#1
Posted 04 January 2011 - 19:19
1. Nemojte puniti akumulator, samo ga ostavite na policu neke prostorije u kojoj neće temperatura silaziti ispod nule do sledeće sezone
2. Vežete u REDNOJ vezi sa akumulatorom na punjač sijalicu, recimo od žmigavca ili štopa za kola, koja je 12v/5W. Ona će u strujnom kolu uneti svoj otpor, i stvoriti pad napona dovoljan da sačuva akumulator u prvom naletu punjenja sa punjača koji NEMA strujnu regulaciju. Sijalica će u početku dok je akumulator prazan i dok bi hteo da vuče veću struju, preuzimati na sebe veći napon i vlakno će biti blago užareno, dok se pritom struja u kolu neće povećavati i akumulator će biti sačuvan. Kako se akumulator puni vremenom će na sijalici napon opasti i ona će se ugasiti, a na akumulatoru će se napon povećati i struja u kolu smanjiti.
To znači da smo akumulator napunili, i da je njegovo punjenje bilo ovoga puta strujno regulisano sa redno vezanim otporom koji nam je svojim svetlom dao do znanja da je akumulator pun.
- ukoliko sijalica uvek svetli i posle 10-ak sati, znači da nam je akumulator neispravan i da je neka od ćelija u kratkom spoju i da bi preostale ćelije vukle konstantno veću struju
- ukoliko se sijalica ne upali znači da nam je akumulator već napunjen i da se na njoj ne stvara pad napona i akumulator se ne puni ili se minimalno puni pa pad napona na sijalici nije dovoljan da užari vlakno
Najbolje bi bilo kada bi u rednu vezu stavili i jedan ampermetar, sa kojim bi pratili struju punjenja koja je 400-800mA dakle 1/10 u zavisnosti od nazivnog kapaciteta akumulatora, mada eto sijalica ume da odradi posao.
Nikako ne smemo zaboraviti da proverimo stanje nivoa elektrolita odnosno vodene-kiseline u ćelijama. Ona mora biti na nivou da tek potapa ćelije. I ako na mnogim novim proizvedenim akumulatorima piše NOT OPEN, svakako predlažem da se ti poklopci skinu i po potrebi dolije destilovana voda do nivoa koji prekriva ćelije.. Zašto destilovana voda ?, zato što preko leta uglavnom ona ispari iz koncentrata tečnosti, kiselina se zadržava i njen odnos će se povratiti ukokiko dolijemo samo destilovanu vodu. Na kraju ukoliko nismo sigurni koncetnraciju možemo proveriti sa meračem i po potrebi popraviti njen odnos ukoliko kupimo akumulatorsku kiselinu pa nju dolijemo, mada se u 95% slučaja i posle merenja zaključi da manjka destilovane vode jer je koncentracija povišena..
U toku punjenja normalno je da ključa sa velikim mehurićima, to nam daje znak da je još prazan.. Akumulator je napunjen kada kiselina sitno prska odnosno vri..
#2
Posted 02 April 2011 - 20:24
Ali neki dan mi se desila zanimljiva situacija. Krenem da ga kresnem, ali zbog loseg kontakta na dugmetu, bendiks uradi tamo-vamo-tamo-vamo i kao da je nesto zaglavio, ali akumulator nije uopste imao vise snage da zavergla ni da izbaci bandiks vec je samo lagano okretao alnaser. Kao da se akumulator shokirao i ostao bez struje. Na dig tabli je pokazivao jedva 10 V. Stavio sam ga na punjenje i za pola sata je povratio snagu i opet radi bez greske. Intaresantno...
#3
Posted 02 April 2011 - 21:13
#4
Posted 03 April 2011 - 15:25
#5
Posted 29 October 2011 - 16:41
Pa, dobro , a sta cemo sa garancijom, valjda vazi godinu? A, to??? E, garanciju ste izgubili zato sto ste ga sami formirali, niste ga doneli nama (davam uzmemo jos koji dinar), a niste bili ni na sestomesecnoj kontroli ispravnosti istog (???)I stvarno- na garantnom listu jako sitnim slovima pise sve to...Tu ja popi****, uzmem svoj (crknuti) ACCU, demonstrativno odem i pravac u prodavnicu i kupim (TRECI), za cetiri godine...ja k`o da vozim HIBRID...hehehe...
Treci AKKU je BANER, Austrijski, prve sezone s pocetka leta je radio nekako, cak i dok je bio potpuno nov, palio je sa zadrskom- prvo KRATAK SPOJ- PA ONDA ZAVERGLA ...ovo sad mu je druga sezona, cak i letos sam izbegavao da palim na anlaser prvo paljenje- cesto je verglao, a nije palio...onda na noge i na kurblu upali...ima logike- anlaser povuce znatnu struju pa mozda CDI sa smanjenim naponom ne uspe da obezbedi dovoljno kvalitetnu varnicu, pa jos hladan motor, itd, itd...
Uglavnom, sada vec , kako se temperatura jutarnja spustilana nekih 7-8 stepeni, aku je jos slabiji, naslucuje mu se kraj...sve mi se cini da su ti od 1200-*1300,00 din . neka resenja za godinu- dve,problem je u njihovom kvalitetu, punjenje je OK...
Nego , posto vecina nas ima punjace za kola (i ja), evo kako sam napravio dva u jednom...Mariova sema je jednostavna i dobra, a obrazlozenje je potpuno tacno, mali akomulatori se mogu ostetiti velikom strujom punjenja...
Sve je uradjeno kao na semi, s tim da sam (ispod one petice ) ubacio jedan preklopni prekidac, koji ima i nulti polozaj, a na prvoj poziciji je redno vezana sijalica kao ogranicavac punjenja, a na drugoj poziciji je standardni punjac za kola...To je dva u jednom i funkcionise dobro...
Jbg, sve mi se cini da ce mi trebati ove zime...
#6
Posted 30 October 2011 - 15:14
#7
Posted 30 October 2011 - 22:41
#8
Posted 31 October 2011 - 10:58
Skroz levo- dovod na trafo> sa trafoa naizmenicni napon ide na GREC > SA GRECA minus , ona ogoljena , kruta ide na AMPRMETAR , pa na OSIGURAC, pa kao CRNA izlazi sa STIPALJKOM za klemu...
Ona LJUBICASTA je nabodena na + od GRECA, > ide na SREDNJI kontakt (dovodni) od PREKIDACA, > razvodi LEVO , preko sijalice zaletovane u red, ili DESNO, bez sijalice .> te dve plave se spajaju u CVORISTE i izlaze kao CRVENA sa stipaljkom za klemu...
http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/icon_biggrin.gif
#9
Posted 31 October 2011 - 16:41
#10
Posted 31 October 2011 - 20:14
#11
Posted 22 November 2011 - 14:45
to je bio ovaj punjuac, on se automatski gasio kada akumulator dostigne oko 13 volti, tako da ga je moguce ostaviti na akumulatoru citavu vecnost, on ce ga dopuniti samo ako voltaza padne ispod 12v. sa strujom punjenja od mizernih 300 mA, punjac je bio kao savrsen za akumulatorcic od skutera.
#12
Posted 18 December 2011 - 10:40
Tek sam sinoć stavio aku na punjenje tako da rezultate očekujte danas
#13
Posted 18 December 2011 - 13:37
Darko #, on 22 November 2011 - 14:45, said:
to je bio ovaj punjuac, on se automatski gasio kada akumulator dostigne oko 13 volti, tako da ga je moguce ostaviti na akumulatoru citavu vecnost, on ce ga dopuniti samo ako voltaza padne ispod 12v. sa strujom punjenja od mizernih 300 mA, punjac je bio kao savrsen za akumulatorcic od skutera.
http://www.akumulato...nica-16785.html
#14
Posted 18 December 2011 - 17:55
#15
Posted 18 December 2011 - 19:26
#16
Posted 19 December 2011 - 19:18
sad mi je u planu da napravim ovo
#17
Posted 19 December 2011 - 22:24
Black Adder, on 18 December 2011 - 10:40, said:
Tek sam sinoć stavio aku na punjenje tako da rezultate očekujte danas
Vidjao sam neke ispravljace sa malom strujom na izlazu i imalo je bas veliki namotaj i kondezator...
#18
Posted 19 December 2011 - 22:59
@Boza
Taj automatski punjac akumulaotra samo iskljucuje dovod struje akumulaotru kada stigne do odr. voltaze.
Ti ispravljaci sto si video sa malom strujom na izlazu, imaju namotaj koji 220v pretvara u 12v elektro magnetnom indukcijom ako se nevaram, imaju onda 4 diode da ispravljanje napona sa izmenicnog na neizmenicni, i veliki kondenzator za peglanje napona. (ako si na to mislio)
Inace, bogami cu i ja mozda napraviti taj punjac(kontroler) iz kelca.
Ja sam gledao neki kontroler na bazi mikrokontrolera, i veoma jednostavan, mikrokontroler je isprogramiran da gasi rele kada treba.
Ali posto nisam bas strucan za rad sa mikrokontrolerima, ipak cu ovaj praviti. Inace extra je ispao.
#19
Posted 19 December 2011 - 22:59
#20
Posted 19 December 2011 - 23:06
Mislio sam da je to punjac, ali sad je mi je jasno...
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users