucku sa prekidacima, kad bi samo to resio vise nebi imao problema ili vozi upaljene one led diode napred ili svetla klasicno..

To je problem sa bosch pumpom jer ona vuce oko 1,5A dok moja mercedes vuce samo 0,3-0,4A pa probaj kao moju da nabavis..

#937 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 14 October 2015 - 18:25

Cekaj. Mislis na onaj prekidac za svetla(iskljuceno-pozicija-oborena svetla)? To je na semi odozgo dimmer switch. U poziciji kada su svetla iskljucena zuta zica je spojena na rozu koja ide na otpornik, a otpornik drugim krajem na masu. Iz namotaja, zutom zicom ide AC struja na prekidac za svetla a posto je prekidac u ovom slucaju na poziciji iskljuceno struja ide preko otpornika direks na masu. Ok. Ali ovde se radi o AC struji iz namotaja pa kad motor ne radi nema ni struje. To sto vuce kao sto kazes 1A na masu bi trebalo da bude to u slucaju kada je motor upaljen.

AC struja iz namotaja ide belom zicom u regler gde se ispravlja na jednosmernu pa je na crvenoj izlaz za +12V. Jednosmerna struja iz reglera(crvena zica) se spaja na isti vod kao i +12V sa akumulatora pa jednim delom puni akumulator a drugim napaja potrosace koji idu preko kontakt brave.

Znaci po semi za ovaj inner rotor imam sigurnih 12V AC za svetla (zuta zica) i +12V DC za pumpu i*/ili punjenje akumulatora (crvena zica) maksimalnih 50W. A crna(schwarz) je u stvari zelena tj masa ili -12V DC. Ajd sad koliko mi sta trosi...
Posted Image20150320_134004_001

Pumpa za vodu 1.5A * 12V = 18W
Zadnje stop svetlo pa max 0.4A * 12V = 5W
Pozicije fabricke od le diodica nesto zanemarljivo pa neka bude 5W
Ostaje jos 20W za raznorazne signalne sijalicice i instrument tablu
A ako uracunam i zmigavce jos 20w...

#938 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 14 October 2015 - 19:21

Da to je taj prekidac, ne verujem da spaja ac napon na masu jer kad su upaljene pozicije i dalje se ne koristi ac napon a zica vise nije spojena na masu?

Da nije to neka zastita za prepunjavanje akumulatora koja spaja ac sa namotaja pre ili posle reglera na masu kad nista od potrosaca nije upaljeno..

#939 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 15 October 2015 - 10:02

@bojan ali u tom slučaju mora biti neki otpornik koji će u isključenom stadijumu da spaja strujno kolo na masu i tako da odvede tih 1A

ne može prekidač u ručki sam po sebi da vuče 1A...

mislim da je Gogi već pisao o tom problemu, da regler u neopterećenom stadijumu svakako troši svu energiju tako što vodi na masu i disipira u toplotu, ne znam da li ovo ima neke veze sa PJ, međutim sve bi trebalo proveriti i premeriti....

#940 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 15 October 2015 - 11:13

Ne znam... Mislim da to punjenje akumulatora nema veze sa onim otpornikom. Bojane u pravu si za to kad se upali pozicija. I dalje se ne koristi namotaj za svetla a on tada nije spojen preko otpornika na masu.

Ima li negde identicna sema reglera za bas ovakve motore? Ako slucajno neko zna neka pusti link pa da prostudiram. :) Na kraju cu i regler da uhvatim da kopam kao onaj CDI sa SR-ke.

Posted ImageEagle sema instalacija

Treba pogledati na semi sta je onaj "starter assy." jer i u njega ide zuta sa namotaja. Nasao sam gde je prekidac sa bocne nogare. To je ovaj switch off pored releja tj levo od crvene kleme.


Raskacio sam aku da probam sta se desava, upalim motor i radi sve ali se muci. To na leru a na vecim obrtajima radi sve. Pumpa okrece, elektronika... Ccc... Ovde ce dobro da dodje neka baterija najobicnija od 12V i dja. Dajte semu reglera ako se neko vec bavio time.





6 user(s) are reading this topic

0 members, 6 guests, 0 anonymous users