Jump to content


Boost Bottle



66 replies to this topic

#1 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 04 January 2011 - 19:10

Posted Image

Poznato je kako radi 2T motor, dakle u pulsevima usisava smešu kroz karburator, venturijevim efektom konusa, stvara se pritisak na ulazu u karter kroz one reed ventile. Njihov zadatak je da zatvore povratni pritisak i smeša u pravcu klipa prema dole ide kroz prelivne na sledeću eksploziju.
Međutim postoji tzv rezonanca karburatora, odnosno usisnog sistema, gde se taj venturijev efekat naglo poboljša i stvara se veći pritisak... Ova rezonance se računa prema obrascu i ovde utiče dužina usisnog sistema, zapremina kartera, ugao otvorenosti usisnog kanala ukoliko su ventili debljina carbona odn pločica, i obrtaj za koji se ona očekuje..

Šta se dešava u ostalim slučajevima, na recimo manjim obrtajima gde još nema rezonance ili je uopšte nema. Smeša svakako pulsirajući ulazi u mašinu, međutim kod jačeg otvaranja gasa stvara se nagli vakuum, i pojavljuje se tzv povratni efekat, odnosno kontra rezonanca gde karburator bez obzira na venturi, prska napolje...
Ko ima filter njemu prska u filter, zato je uvek mastan, ovaj kontra efekat je veći ukoliko je prečnik difuzora karb-a veći i ukoliko ga više odvrćemo na manjim obrtajima...

Da bi se ovo povratno oscilovanje ugušilo stavlja se ovaj boost botle koji je u principu samo jedna flaša tačne zapremine, i ona kao jedan amortizer povećava zapreminu usisnog sistema, odnosno od venturi konusa do kartera. U trenutku kada bi trebalo da se pojavi kontra pulsiranje, boca usisava smešu u sebe, odnosno svojim volumenom doprinosi umiravanju pulsa, jer je praktično otvorila grlo na kritičnom mestu. Kasnije u većem obrtaju kada usisni deo počne zapravo da rezonira na njoj se stvara isti vakuum i smeša lako izađe iz boce, naravno poboljša punjenje i doda još snage u pravom trenutku....

Ako rezonance karburatora nema, recimo slabije mašine manji obrtaji, onda se samo javi kao ušteda na gorivu, i malo tečniji odziv na manjim obrtajima, manje gušenja, dok se kod otvorenih sistema sa difuzorom, gde je prisutna i rezonanca usisnog sistema manifestuje i kod peglanja negativnih pulsiranja i kod jače snage na većem obrtaju.

Evo nacrt kako se montira..

Posted Image

#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 04 January 2011 - 19:11

Ovaj lik što je dobio drag kaže da ima osetne razlike, dellorto 21+ difuzor

Posted Image



Najjači efekat je ipak kod otvorenog venturija i difuzora, tada je rezonanca karburatora potpuna,.., stage 6 TM24 + difuzor

Posted Image

Posted Image



Zbog kontra pulsiranja karburator je prskao je po nozi i pre 20-ak godina, kada nismo znali za boost, bing 20 + difuzor

Posted Image


... dellorto 19
ovaj quartz iz 2002 jednostavno nema, a dobio je koju trku, zaključite sami....

Posted Image

Posted Image

#3 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 24 January 2011 - 19:04

Posted Image

#4 Godzilla

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 93 posts
  • MestoGrocka
  • VozimPiaggio Free

Posted 08 April 2011 - 18:47

Kakav ovo efekat ima na npr. serijali sa rezonom? Isplati li se?

#5 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 08 April 2011 - 18:51

View PostGodzilla, on 08 April 2011 - 18:47, said:

Kakav ovo efekat ima na npr. serijali sa rezonom? Isplati li se?
Jok...

#6 Godzilla

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 93 posts
  • MestoGrocka
  • VozimPiaggio Free

Posted 08 April 2011 - 23:19

A barem kao mala usteda goriva? mada tu ne moze da se ustedi preko 0.2/0.3 ja mislim...

#7 Alexandar :D

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 738 posts
  • MestoPancevo
  • VozimV-Max 1200ccm

Posted 26 September 2011 - 01:34

Ne radi kalkulator *

#8 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 26 September 2011 - 13:16

Evo novi link...

http://www.4shared.c...Calculator.html

#9 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 16 October 2011 - 17:59

Koliki bi trebao biti precnik cevi u odnosu na precnik difuzora karba, jel dovoljno 50%?

#10 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 16 October 2011 - 21:31

koje cevi ?

#11 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 18 October 2011 - 20:20

Mislio sam na precnik creva koje izlazi iz boce do difuzora karba.

#12 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 18 October 2011 - 21:12

ne mora biti polovina prečnika difuzora, dužina i prečnik su prema kalkulaciji za određeni obrtaj, uglavnom se koristi crevo unutrašnjeg promera 4-6mm

#13 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 19 October 2011 - 08:46

Ja mislim da bi to trebalo da ide na procenat al svejedno, probacu pa cemo da vidimo. Jos me zanima ugao pod kojim treba da stoji ,,sisica" gde se navlaci crevo na karbu, u vecini slucajeva sam video da stoji pod uglom od 90 stepeni kako je i najlakse napraviti mada mislim da bi bilo bolje kada bi bilo malo vise u pravcu cilindra.

#14 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 19 October 2011 - 09:02

pogrešno razmišljaš, boost botle nema neku brzinu punjenja i pražnjenja fluda, pa je tako nebitno pod kojim uglom stoji sisica i koja je debljina creva... rekao sam ti gore da je debljina i dužina kalkulativna prema rezonantnom obrtaju za koji se projektuje, a isto tako je bitna i zapremina samog boost-a, ona je projektovana za radnu zapreminu motora...

jer ima neko link za kalkulator da postavi..??


edit by cvele...evo ga ;)
http://www.4shared.c...Calculator.html

#15 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 19 October 2011 - 09:05

Zar ga nije Cvele već postovao, onaj koji radi?

#16 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 19 October 2011 - 10:19

Hvala ti Mario sad mi je malo jasnije kako funkcionise. Skinuo sam program pre par dana samo se nisam bas dobro udubio, sad sam ponovo probao i izgleda da radi.
Posted Image

Jos nisam siguran na koliko obrtaja trebam da stavim da mi bude, jel moze da se poklapa sa rezonancijom auspuha ili to sluzi samo pri niskom broju obrtaja dok motor nema snage da uvuce dovoljno smese?

#17 Alexandar :D

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 738 posts
  • MestoPancevo
  • VozimV-Max 1200ccm

Posted 28 November 2011 - 21:16


[/quote]

Da li moze komentar za ovu sliku ? Dakle meni nije jasno,zar ne treba da duzina creva bude UKUPNA TALASNA DUZINA od RADILICE odnosno od samog vakum dela.U ovom slucaju to je "pipica" na karburatoru ?
Dakle ako se racuna vakum odatle onda je ovo jos jedan primer NE dobro postavljenog boost b.Ili ja gresim pa se racuna crevo od Y rachve kao sto je on uradio.Pitam ovo posto i ja imam isti problem,ako bi racunao duzinu creva od Y racve sve bi bilo jednostavnije,ali ako sam dobro razumeo racuna se crevo od ulaza na pipicu za vakum i onda stvar postaje dosta komplikovanija zbog same duzine creva.Razlog je sto ako je predugacko crevo boost ce raditi tipa na 5000rpm recimo sto nema neke logike ako motor krece na dosta visim obrtajima.

Dakle pitanje je odakle racunati crevo ? Od Y racve ili pipice za vakum ? Ako se racuna od pipice za vakum onda ova slika nije dobra i zbunjuje ljude kao i mene :)

#18 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 10 December 2011 - 22:57

5000 jeste malo ali meni tako odgovara na tomosu, prvenstveno treba zbog klipnog usisa, da ne pljuje smesu napolje a i da popuni malo ,,rupu'' u snazi na nizim obrtajima a ako dobijem nesto na visim obrtajima, jos bolje. Za drugo pitanje ne znam odgovor, najbolje bi bilo probati sa razlicitim duzinama.

#19 Alexandar :D

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 738 posts
  • MestoPancevo
  • VozimV-Max 1200ccm

Posted 11 December 2011 - 00:08

Reseno je sve to,mora ipak od vakum pipice.I mora na vecim obrtajima tacnije ako recimo spuh krece da radi na 7000rpm,ti stavis da ti boost krece na 7500 recimo.Ako imas jos 1500 vise.Dakle negde na sredini da se aktivira.
Imas sve u mojoj temi :)http://svet-skutera....6041#entry16041

#20 Lenko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 783 posts

Posted 12 December 2011 - 11:12

Da li bilo nekog poboljšanja, kad bi se ugradilo u home-made varijanti, na Diteka ?





3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users