Tomos D6
#121
Posted 10 February 2015 - 18:13
ja sam u svoje vreme mazao sajlu sa grafitnom masti pre uvlačenja, nisam sa uljem podmazivao.. inače isti postupak, malo rastušeš sajlu na kraju pre lema, posle pobrusiš višak...
fabričke sajle nisu ni blzu toliko trajale kao ove pravljene.. mada ne mogu da se setim, ja mislim da sam kupio od 1,5mm na metar, pa sam nju mogao da uvučem u fabrički bužir... gde je bila od 1mm
#122
Posted 10 February 2015 - 19:49
Mario, on 10 February 2015 - 18:13, said:
ja sam u svoje vreme mazao sajlu sa grafitnom masti pre uvlačenja, nisam sa uljem podmazivao.. inače isti postupak, malo rastušeš sajlu na kraju pre lema, posle pobrusiš višak...
fabričke sajle nisu ni blzu toliko trajale kao ove pravljene.. mada ne mogu da se setim, ja mislim da sam kupio od 1,5mm na metar, pa sam nju mogao da uvučem u fabrički bužir... gde je bila od 1mm
Па да, мада, искрено, може још лакше све да буде. Ногоступи (фузастери) су од гвожђа, полуга задње кочнице такође, то не мењам, јер имам 3 иста таква пара за резерву. Буренце сајле је алуминијумско, тај лим што је савијен око буренцета је прохромски (убио сам се док сам то направио да ваља), а наслон за бужир кочнице је од неког ненормално јаког алуминијума,не знам одакле ми.
Наравно да је највећа могућа глупост да изгубиш трку јер ти се покидала сајла
Није ми се никад десило, али не мора да ми се деси да би знао да тако не треба
Може се користити и метабонт маст, мада је ја мислим уље боље, јер пружа мањи отпор
#123
Posted 10 February 2015 - 23:09
На првом се види задњи токач како се врти, мада је то смешно кратко с обзиром на то како ће се вртети кад пређе неки километар.
Сад се прилично брзо заустави јер су стављени нови лежајеви са по 2 заптивне гумице, и оне коче. Иначе, када се то мало "разгази", вртеће се мало преко четири минута, након што га завртим руком на 20км/час. (Исто као предњи точак што се врти)
Лежајеве сам отворио, испрао бензином, подмазао метабондом, затворио, системом топло-хладно убацио у главчину, и ето, готов посао зачас
Наравно, ово подмазивање се може применити на сваком мотору, то је универзална тркачка фора, али је мало људи примењује...
Ево снимка , чује се како ламеле ударају у корпу квачила, те се мој мотор чује као нови Ducati, звекеће само тако на леру док ради
А на овом трећем снимку можете чути аксијални зазор који имам (намерно остављен зазор), са стегнутим мотором, дакле, ово овако возим. са лакоћом упада радилица у лежај, а то се овде јасно види
#124
Posted 10 February 2015 - 23:42
#125
Posted 10 February 2015 - 23:52
yoco_mci, on 10 February 2015 - 23:42, said:
Лежај регулише РАДИЈАЛНИ зазор а ово је АКСИЈАЛНИ.
Када је радилица уштипана, кочи се, греје, и знамо до чега дође.. Ово је аксијални зазор од можда 0.1мм.
То што си навео да се деси услед овог зазора код мене није случај, док већина осталих томоса пати ту муку...
Ја зато имам ово, и то аксијално гурање не постоји:
Примарни пренос са "правим" зубима
Edited by Petko131, 10 February 2015 - 23:52.
#126
Posted 11 February 2015 - 00:12
#127
Posted 11 February 2015 - 00:14
#128
Posted 11 February 2015 - 00:34
@Марио
Па не знам, покушаћу следећи пут, мада је све незгодно преко телефона
#129
Posted 11 February 2015 - 00:39
Preciznost i posvećenost detaljima verujem da itekako može da dobiju trku, pa nije svejedno da li će se točak okretati 2 ili 4 minuta kad ga zavrtiš...slažem se!!
Nije mi jasno za ovo aksijalno kretanje radilice...nikad to nismo pravili....doduše ja sam se susretao sa situacijom kada mi varijator svojom radnom silom odvuče radilicu ulevo pa je ceo pritisak klipa na cilindar veći na levu površinu cilindra...tada sam pomišljao da je glavni krivac povećane temperature motora upravo ovo, ali se na kraju ispostavilo da nije....valjda su te aksijalna pomeranja toliko mala i tolerantna zbog prostora za šetanje na igličastom ležaju gornje pesnice...
#130
Posted 11 February 2015 - 00:48
#131
Posted 11 February 2015 - 00:51
http://postimg.org/image/8ere1x3bp/
#132
Posted 11 February 2015 - 00:58
#133
Posted 11 February 2015 - 01:00
Pita, on 11 February 2015 - 00:39, said:
Preciznost i posvećenost detaljima verujem da itekako može da dobiju trku, pa nije svejedno da li će se točak okretati 2 ili 4 minuta kad ga zavrtiš...slažem se!!
Nije mi jasno za ovo aksijalno kretanje radilice...nikad to nismo pravili....doduše ja sam se susretao sa situacijom kada mi varijator svojom radnom silom odvuče radilicu ulevo pa je ceo pritisak klipa na cilindar veći na levu površinu cilindra...tada sam pomišljao da je glavni krivac povećane temperature motora upravo ovo, ali se na kraju ispostavilo da nije....valjda su te aksijalna pomeranja toliko mala i tolerantna zbog prostora za šetanje na igličastom ležaju gornje pesnice...
Детаљи су веома битни, и све долази до изражаја када је у питању слабашна машина, а велика очекивања ако успеш да скупиш 0.1 км на тридесет различитих места ти си успео, тих 0.1км може да пресуди трку, само тако. Све се сабира, из круга у круг, и да би био први, мораш апсолутно на све да рачунаш, и максимално искористиш. биће још писања у ситне детаље, само док се мало организујем, и док отопли -2°С је прилично ниска температура за рад, морам признати
Ово за радилицу је првобитно била татина идеја, па смо после кроз разговор са другим људима из класе и са искуством дошли до истог закључка.
Видите примарни пренос са правим зубима, можда вам је запао за око, а можда некима и не.
Ради се о томе да серијски примар на томосу (са косим зубима) гура радилицу на леви лежај (до паљења) и он први страда (или кућиште). притом, долази до гурања клипа у леву страну, а да не помињем губитак енергије који је уствари испољен као топлотна енергија. Снага(коњска)се губи на грејање лежаја, блока, радилице и приликом тог грејања долази и до мењања толеранције тог лежаја до магнета, што није нимало пожељно.
Овако, када имаш примар са правим зубима, нема шта да гура целу радилицу аксијално, већ она плива, слободна је, може да се помери мало лево - мало десно, како год њој одговара, а клипњача и клип ће то испратити
Ово је значајна ставка (преправка) која и кошта, да се не лажемо, али не жалим, то је једна од најбољих инвестиција, и чува мото, што је најбитније.
#134
Posted 11 February 2015 - 01:08
yoco_mci, on 11 February 2015 - 00:51, said:
http://postimg.org/image/8ere1x3bp/
Иначе, ми смо подељени, као тим, не знам да ли сам то већ рекао
Мој задатак је под #1 вожња, а онда и цела шасија, и све сем машине. Тата ради машину (мењач, квачило блок, итд) а бата се прихватио цилиндра ове године...
Мене све око машине занима, али слабо памтим, па ми такве ствари нпр промакну, јер сам 300% усресређен на свој део- где има многоо више посла.
Требао бих сад за неки дан да растављам и преправљам предњу виључку(по ко зна који пут...) мада је сад уље (Ѕае 90) густо ко мед, неће да цури када отворим бушон на чизми
Edited by Petko131, 11 February 2015 - 01:10.
#135
Posted 11 February 2015 - 01:51
http://postimg.org/image/uozwuhky9/
http://postimg.org/image/ofzp6q271/
http://postimg.org/image/wrd0vh76d/
http://postimg.org/image/5hd2ui9g1/
http://postimg.org/image/8fy7ejjhn/
#136
Posted 11 February 2015 - 02:58
Има ли кога, било кога ко би возио трке ??
Будите сигурни да брже и боље томосе нећете наћи од оних код нас, победити је мисаона именица, али ајде бар да не оде цела прича у пропаст... Пре само 5-6 година је било 23-24 такмичара а сад мућак......
К-А-Т-А-С-Т-Р-О-Ф-А!!!!
www.mojauto.rs/polovni-motori/1789224_Tomos_d6_1976_god
Edited by Petko131, 11 February 2015 - 02:58.
#137
Posted 11 February 2015 - 16:12
На овим сликама можете видети како су крајеви потезница (ручки) засечене.
Опет, још једна тркачка фора, и ситница која може да пресуди трку. Наиме, у случају пада, сви знамо да ће ова ручка закачити у подлогу, и у 75% случајеева пукне на самом почетку, где се она шрафи, и остајемо без квачила/кочнице
До сада сам имао краће ручке, па нису закачињале приликом падова, али пошто су ове Домино потезнице знатно дуже, ја сам решио да их засечем. Сада 100% знам да ће пући када паднем, али, пућиће тамо где ја хоћу када отпадне куглица , остаје полуга која ће бити знатно краћа, и тај део неће закачити у подлогу. Дигнеш мотор, и можеш да наставиш трку у случају нужде (мада то није пожељно...), а ако се деси на тренингу не мораш да мењаш цео носач ручке, или да правиш другу ако немаш резерву Када дођеш кући, завариш нову куглицу (или ту ако нађеш на стази) и решена ствар.
Edited by Petko131, 11 February 2015 - 16:14.
#138
Posted 19 February 2015 - 13:34
Има шта и да се види
Штап који је, до пре 5 трка, био прилично лош, постао је још гори... Није ми јасно шта се десило, али се стање драстично погоршало... Мислим да је све до агресивног кочења (заиста агресивног) и већ начетог хрома, нема шта треће да буде. Још више се чудим јер сам оштећену страну окренуо у напред, тако да задња страна (која је под највећим оптерећењем) буде здрава.
Приликом претходног склапања сам приметио да је клип изрисан, јер је штап изнутра прилично примитивно направљен, тј. није завршно обрађен - остао је вар (од састава) подуж целог штапа, и он је изрисао пластични клип. Сваки пут када се виљушка склопи, усече се нови рис и ефекат пригушења је све слабији и слабији јер нема заптивања.
За неки дан идем до стругара, треба да скрати штапове за 35мм (овај оштећени одоздо, таман да прескочи онај оштећени део) и тражићу да ми унутрашњост штапа обради на нову меру (тек да скине вар и још неколко 0.01 мм ) и да према тој новој мери изреже нове клипове. Е сад, двоумим се коју толеранцију да задам између клипа и штапа... Клип је пливајући (сам се центрира) а уље је ЅАЕ 90... Гледајући неке текстове на интернету нисам успео ништа да закључим, мораћу сам да дођем до решења.
Ево како изгледа клип:
#139
Posted 19 February 2015 - 13:58
31 user(s) are reading this topic
0 members, 31 guests, 0 anonymous users