Jump to content


Pitanja - karburator


240 replies to this topic

#101 dmauka

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 43 posts
  • MestoБеоград
  • VozimCFmoto E-charm 125

Posted 16 November 2015 - 15:22

Pozdrav,
jedno pitanje. Da li je moguće zameniti karburator tipa CY6 (valjda je to oznaka, za kineske od 125cm3) sa nekim kvalitetnijim, da li je isplativo ili je bolje kupiti nov kineski?
Koji su parametri bitni za zamenu karburatora? Pretpostavljam da je bitan prečnik ulaza i izlaza, kao i da li je u pitawu mehanički ili elektronski gas?

#102 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 16 November 2015 - 15:30

za 4T skutere moraš koristiti karburator sa membranom

http://www.racing-pl...l?newcPathco=16

#103 dmauka

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 43 posts
  • MestoБеоград
  • VozimCFmoto E-charm 125

Posted 16 November 2015 - 15:39

Hvala za link, po slikama, izgleda da je kod ja stavljen ovaj racing karburator, sad bih mogao da jurim običan...možda je to razlog što mi troši malo više?

#104 SpenserMKD

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 267 posts
  • MestoSkopje
  • VozimAprilia sr50

Posted 23 May 2016 - 12:08

Sjebo sam karburator... ko me tjero, prejebao sam strafic za ler. .radi se o aprilia sr50 :D Sad nece da upali nikako.. vrti levo, vrti desno, ma nece da upali. Verglam tu 30 minuta. :D Ako na srecu upali, ondak dok je zagrejan pali opet, al sutra dan .. .!., ne pali.

Kako da vratim karburatora t.e. straf za ler na fabricke postavke t.e. na 0, i onda da ga podesim na 1600-1700 obrtaja.. ? :D Pomos.

#105 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 May 2016 - 12:11

Proveri jel spojen el sauh?
Srafic zavij do kraja (0) pa odvrni 1 pun krug (360*). Kad ga upalis, pusti da radi, da se zagreje, provozaj, izduvaj ga malo, pa kad stanes, onda steluj srafic za vazduh (mali) pa onda ler (veliki sraf).

#106 SpenserMKD

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 267 posts
  • MestoSkopje
  • VozimAprilia sr50

Posted 24 May 2016 - 16:54

Probao sam, upalio je mislim na 2, 2ipo krugovi, i zatvorio sam dotok vazduha.. e sad, ima mali problem. Osecam da na ler zaliva, ok, smanjicu dizna, sad je 64. E sad, ako uradim ovo, kao na slici, pali bez problema.. znaci da zatvorim dotok vazduha. Onda pali bez problema.. posle ubacim crevo, i opet si pali bez problea. Znaci problem je ono prvo palenje.. i aj sad.. sta da radim :D

Posted Image

Ma pred da ga rastimam, radilo je sve super, i ler i sve. :D Sad je uzas.

#107 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 May 2016 - 17:28

Druze jel ti citas sta ti pisem?

Da li radi elektricni sauh?

Sada je vruce napolju, prvo paljenje je pod sauhom i naliva gorivo. To ti nije merilo, treba da te interesuje samo kako se steluje kada je vruc i kako se ponasa u voznji. Problem sa paljenjem resi sa manuelnim sauhom.

#108 SpenserMKD

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 267 posts
  • MestoSkopje
  • VozimAprilia sr50

Posted 24 May 2016 - 19:24

Aca a kako da proverim ja dali radi electricni sauh ? :D Kabel je ustekan, to si je sve u redu.. ako mislis na to ? Ja sam totalna neznalica, zato pitam...

#109 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 May 2016 - 19:35

Ok, znaci ustekan je, a vidis da radi jer naliva i nece da upali hladan dok ne dodas gas ili skines cev za vazduh.

Zato kazem, toplo je sad napolju, ne treba mu sauh pa te laze. Nabavi manuelni, lakse ces stelovati karb.

Sve sto radis mora da bude motor zagrejan, vruc.

#110 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 24 May 2016 - 19:38

Provjeris ga lako, prva metoda koja nije pouzdana je da stavis prst na najvisu tocku coka. Nakon 5min voznje, mora biti ugodno topao, oko 40°C.


Druga precizna metoda je sa izvadis cok iizmjeris koliko je iglica izbacena.
I nakon 5min voznje ponovo izmjeris, mora izaci barem 5mm.

Treca najbolja metoda je ista kao druga samo sto cok spojia direktno na aku i pratis pa izmjeris sta se desilo.

#111 SpenserMKD

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 267 posts
  • MestoSkopje
  • VozimAprilia sr50

Posted 25 May 2016 - 19:18

Ajde probacu... samo jedno me buni, sve je bilo u red i palio je na prvi zub... otkad sam rastimao onaj ler straf, tad su poceli problemi. I sad vi kazete da simptomi ukazuji na sauh.. odakle se pa sauh pokvario, kad sam ja dirao straf za ler gas.. j**em li ga, napravio sam veliki problem od nista. Idiot/

#112 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 25 May 2016 - 19:40

Prvo rijesi taj seraf

#113 SpenserMKD

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 267 posts
  • MestoSkopje
  • VozimAprilia sr50

Posted 04 June 2016 - 12:24

Opet ja, dosadni... ovako, evo vi rasturite masina, rasturite karburator za da ga ocistite.. sutra ga ponovo sklopite, i bude prvo palenje. Koji su prvicne postavke na karburatorot, onaj strafic za smesa i onaj veliki za ler gas ? Nikako ne mogu da ukombinujem, da pogodim.. katastrofa je. :D Nevalja ni skroz zatvoreni straf za smesa, da bude samo na benzin.. ne valja nikako. :D Ja znam da ima tema specijalno za stelanje karb, al nemogu da ga sredim. Sauh sto ste pominjali, nije problem..

Edited by SpenserMKD, 04 June 2016 - 12:26.


#114 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 04 June 2016 - 12:57

Za karburator gdje se na sarafic dodaje ekstra vazduh, mozes krenuti sa krug - krug i po, kao početnu postavku.
Za ler odvrni 2 kruga, njega je lako korigovati po paljenju ako bude prevelik i obrnuto.

Sent from my C5503 using Tapatalk



#115 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 09 June 2016 - 08:58

U principu karb je jednostavna tehnika , ali istovremeno i slozena ...savremeni objedinjuju sve sto ima i automobilski karb , vise rezima napajanja i moraju se svi ispostovati da bi dobro radio ...kad je sve dobro podeseno , mora da ima dobar rad na svim rezimima i dobar odziv na gas ...da prima gas ko zec ...ne sme da ima knedlu u ubrzanju , ler gas mora biti stabilan , mora da pali i hladan i vruc podjednako bez obzira na vrstu sauga ...

Zna se okvirno za koji promer difuzora koja dizna , ali moras imati koju vecu i koju manju , naravno da zavisi i od tipa filtera da li je otvoreniji ili air box ...vecina karbova preko sarafa za smesu dozira extra gorivo direkno u difuzor prema lamelarnom ventilu iza sibera i na taj nacin obogacuje ili osiromasuje smesu...na drugu kalibrisanu rupicu se ubacuje extra gorivo od sauga ...nema pravila koliko odvrnuti ili zavrnuti saraf smese , to se radi po osecaju , iskustvu , na zagrejanom motoru dok se ne dobije stabilan ler gas , dobar odziv ...

Kad se nabode glavna dizna , poradi se na visini igle , zahteva malo strpljenja , ima o tome dosta napisano kako se radi i to je to ...

Ja sam skoro na Maticu izmontirao originalni Mikuni 16 mm i da pravo kazem iznenadjen sam koliko dobro radi na dizni 0.70 ..prefinjen po gradji , zavrsna obrada perfekna , lagan za stelovanje , savrsen ...cak mi se cini da je bolji od OEM 21 mm koji je do skora bio postavljen ...

#116 Miri

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 498 posts
  • MestoBečej
  • VozimSprint Exactly

Posted 02 July 2016 - 19:51

Pozz drugari, imam jedno pitanje, sad nemam problem sa tim, ali kad mi skuter dugo stoji, kad ga ne vozim dugo, 2 nedelje npr, nece da upali,pretpostavljam da benzin iz karburatora ispari, karburator je cist kao suza, nije musav, znaci da ne curi...
Ja sam mu nasao leka xD izvucem u spric benzina iz rezervoara, razdvojim crevo sto ide iz rezervoara iza filtera sto ide u karb i tu istisnem spric, jedan, jedan i po i upali odma xD al me nervira to, hocu da ga namestim da radi kako treba, caletov apenac stoji celu zimu na zub upali, a ja ovaj moj moram na spric.. jel ima neko slican problem?
to sa špricem pomaze i kad ostane bez goriva :D

#117 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 02 July 2016 - 20:46

Koliko dugo verglas/kurblas? Da li se barem malo napuni casica prilikom verglanja?

#118 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 02 July 2016 - 21:04

To je manje vise normalno na skuterima,i meni je tako na piaggio liberty. Tu imas nekoliko trikova: prvi je da ne dajes kontakt,zavrnes gas do kraja i kurblas desetak puta. Onda das kontakt i zakurblas bez gasa. Drugi trik je da mu rukom zatvoris zrak na airboxu. Ovako mora brzo upalit,a mozes i kombinirat ova dva nacina. Skuter kad duze stoji ispari gorivo iz karburatora i treba vremena da se napuni casica i gorivo dodje u cilindar.

#119 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 02 July 2016 - 22:24

Prvi trik i drugi trik su suprotni. Sa prvim benzin najsporije utrcava u cilindar, a sa drugim najbrze.


Zasto tesko pali, preostaje ti da vidis karb, podesenost serafa smjese lera, coka, bitno je da airbox nije razbusen jer se smanjuje podtlak, a igra ti i primarna kompresija.

#120 Miri

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 498 posts
  • MestoBečej
  • VozimSprint Exactly

Posted 03 July 2016 - 00:27

View PostLauda, on 02 July 2016 - 20:46, said:

Koliko dugo verglas/kurblas? Da li se barem malo napuni casica prilikom verglanja?

Pa nikad drugo ne verglam jer necu da mucim anlaser a ni akomulator, verglam do 3 4 sec ako nece da upali ostavim, i vatam špric isto i sa kurblanjem, ako nece ni tako isto špricem ubrizgam benzin i odma upali, da ne ubrizgam noga bi mi utrnula dok ne bi upalio, tako sam pre dok nisam poceo špric da koristim





3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users