Jump to content


Izrada varijabilnog CDI-ja

cdi

147 replies to this topic

#41 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 07 June 2014 - 19:45

View PostJohny, on 06 June 2014 - 22:20, said:

izvini mozes li samo staviti program ovde ? nesto nmg naci link.. cisto me zanima kako izgleda :welcome1:

http://www.transmic....en/16628-v7.htm

View Postbojan681, on 06 June 2014 - 22:41, said:

Gledao sam na netu te programabilne cdi-je i kad das kontakt treba da sija 4 puta i kad se upali da non-stop sija lampica. Nema veze ako okine neki put i kad ne treba, pogledaj cheese-ov snimak kako dobro prima gas cak i kad je imao tu gresku.

Videcu kad mi stignu mikrokontroleri sta ce da bude...

#42 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 07 June 2014 - 21:00

Pogledaj chesse-jevu semu, postavio je u temi, pa uporedi sa tom tvojim pa ces videti dal je nesto drugacije na liniji sa koje dolazi signal pickupa.

#43 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 08 June 2014 - 02:10

OMG. Otkrio sam jos jednu gresku... Jumper 1 izgleda uopste ne treba da bude na pinu9 vec na pinu6. Ovo na sajtu koji sam stavio nema veze sa vezom. Sve je kontradiktorno. Jedno pise u opisu, drugo u semi a trece na plocici...

#44 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 09 June 2014 - 00:15

Naterao sam cdi nekako da proradi. :) Izgleda da je problem bio u delu kola koji ide sa pickup-a u mikrokontroler. Sastavio sam na protobordu, kolo, kako bi po meni trebalo da izgleda i njime premostio ovaj sa cdi-a. Posto naravno nemam pojma kako cdi radi i kad se uopste varnica javlja, nisam ga forsirao. Obrnuo sam 2-3 kruga oko naselja i izmenjao 2-3 krive paljenja. Ne radi lose, ima bolji odziv na gas i bolje ubrzanje, ali obzirom na to da nemam ni osciloskop a ni stroboskop za podesavanje tacke paljenja bataljujem dalju zajebanciju da ne bi nesto zeznuo i ostavljam programabilni cdi na stranu. Ipak je to za one sa puno vise znanja o elektronici i programiranju.

Gubim vreme bez veze, a radilice, auspuha i karburatora za kit koji sam kupio ni na "vidiku". Vozio sam Bokin skuter danas i smesno je koliko dobro ide u odnosu na moj. Toliko je dobar da se zapitam, da li ja to uopste imam rezonu ili neku obicnu cev umesto auspuha. Jbg treka sam platio 6800 din a ipak je C16 4 puta skuplji. Vise nisam ni siguran da li je trek uopste bolji od fabrickog eage-ovog auspuha. Hahaha... Place mi se kad se setim da mi je auspuh ostao na skuteru bivse devojke koja se u medjuvremenu udala.

#45 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 09 June 2014 - 00:21

A jesi proverio cheese-jevu semu i koje su sve komponente izmedju mikrokontrolera i pickupa? On je valjda ispravio sve greske mada verovatno i ovaj sa linka dobro radi jer je vec verzija 6 ili 7, ima tamo u popisu koji su sve bugovi sredjeni.. Jedino je pitanje u odnosu na koju tacku podesiti pocetni ugao predpaljenja..

#46 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 09 June 2014 - 00:53

Jesam napravio, probao i ne radi. Samo kod njega je drugaciji program sigurno.

Problem je adaptirati ovaj sa linka za nas motor sa jednim pickup-om i kao sto kazes u odnosu na koju tacku podesiti predpaljenje.
Preterano je to veliki problem. Ako nabvis osciloskop i stroboskop mozda uradis nesto. Ja iz tog razloga bataljujem da radim dalje.

Da mi je da znam samo koje su standardna paljenja pri kom broju obrtaja za fabricki skuter. Svi su drugaciji i cdi je adaptiran svakom drugacije... :) Ne bih da ti kvarim volju ali stvarno je tesko ovo realizovati. Meni je merak da pohvatam sve ovo ali nemam potrebnu opremu. Zamisli da za 1000 din svako moze da napravi univerzalni CDI i da menja krivu paljenja kako hoce... Analog je zakon za sad.

A da ne pominjem da sve ovo nema svrhu ispod 12k obrtaja...

Edited by MaRk0, 09 June 2014 - 01:00.


#47 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 09 June 2014 - 01:02

ima drug osciloskop pa cu podesiti ko sto je po uputstvu za mina 12 stepeni predpaljenje i stavicu grafik na 12 stepeni. U tom slucaju ce raditi ko obicni cdi, interesuje me samo da vidim kad ce da okine, dal na pozitivni ili na negativni impuls i dal ima smetnji. Kasnije je sve lako. :)

#48 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 09 June 2014 - 01:21

Ma batali CDI... :D Veruj mi. Mene ovaj kao tvoj samo izradjen na parcetu kartona sluzi bolje nego bilo koji. Ne bih ga menjao ni za sta. Bolje nabavi klip i drugi karburator pa u voznju. Mene interesuje kad u praksi okidaju i fabricki i programabilni i ovaj nas sa SR-ke. :)

#49 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 09 June 2014 - 01:26

Nasao kako radi cdi :) http://www.transmic....v5.htm#principe

Vidi se da cdi reaguje odma na pozitivni signal a kako je Mario rekao prva ivica onog limcica na magnetu krece pozitivni signal i kako odlazi negativni.

Kolko sam provalio treba gledati podesiti predpaljenje odprilike kad je pickup na sred plocice na magnetu.

I postoji zastita od sumova, pic aktivira samo signal koji je veci od 1,8V, a ako to nije dovoljno ubacis diodu koja ima pad napona oko 0,6V i onda nista ispod 2,4V ne aktivira PIC

Edited by bojan681, 09 June 2014 - 01:29.


#50 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 09 June 2014 - 02:06

Pa zato sam te i pitao koliki ti je napon na pickup-u. :oregonian_winesmiley: Treba videti kad je napon najveci. Dioda ima pad napona 0.81 tacno. A kod mene pickup ne daje veci napon od 2.3V ma koliko da ga priblizim izbocini na magnetu... Ajde kad budes pravio navijam za tebe.

#51 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 14 June 2014 - 03:49

Hajde malo da prodiskutujemo o poziciji na kojem je pickup. Iz ovog primera smo videli da CDI okida na pozitivni signal. Izbocina na magnetu se nalazi od 72* pa do 12* pre gmt. Ako standardni cdi okida na 12* kada je signal na kraju negativne poluperiode, ovaj okida na 42* sto je sredina izbocine i kraj prve pozitivne poluperiode. Upravo ovo nam omogucava da bez pomeranja fizicke pickup pozicije ostvarimo veci ADVANCE pri programiranju cdi-a.

Posto sam se uverio da je sa prvim cipom sve bilo ok, pozabavio sam se filtraciji pickup signala da bih ga prilagodio svom skuteru. Ulaz na cipu registruje samo signale napona vece od 1.8V i to je sa razlogom da bi se izbegni sumovi i smetnje. To je i bio problem jer pickup na mom skuteru ne proizvodi veci napon od 2.3V pa koristeci standardnu semu pri izradi cdi-a nisam dobio nista. Skuter je palio i radio na leru pa do 2000rpm, a dodavanjem gasa i povecanjem broja obrtaja nesto se desavalo i motor je gubio varnicu na vise od 2000rpm. Zapravo, program, za male obrtaje do 2000rpm, ne menja predpaljenje vec ga zakuca na odredjeni stepen pre gmt. E sad, kako meni pickup nije davao vise od 2.3V sto posle diode i par otpornika padne na manje od 1.8V na ulazu u cip, eto ga trokiranje na vise od 2000rpm.

Resio sam kolo i sada CDI radi kako treba. Potrebna mi je kriva paljenja od CDI-a za Apriliju SR50. Posto taj cdi koristim kao standardni, a on mi za sada radi malo bolje od ovog programabilnog zeleo bih da znam njegovu krivu paljenja. Ubacio bih u program te podatke i u praksi uporedio jedan i drugi.

Kao sto sam i mislio ako uspem da sprovedem u delo da ovaj programabilni cdi radi i kao taj od SR-ke, sve ostalo je samo igranje i varijabilni CDI za chinarelli vise nece biti problem. :D Smatram da nema potrebe za boljim paljenjem, bobinom, namotajima itd. Sto se tice nekog osnovnog tuninga varnica je varnica samo je bitno u kom trenutku se javlja. Naravno ko hoce na trke i tako to neka nabavi namotaje koje daju napon od 1000V i vise pa ce samim tim i varnica da mu bude jaca.

#52 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 14 June 2014 - 08:39

Svaka čast Marko! Probio si led najzad. Ja sam imao to na umu jos prosle godine, al nikako da mi proradi allpic programator tako da posao nisam ni započeo. Inače, video sam na ebay-u programabilni CDI koji može da se podešava pritiskom na tastere, a prikaz je na 2 7-segmentna displeja. Kad budeš imao vremena i volje, možda bi mogao i to da smisliš pa da se bacimo u izradu. Što se tiče krivulje, jedan Holanđanin ima program za određivanje perfektne optimizovane krivulje za određeni setap, ali onda moraš da mu daš sve moguće i nemoguće podatke od hoda klipa pa do zapremine kartera... i to košta 20e ako se dobro sećam.

#53 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 14 June 2014 - 08:41

ovde imnaš neke krive
http://forum.pyrothe...p__877#entry877

#54 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 14 June 2014 - 10:18

Znaci nema pomeranja magneta, i ovako odgovara.. Posto mi imamo samo 1 pickup ulaz prikljucujemo na 36 stepeni. Ako si naizmenicni napon na pickupu dobio 2,3V onda je verovatno malko veci jer nasi voltmetri mere efektivnu vrednost napona. Kad bi se ova dioda na ulazu zamenila germanijumskom koja ima pad samo 0,2V mozda bi radilo.. Formula za efektivnu vrednost koju mere multimetri Uef=Umax/koren iz 2. Ako je npr maksimalna vrednost 2,9V kolko pise da je potrebno sa pickupa ufektivna frednost od 2,9v je oko 2.0V sto znaci ako si izmerio 2,3 trebalo bi da ima cak malo vise. Bilo bi dobro kad bi mogao da izmeris napon posle otpornika i diode, ako je prenizak ubacis samo germanijumsku diodu za probu.

#55 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 14 June 2014 - 11:25

tim pre što sa diodom presečeš negativni impuls sa pick-upa jer joj je propusnost u smeru od anode ka katodi, pa si time rešio i kompletan spektar smetnji sa negativnom polarizacijom

#56 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 16 June 2014 - 00:17

Resio sam tranzistorom. Ne znam ni sam kako ali bitno je da radi... Kad istestiram sve i utvrdim da sve radi kako treba napravicu temu sa sve semom, plocicom, objasnjenjima itd. Samo ima jedan mali problem. Treba mi stroboskop jer ovako samo mogu na osecaj da radim, GPS mi pomaze koliko toliko ali nije to to.

Probao sam sa fiksnim paljenjem na 20* i mogu reci da jako lepo prima gas i vise rezi, ali to je sve. Max brzina mi je zakucana na 68km/h sa fabrickim cdi-em (nije fabricki nego onaj ducati homemade kao Bojanov za sr50), a sa ovim je 73km/h. Ali bice da je jaca smesa jer sam stavio malo vecu diznu i podigao iglu za jedan zub, pa se gusi sa fabrickim a mrzi me da vracam. Uglavnom, pitanje je da li ovako izgleda fabricka kriva paljenja? 12* na 2000rpm i retard do maksimum 9*.

#57 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 22 June 2014 - 15:03

Ovaj chesse-jev cdi izgleda ko ovaj nas al onaj koji koristi negativni signal, evo slike:
http://static.wixsta...20_0.00_png_srz

Edited by bojan681, 22 June 2014 - 15:07.


#58 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 03 July 2014 - 13:13

U medjuvremenu sam morao na protoboard-u da napravim stroboskop za podesavanje tacke paljenja, jer me je nerviralo to sto ne znam prakticno kad je paljenje. Ovde je sema sa objasnjenjem http://www.learninge...g-light_18.html
Radi odlicno, samo sam izbacio ovaj kondenzator od 6.8nF jer on kontrolise trajanje treptaja led diode. U sustini trebao sam staviti neki najmanji da bi napon na led-u ostao dobar, ali nisam imao nista ispod 1nF tako da sad svetli slabije ali je upotrebljivo. Danas cu da izradim na plocici lepo pa da napravim jos koji snimak sa onim tockom (uglomerom) . Bas precizno radi samo na snimku prekida jer sam kontakte drzao rukama... :)



Snimak je sa fabrickim CDI-om. Sa ovim varijabilnim sam imao smetnje na malom broju obrtaja. Za sad sam uspeo da zakljucim da pickup pozicija pri programiranju treba da se stavi na 72* BTDC,

#59 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 03 July 2014 - 14:50

odlična ideja, pitanje je samo do koji obrtaja radi, ove što sam ja imao u rukama uglavnom nisam mogao da upotrebim preko 5000 obrtaja jer ne broje..

ako bude radilo kako valja, moram i ja sebi takav napraviti....

#60 EmirSpahic

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 2,040 posts
  • MestoTravnik (BiH)
  • VozimGilera Runner SP50 LC

Posted 03 July 2014 - 20:56

I ja imam stroboskop,ali mi ne radi -.-,a potreban mi je hahaha.. :)

Trazim ga evo 5 dana,ali ko god ima pokvaren -.-





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users