Jump to content


Gilera Runner 70 Purejet


1826 replies to this topic

#661 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 11 September 2015 - 12:31

Jedan pise 14.5mm, drugi 14.6mm, a meni 14. Po kome da radim onda od ove dvojice? :D

Ili jedan kaze 6mm, drugi 3.5mm jer je izmjerio polovnu, a u stvarnosti treba 4mm.

#662 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 16 September 2015 - 01:21

Nakon 11 dana opet pumpa otkazala u voznji, ovaj put bez ikakvog razloga. Promrdam je malo, malo hoce malo nece, ali nikako da ujednaci zvuk i pritisak.
Ponovim radnju od prosli puta kada sam je osposobio i opet proradi.
Na nacin da je izvadim iz lezista i okrenem da klip tuce prema nebu i radi bez greske. Zakretanje za nekih 30°.

A potrosila je oko 12l benzina sa injector cleanerom.

#663 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 16 September 2015 - 01:29

Jbg zato svi izbegavaju purejet skutere..

Ko nema delova popravke su papreno skupe, mozes zameniti pumpu pa da ta ispravna polovna crkne posle par stotina km..

#664 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 16 September 2015 - 01:54

Da Bojane, ali dok traje vredi svaku paru, ide super a troši smešno. Uvek se može lako prebaciti na karb, to bar nije nikakav problem, i što je najbitnije, ECU i dalje radi po mapi koja sadrži varijabilni ugao paljenja sigurno savršeno proračunat, ne treba posebna gimnastika i filozofija. I opet jednom kad se nađe ispravan polovan deo očas posla se vrati na PJet. Za bazni 70 ili neki Midrace sa karbom može da ostane skoro sve, pa tako i komfor sa veoma jakim svetlima i vodenom pumpom.

#665 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 16 September 2015 - 01:57

Rijesit cemo to uskoro, samo dok uzmem godisnji ili ako skroz stane. Neda mi se vadit je. Planiram trajno prilagoditi nosac da pumpa stoji 30° zakrenuta u prirodniji polozaj.
Presao sam ja na karb, ali ne mogu dugo, nemam racunice. Mora nakucati 35tkm ove godine.
Kad zakrenem pumpu preostaju mi jos 2 kombinacije, ultrazvuk i ciscenje sa carb cleanerom.
Uglavnom problem je jasan, kuglice koje imaju ulogu nepovratnih ventila zastekaju.

Kako bilo na kraju dok se sve to odradi krajem mjeseca, ubaciti cu i rezervnu pumpu pored ove, jer lakse i brze je promjenim nego diznu u fergazeru.

Edited by dajteh, 16 September 2015 - 02:02.


#666 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 17 September 2015 - 18:07

Konacno stigle gumice, imam 4 seta za zelenu diznu i 3 seta za regulator pritiska i plavu diznu. Platio sam sve ~50€, za te pare mora da traje.

Posted Image

Gogy salji adresu da zaustavimo nalivanje i troksanje :D


Jos samo da stigne iglicasti od polinija i krecem na 70ccm :)

Edited by dajteh, 17 September 2015 - 18:08.


#667 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 17 September 2015 - 18:34

Trebam pomoc kod ideje. Hocu da stavim vecu lulu u rezervar, tako da spojim vece crijevo prema pumpi.
Umalo sam se dosjetio dobitne kombinacije ali mi fali 1mm. Sta mislite od cega bih jos mogao da nabavim obicno koljeno vanjskog promjera 15-16mm
Posted Image

#668 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 17 September 2015 - 19:57

Ima li od bakra? Super što su stigle gumice, poslaću ti podatke na PM.

#669 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 17 September 2015 - 20:51

zajebo sam se izgleda za kuglicu,izgleda da je ipak 3mm :D
kad sam iscupal ovaj mesingeni dio ispala je na pank i pod ruku mi dosla ova od 4mm,neznam kak se nasla tad na tom mjestu bas..da bi danas nasel tu manju od 3mm koja je najvjerojatnije bila unutra..nemam drugo kuciste trenutno da rastavim i izmjerim,aaaaah bogati..

#670 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 18 September 2015 - 01:40

E onda si i mene zajebo :D


- Konacno doslo vremena malo da cackam po purejetu, u zadnjih mjesec dana mi nekako postao naporan, usis se mnogo cuje ima neku rezonanciju u putnoj brzini od 60-80, a i masina ide u okretaje. Remen je bio glavni krivac za to, njegovih 17.5mm, odnosno 1mm manje od novoga mnogo znaci. Ide masina dobro, ima cak i krajnju, ali mnogo ruci u voznji, nekako cudno kao da ne moze adekvatno opteretiti motor. Uglavnom bio sam zadovoljan performansama i nisam imao sta da prigovorim, samo me malo poviseni okretaji tamo oko 80kmh lagano iritirali. A kada je remen uzi masina nadoknadjuje prevrtavanjem kasnije. Vidjelo se da remen vise ne ide do vrha, nego ima 2mm do ruba.

- I reko idem danas staviti slabiji ecu da se malo prisjetim promjene naspram otvorene verzije. I bogami odmah u startu slabije razvrtava, malo mirniji u voznji i slabiji u ubrzanju, pred kraj nece razvrtiti masinu neda ecu i ima jedno 5-10kmh manje.
Vidim da nije to za mene, iako se osjeti kako masina ima vise momenta, a manje okretaja, i jos jedna stvar koju sam primjetio, rucica gasa finije reagira na odvrtanje, da se malo po malo dizati gas, dok kod otvorene verzije ecua gas je mnogo agresivan.

- Kad sam vidio da slabija verzija ecua nece ostati, odlucio sam ukopcati malossi elektroniku na taj slabiji ecu. I evo vec dobrog rezultata, start je dosta jaci, ubrzanje bas fino pumpa i krajnja ide do 85kmh bez problema, a 90kmh tu prica zavrsava. Osjeti se mnogo momenta, kad se u odredjenim trenutcima pusti gas i naglo doda, bas onako potice rad prednih teleskopa za koji cm. E sad nisam bio pametan sta je bolje, slabiji ecu + malossi ili samo odblokirani ecu, tu su negdje.
Jedva sam odlucio da je bolji full odblokirani ecu, iako i ova kombinacija prije jako zadovoljava.

- Sljedece sta sam ponovno probao full odblokirani ecu + malossi elektronika, e tu je poceo da opasno kida u startu, za 50ccm ozbiljno odvaljuje. Gasiram ga i ide ko metak, ali tamo na 70kmh pocinje da zaljeva svijecicu pa mi pukne na auspuh. Poznata prica. Idem probati skinuti filter zraka da vidim sta onda, medjutim nista mu ne pomaze, bas nista. Nisam ni ocekivao trajni napredak jer ovo bi sasvim odgovaralo za 70ccm, ipak je to previse za 50ccm.


- Kad sam ostao tamo gdje jesam, dakle na odblokiranom ecuu, i kako sam imao vremena za daljnje eksperimente odlucio sam isprobati novi remen, ima dosta kako sam ga uzeo, a skoro zaboravio na njega. Mitsuboshi za piaggio masine, nov zapakiran. Navodno dolazi kao prva ugradnja u nekim piaggio skuterima.

- Izvadim stari remen, izmucen dosta, ali moze svasta da izvrsi jos ali ce da i zavrti posteno masinu, izmjerim 17.5mm i usporedim sa Mitsuboshijem.
Posted Image


- Nakon kratke probe evo kako remen stoji, mnogo dublje od starog, malo sam se iznenadio sta je ovo
Posted Image


- Ali sam se iznenadio i performansama, i do dobrim.

- Usljedila je borba sa podesavanjem prijenosa, a komponente koje su bile prije ugradnje Mitsuboshi remena su sljedece:
- Malossi multivar 2000, rolice 7.5gr
- Remen piaggio serijski potrosen na 17.5mm
- Ljubicasta malossi centralna
Ostalo sve je original. Start je bio na nekih 5500-6000rpm, okretaji kroz ubrzanje na nekih 9100-9200rpm, putna brzina oko 80kmh dosta bucna uz dosta okretaja.


- Nakon ugradnje remena nista vise nije bilo isto, pa je usljedilo podesavanje
- Prvo proba sa postojecim prethodnim stanjem, start na 3000rpm, ako ne i manje, okretaji kroz ubrzanje za dobrih 500rpm manji, putna brzina mnogo tisa uz manje okretaja, skoro samo vjetar da se cuje, kako je motor optereceniji.
- Usljedilo je samo produzivanje bolcne za 0.5mm i stavljanje malossi torsiona da dobijem malo elasticnosti u startu, i uspio sam start je na malo visim okretajima i skuter je zivahniji, ide 85kmh bez problema, prezadovoljan, samo jos start rijesiti i probati ubosti najbolje rolice.
- Poslje toga sam stavio malossi 7.2gr i uklonio 0.5mm produljenje bolcne. Dobar je ali nema snage da izgura krajnju kada sam uspravljen tesko podnosi 85kmh, prethodna kombinacija je bolja.

- Dalje nisam stigao, sutra nastavljam da ga konacno podesim. Morati cu probati sa malo tvrdjim oprugicama za start, obavezno produziti bolcnu za 0.5mm.


- Kad se vec zakuvalo i dok su sjecanja friska, morao sam ubaciti malossi special belt koji ima 10km, bio je na probi jednom pa sam odustao od podesavanja. Taj remen je duzi od Mitsuboshija i stoji vislje u polutkama. Ali nevjerojatno je to da ima mnogo losiji i dugotrajniji start nego ovaj kratki remen.


Odlucio sam da Mitsuboshi ide na runnera, a malossi ce na nrga, pa cu paralelno izvlaciti maksimume.



I ima jedan problem, ne znam kako odjednom ali eto, lezaj kod variomata je dobio lufta, cuje se kako klapa u smjeru kretanja klipa, a cuje se i u voznji kada se gusi motor. I kada lagano vrtim radilicu sa rukom, cujem nekakvo cviljenje, nesto cvili u bloku, ili je lezaj, ili kompresor nemam pojma. A u leru se cuje isto nekakav ekscentricni zvuk. Nisam se nadao ovomu, ali kad bolje razmislim blok koji nikada nije otvaran i ima 32000km i vrijeme mu je bilo da krene popustati.
Ukratko receno, masina je pocela lagano zvucati kao kada se stavi kit od 70ccm, samo mnogo kasnije, jedno 3x.

#671 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 18 September 2015 - 01:49

Taj remen bi trebao da dodje na svoje kada se "razgazi" nakon nekih 200-300km.
Imas elektroniku spremnu za 70cc, sta cekas? :)

#672 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 18 September 2015 - 02:00

Ja ipak glasam za Malossi special 818x18,5. Ubedljivo najbolje performanse sam dobio sa njim, samo što se mora nanovo štelovati prenos, ne važe stare postavke. Traži malo teže rolnice i popuštanje kvačila, al malo, otprilike treba da kreće sa 5,5k rpm. Osim toga, mora da se razvoza, da sedne, ni meni nije u početku dao neke performanse, al zato sada radi za medalju.

#673 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 18 September 2015 - 02:29

Lauda, evo cekam iglicasti lezaj, sve ostalo za tuning imam hehe :)

Jasno, morati cemo ih malo razvozati, ali slutim da ovaj Mitsuboshi ima potencijala. Pokusavam iz njega izvuci maksimum pa da vidim rezultate, jer sa malossijem sam bio jako zadovoljan i bio mi je broj 1, ali cesao je od blok i brzo je spao na 18mm, pa na 17.5mm. Nije presao ni 5000km. Pa sam ga zamjenio sa obicnim piaggio do danas.
Zato cu istovremeno njega podesavati na jednom skuteru, a malossija na drugom.
Osjete se razlike u ponasanju, ukratko mogu da opisem ovako prve dojmove:
Mitsuboshi-bolji start, bolje potegne na 20-40 kad remenica mjenja kut, ima visu krajnju brzinu.
Malossi-manje agresivan u startu, ujednacenije ubrzanje, malo manja krajnja brzina ali ima odlican odaziv na gas.

Cudi me malo taj odnos izmedju oba remena, jedan je jako kratak, a drugi dug,a nema ocekivane promjene. Moram ih izmjeriti...


Vidjeti cemo kad se ispegla prijenos i sve sjedne za konacne dojmove. Sad kad ga vec imam moram do kraja :)


#674 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 18 September 2015 - 02:38

Hajde vi sto vam seda remen (gogy i lauda) da izmerite koliko je sirok, odnosno koliko se potrosio u odnosu na meru kada ste ga postavili. Ja nisam imao nikada tih problema sa novim remenom, cak sta vise, uzeo sam za probu najjeftiniji dayco koji znamo da nije neki kvalitet i odmah u startu iznivelisao sa 1,4mm sajbnicama. U prvih 200km izgubio je 0,5mm kada se sublerom meri cvrsto, kada se ovlas meri pokaze da se pojeo samo 0,2 (ustvari je samo ivica oslabila). Posle 2480km i dalje je ista mera, jos uvek ne osecam potrebu da izvucem 0,2 sajbnicu..

Mnogo znaci kada se u startu poture sajbnice i remen mnogo duze traje, ne gubi se krajnja..

Dajteh, mitsuboshi je jedan od najboljih obicnih kajiseva koje sam vozio, samo je mrvu kraci. Nov sam izmerio 805x18,3. Odlicno se ponasa, nema oscilacija i nema rupa u ubrzanju. Poturi ti jos 0,5 sajbnicu. Ako je stari bio 17,5 i imao si start visoko i zadovoljavajuci, sad ti treba bolcna duza za 1mm posto je nov remen za toliko siri.

#675 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 18 September 2015 - 03:07

@AcaPostar
Pa slicna situacija kao i kod tebe. Ja sam primjetio bolje performanse nakon sto se potrosio inicijalni sloj remena. To je trajalo nekih 200ak km.

#676 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 18 September 2015 - 08:12

Evo glavni uzrok zasto moram odustati od malossija, blok koji sam dobro obrusio opet ga struze!
Remen je nov, presao 15km.

Posted Image

Edited by dajteh, 18 September 2015 - 08:12.


#677 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 18 September 2015 - 09:20

PUREJET 50 ODVALIO REKORD, 97KMH GPS!!!
Remen Mitsuboshi.

Setup je sljedeci:
Gilera Runner Purejet 50
Sve serijski osim sljedeceg
- auspuh ZX purejet
- malossi multivar, rolice malossi 7.2gr
- produzena bolcna za 0.8mm
- remen Mitsuboshi MBLSC004
- malossi ljubicasta i torsion malossi
- polini spuzva u airboxu
- full odblokiran ecu


Cesto mi se desi da u djubretu nanjusim ono pravo, cim sam stavio remen iako nije podesen prijenos uhvatio sam ga na djelu u nekim rezimima rada. Sada sam se primio posla da podesim Mitsuboshija, i kazaljku mi odvaljuje.
Probao sam i special belt ukomponirati, medjutim ovaj Mitsuboshi daje definitivno bolje ubrzanje, i opasno radi pred kraj kada zakucava krajnju.

Sa malossijem sam ostvario najveci maksimum ikad i bio je 93, 94kmh po gpsu, ali to je bilo jednom u izuzetnoj situaciji, inace je prosjek 90kmh. Ovaj otkida 94kmh-97kmh nisam mogao vjerovati dokle je kazaljka dosla skoro na pola 12 hehe A putna normalna brzina je 85-90kmh gps!!!
Bice da puse neki vjetar koji ne osjetim :D

I jos jedna stvar, Mitsuboshi mi ne struze po bloku.

Edited by dajteh, 18 September 2015 - 09:35.


#678 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 18 September 2015 - 09:35

I getriba produzena za 7.14% u odnosu na LC piaggio.

#679 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 18 September 2015 - 09:44

Ja mislim da ti ne struze bo bloku nego po bendixu, pa zato i imas manju krajnu sa malo duzim remenom.

#680 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 18 September 2015 - 09:57

Ja nisam primetio da mi ijedan remen češe, Micuboši 805 mi je bio ubedljivo najgori i na 50 i na 70ccm, sve je falilo, i starta i krajnje, kako god podesio.
Original Pia 811x18,5 je dao zavidne rezultate, samo je malo bio blag na startu, posle je radio ko violina. Na kraju Malossi special, popeo se na vrh zadnje remenice sa šajbicom 0,5mm, čupa iz mesta i na mrvu gasa, ponekad mi ta prgavost na startu zasmeta u gradskoj gužvi, gledam ispred sebe auto gde bi mogao završiti, na krovu il u gepeku :D a i krajnju od 106 sam dohvatio samo sa Malossijem.
Očigledno postoje neke razlike između blokova, ili zadnjih remenica, neke su možda malo isturenije (npr moja) pa ne češe nigde, a eto neke kao da su preblizu bloka pa deru remen. To što je dajteh odrao Malossija sa gornje strane ukazuje da remen češe o bendix ili uljnu pumpu, kao da je labav u nekom momentu pa previše osciluje gore dole. Treba da ga stavi i upali bez dekle da vidi šta se dešava.





36 user(s) are reading this topic

0 members, 36 guests, 0 anonymous users