E onda si i mene zajebo
- Konacno doslo vremena malo da cackam po purejetu, u zadnjih mjesec dana mi nekako postao naporan, usis se mnogo cuje ima neku rezonanciju u putnoj brzini od 60-80, a i masina ide u okretaje. Remen je bio glavni krivac za to, njegovih 17.5mm, odnosno 1mm manje od novoga mnogo znaci. Ide masina dobro, ima cak i krajnju, ali mnogo ruci u voznji, nekako cudno kao da ne moze adekvatno opteretiti motor. Uglavnom bio sam zadovoljan performansama i nisam imao sta da prigovorim, samo me malo poviseni okretaji tamo oko 80kmh lagano iritirali. A kada je remen uzi masina nadoknadjuje prevrtavanjem kasnije. Vidjelo se da remen vise ne ide do vrha, nego ima 2mm do ruba.
- I reko idem danas staviti slabiji ecu da se malo prisjetim promjene naspram otvorene verzije. I bogami odmah u startu slabije razvrtava, malo mirniji u voznji i slabiji u ubrzanju, pred kraj nece razvrtiti masinu neda ecu i ima jedno 5-10kmh manje.
Vidim da nije to za mene, iako se osjeti kako masina ima vise momenta, a manje okretaja, i jos jedna stvar koju sam primjetio, rucica gasa finije reagira na odvrtanje, da se malo po malo dizati gas, dok kod otvorene verzije ecua gas je mnogo agresivan.
- Kad sam vidio da slabija verzija ecua nece ostati, odlucio sam ukopcati malossi elektroniku na taj slabiji ecu. I evo vec dobrog rezultata, start je dosta jaci, ubrzanje bas fino pumpa i krajnja ide do 85kmh bez problema, a 90kmh tu prica zavrsava. Osjeti se mnogo momenta, kad se u odredjenim trenutcima pusti gas i naglo doda, bas onako potice rad prednih teleskopa za koji cm. E sad nisam bio pametan sta je bolje, slabiji ecu + malossi ili samo odblokirani ecu, tu su negdje.
Jedva sam odlucio da je bolji full odblokirani ecu, iako i ova kombinacija prije jako zadovoljava.
- Sljedece sta sam ponovno probao full odblokirani ecu + malossi elektronika, e tu je poceo da opasno kida u startu, za 50ccm ozbiljno odvaljuje. Gasiram ga i ide ko metak, ali tamo na 70kmh pocinje da zaljeva svijecicu pa mi pukne na auspuh. Poznata prica. Idem probati skinuti filter zraka da vidim sta onda, medjutim nista mu ne pomaze, bas nista. Nisam ni ocekivao trajni napredak jer ovo bi sasvim odgovaralo za 70ccm, ipak je to previse za 50ccm.
- Kad sam ostao tamo gdje jesam, dakle na odblokiranom ecuu, i kako sam imao vremena za daljnje eksperimente odlucio sam isprobati novi remen, ima dosta kako sam ga uzeo, a skoro zaboravio na njega. Mitsuboshi za piaggio masine, nov zapakiran. Navodno dolazi kao prva ugradnja u nekim piaggio skuterima.
- Izvadim stari remen, izmucen dosta, ali moze svasta da izvrsi jos ali ce da i zavrti posteno masinu, izmjerim 17.5mm i usporedim sa Mitsuboshijem.
- Nakon kratke probe evo kako remen stoji, mnogo dublje od starog, malo sam se iznenadio sta je ovo
- Ali sam se iznenadio i performansama, i do dobrim.
- Usljedila je borba sa podesavanjem prijenosa, a komponente koje su bile prije ugradnje Mitsuboshi remena su sljedece:
- Malossi multivar 2000, rolice 7.5gr
- Remen piaggio serijski potrosen na 17.5mm
- Ljubicasta malossi centralna
Ostalo sve je original. Start je bio na nekih 5500-6000rpm, okretaji kroz ubrzanje na nekih 9100-9200rpm, putna brzina oko 80kmh dosta bucna uz dosta okretaja.
- Nakon ugradnje remena nista vise nije bilo isto, pa je usljedilo podesavanje
- Prvo proba sa postojecim prethodnim stanjem, start na 3000rpm, ako ne i manje, okretaji kroz ubrzanje za dobrih 500rpm manji, putna brzina mnogo tisa uz manje okretaja, skoro samo vjetar da se cuje, kako je motor optereceniji.
- Usljedilo je samo produzivanje bolcne za 0.5mm i stavljanje malossi torsiona da dobijem malo elasticnosti u startu, i uspio sam start je na malo visim okretajima i skuter je zivahniji, ide 85kmh bez problema, prezadovoljan, samo jos start rijesiti i probati ubosti najbolje rolice.
- Poslje toga sam stavio malossi 7.2gr i uklonio 0.5mm produljenje bolcne. Dobar je ali nema snage da izgura krajnju kada sam uspravljen tesko podnosi 85kmh, prethodna kombinacija je bolja.
- Dalje nisam stigao, sutra nastavljam da ga konacno podesim. Morati cu probati sa malo tvrdjim oprugicama za start, obavezno produziti bolcnu za 0.5mm.
- Kad se vec zakuvalo i dok su sjecanja friska, morao sam ubaciti malossi special belt koji ima 10km, bio je na probi jednom pa sam odustao od podesavanja. Taj remen je duzi od Mitsuboshija i stoji vislje u polutkama. Ali nevjerojatno je to da ima mnogo losiji i dugotrajniji start nego ovaj kratki remen.
Odlucio sam da Mitsuboshi ide na runnera, a malossi ce na nrga, pa cu paralelno izvlaciti maksimume.
I ima jedan problem, ne znam kako odjednom ali eto, lezaj kod variomata je dobio lufta, cuje se kako klapa u smjeru kretanja klipa, a cuje se i u voznji kada se gusi motor. I kada lagano vrtim radilicu sa rukom, cujem nekakvo cviljenje, nesto cvili u bloku, ili je lezaj, ili kompresor nemam pojma. A u leru se cuje isto nekakav ekscentricni zvuk. Nisam se nadao ovomu, ali kad bolje razmislim blok koji nikada nije otvaran i ima 32000km i vrijeme mu je bilo da krene popustati.
Ukratko receno, masina je pocela lagano zvucati kao kada se stavi kit od 70ccm, samo mnogo kasnije, jedno 3x.