Jump to content


Tomos D6


407 replies to this topic

#61 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 29 January 2015 - 22:21

Uh sto dobro izgleda. Ogromna rebra, alu nikasil, deluje da ima mesta za turpijanje. Ovo da pazaris i bog da te vidi...

#62 yoco_mci

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 216 posts

Posted 29 January 2015 - 22:44

petko , petko :) lepo zgleda al mi je malo siromasan na kanalima - sta ne probas nac cilindar vodeno - nadje se za iste pare mozda i bolji ;)

#63 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 29 January 2015 - 22:52

Ма имам ја тај цилиндар већ, само што је јак потрошен. мој је из 70их год, полован, оригиналан хром(не никасил...) и појео се ;) провирио алуминијум на пар места :)

А што се тиче хлађења, верујем да има исти капацитет размене топлоте као термосифонски водено хлађени мотор, само што имаш 5 пута мање проблема -нема хладњака, црева, луфтирања система, једноставније се ради на мотору итд..

Ево је и масивна глава, једва сам је нашао, иако није од овог модела, не поклапа се шаблон ребара са цилиндром :D
Posted Image

А ево га и мој цилиндар:
Posted Image Posted Image

#64 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 29 January 2015 - 22:56

View Postyoco_mci, on 29 January 2015 - 22:44, said:

petko , petko :) lepo zgleda al mi je malo siromasan na kanalima - sta ne probas nac cilindar vodeno - nadje se za iste pare mozda i bolji ;)


Да ти право кажем, није ми било свеједно кад сам видео да нов цилиндар са изменљивом главом и клипом за Derbi senda/gilera hak... кошта 200€, а ово моје је 192-3 :/

Edited by goggyso, 29 January 2015 - 23:28.


#65 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 29 January 2015 - 23:22

View Postyoco_mci, on 29 January 2015 - 23:07, said:

dobro , daleko do toga ovaj cilindar se da navinut i zesce od tih vodenjaka , obrati pozornost na luc foekama (BOSS RACE ) - on je tata-mata za taj kreidler . vidi sta tvoj cilindar moze , nije mi jasno zasto imas tako dugo usisno koljeno ( sitnice i detalji nose trku )

ako hoces luca mozes dodat na face , ako imas face - ja sam s njime prozoborio nekoliko komentara - jako dobar covek

Не могу да отворим ни један од клипова, али знам о коме је реч :)
Знам и за његов цилиндар који је , преправљен на ротодиск, постигао 164км/час, имам га и на фб ;)
Posted Image

#66 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 30 January 2015 - 12:36

View PostLauda, on 30 January 2015 - 10:41, said:

Zadnje 2 - 3 verzije Tapatalk aplikacije su uzas, dizajn interfejsa je previse konfuzan i jako los. Zato ja furam stariju verziju koja radi odlicno. Podesavanje aplikacije je jako jednostavno, za par minuta imas sve spremno.
Ako se odlucis za Tapatalk opet javi mi se slobodno na PM, mogu ti pomoci nije problem, da ne spamujemo temu.
Forum ce raditi ok i preko pretrazivaca jer IPB kao forum sistem ima u sebi ugradjen template (temu) za mobilne pretrazivace, samo sto neke funkcionalnosti foruma ce biti ogranicene kao sto su recimo youtube snimci gdje se trazi i podrska za flash player unutar pretrazivaca.

Управо то, interface апликације је баш збуњујући, избацивао неке теме које су неактивне већ 2-3 месеца :р
Сасвим лепо пратим форум преко претраживача, када ми прође испитни рок, јавићу се да то пробамо да подесимо! :D хвала ти :)

#67 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 30 January 2015 - 23:50

Људи, имам једно питање
Везано за лежајеве радилице, шта је ваш #1 ? За шта се ви прво хватате, за ког произвођача када је у питању врхунска машина ? Timken, Fag, Koyo, SKF, INA....?
Која толеранција и зашто? Ц3 Ц4 ?
Ја сад имам SKF лежајеве, ц3, Supetx гумене семеринге (100 динара комад, или сл.), а занима ме каква су вам искуства са Corteco витонским семеринзима ?
Причамо о лежајевима семеринзима радилице, за мењач знам шта ћу, то ми је свеједно.
Чуо сам да витонски семеринг хоће да поједе рукавац радилице, после 2-3 сезоне, не знам, то ми звучи мало невероватно, па реко хајде да чујем и ваша мишљења :P

#68 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 30 January 2015 - 23:58

Ja sam vozio SKF dok se nisu pokazali kao macka u dzaku jer neki vrte dugo a neki prozvizde brzo pa sam presao na FAG. Sto se tice semeringa Corteko plave stavljam i nisu losi, zadovoljan sam. Sto se tolerancije tice C3 su, po meni, dovolji do 12000rpm ali ako masina vrti preko treba ici na C4. Naravno opet kvalitetni lezajevi. Ni sa koyo neces pogresiti i oni su se dobro pokazali. Vidjao sam da se semering potpise na osovini ali nema pravila u smislu da li je vitonski, gumeni ili silikonski. Najcesce su to neke osovine koje su vrtele mali milion godina.

#69 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 31 January 2015 - 00:15

Нова радилица, ја је први уградио, тако да не би требало да је оштети за једну сезону колико ћу још возити...
Ја имам Тимкен Ц3 ,а можда добијем Фаг / којо од спонзора, па се мислим шта ми је чинити. Некако сам прво за Тимкен, Којо па тек онда Фаг, не знам :/
Око 12.500- 13.000 рпм очекујемо.

Edited by Petko131, 31 January 2015 - 00:18.


#70 plameni

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,591 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPiaggio NRG MC2,Piaggio Zip

Posted 31 January 2015 - 00:27

Koyo se pokazao kao izuzetno dobar brend po kvalitetu
Za obrtaje koje si naveo mozda treba razmisljati u pravcu C4 lezajeva

#71 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 31 January 2015 - 00:39

View PostPlamenni, on 31 January 2015 - 00:27, said:

Koyo se pokazao kao izuzetno dobar brend po kvalitetu
Za obrtaje koje si naveo mozda treba razmisljati u pravcu C4 lezajeva

Ма нее, само лепо темељно грејање мотора пред гас, лако да улази радилица у лежај, и нема проблема :P
Моја радилица руком упадне на место, јер кад се она загреје, напне унутрашњи прстен лежаја, и онда се тај зазор смањи и буде тесно. Али ако на хладно улази мало теже, онда се та задата толеранција лежаја смањи, јер унутрашњи прстен промени меру услед ширења рукавца радилице :)
Све је то радило ове године, на 12.750 , може ц3 лежај, ја сам пре за ц3 негоо 4 :)

#72 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 31 January 2015 - 01:05

Sve je to u redu ali obrtaji su poprilično veliki, temperature su takođe više...treba imati veću toleranciju što nudi c4 ležaj u odnosu na c3 ležaj...Ali ako kažeš da tvoja radilica rukom upadne na mesto onda tu već postoji neka tolerancija u startu pa je možda i c3 ok...

Evo npr ja vozim SKF c4 ležaj od kad sam napakovao MHR pre 2 sezone, i još se vrte bez ikakvih problema a bilo je tu uvek oko 13.500 rpm...samo meni radilica bez metode toplo/hladno nije htela da čuje za upadanje bilo u ležaj ili dosed u karteru, znači tolerancija 0

#73 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 31 January 2015 - 01:13

Nema nikakve razlike izmedju c3 i c4 u vidu tolerancija izmedju unjtrasnjeg prstena lezaja i rukavca radilice, bar tako mislim. Cini mi se da su kod c4 samo one kuglice u lezaju malo manje pa kad se zagreju na vecim obrtajima postanu taman. Mnogi voze c4 i na base setupima do 11k rpm ko sto sam i ja pre 2 sezone i nije bilo nikakvih problema.

#74 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 31 January 2015 - 02:05

View PostPita, on 31 January 2015 - 01:05, said:

Sve je to u redu ali obrtaji su poprilično veliki, temperature su takođe više...treba imati veću toleranciju što nudi c4 ležaj u odnosu na c3 ležaj...Ali ako kažeš da tvoja radilica rukom upadne na mesto onda tu već postoji neka tolerancija u startu pa je možda i c3 ok...

Evo npr ja vozim SKF c4 ležaj od kad sam napakovao MHR pre 2 sezone, i još se vrte bez ikakvih problema a bilo je tu uvek oko 13.500 rpm...samo meni radilica bez metode toplo/hladno nije htela da čuje za upadanje bilo u ležaj ili dosed u karteru, znači tolerancija 0

Мени на топло-хладно упадају лежајеви у блок. Међутим, радилица лако уђе у лежај, воденим папиром равномерно обрађена.
Бојане, знам да није ту задата толеранција, али сам ја са овим стругањем, тј финим брушењем рукавца радилице смањио напетост лежаја изнутра, и онда лежај не мења толеранцију како се мотор греје. Да то иде тесно, као што Пита каже, онда бих морао Ц4. Али ја мислим да се њему деси да лежај мало, али само мало постане напет када се мотор загреје, али пошто је ц4, нема везе, прође то. Када бих тесно навукао Ц3 лежај на радилицу, и онда га завртео на 12-13.000 мислим да би се укочио, и да би настао џумбус у мотору :P :) :)
Али овако, прилично сам миран, и сигуран да ће то радити - нисам то ја смислио, него сам нашао на неким холандским страницама, и сл.
Више ме брине произвођач.... Чуо сам за СКФ да су већином незадовољни, али ето, мени већ 3 године ради без проблема, не бих ништа мењао ту, али пошто правим комплет целу машину, онда морам да се определим за нечији производ :/
Каква су вам искуства са ФАГ ?
Или ајде овако да пробамо, системом елиминације , са којим сте лежајевима имали проблема :)?

Edited by Petko131, 31 January 2015 - 02:05.


#75 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 31 January 2015 - 02:29

U pravu si za napetost.. tolerancija lezaja je izmedju prstena i kuglica kao i izmedju obruca i kuglica.. medjutim ako radilica napinje prsten on svakako malo dobije na dimenziji plus kada se zagreje jos malo..

Ako nemas c4 u 6203 izvedbi onda uradis rukavac i kuciste na blazu varijantu.. konkretno kod mene na s6 r/t radilici nije potrebno posebno grejati ja mislim da nema ni 1/100 plusa, a mi u 6204 izvedbi imamo c4 u ponudi od vise dobavljaca ..

Jesi li video ove fag lezajeve sto je yoco pakovao, kakvi su ti .. Ja inace vrtim koyo c4 sa poliamidnim kavezom ... i vrtio sam ih i na 15000 doduse kratko, uglavnom nama je radni rezim 13-14k

#76 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 31 January 2015 - 04:03

View PostMario, on 31 January 2015 - 02:29, said:

U pravu si za napetost.. tolerancija lezaja je izmedju prstena i kuglica kao i izmedju obruca i kuglica.. medjutim ako radilica napinje prsten on svakako malo dobije na dimenziji plus kada se zagreje jos malo..

Ako nemas c4 u 6203 izvedbi onda uradis rukavac i kuciste na blazu varijantu.. konkretno kod mene na s6 r/t radilici nije potrebno posebno grejati ja mislim da nema ni 1/100 plusa, a mi u 6204 izvedbi imamo c4 u ponudi od vise dobavljaca ..

Jesi li video ove fag lezajeve sto je yoco pakovao, kakvi su ti .. Ja inace vrtim koyo c4 sa poliamidnim kavezom ... i vrtio sam ih i na 15000 doduse kratko, uglavnom nama je radni rezim 13-14k

Видео сам те, али нисам успео да их нађем. Обратио сам се увознику Fag и Koyo лежаја, међутим, ништа нису спомињали. Тражио сам да ми обезбеде комплет лежајева и семеринга за целу машину, и учиниће тако, потврђено ми је, мада сам навео 6203 С3 , па сад зависи да ли ће то бити Коуо или Фаг.
Иначе, фаг је слупљи од коуо, то ми мало чудно. Фаг је433 дин, а коуо 382, што и није мала разлика. Да ли мислите да то има везе са квалитетом?
Ја сам купио и тимкен 6203 С3, њега бих најрадије ставио, мада не знам, нисам паметан.
Са скф нећу да ризикујем, јер су непоуздани. Ови што су ми сад на машини су изгледа из добре серије, ал ко ће га убости опет...

#77 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 03 February 2015 - 01:58

@Petko Matematika kaze da sa korakom svecice 1,25 i precnikom 12mm, za jedan okretaj navoja mozes da dodas ili oduzmes 141mm kubni u racunici stepena kompresije, sto je zanemarljivo pogotovo ako znamo da ne mozes da spustis svecu za ceo krug navoja, jer ces slupati klip a ne mozes ni da je odvijes mnogo vislje jer ces imati slabije sagorevanje, izgorece ti prvi navoj na glavi.. znaci nije to znacajna razlika da bi pravio razlicite visine caura za svecu dugog navoja. Mislim da je pametnije precizno proracunati stepen kompresije, postrugati glavu i koristiti metalne zaptivke raznih debljina. Razmisli sta ti je Mario pisao, to je najjeftinije i najjednostavnije resenje (zaptivaci ispod cilindra, c parametar) za promenu performansi i raspolozivosti agregata shodno razlicitim stazama, vremenskim uslovima i potrebama setupa, jer ovo sa svecicom stvarno deluje neozbiljno :D

#78 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 03 February 2015 - 02:04

Пребацио сам овде дискусију, можеш да обришеш тамо све што сматраш неприкладним :) :)

View PostMario, on 03 February 2015 - 01:25, said:

vidi ti sipaš 5% jer su ti rekli da je to bazbedno i da će mašina tako završiti trku.. i to je u načelu tačno..
Jennings je pre 30 godina to i dokazao, međutim uvek ide to kockanje, proizvođač daje specifikaciju koliko, konkretno taj double ester 800 što ti voziš, je već sportsko ulje.. Mi vozimo Ipone samouray racing, vozio sam i F1 racing catrol , kao i to 800 i ni na jednom nije napisano da se meša 5%... da ne spamujemo čoveku temu nije ni važno, ti imaš veliku temperaturu i možda taj potez opravdava taj premix..

što se tiče kompresije, problem je u tome što ti nikada nisi razmišljao o koceptu svih kanala malo višlje ili malo niže, pa te C parametar nije ni zanimao.. kada jednog dana uvrstiš to u svoje analize i budeš počeo da se baviš pritiskom, onda ćeš početi da razmišljaš na malo drugačiji način, i dojadiće ti stalno ulivanje, konkretno za svaku promenu na postavci ponovno merenje i računanje kompresije...

edit: da ne zaboravim, nije dobro da elektroda i tačka paljenja smeše bude uvučena u navoj


Да , на Гордонова тестирања сам се позвао, само нисам могао одмах да се сетим имена, стао ми мозак :D

3% бих правио да имам водени мотор, и мотор са бољим деловима, сами смо(тата и ја) дошли до закључка да користимо 5%, анализирајући стање делова после сваког расклапања мотора- сви делови који су врели, имају довољно уља, па и вишка. Нико није имао потребе да коментарише, знамо за толико :)
Некада смо возили томос јуниор куп са 7% валволин полусинтетике, за 130 радних сати ниједна клипњача/клип/цилиндар није промењен, сипај терај вози, дизна 120- вежбаш вожњу, фризирање није било потребно .
Ово сада иде тако, јер је ваздушно хлађени.
Када и ако будем ставио нове делове, вероватно ћу правити 4%, и ићићу на већи ризик приликом одабира дизне. Сад сам користио 116, мада је могло 115 моожда 114-114.5 (дизне су ручно калибрисане, нису куповне ) карбуратор 23.5мм

Нисам ни рекао да ја увучем свећицу у навој главе :)
Не само да не ваља због заклањања пламеног фронта, него оста свећица да се држи на 2 навојка.
Мени свећица уђе у компресиони простор, извири напоље када ставим краћу чауру (мада то никад нисам ни користио, искрено).

#79 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 03 February 2015 - 02:11

zaboravili smo reći da je naznačena toplotna vrednost jedne svećice kalkulisana na osnovu hlađenja svećice cele dužine navoja.. pa će tako jedna 9-ka za dugi ili 9-ka za kratki navoj biti značajno drugačije, što možemo proceniti po dubini porcelanskog izolatora...

tako je proizvođač odredio radnu temoperaturu elektrode.. ako mi prevarimo hlađenje tako što će dugi navoj ići preko platne ili čaure, onda se ne možemo ni voditi naznačenom toplotnom vrednočću..

konkretno kod AC-a sa visokim stepenom kompresije je već problem naći dovoljno hladnu svećicu...

#80 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 03 February 2015 - 02:19

View PostAcaPostar, on 03 February 2015 - 01:58, said:

@Petko Matematika kaze da sa korakom svecice 1,25 i precnikom 12mm, za jedan okretaj navoja mozes da dodas ili oduzmes 141mm kubni u racunici stepena kompresije, sto je zanemarljivo pogotovo ako znamo da ne mozes da spustis svecu za ceo krug navoja, jer ces slupati klip a ne mozes ni da je odvijes mnogo vislje jer ces imati slabije sagorevanje, izgorece ti prvi navoj na glavi.. znaci nije to znacajna razlika da bi pravio razlicite visine caura za svecu dugog navoja. Mislim da je pametnije precizno proracunati stepen kompresije, postrugati glavu i koristiti metalne zaptivke raznih debljina. Razmisli sta ti je Mario pisao, to je najjeftinije i najjednostavnije resenje (zaptivaci ispod cilindra, c parametar) za promenu performansi i raspolozivosti agregata shodno razlicitim stazama, vremenskim uslovima i potrebama setupa, jer ovo sa svecicom stvarno deluje neozbiljno :)

Никад нисам ни користио то са краћом чауром за свећицу, сликаћу то сутра, па ћу показати шта сам мислио. Друго, да се разумемо(без увреде), није битно да ли је смешно и неозбиљно, битно је да ли ради посао како треба :D мој мотор има пуно примитивних, једноставних па и смешних решења, али ради и то је једино што бодујем. Зашто компликовано кад може једноставно :)
Дизање/спуштање цилиндра на стази, због коморесије је по мом мишљењу, чиста бесмислица, јер мењаш углове. Као прво, немаш ти као на ГП тркама 45 минута тренинг, по 3 пута дневно, па да имаш кад то да подешаваш. А друго, не можеш као човек ни дизну и пренос да подесиш, а камоли сад да растављаш мотор због 0.1 јаче/слабије компресије :)

У суштини, нема пуно подешавања на том мотору. Не тражи толико фина подешавања и пипкања. Нов цилиндар+клип је подешавање које ми треба. Овај могу да тестирам, колико хоћу и да му радим не знам ни ја шта али са 0.2мм зазора (шпијун сам углавио са лакоћом, тренутно микрометар и субитор нису код мене ) не могу да се надам ничем више него катастрофалном пуцању клипа када га завртим на 12.000+
Чудо да је и ово издржао и ишао овако добро.






30 user(s) are reading this topic

0 members, 30 guests, 0 anonymous users