Jump to content


Gilera Runner 70 Purejet


  • This topic is locked This topic is locked
1826 replies to this topic

#1021 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 29 January 2016 - 00:01

Nakon 3000km od servisa u prijenosu (remenje, role, klizaci, federi) ukazuje se hitna potreba za intervencijom. Masina je pocela drecati kroz ubrzanje i nepotrebno rasipati snagu, a vec na 80km/h krene zakucavati okretaje. Jbg nekome su to 4 godine, a meni su 4 mjeseca, i to vansezonska, mrtvosezonska, cini se kao da je danas u podne bilo.

U pocetku je bilo savrseno sa ovim setupom prijenosa:
- malossi multivar - 8,4gr
- mitsuboshi 18.5mm remen
- ljubicasti centralni malossi
- serijski federi na kvacilu

Tamo vec nakon 2500km primjecujem izrazenije dizanje okretaja.


Krivac je remen, koji se spustio na 17.8mm (17.5mm je minimum), zbog toga je potrebno staviti teze rolice ili meksi centralni feder. Stavio sam meksi feder, malossi zeleni i ponovno dobio masinu da ubrzava na najboljim okretajima, sada masina krene zakucavati okretaje na 86kmh.
Moram priznati da sam ocekivao puno vise od piaggio prijenosa, ocekivao sam bezbriznih 5000km bez znacajnijih promjena prijenosa. Nakon trauma na minarelliju gdje mi je 5000km bio razlog za slavlje, posto bi do tada ako prezivi 5tkm remen bio redovito pocijepan ili raskinut.

Povukao sam i crtu na variomatu, i to dvije za svaki slucaj


Kuda ide taj remen kad je nov, pojma nemam, ako sada ide ovako visoko, a krajnja brzina je manja i uz vise okretaje.



Sklopio i testirao, maksimalno linearan i uvijek raspoloziv koliko god strmo bilo, iskoristio sam i temperaturnu inverziju veceras pa sam malo zapicio u ^^^




033033 bit ce nesto od ovog purejeta, ove sezone ima da prebaci 40 000km

Edited by dajteh, 29 January 2016 - 00:08.


#1022 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 31 January 2016 - 00:16

Ebo remen, nekako me proganja od jucer, ne mirim se lako posto :sexe19jx1: u mozak. A danas sam poludio, ne mozes mi poceti kucati u crveno vec na 90kmh. Pogledam malo bolje, kad ono i ovaj Mitsuboshi izbrusen od bendix, jbt ovo nisam ocekivao, a remen je kraci od malossi speciala. Razlika je samo sto se special jako brzo izbrusi, a ovaj onako finije i ljepse. Sve je to isto, mlad, a potrosen.

U cemu je zapravo problem?


Pa u bendixu, za PJ agregat je veceg promjera i kad se stavi veci variomat od serijskog nastaje struganje remena kad je na maksimumu u variomatu od rub bendixa. To se ne desava na karb modelima jer oni imaju bendix manjeg promjera za cak 3mm.

Prva ideja je izbacit bendix i paliti na kurblu, stavim nov remen i gotovo, interesantno je paliti PJ na kurblu, iz svake 3. upali IZ PRVE, a ako se podesi jedan parametar onda ce i na zub okidati, i to svaki put, dakle moze i u japankama.

Druga ideja je bendix od piaggio karba, ali i anlaser posto je drugaciji omjer zupcanika anlasera i bendixa na pogonskom dijelu. Broj zubaca za okretanje nepomicne nazubljene remenice je isti. To je i slabija kombinacija, pitanje je kako ce to raditi i da li je to uopce kompatibilno sto nisam isprobao jos.



Usporedba bendixa za piaggio 50 2T karb i PJ



Ovdje se vidi kriticno podrucje, ovaj oznaceni rub mi skida remen


Kad se variomat priblizi onda je jako blizu, a kod karba je 3mm nize vanjski rub bendixa




Razlika je ocita




Situacije u bloku na osovini anlasera





Nesto moram poduzeti, ovo nevalja. Ili mozda produziti bolcnu, a staviti jos duzu getribu. A moram i sasjeci jedno deklo da vidim situaciju uzivo.




Nisam imao pozicije, pa sam ubacio ledicu

Edited by dajteh, 31 January 2016 - 00:21.


#1023 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 31 January 2016 - 00:33

E to bi bilo dobro probati, staviti anlaser i bendix od karb verzije, verujem da bi to radilo ok, nisu to velike razlike u prenosnom odnosu, bitno je da vergla, upaliće svakako, bilo brže ili sporije verglanje, al je bitno da remen ne kači. Zato su upakovali Mitsuboshi 805 remen, kratak je pa ga vario ne izbacuje sasvim na vrh i onda ne može da kači bendix.
Ako imaš volje, a imaš delove, molim te isprobaj, ja nemam ni jedno od ta dva od karba a glupo mi je da kupujem a da neznam dali vredi.

#1024 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 31 January 2016 - 00:44

Buni me i prva slika, visine bendixa su razlicite, moram shvatiti zasto je to tako.
Anlaser od PJ je veci i izdrzljiviji, a ima bakrene cetkice, dok karb nema ako se ne varam.
Pitanje je jel isti raspon rupa za karb i PJ anlaser, ako nije onda slikanje.

Ovo sam na brzinu pohvatao, ali nece ici bas extra brzo, fali jos odmjeravanja.


Trenutno sam ubacio Dayco remen koji se nikad nije proslavio, sa njim imam 5kmh manje na test dionici, 85 umjesto 90kmh.

Edited by dajteh, 31 January 2016 - 00:46.


#1025 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 31 January 2016 - 09:41

Mislim da fizicki nisu isti alanseri, pa neces mocida ga usrafis na pj. Imao sam od pj alanser i ne gadjaju se rupe na karb blok. Kopa me sad ta duzina bendixa. Posto se svuda dekle deklarisu da su iste, izmeri dubinu blokova, mora da je tu razlika.

#1026 Anabellas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 533 posts
  • MestoZagreb
  • VozimDerbi Rambla 300i

Posted 31 January 2016 - 10:22

Mislim da bendix nece radit.
Meni na nrgu kad sam ga kupio je vrtio bendix u prazno pa sam kupio drugi ( isto piaggiov al polovni) na oko identicni ali samo 2 zubca manje na velkom zupcaniku, koja nisam ni skuzio.
Kad je zaverglo ko da melje lim, skidaj dole odma ;D

#1027 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 31 January 2016 - 21:17

Danas sam pogledao situaciju na nrgu pj od burazera, ima multivar, leo gp, nov serijski remen od prije nekih 1500km. I trebalo je malo korigirati postavke prijenosa posto skuter nema krajnje brzine.

I kod njega remen nije guljen, ne razvija veliku brzinu, nema ni problema sa trosenjem remena na PJ.


Situacija je sljedeca, kod karba je bendix dug 70mm, a kod PJ 74mm sveukupno. Dosjed u bloku je dublji za 4mm kod PJ.

Tu sam odustao od anlasera, i eventualnog slaganja karb bendixa.


Ali ima jedna jednostavna ideja, planiram odrezati najsiri dio bendixa i tako cu dobiti 2mm prostora.

Za sad se fokusiram na tu ideju i mislim da ce to biti to, a i druge ideje nemam.

Trenutni bendix u gileri je ofarban pa cu traziti potpis remena, to ce mi isto dati brzi odgovor.

Ne znam koja je uloga tog najsireg dijela bendixa koji ga znatno ojacava , ali za sada ne vidim problem ako ga bacim u djubre. Nisam siguran jel sluzi kao aktivni oli pasivni granicnik da se ne razlete ovi mali komadici sa federom u bedixu na posljednjoj slici.
Moram ih zavrtiti i testirati na nekom leshu od masine.
Ovaj bendix je od Kymca i ne znam kako to da mu fale zubi. Dobar je za proucavanje, a isti je kao u piaggio karba.

Edited by dajteh, 31 January 2016 - 21:24.


#1028 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 31 January 2016 - 21:35

Ipak je zastita aktivna, odmah su iskocila 2 komada. Doduse, zavrtio sam ih malo brze na busilici negoli to anlaser vrti. Ako simuliram brzinu anlasera onda je ok.

E sad imam stvarno problem, je li moguce da mi preostaje samo kurbla, ne mirim se lako s tim, kurbla na high tech cvaji?
Ne mogu da vjerujem da su ovako hendikepirali PJ agregat, sta ne znaju da ima ljudi koji ce i njega natjerati da juri???

Preostaje mi test kada anlaser vrti bendix, i proba na lesu pa sta bude :D

Edited by dajteh, 31 January 2016 - 21:49.


#1029 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 31 January 2016 - 22:14

Jede i Dayca :/ Ako nista drugo barem ovaj uzdignuti rub skinuti.





#1030 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 01 February 2016 - 16:44

Rijesio sam se ostrog "noza" koji je sjekao remen, odlucio sam skinuti taj uzvisen rub jer je najvise stete radio. Skinuo sam 1mm ruba sto je ujedno i maksimum da se bendix ne razleti tokom svog rada. Testirano i za sada je sve super.

Dakle skinuo sam taj rub i oborio ga prema dole, te ispolirao da bude gladak posto ce ga remen opet dodirivati.






Testirao sam bendix hoce li se raspasti, test je zadovoljio




Ofarbao bendix da pratim situaciju


I nakon voznje zapazam gdje je dodirna tocka remena i bendixa


Test sa Dayco remenom je zadovoljavajuci, nema vise rezanja remena.


Zatim je dosao red da ubacim Malossi Special belt, koji ima svega 50km, vide se tragovi sjecenja od prije:



Kad sam stavio Special, skut je imao opasan start, ali je zato naveliko prevrtavao cijelo vrijeme, i krajnja brzina je bila ocajna. Naime sta se sad desava, na 70ccm se jasno primjecuje kako Special daje kraci prijenosni omjer na brzinama vecim od 70kmh, masina ranije krene u okretaje.


Zato sam mu ubacio za 1.9gr teze role, odnosno 10.17gr !!! A pozadi je bio zeleni centralni feder, a od njega je tvrdji ljubicasti, serijski pa plavi... jedini koji je meksi je bijeli. Opteretio sam prijenos sa malo tezim rolicama od idealnih, star i medjuubrzanja su mnogo mirnija, ali on u krajnjoj opet prevrtava bezveze, sto mi je suludo. Prerano krene u okretaje. Onih prvih 50km na 70ccm mi je bio fail, a sada takodjer.


Malko sam pretjerao, za nekih pola grama vise, ali ubrzava isto kao sa Daycom, na testnoj dionici 90kmh preklapa sto je izvrsno, medjutim dreci na 90kmh, i krajnja brzina je mala, jedva 94kmh


Ne znam sto da kazem, ali na 70ccm mi nikako nije dobar vise taj remen poslje Mitsuboshija.

Posto nema na stanju Mitsuboshija, ubacio sam ponovno Dayca i sa njim sam zadovoljniji nego sa malossijem, sto potvrdjuje i krajnja brzina.





Preostaje mi jos ubosti novog Mitsuboshija i to je to posto mi je on omogucavao najdulji prijenosni omjer i top speed od 105kmh po gpsu. To ujedno podrazumjeva najvecu putnu brzinu uz najmanje okretaja.

S druge strane, koliko god se trudio uklopiti malossi TC, za krajnju brzinu mi nije pozeljan, jer tada pravi dosta veci otpor remenu da sidje do kraja.

Edited by dajteh, 01 February 2016 - 16:57.


#1031 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 01 February 2016 - 21:25

Evo jedan friski video sa runnerom i privremenim dayco remenom, malo su mu teske rolice i kvacilo se spustilo ispod 4k, i nosi friskih 12l benzina i 1l ulja, ali ja sam zadovoljan, uzeo mi je 9.4l na 300km sa mnogo rada u leru i turiranja na mjestu dok sam isprobavao paljenje ventilatora par puta :D, a bilo je i dosta lozenja na max.



A ovo je nrg sa mitsuboshi remenom i istim agregatom





Ovaj agregat mi je bas po mjeri, da ima interesantniji vozio bih ga, a za pravu zabavu ce se pobrinuti nrg 150, lagano nabudzen, s tim da trazim cilindar i sportsku glavu od SP180. Ali nebih isao na veliki karb tipa 28 niti dalje s drugim stvarima, neda mi se previse :sexe19jx1: jer sam se ozbiljno ulijenio otkako vozim injection, a ionako ce stalno odvajati prednji kotac posto bi ostavio AC getribu.

Edited by dajteh, 01 February 2016 - 21:33.


#1032 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 01 February 2016 - 21:43

Ovo je sve 70ccm sa 5% produzenja? Respect!

A runner obavezno snimas krajnju nocu. Ima nesto u mraku definitivno :)

Ne zaboravi da nrg i runner nemaju isti obim gume, tu je razlika 5km na krajnjoj sigurno. 140/60-13 je 1565mm, 130/60-13 je 1547mm a 130/70-12 je 1470mm u obimu!

#1033 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 02 February 2016 - 00:25

498,2mm = 1564.35mm za 140/60-13

486.2mm = 1526.67mm za 130/60-13

486.8mm = 1528.55mm za 130/70-12

472.8mm = 1484.59mm za 120/70-12



140/60-13 je za 25,4mm visa od 120/70-12, a razlika u obimu je 79,76mm. A ja trenutno imam pozadi 120/70-12 :D


7% je produzenja, u praksi ne primjecujem neku razliku, ali bih rekao da manji kotac omogucava vise okretaja u krajnjoj za razliku od veceg, pa zato nema jasne razlike. Trebao bi sad umjesto 120/70-12 staviti 140/60-13 pa vidjeti sta se desava :)

#1034 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 04 February 2016 - 16:37

Danas sam digao gorivo na maksimum, malo po malo i dosao sam do vrha stabilnog rada. Nisam bio daleko sa dosadasnjom postavkom, razlika je mala ali se osjeti.


Ovako izgleda svijecica sa maksimumom goriva pri besprijkornom radu


Zatim sam ponovno stavio kajlu 3°u advance. Malo je bolji odaziv na gas i nista vise. Bezveze.



Svijecica je odmah dobila svijetliju nijansu




Skinuo sam kajlu jer mi ne treba.

Sa tankim sajbicama sam dotjerao pritisak samog goriva na nekih 3.5bar





Kad pretjeram sa pritiskom goriva onda puca na auspuh, sto vise dignem pritisak to cesce, a interesantno da polini sport prilikom pretjerivanja nema nista bolje performanse. Dok serijski piaggio 50 cilindar je osjetno jaci, ali ne moze raditi stabilno.


Zatim sam skinuo malossi elektroniku i isprobao samo sa visokim pritiskom koji je ostao isti, pa sam podigao jos i radi odlicno, interesantno da motor malo lakse ide u okretaje sa samim pritiskom goriva.
Ali to mi se ne svidja jer pumpa vec "svira" posto je u crvenom po pitanju pritiska.

#1035 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 05 February 2016 - 10:45

Skinuo sam najlon ispred kilera i pokusao sam staviti termostat koji otvara za 10°C vise od originalnog, odnosno umjesto 60 na 70°C. Najlon je prekrivao nekih 80% kilera i radna temp. je bila izmedju 55 i 60°C

Ovaj od 70°C sam testirao u posudi i sa termometrom 2x, uredno otvara na 70° i ne propusta.

Vanjska temp. u vrijeme testa je bila 5°C.

Motor sa termostatom 60° postize radnu temperaturu oko 42,43°C, vise ne moze.

Zato ce termostat 70° rijesiti problem tako niske radne temp.

Zablokiran odvod i dovod



Na srecu pristup termostatu je izvana


2 serafa i tu je





Vratio sve nazad, odzracio i upalio motor.


Sada je radna temperatura 41°C. Odlicno imam posla s gremlinima.
Zatvaran ono bypass tanko crijevo i opet nista.


Otvaram termostat, sve unutra stoji kako treba, vracam onaj od 60°C, s tim da mu onu rupicu zatvaram, i sada je temp 44°C.


Moje pitanje je, cemu sluzi termostat?

Edited by dajteh, 05 February 2016 - 10:59.


#1036 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 05 February 2016 - 13:52

Da ga nemaš, nebi ni tolika radna bila jbg.


#1037 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 06 February 2016 - 00:16

Nije mi jasna ta cirkulacija, uspio sam s termostatom niz brdo laganim gasom postici 28°C.
Onda sam stavio najlon preko cijelog kilera i radna temp. je bila oko 85°C.

Ovo mi govori kao da je cirkulacija cilindar-kiler neprekidna.
Zato sam pregradio 80% kilera i sad je super, oko 60° imam. Trenutno se ne zelim vise s tim opterecivati.


Prosle godine isao na skijanje, a sada sa skuterom, ajde da i to dozivim. Jako sam zadovoljan voznjom po kratkim ostrim zavojima, prije se uvijao, sada seleni rade svoj posao.



#1038 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 06 February 2016 - 08:02

Ne radi taj termostat kako valja u pravu si ...

#1039 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 06 February 2016 - 11:29

Valja termostat 100%, testiran, kad zatvori ne pusta, a krene otvarati na 61°.

Ista situacija je i sa drugim.

#1040 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 06 February 2016 - 12:19

možda ne bi bilo loše naloviti neki koji otvara na 75





12 user(s) are reading this topic

0 members, 12 guests, 0 anonymous users