Jump to content


Gilera Runner 70 Purejet


1826 replies to this topic

#141 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 19 December 2014 - 12:54

Multivar je u suštini osmišljen za mašine koje se vrte preko 9-10k, zato sporo "menja brzine", logično. Ja sam u Multivar morao staviti 7,8gr rolnice da bi dobio približno start i ubrzanje kao sa stock varijatorom sa 6gr. Pri tom ostalo je sve isto u prenosu. Sličan efekat koji ima Multivar može da se dobije sa sa stock varijatorom upotrebom Dr. Pulley "nosatih" rolnica, koje su osmišljene baš za stock varijatore da uspore penjanje remena i na kraju izbace isti malo više nego okrugle rolnice.

Edited by goggyso, 19 December 2014 - 12:55.


#142 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 19 December 2014 - 13:12

U pravu si, jer da multivar brzo izbacuje on bi na jacem setupu radio probleme i rupu na startu. Sto znaci da je multivar malo prejak za serijalu jer nema dovoljno momenta da gura brzo variomat i zato samo vrti a ne vuce.
Moglo bi se opisati da je multivar racing vario, a meni treba sport vario.

Probao sam sa bijelom centralnom i ne dobivam nista jaci start, i naravno nekoliko setova rolica.
Izgleda da jednostavno treba vise snage.

Odbio sam malossija jer je imao malu rupicu na klipu.

#143 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 19 December 2014 - 13:31

Onaj Malossi kit sa elektronikom? Koja je cena? Ako je jeftino vredi kupiti novi klip.

#144 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 19 December 2014 - 13:48

100€ je bila cijena kompletan naravno sa elektronikom. Ali je neki zesci muljator iz Vinkovaca pa me nebi cudilo da ima jos nedostataka, ne izgleda mi bas privlacno taj kit jer se vidi da nije pazen. Za 175€ ima nov zapakiran iz ducana, polini. Ako se dokopam odblokiranog ecua, uzeo bi hgt regulator i taj polini kit. Takva masina bi mozda isla na Derbija GP1.

#145 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 19 December 2014 - 14:01

Cilindar se da izbušiti, a sama elektronika vani košta preko 150e, možda ipak vredi uzeti. U kompletu ide i glava!!!! Elektronika ipak koriguje razliku ubrizgane smese na leru i punom gasu, što prosto podizanje pritiska ne ume, logično, pa tu nastaju dodatni problemi sa trokiranjem. Razmisli o tome.

Edited by goggyso, 19 December 2014 - 14:03.


#146 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 20 December 2014 - 16:15

View Postdajteh, on 19 December 2014 - 12:30, said:

U medjuvremenu sam slozio par skutera i ima jedna stvar koja me pocela zuljati na PJ. Otkako sam stavio multivar koji ima manje strmr staze od serijskog, sto znaci da sporije prebacuje u vise omjere, izgubio sam nesto momenta do 40kmh. Kad startam on vrti i vrti ali ne vuce bas silovito. Nisam jos vidio piaggia 50ccm da opasno povuce u startu sa multivarom, sve se vrti i vrti a on pomalo dize remen.
Recimo nrg mc4 kojeg imam samo sa auspuhom mhr replica i rolicama me ubija u startu i vuce kao nenormalan. Nisam mu probao staviti multivar, ali taj sus se osjeti samo sa serijala variomatom.
Nisam siguran da sam te razumeo, kazes da imas losije rezultate sa multivarim 2000 u odnosu na serijski piaggio vario, a ogleda se u tome da sporo prebacuje kroz ubrzanje? Jesi li zadrzao istu tezinu rolnica kao na serijskom variu ili si probao teze? Bela malosi je malo meksa od serijske i te dve bi trebalo da rade posao. Ako je premekana imaces upadanje u zadnje polutke pa opet losiji start, ali ako kazes da samo vrti a nema momenta u medjuubrzanju imas prevrtavanje, trebaju teze rolnice. Koji kajis si stavio sa multivarom i kako stoji u polutkama?

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#147 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 23 December 2014 - 00:22

Ma dobar je on zapravo nemam zivaca traziti dlaku u jajetu, ustiman je bez oscilacija okretaja, i nemam sta traziti vise.
Preslozio sam sistem separatora, sad je najkraca moguca putanja odabrana. Evo kakve sam ugruske emulzije nasao u crijevu od separatora do kompresora. Ovo nisam nikada vidio, uvijek je tekuca.

Napravio sam od aluminija dio koji potiskuje regulator pritiska, jer polini daje plasticni, za svaki slucaj. Sad sam maknuo sve sajbice u polini casici i skuter ima malo manje snage, ali prima gas i radi nevjerojatno cisto i mirno. Sa 4 sajbice je naginjao malo prema nestabilnom radu jer je imao viska goriva na nizim okretajima, u leru se najvise osjetilo jer nije radio savrseno ravnomjerno.


Radim i na nrgu mc3 purejet, bio je pokvaren, dizna, regulator i pumpa, slozen da vozi, i sada je SC08 auspuh koji daje nevjerojatno puno u startu, i kasnije isto ide bolje, a top speed dolazi do kmh, nisam nikada dobio runnera kao nrga koji je poletniji.
Interesantno da je mc3 startniji sa istim setupom od starog runnera. Isto tako nrg mc4 je startniji od novog runnera sa istim podesenjima. Runneri jesu malo veci, a da su bitno tezi, nisu.

#148 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 23 December 2014 - 15:15

Opet taj famozni SC08. Kako stvari stoje kod mene, on ce ipak opet na masinu, jedino sa njim PJet radi savrseno, pa cu masinu centrirati da vrti do 9,5k i performanse izvlaciti prenosom iz snage u nizem spektru obrtaja. Vec vidjeno, dzaba sam pokusavao cediti vece obrtaje, sa PJetom to nije nemoguce, ali u ovim finansijskim uslovima i 9,5k je sasvim prihvatljivo, a uz to potrosnja ce ostati na nivou SMESNO u odnosu na dobijeno. O trajnosti i pouzdanosti da ne govorim. Stotku sam vec overio sa Malossi stock cilindrom, sad posle turpije trebalo bi to lakse postici. Malo li je? Stotka sa 2,5l/100km potrosnje i odlicnim startom i ubrzanjem. Da ne trazim preko leba pogacu, treba znati granice i iz postojeceg izvuci maximum, nemora ici 120. Mozda jednog dana, za sada je i ovo sasvim ok.

Kiji su maximalni obrtaji na krajnjoj brzini na MC3?

Edited by goggyso, 23 December 2014 - 15:20.


#149 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 29 December 2014 - 12:57

Jel tvoj SC08 ima dosta glasan reski zvuk u leru? U mene je glasniji na leru od bilo koje reze, i orginala.
Dosta si nagurao, a za dalje treba kamara para, nema vise pomalo :D
Nemoj me drzati za rijec, sarena je obrtaljka pa slabo razabirem, mislim da ima 9000rpm na 76gps. Vidjeti cemo kad zatopli, mora ici sa SC08 barem 80gps.

A ovih dana kako je bilo povoljno vrijeme, u jednom smjeru sam vozio u dvoje nrg mc4 i mhr replica i poslje toga sam vozio svog runnera sa smanjenim pritiskom bez ijedne sajbe u casici takodjer u dvoje, koliko se manje PJ vrti, dreci, vibrira, to nije za vjerovati, imao sam osjecaj kao da PJ ima preteske rolice, sa takvim okretajima problem s lezajima je nepoznanica. I moram reci da je stari runner dosta udobniji od nrga mc4, ali je zato nrg mc4 kruci zbog manjeg razmaka kotaca i bolji za zavoje. Inace mc4 ide bolje, ali taj dan je bio nepovoljan za oba skutera tako da na ravnici smo isli jedan uz drugoga i to koji kilometar, meni je pokazivalo 95, a mc4 je izbacio 93kmh, karburator mi je vise osjetljiv na vremenske uvjete nego PJ.

#150 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 29 December 2014 - 13:30

View Postdajteh, on 29 December 2014 - 12:57, said:

Jel tvoj SC08 ima dosta glasan reski zvuk u leru? U mene je glasniji na leru od bilo koje reze, i orginala. Dosta si nagurao, a za dalje treba kamara para, nema vise pomalo :D Nemoj me drzati za rijec, sarena je obrtaljka pa slabo razabirem, mislim da ima 9000rpm na 76gps. Vidjeti cemo kad zatopli, mora ici sa SC08 barem 80gps. A ovih dana kako je bilo povoljno vrijeme, u jednom smjeru sam vozio u dvoje nrg mc4 i mhr replica i poslje toga sam vozio svog runnera sa smanjenim pritiskom bez ijedne sajbe u casici takodjer u dvoje, koliko se manje PJ vrti, dreci, vibrira, to nije za vjerovati, imao sam osjecaj kao da PJ ima preteske rolice, sa takvim okretajima problem s lezajima je nepoznanica. I moram reci da je stari runner dosta udobniji od nrga mc4, ali je zato nrg mc4 kruci zbog manjeg razmaka kotaca i bolji za zavoje. Inace mc4 ide bolje, ali taj dan je bio nepovoljan za oba skutera tako da na ravnici smo isli jedan uz drugoga i to koji kilometar, meni je pokazivalo 95, a mc4 je izbacio 93kmh, karburator mi je vise osjetljiv na vremenske uvjete nego PJ.
Da, to si dobro primetio, PJ je nekako ugladjeniji u radu od karburatorca, verovatno zbog preciznijeg doziranja goriva i tajminga varnice. SC08, ovaj moj, malo je promenio zvuk od kad sam mu skratio onu cevku na kraju i stavio ružu od Apn-ca, naravno prestruganu da paše na SC08. Sad zvuči malo dublje, nije više ko prdavac, zbog one cevke. E sad dal je glasniji na leru.. pa nebih rekao, nekako mi je uvek isto glasan bez obzira na obrtaje. Zavisi i od serije tj godišta proizvodnje. Imao sam još jedan SC08, taj je bio malo tiši.

Edited by goggyso, 29 December 2014 - 13:32.


#151 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 29 December 2014 - 18:18

Interesantno da pritisak u sistemu nekada padne na nulu preko noci, a nekada drzi po nekoliko dana. Sad ne znam koliko bi on dugo morao drzati taj pritisak, koji bude oko 5.5bar, ovo je situacija nakon 5 dana stajanja.

#152 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 30 December 2014 - 00:12

Pa trebalo bi da drzi neko vreme, bar kod mene, ali vremenom polako opada, zavisi od nepovratnog ventila u kompresoru i creva, fitinga, kucista dizni, od svega gde dolazi taj vazduh.

#153 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 31 December 2014 - 20:18

Stigao mali multimetar koji ce prikazivati vrijeme, temperaturu (u mom slucaju motora) i napon akumulatora. Stvar odlicno radi, napon dobro prikazuje s 2 decimale, temp. Sobnu pokazuje jednako i reagira cim se senzor primi prstima, a sat ima malu bateriju koja pamti vrijeme i zadnju postavku kada se iskljuci iz struje 12V. Ima i opciju svakih par sec. Da vrti sve 3 postavke za mjerenje.

Jedini problem mi je napraviti kuciste za display, pa sam pokusao nesto od pleksija. Sta mislite od koje jos plastike mogu da odradim okvir ili zastitu displaya? Mora biti prozirno, ovdje je mat varijanta, i debljine cca 4, 5mm.

Za sad je plan, ovakav komadic od prozirnog ugraditi u plastiku, i ispod njega staviti display. Sonda ide u orginalni senzor, a ima i 2 tipke za kontrolu, jedna za podesenje sata, a druga za odabir prikaza.

#154 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 11 January 2015 - 22:00

Povremeno potrazim dobru ponudu za kit, ne mogu da odolim.

Evo ga opet za 180€ nov Polini, ne znam posto je dostava. To je 40€ povoljnije nego inace.
Predosjecam da mi je sudjen Polini + elektronika, sto zbog povoljnije cijene, sto zbog toga jer malossi vec imamo :)
http://www.streetlig...tion_70ccm.html

Edited by dajteh, 11 January 2015 - 22:00.


#155 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 11 January 2015 - 22:20

Podržavam. Gledajući grafikone sa stranih sajtova, ti sportovi iz italo kuhinje su veoma slični. Na kraju krajeva ušteda je evidentna, za dodatnih 10-15e se može pazariti sportski vario!

#156 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 17 January 2015 - 19:02

Ja ne znam jesam li presao 3000km, ali malossi special belt je potrosen i sada je na minimumu 17.5mm, a konac samo sto ne ispadne s jedne strane koja i dalje STRUZE PO BLOKU.

Ja sam super zadovoljan s remenom, ali sta je ovo da se remen guli od blok???? Cak sam nasao jos jedno mjesto gdje je brusio i to sam sredio, i bojim se kupiti novi remen jer ce ga opet zacas izguliti.

Sad sam ofarbao blok gdje je brusen pa da vidimo, planiram jos malo skinuti i staviti cu sajbu iza variomata za 1mm, i ispod kvacila za 1mm, tek tada cu staviti novi remen.

#157 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 19 January 2015 - 19:48

Blizi se sezona, uskoro će policajci na motorima izaći na cestu pa da nebi bilo izvanrednih mjerenja, a treba i na tehnickom pregledu zadovoljiti 50km/h. Planiram blokirati purejeta na 50km/h putem skrivenog prekidaca.
Plan je sljedeci, nabavio sam jos jedan ECU koji je navodno blokiran na 50km/h, i njega bi spojio paraleno sa postojećim, znači svaku onu žicu bi morao izvesti u novi utikač za novi ECU. I samo bi napajanje prekidao i prebacivao na odblokirani ili zablokirani ECU. To je prva ideja, a druga ideja je da za svaku zicu dovedem relej i jednostavno iskopcam jedan ECU i ukopcam drugi pomocu 15 releja.
Evo na slici sam stavio primjer sa prebacivanjem pomocu releja na PIN1, i tako redom...




3 zice ne bih morao spajati jer ne utjecu na rad motora.

Edited by dajteh, 19 January 2015 - 20:00.


#158 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 19 January 2015 - 23:02

Ja vec duze vreme razmisljam kako da napravim blokadu ali sto jednostavnije. Prvo sam pomislio da onu klasicnu blokadu za karb probam na PJ, mislim na onu sto se vezuje na Pickup. Ali onda bi verovatno ECU nabrao greske, koje se posle trebaju brisati. Zatim mi je palo na pamet da nekom elektronikom koja ce se aktivirati na odredjenoj frekvenciji iskljucujem benzinsku diznu. Bilo je tu i mehanickih ideja, blokirati hod gas sajle na TP-u, ali to je vidljivo i neprakticno. Ovo nije losa ideja, ali se moze resiti sa relejima sa vise kontakata tako da ih treba manje.

#159 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 20 January 2015 - 02:16

Ona klasicna blokada ti nece raditi, a ovo sa frekvencijom sam pokusavao sa f/v konverterima i nikako da dobijem.
Jedino da hallov senzor prati okretaje kotaca, glavcine ili zvona.
ECU cu svakako isprobati i ti u skoro vrijeme jer sam narucio Malossi TC elektroniku za koji dan stize. A poslje toga zna se sta jos fali :D

#160 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 20 January 2015 - 12:27

View Postdajteh, on 20 January 2015 - 02:16, said:

Ona klasicna blokada ti nece raditi, a ovo sa frekvencijom sam pokusavao sa f/v konverterima i nikako da dobijem.
Jedino da hallov senzor prati okretaje kotaca, glavcine ili zvona.
ECU cu svakako isprobati i ti u skoro vrijeme jer sam narucio Malossi TC elektroniku za koji dan stize. A poslje toga zna se sta jos fali :D
Koju TC elektroniku, kao moja sto sam dobio uz Malossi sport?





22 user(s) are reading this topic

0 members, 22 guests, 0 anonymous users