Gilera Runner 70 Purejet
#1781
Posted 18 November 2016 - 15:38
Kocnice skidaju sa sjedista i onaj ko prvi put vozi i koci osjetio bi velik pritisak u prsima posto sam sada i ja poceo lagano to osjecati tokom prvih par kocenja nakon peugeota. Jer kad gume nece proklizati, a kocnica momentalno ujeda bez jakog pritiska, ne preostaje ti nista drugo nego da se dobro napnes i stanes u sekundi. Naravno, iznenadjenja i komentare drugih kad probaju ne moram komentirati
Interesantno je kako malo tko budzi kocnice i gume, skoro niko to ne dozivljava, a predstavlja najvazniju stvar u cijeloj prici kada uhvatimo zalet, dakle osnovne elemente vezane za zaustavljanje, a amortizeri utjecu na raspodjelu mase i odrzavanje sigurne putanje.
Kako sam muku mucio sa slabom zadnjom kocnicom na piaggiu, nema sta nisam probao, i vec izmoren lagano odustajem. Ali srecu sam nasao u ebc karbon plocicama koje su konacno pocele pristojno kociti. U medjuvremenu sam pasivno i dalje trazio jos bolje rijesenje za 175mm disk. Najlakse je staviti felgu i disk 190 s celjusti od nove SRke, ali neda mi se to raditi jer ovako samo mjenjam 12 i 13", dok bi u slucaju SRke morao i cljuest i glavcinu skidati sto mi se neda, tako da sam odustao od tog rijesenja.
Ali sam u medjuvremenu pokazao interes za plocice koje imaju jako mekanu smjesu. A to imaju Ferodo standardne i Malossi crvene. Nacuo sam kako su postari zadovoljniji sa Ferodo plocicama naprijed na Libertiju 50 (ista celjust i plocice kao na piaggiu 50 disk iza), i oem HengTong im nisu bas dobre (meni su katastrofa, imaju tvrdocu ali samo klizu od disk, ne grizu).
Tu sam vec resio da cu probati jos Ferodo, ali polako. U medjuvremenu slucajno natrcava neka runnerka 2008 50ccm, i kad sam probao squt osjetio sam kako zadnja kocnica utapa i grize ko nadrogirana. Odmah sam pogledao o cemu se radi, i nasao Malossi crvene unutra. Poznato je da se jako jako brzo trose, recimo ja sam prednje ubio za 4000km na velikoj heng tong celjusti, kocile su jako dobro. Primjeti se i extremno prljanje felge
I tako, taman su te malossi crvene bile na 1/3 i resim coveku nove, a meni ostavi ove za igranje. Kad sam mu stavio nove, opet je kocio za Oskara.
Ove stare stavljam sebi i nakon krace razrade evo iznenadjenja.
Dakle malossi crvene imaju extremno brzu i silovitu reakciju, ujedaju disk u milisekundi i s lakocom blokiraju kotac. To mi treba, taman mi je trebala ta nijansa naspram ebc karbonki, s kojima sam jako zadovoljan, ali ove imaju jos brzu reakciju kocenja, odnosno rade maksimalno na niskoj temperaturi.
Sad mogu reci da je prica zakljucena, uzeo sam nove malossi crvene iza, a kad me vec poneslo uzeo sam i za naprijed, ali ih jos nisam namontirao, ove polovne ujedaju za Oskara, a mogu misliti kako ce jos nove raditi kada dobijem jos tvrdju ruckicu. Trose se jako brzo, ali nisu ni skupe, svega 7€ zadnje, a isto toliko su i prednje za brembo zlatnu celjust na 50ccm (runner stari, nrg stari, rox), za heng tong runner naprijed su 10€.
Pod trosenje brzo se podrazumijeva da ce se tesko preci vise od 5000km
Smjesa plocica se inace bira o nacinima voznje, ali ponekad sta god stavis nece nikako da koci.
To je bilo u medjuvremenu, nego danas sam malo zavirio u prijenos jer me jako nervira sto remen ne lezi na bolcni, a produzavati je necu, nego sam vise za nekakvo skidanje povrsine variomata ili remenice.
Ovo je zona koju treba skinuti za 1.5-2mm, ove okomice:
Eventualna problematika bi mogla biti oko nacina obrade tog dijela, skinuti ravno pa da remen ima stepenasti prijelaz (mislim da postoje neki variomati s takvom obradom) i to je najlakse za odraditi, ili pokusati izvuci linearni pravac pocetka do kraja, pitanje je jel ima dovoljno materijala, nisam se zagledao bas u to.
I mislim da bi klapao variomat kada bi remen bio 17.5mm, ali ja ga ionako koristim po posljednjim iskustvima do 18mm, tako da mi to i nije problem.
Ovdje se vidi koliko remen "viri" vani kad lezi na bolcni uz variomat (18.5mm je testirani remen Mitsuboshi 811)
A ovo je situacija na remenicama kada je remen na bolcni, i imam 6.5mm od remena do ruba remenice
A ovako izgleda kada je malossi multivar zaserafljen sa svojom bolcnom u originalu, i tada imam svega 3mm do ruba remenice
Zelim nekako rijesiti taj problem, ali nemam bas volje (neda mi se budziti po ispravnom multivaru). Tada bi variomat bio 100% savrsen.
Sljedece s cim sam se pozabavio jesu centralne opruge, ali ovaj put s njihovim karakteristikama tokom njihovog sabijanja, jer iako su gotovo iste od razlicitih proizvodjaca po krajnjem otporu, one su tokom svog sabijanja potpuno drugacije i imamo drugaciju raspolozivost i rad motora.
Tako sam danas isprobao centralnu oprugu od peugeot vivacitija oem, ona je tvrdja od serijske piaggio, cak i malo tvrdja od malossi plave ili je tu negdje.
S lijeva na desno, piaggio serijska, peugeot serijska, malossi ljubicasta, polini 23kg.
Ovo su zapazanja s malossi multivarom nakon jako puno kilometara, a opruge su rabljene, malossi ljubicasta i polini otprilike jednako i u grubo se moze zakljuciti sljedece:
Piaggio serijska
Malo jaca opruga do srednje tvrdoce, pod rukom kada se sabija, u pocetku je tvrdja, na sredini naglo popusti i pred kraj malo zastane pa se opet lakse sabije.
Omogucava jako dobar start, jer je otpor opruge jako velik u pocetku, i oko 30kmh uzrokuje prevrtavanje motora jer opruga pruza i dalje velik otpor, dalje imamo manji pad okretaja od idealnih ili je cak dobro jer opruga popusti i naglo smanjuje otpor, i pred kraj voli popustiti skroz pa se sabije do kraja i motoru padaju okretaji kada su mu najpotrebniji pa mu treba vremena da izvrti krajnju brzinu.
Uglavnom opruga puna oscilacija, tko voli stuntat mogla bi posluziti.
Peugeot serijska
Jako tvrda opruga naspram ostalih, ali je tokom sabijanja rukom linerana.
Na testu omogucava malo losiji start od piaggio serijske, ali je jako dobar, motor ide u okretaje kad startas iz nule s lakocom, a na odvrtanje punog gasa zakuca 500rpm vise od malossi ljubicaste i polini plave 23kg. Ako se drzi pun gas od nule do kraja, onda je izvrsna, fino linearna ide do kraja, ali bojim se da bi krajnja bila manja, nisam probao zbog dodatnih setovanja i jedne specificnosti. ALi kada se na medjuubrzanju pusti gas i naglo doda, onda se okretaji sporije podizu. Tu mi je losa, nisam se usudio staviti teze rolice jer bi bilo jos gore. Sporo se odaziva na gas u medjuubrzanjima, ali nakon neke 2 sec digne ih na idealnu vrijednost. Dakle nema da su manji od idealnog. Kad se zavrti ne pusta. Ovaj pad okretaja ima i svoju prednost, a to je savrseno za krstarenja po ravnom, ide maksimalno s minimalno gasa
Opruga koju sam imao je rabljena, ne znam kakva bi bila nova, ali zanimljiva je, jer svojim velikim ali linearnim otporom uvodi veliku stabilnost, samo je to medjuubrzanje muci, to nisam ocekivao.
Moguce da bi se bolje snasla na nekoj drugoj remenici koja ima drugaciji kut otvaranja, puno je tu varijabli jbg.
Malossi ljubicasta
Jedna od meksih opruga, u pocetku ima malo manji otpor, pa pred kraj ide malo teze, blizu je linearne. Ja bih volio da je linearnija.
Na testu daje slabiji start od prethodne 2, cim pipnes gas odmah dozvoli remenu da propadne u remenicama, odsnosno varomatu da radi i razvrtavanje motora je malo sporije, kao i blazi start, ali kvacilo vise trpi jer vise klizi. U medjuubrzanjima je jako dobar, dosta brzo dize na trazene okretaje, s tim da ne voli brdo, tu pocinje da razvlaci. Do krajnje brzine ide odlicno, s njim se postize maksimala bez poteskoca i veca je od prethodna 2. Uzrokuje pad okretaja i po vrucinama pa mu se treba prilagodjavati, ako je hladno i ako se normalno vozi po ravnom, onda je odlican, moglo bi se reci jako linearan. U slucaju da se ide u brdo, tjera po velikim vrucinama, tu je najlakse ubaciti malossi torsion controller koji dize 300rpm i to je dovoljno, ili olaksati rolice, u mom slucaju za 0.3gr. Konkretno ako ga podesim za ljeto na 8500rpm kroz ubrzanje, sada kada je hladno imam u pocetku 9000, pa kad se ugrije 8800rpm. Sidanjem torsiona imam 8500rpm po zimi.
Polini plava 23kg
Jako slicna ljubicastoj, malo se razlikuje karakteristika sabijanja, kad sam je tek dobio kao da je bila tvrdja od nove malossi ljubicaste u pocetku, ali sada je meksa i to mi se ne svidja, do sredine su gotovo iste, a od sredine do kraja malossi ljubicasta je za dlaku tvrdja.
U voznji mi pravi mali problem u startu, posto pruza jako mali otpor remenu u startu. Sve ostalo je moglo bi se reci linearno.
Nekad mi vise pase ta polini, nekad malossi ljubicasta, ali sada, polini je definitivno oslabila u samom pocetku kod sabijanja, a to nije dobro.
Kad se prijenos dovede pod konac, onda je tesko odrzati vrhunac, odnosno nemoguce. Jer cim promjenis nacin i trajanje voznje, ili teren, dolazi do pada ciljanih okretaja. A gdje je jos godisnje doba i razlika kada se cijeli blok posteno ugrije, a zimi jedva da bude sve mlako.
Kod mene se to svodi na korekciju od +-300rpm, a to postizem sa sljedecim dijelovima:
- malossi torsion controller +300rpm (redovito skine krajnju brzinu, ali poboljsa odaziv na gas)
- dodavanje jos jednog plasticnog oem torsiona, ali jako kratkog (skracen original od piaggia) +100rpm
- rolice, 7.5, 7.4, 7.3, 7.2gr, sve olaksane, a baza su oem piaggio 7.5gr 19x15.5.
Sto se tice oprugica za kvacilo. One su prave djubretarke. Dok su nove, onda su extremno tvrde, a kasnije se spustaju kao da nemaju kraja. Tako sam imao malossi crne za serijsko kvacilo, i u pocetku je bilo savrseno, cini mi se na 5000rpm ili 4500rpm. Da bi se u kratkom vremenu spustile ispod 4500rpm, a nakon par mjeseci mi krece na 3700rpm. Masina ima momenta pa nije problem. Oprugice su stavljene nove.
I danas sam odlucio staviti malossi bijele, srednja tvrdoca iz seta. Jako su tvrde i jos se farba zaljepila pa dok se odvoji od zavoja. I jedna mi iskoci i odleti negdje. Ali nisam cuo da je pala. Prvi put da nesto iskoci i odleti, ali da ne cujem gdje je. I trazim ja, nema sanse da je nadjes, skidam gace sa zida, garant je palo na nesto mekano, okrecem neke krpe, ma nema sanse da nadjes. I na kraju se zapitam, da nije mozda na meni?
Evo, ga i sad konacno imam turazicu u startu, krece na 4500rpm, cak je i previse, ali da razbijem monotoniju iako kvacilo klizi u startu. Ali zato kad opdradim variomat, ima da vratim serijske oprugice i ima da ispucava od 2500rpm
I malo osvjezenja nakon peze, stoja mora da se odrzava iako su karike vec za zamjenu zbog velikog zazora :-D
Ako ne ide stoju, odmah mi pritisak skace. Ostvareno na 9350rpm dok remen struze po bendixu.
#1782
Posted 18 November 2016 - 22:31
ako se vec upustas u to,moras povuci pravac da se poravna od bolcne do vrha variomata...
#1783
Posted 18 November 2016 - 22:33
steeef, on 18 November 2016 - 22:31, said:
ako se vec upustas u to,moras povuci pravac da se poravna od bolcne do vrha variomata...
Tako je, nema poente strugati samo odredjeni deo...
#1784
Posted 19 November 2016 - 03:08
Ali vidjeti cu kad nadjem neki ugrobaren vario.
Nego bas sam istjerivao teski konac, koji sigurno nitko nije oko prijenosa. Sisao sam sa 7.5gr koje su omogucavale 8400rpm na 7.2gr koje daju 8800rpm i treba mi nesto izmedju.
Napravim si 7.35gr, ali sa novim novcatim rolicama i one uporno daju 8900rpm.
Koja je razlika izmedju nove rolice i ove koja je nepotrosena, a nije puno vozena, ne mogu da trenutno shvatim.
Dakle odraditi cu 10 setova rolica izmedju 7.2 gr i 7.5gr. I veoma cudne stvari se desavaju u tom rasponu.
Eto sta ti je pod konac.
#1785
Posted 19 November 2016 - 17:13
Rolice s vremenom pokupe gumenu prasinu od remena, i povrsina im postaje gumirana. Nove lakse klize od gumiranih po stazama = brzi odaziv na gas, bolja medjuubrzanja, malo visi okretaji, od pocetka do kraja ne staju!
Koristim samo iste rolice, odnosno istu smjesu i njih olaksavam po potrebi. Tokom ubadanja po 0.05gr nanjusio sam djubre. Lakse rolice (udjubrene prasinom od remena) daju manje okretaja od tezih (ciste kao nove) to nije moguce, tu sam morao da dalje istrazujem, i konacno nasao problem. Gumirane rolice vs ociscene ili nove daju 300rpm manje i losiji odaziv na gas u mom slucaju.
Okidac je bila danasnja izmjena rolica na Elystaru. Spustio sam se sa 9gr (ciste i glatke) na 8.3gr (gumirane od prasine remena). I performanse su skoro pa iste. A kada sam ubacio 8.3gr ciste, motor je zivnuo, bolji odaziv na gas, lakse razvrtavanje motora, bolje medjuubrzanje.
Ta problematika se javlja kod jeftinih plasticnih rolica koje zapinju i prave probleme, a i kod slucajeva kada imamo zaprljane rolice.
Dakle, cistite rolice od prasine remena (kevlar manje prasi prijenos) i imati ce te vevericu. Polirani kanali variomata takodjer doprinose ovoj tuning kombinaciji za maksimum maksimuma.
Kome nije dovoljna medalja, ovo je pravi put za Oskara!
Dakle i rolice su dovedene pod konac.
#1786
Posted 19 November 2016 - 18:37
Respect za ovo tvoje dovodjenje pod konac...
Znas li mozda kolika je razlika u okretajima izmedju ljubicastog i zelenog i jel i on linearan kao ljubicasti.
Danas sam isprobao bijeli i 6.1gr i meni se kombinacija bijelog ne svidja jer u startu odleti na 9400 i do 60km/h ga blago spusta do 8900 i prevelika je oscilacija pa sam ga bacio van,on je najmeksi u gami i remen ide do istog mjesta di i s ljubicastim.Ljubicasti mi je okej s njim okretaji osciliraju oko 100 do max 200 okretaja i pokazao mi se los za brijeg,tu spusti oko 300 okretaja...
Meni su serijski federi kretali oko 5000rpm,ovi plavi 1.8mm love na 5700
Edit: imam malossi crvene plocice naprijed i nazad, ja sam primjetio da hladne katastrofalno love a tople grizu ko blesave i ukopavaju...jedina velika zamjerka je sto hladne cvile da je to neizdrzivo,tople blago cviluckaju a vrele nista,tako da ih ne preporucam ko ima dosta otvorene i malo kocenja...
Edited by rade007, 19 November 2016 - 18:44.
#1787
Posted 19 November 2016 - 19:55
Zeleni ti je malo meksi od ljubicastog, za nekih 300rpm. Kad mu stavis malossi torsion, onda postaje gotovo isti ljubicasti.
Bijeli je pun oscilacija, kao serijski jer je dug, a to je tipicna karakteristika dugog centralnog. On se moze uklopiti u neki drugi setup, ali najcesce na piaggiu 50 nije dobar.
Za plocice ovisi o stanju diska i na cemu je vozen prije. Cudi me da ti dobro rade tople, jer evo imam 2 friska slucaja gdje ubadaju na prvi pritisak rucice.
Ali nije lako ubosti opake kocnice, treba i tu dosta experimentiranja.
#1788
Posted 20 November 2016 - 18:33
Definitivno visestruko manje nego za karbosa, ciljano i epskresno bez ikakvih mnogostrukih setovanja za koje je potreban godisnji odmor u drzavnoj firmi, jer privatnik ne moze izdati na toliki period.
U 10 minuta motor vozi kao prije, pacijent od komsije.
Covjeku prvo pocelo nesto stekcati, gasi se, prekida vucu, da bi nakon telefonskog razgovora rekao nek provjeri osigurace. Kad ima sta da vidi, kinescetovi se poceli topiti, problem je sto su malo tanji i spoj nije dovoljno cvrst pa je dolazilo do zagrijavanja.
Evo ih, ostavio ih da mi pokaze
Prije toga je samoinicijativno gledao svijecicu i poistekavao sve dzekove. Kad je shvatio da nema leba od toga, nazvao me i resili smo osogirace na daljinu.
I 2 dana je sve bilo dobro, kad eto opet problem, nece da pali, i troksa.
Znam da je sve tip top, ostajem bez ideje i naredim mu da donese skuterce na pregled nakon sto me je ponovno zvao i nisam dobio odgovor koji bi upucivao na slozeniji problem.
Nakon sto sam pristupio vizualnom pregledu, brzo ustanovljujem problem.
Kako je on to cacko, izgubio je osigurac od dzeka za senzor temperature, i onda je dzek iskocio i eto problema koji je sada lesen, ponovnim ustekavanjem sa zicanim osigiracem.
Dakle, ne uzimajte kinescetove osigurace za struju jer umeju da vas hipnotizuju i onda vi izgubljeni batalite i ono sta je ispravno.
Zato se treba uvijek voditi parolom, bolje polovno oem, nego novo upakovano kinescetovo.
Ima i rjesenje za kinescetove osigurace. Minimalno koliko god je to moguce, podebljaji se s kalajem nogice od osiguraca, moze i samo jedna strana. Ali kao i sve kinesko, mora da te zaj tako da je bolje ne koristiti ih jer vole i oksidirati.
Znaci pravac na auto otpad i obijajte osigurace od prve ugradnje.
Jeftinije, a bolje...
#1789
Posted 20 November 2016 - 21:38
#1790
Posted 20 November 2016 - 22:10
I onda neko kaže ne valja taj PJ, kvari se puno... ej ima puno elektronike, kompjuter, to se kvari... jest, a preživeo ovakav jako opasan momenat nepažnje, šta onda može da ga ubije? (osim groma )
#1791
Posted 21 November 2016 - 15:11
ko i na ostalo ljudi stavljaju jeftino smece id dijelova da se ustedi,ko i sa ovim osiguracima..
a vrh nesposobnosti je dok neko nezna dzak istekat pa izjebe osigurac na dzeku i onda se dzek isteka..
tolko o vlasnicima,svi znaju sve,svi su doktori za pedesetke jer su nekad tomose vozili
#1792
Posted 01 December 2016 - 02:16
Sad na ovim temp. oko 5°C zapazam znacajno smanjen hod prednje vilice, kako sam i ocekivao, hipenol se opasno zgusnuo.
U planu mi je da obradim variomat za jaci start i da se malo poigram sa usisom:
- Variomat mi je prioritet posto bi trebao biti cisti dobitak
- Usis, experimentiranje koje ukljucuje ubacivanje VL16 usisa i nastojanje da utrpam 21mm TPS, dalje pecurka pa u konacnici razbuseni airbox ako bude interesantno, pa onda da pokusam podebljati smjesu. Makar bi tu bilo fino da se i cilindar optimizira, to je vec kompletnije.
- Projekt Dule, vec polako zaboravljeno, nikako da ga nalovim niti bilo sta slicno iz te klase, ali ima jos vremena za potragu.
Nemam nikakvih drugih ambicija, osim nekoliko nedovrsenih i novih tripova
#1793
Posted 01 December 2016 - 07:29
Tako bi nam bilo jasnije koja je brzina transfera vazduha u odnosu na smešu koju karbos tipovi rade, u kako se to manifestuje na isporuku obrtnog momenta na nižim i vršne snage u centru rezonance...
#1794
Posted 01 December 2016 - 10:14
Ja se nisam na vrijeme sjetio odraditi kako sam opisao inace bi definitivno isao na ovu soluciju sa stelanjem polozaja remena,nema sanse da to nece valjati...
Daj ti remenje premjeri,onda cemo sve znati...di,sta i koliko...
#1795
Posted 01 December 2016 - 11:19
Daj vidi jel ovdje ima stogod pametnog:
http://forum.pyrothe...o-50-variomata/
#1796
Posted 01 December 2016 - 11:34
Kod mene je 18.3mm gore i 14.3 dole.
Ako se vodim pretpostavkom da se isto trosi gore i dole,onda ona moja prica klapa...
#1797
Posted 01 December 2016 - 11:43
Mario, on 01 December 2016 - 07:29, said:
Tako bi nam bilo jasnije koja je brzina transfera vazduha u odnosu na smešu koju karbos tipovi rade, u kako se to manifestuje na isporuku obrtnog momenta na nižim i vršne snage u centru rezonance...
to bi moglo biti brzo,isto kak i moj vxr na cesti
@ pjteh,
to s vilicama je i bilo za ocekivati s obzirom na uljo..jbg puko ti onac
nabavi jos jedan set stapova pa slozi zimski setap vilice i bice konac x2
neznam kak vam se da vozit po tom vremenu,samo oblacenje me smori a di jos voznja bez gusta haha..
3 mj nisam vozil skuter,bar ne svoj..a neznam ni dal sam ga upalil uopce u tom periodu
#1798
Posted 01 December 2016 - 11:54
Unutar 10km je jos sve dobro, pogotovo u gradu sa stajanjima gdje se ugrijavam, jer u civilnoj odjeci se smrznem ako uskocim u mrzla kola. A sad otkako su pocela razna desavanja prije blagdana, za doc s jednog kraja grada na drugi ti treba 2h umjesto 20min.
Moram priznati da me mnogo smetaju tvrde vilice dok je vani prava zima, mnogo mi kvari ugodjaj u voznji, a i sve je nekako cudno
@rade ajde potruditi cu se jos danas da to rijesim
#1799
Posted 01 December 2016 - 12:17
kolko god se ti obuces vjetar i hladnoca rade svoje,a za desetak godina sve se to manifestira na zglobovima
mada prije 11 godina u zimi i snijegu sam i ja gonil spa,s tim da nisam imal neke moto opreme pa sam se oblacil pol sata da bi se provozal 10 min i smrzel ko pi..a
dok recimo danas bi mi trebal neko platit odredjenu svotu + tjedan dana u toplicama da tak nekaj napravim.mcak i da se radi o potrebi a kamoli da kraj auta idem se oblacit za na skuter
#1800
Posted 01 December 2016 - 12:40
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users