Kocnice skidaju sa sjedista i onaj ko prvi put vozi i koci osjetio bi velik pritisak u prsima posto sam sada i ja poceo lagano to osjecati tokom prvih par kocenja nakon peugeota. Jer kad gume nece proklizati, a kocnica momentalno ujeda bez jakog pritiska, ne preostaje ti nista drugo nego da se dobro napnes i stanes u sekundi. Naravno, iznenadjenja i komentare drugih kad probaju ne moram komentirati

Interesantno je kako malo tko budzi kocnice i gume, skoro niko to ne dozivljava, a predstavlja najvazniju stvar u cijeloj prici kada uhvatimo zalet, dakle osnovne elemente vezane za zaustavljanje, a amortizeri utjecu na raspodjelu mase i odrzavanje sigurne putanje.
Kako sam muku mucio sa slabom zadnjom kocnicom na piaggiu, nema sta nisam probao, i vec izmoren lagano odustajem. Ali srecu sam nasao u ebc karbon plocicama koje su konacno pocele pristojno kociti. U medjuvremenu sam pasivno i dalje trazio jos bolje rijesenje za 175mm disk. Najlakse je staviti felgu i disk 190 s celjusti od nove SRke, ali neda mi se to raditi jer ovako samo mjenjam 12 i 13", dok bi u slucaju SRke morao i cljuest i glavcinu skidati sto mi se neda, tako da sam odustao od tog rijesenja.
Ali sam u medjuvremenu pokazao interes za plocice koje imaju jako mekanu smjesu. A to imaju Ferodo standardne i Malossi crvene. Nacuo sam kako su postari zadovoljniji sa Ferodo plocicama naprijed na Libertiju 50 (ista celjust i plocice kao na piaggiu 50 disk iza), i oem HengTong im nisu bas dobre (meni su katastrofa, imaju tvrdocu ali samo klizu od disk, ne grizu).
Tu sam vec resio da cu probati jos Ferodo, ali polako. U medjuvremenu slucajno natrcava neka runnerka 2008 50ccm, i kad sam probao squt osjetio sam kako zadnja kocnica utapa i grize ko nadrogirana. Odmah sam pogledao o cemu se radi, i nasao Malossi crvene unutra. Poznato je da se jako jako brzo trose, recimo ja sam prednje ubio za 4000km na velikoj heng tong celjusti, kocile su jako dobro. Primjeti se i extremno prljanje felge

I tako, taman su te malossi crvene bile na 1/3 i resim coveku nove, a meni ostavi ove za igranje. Kad sam mu stavio nove, opet je kocio za Oskara.
Ove stare stavljam sebi i nakon krace razrade evo iznenadjenja.
Dakle malossi crvene imaju extremno brzu i silovitu reakciju, ujedaju disk u milisekundi i s lakocom blokiraju kotac. To mi treba, taman mi je trebala ta nijansa naspram ebc karbonki, s kojima sam jako zadovoljan, ali ove imaju jos brzu reakciju kocenja, odnosno rade maksimalno na niskoj temperaturi.
Sad mogu reci da je prica zakljucena, uzeo sam nove malossi crvene iza, a kad me vec poneslo uzeo sam i za naprijed, ali ih jos nisam namontirao, ove polovne ujedaju za Oskara, a mogu misliti kako ce jos nove raditi kada dobijem jos tvrdju ruckicu. Trose se jako brzo, ali nisu ni skupe, svega 7€ zadnje, a isto toliko su i prednje za brembo zlatnu celjust na 50ccm (runner stari, nrg stari, rox), za heng tong runner naprijed su 10€.
Pod trosenje brzo se podrazumijeva da ce se tesko preci vise od 5000km

Smjesa plocica se inace bira o nacinima voznje, ali ponekad sta god stavis nece nikako da koci.
To je bilo u medjuvremenu, nego danas sam malo zavirio u prijenos jer me jako nervira sto remen ne lezi na bolcni, a produzavati je necu, nego sam vise za nekakvo skidanje povrsine variomata ili remenice.
Ovo je zona koju treba skinuti za 1.5-2mm, ove okomice:
Eventualna problematika bi mogla biti oko nacina obrade tog dijela, skinuti ravno pa da remen ima stepenasti prijelaz (mislim da postoje neki variomati s takvom obradom) i to je najlakse za odraditi, ili pokusati izvuci linearni pravac pocetka do kraja, pitanje je jel ima dovoljno materijala, nisam se zagledao bas u to.
I mislim da bi klapao variomat kada bi remen bio 17.5mm, ali ja ga ionako koristim po posljednjim iskustvima do 18mm, tako da mi to i nije problem.
Ovdje se vidi koliko remen "viri" vani kad lezi na bolcni uz variomat (18.5mm je testirani remen Mitsuboshi 811)
A ovo je situacija na remenicama kada je remen na bolcni, i imam 6.5mm od remena do ruba remenice
A ovako izgleda kada je malossi multivar zaserafljen sa svojom bolcnom u originalu, i tada imam svega 3mm do ruba remenice
Zelim nekako rijesiti taj problem, ali nemam bas volje (neda mi se budziti po ispravnom multivaru). Tada bi variomat bio 100% savrsen.
Sljedece s cim sam se pozabavio jesu centralne opruge, ali ovaj put s njihovim karakteristikama tokom njihovog sabijanja, jer iako su gotovo iste od razlicitih proizvodjaca po krajnjem otporu, one su tokom svog sabijanja potpuno drugacije i imamo drugaciju raspolozivost i rad motora.
Tako sam danas isprobao centralnu oprugu od peugeot vivacitija oem, ona je tvrdja od serijske piaggio, cak i malo tvrdja od malossi plave ili je tu negdje.
S lijeva na desno, piaggio serijska, peugeot serijska, malossi ljubicasta, polini 23kg.
Ovo su zapazanja s malossi multivarom nakon jako puno kilometara, a opruge su rabljene, malossi ljubicasta i polini otprilike jednako i u grubo se moze zakljuciti sljedece:
Piaggio serijska
Malo jaca opruga do srednje tvrdoce, pod rukom kada se sabija, u pocetku je tvrdja, na sredini naglo popusti i pred kraj malo zastane pa se opet lakse sabije.
Omogucava jako dobar start, jer je otpor opruge jako velik u pocetku, i oko 30kmh uzrokuje prevrtavanje motora jer opruga pruza i dalje velik otpor, dalje imamo manji pad okretaja od idealnih ili je cak dobro jer opruga popusti i naglo smanjuje otpor, i pred kraj voli popustiti skroz pa se sabije do kraja i motoru padaju okretaji kada su mu najpotrebniji pa mu treba vremena da izvrti krajnju brzinu.
Uglavnom opruga puna oscilacija, tko voli stuntat mogla bi posluziti.
Peugeot serijska
Jako tvrda opruga naspram ostalih, ali je tokom sabijanja rukom linerana.
Na testu omogucava malo losiji start od piaggio serijske, ali je jako dobar, motor ide u okretaje kad startas iz nule s lakocom, a na odvrtanje punog gasa zakuca 500rpm vise od malossi ljubicaste i polini plave 23kg. Ako se drzi pun gas od nule do kraja, onda je izvrsna, fino linearna ide do kraja, ali bojim se da bi krajnja bila manja, nisam probao zbog dodatnih setovanja i jedne specificnosti. ALi kada se na medjuubrzanju pusti gas i naglo doda, onda se okretaji sporije podizu. Tu mi je losa, nisam se usudio staviti teze rolice jer bi bilo jos gore. Sporo se odaziva na gas u medjuubrzanjima, ali nakon neke 2 sec digne ih na idealnu vrijednost. Dakle nema da su manji od idealnog. Kad se zavrti ne pusta. Ovaj pad okretaja ima i svoju prednost, a to je savrseno za krstarenja po ravnom, ide maksimalno s minimalno gasa

Opruga koju sam imao je rabljena, ne znam kakva bi bila nova, ali zanimljiva je, jer svojim velikim ali linearnim otporom uvodi veliku stabilnost, samo je to medjuubrzanje muci, to nisam ocekivao.
Moguce da bi se bolje snasla na nekoj drugoj remenici koja ima drugaciji kut otvaranja, puno je tu varijabli jbg.
Malossi ljubicasta
Jedna od meksih opruga, u pocetku ima malo manji otpor, pa pred kraj ide malo teze, blizu je linearne. Ja bih volio da je linearnija.
Na testu daje slabiji start od prethodne 2, cim pipnes gas odmah dozvoli remenu da propadne u remenicama, odsnosno varomatu da radi i razvrtavanje motora je malo sporije, kao i blazi start, ali kvacilo vise trpi jer vise klizi. U medjuubrzanjima je jako dobar, dosta brzo dize na trazene okretaje, s tim da ne voli brdo, tu pocinje da razvlaci. Do krajnje brzine ide odlicno, s njim se postize maksimala bez poteskoca i veca je od prethodna 2. Uzrokuje pad okretaja i po vrucinama pa mu se treba prilagodjavati, ako je hladno i ako se normalno vozi po ravnom, onda je odlican, moglo bi se reci jako linearan. U slucaju da se ide u brdo, tjera po velikim vrucinama, tu je najlakse ubaciti malossi torsion controller koji dize 300rpm i to je dovoljno, ili olaksati rolice, u mom slucaju za 0.3gr. Konkretno ako ga podesim za ljeto na 8500rpm kroz ubrzanje, sada kada je hladno imam u pocetku 9000, pa kad se ugrije 8800rpm. Sidanjem torsiona imam 8500rpm po zimi.
Polini plava 23kg
Jako slicna ljubicastoj, malo se razlikuje karakteristika sabijanja, kad sam je tek dobio kao da je bila tvrdja od nove malossi ljubicaste u pocetku, ali sada je meksa i to mi se ne svidja, do sredine su gotovo iste, a od sredine do kraja malossi ljubicasta je za dlaku tvrdja.
U voznji mi pravi mali problem u startu, posto pruza jako mali otpor remenu u startu. Sve ostalo je moglo bi se reci linearno.
Nekad mi vise pase ta polini, nekad malossi ljubicasta, ali sada, polini je definitivno oslabila u samom pocetku kod sabijanja, a to nije dobro.
Kad se prijenos dovede pod konac, onda je tesko odrzati vrhunac, odnosno nemoguce. Jer cim promjenis nacin i trajanje voznje, ili teren, dolazi do pada ciljanih okretaja. A gdje je jos godisnje doba i razlika kada se cijeli blok posteno ugrije, a zimi jedva da bude sve mlako.
Kod mene se to svodi na korekciju od +-300rpm, a to postizem sa sljedecim dijelovima:
- malossi torsion controller +300rpm (redovito skine krajnju brzinu, ali poboljsa odaziv na gas)
- dodavanje jos jednog plasticnog oem torsiona, ali jako kratkog (skracen original od piaggia) +100rpm
- rolice, 7.5, 7.4, 7.3, 7.2gr, sve olaksane, a baza su oem piaggio 7.5gr 19x15.5.
Sto se tice oprugica za kvacilo. One su prave djubretarke. Dok su nove, onda su extremno tvrde, a kasnije se spustaju kao da nemaju kraja. Tako sam imao malossi crne za serijsko kvacilo, i u pocetku je bilo savrseno, cini mi se na 5000rpm ili 4500rpm. Da bi se u kratkom vremenu spustile ispod 4500rpm, a nakon par mjeseci mi krece na 3700rpm. Masina ima momenta pa nije problem. Oprugice su stavljene nove.
I danas sam odlucio staviti malossi bijele, srednja tvrdoca iz seta. Jako su tvrde i jos se farba zaljepila pa dok se odvoji od zavoja. I jedna mi iskoci i odleti negdje. Ali nisam cuo da je pala. Prvi put da nesto iskoci i odleti, ali da ne cujem gdje je. I trazim ja, nema sanse da je nadjes, skidam gace sa zida, garant je palo na nesto mekano, okrecem neke krpe, ma nema sanse da nadjes. I na kraju se zapitam, da nije mozda na meni?
Evo, ga i sad konacno imam turazicu u startu, krece na 4500rpm, cak je i previse, ali da razbijem monotoniju iako kvacilo klizi u startu. Ali zato kad opdradim variomat, ima da vratim serijske oprugice i ima da ispucava od 2500rpm

I malo osvjezenja nakon peze, stoja mora da se odrzava iako su karike vec za zamjenu zbog velikog zazora :-D
Ako ne ide stoju, odmah mi pritisak skace. Ostvareno na 9350rpm dok remen struze po bendixu.