stigli su delovi sa farbanja, projekat ide dalje... shvatio sam da ne smem ubuduće raditi nikakvu pripremu jer to ume farbara da zbuni, pa ne pregleda iza mene već samo farba.. a pošto sam ja uradio sam grube poslove našlo se tu i tamo delova gde je naletila farba bez pripreme...
opšti utisak je "kako sam se nadala, dobro sam se udala"
gume su već naletile, dobio je i nove ventile, sve u svemu crvena je za neku nijansu tamnija od one prvobitne koja je bila na toj belo-crvenoj maski.. pisao sam već da je to od modela kao što Boža ima...
dalje Fact je dobio radilicu Naraku HPC sa 16mm osovinom,, baš ovu sa testova, spremio sam Koyo 6204 C4 poliamidne, međutim pošto sam se uverio da ovi NTN-i nisu loši koji su došli sa njom, predomislio sam se i odlučio da je pakujem u blok sa njima...
metoda hladno-toplo, bila mi je u zamrzivaču oko 4h, a blokove grejem sa industrijskim fenom... sve ide po PS-u bez trunke silovanja, blokove sam grejao u dva navrata oko 20min
minimalno kuckanje sa bakarnim čekićem otpustilo je ležajeve, radilicu sam doveo na isti zazor sa obe strane od 1,85mm... potrebno klimatanje od C3 ležajeva imam, mogao bih slobodno reći da klaparaju kao i C4, teško je proceniti razliku
nakon toga su došli semerinzi, pobrisao sam ležišta semeringa koja su bila nauljena, jednostavno WD je pocurio iz ležišta ležajeva od montaže i kroz otvore, neki nitro ili odmašćivač je poslužio i suva krpa.. i ubacio nove Corteco semeringe, koji su po obodima čisti, a unutrašnjost namazao sa litijumskom da po osovini glatko naiđu...
veliki kod variomata mi je sišao za oko 1mm niže od seger osigurača, mogao bi ići još bar 1-2mm niže ali bi onda malo više začepio kanal za podmazivanje.. nisam pametan šta će im ovaj osigurač, mina blokovi to nemaju pa stoje semerinzi kada su pravilno postavljeni kao zakovani u bloku.. sa druge strane kod magneta je isto plavi corteco naišao na suvo.. deluje sve ok, provera pritiska će na kraju pokazati pravo stanje
usledila je kontrola prenosa, ako se dobro sećam ovde sam davno izmenjao sekundarni prenos, mislim da je u pitanju S6 19% produženje, sad ćemo to videti odmah
kao što i na papiru piše, sekundarni veliki je 44, mali na prenosniku 13, dok su primarni veliki sa prenosnika 50, a mali na osovini kvačila15..
evo podatci od bata Cveleta
Quote
-12cola tocak-dugi blok
- primar -13/52
- sekundar-13/44
-Odgovarajuci primari..[ sa orginalnog minarelli bloka ne odgovara ni primar ni sekundar] ...
i sad vidim da je primar menjan, interesantno da su u pitanju hipoidni zubi na aftermarket prenosu... znači kalkulator kaže 16,7% produženje imam ovde
ono što sam još poslikao su ovi zarezi po ivicama zupčanika, pa oni zvižde dok se malo ne utroše... vrv postoji teorija koja je njihova svrha ovde..
dalje sam rešio da proverim u kakvom stanju su ležaj i semering osovine zadnjeg točka, vidimo da je to sve besprekorno, kako god, u ležaj sam dodao malo svoje litijumske iako je i originalna čista... sve u svemu otvorio i zatvorio..
kada sam skuter dovezao do radionice učinilo mi se kao da se čuje neki ležaj u prenosu, prvo sam umislio da je onaj mali u deklici, a evo sad vidim da je propao 6203 na primarnoj osovini.. vrv je dobio udarce kada je primar menjan i pre ili kasnije vreme je učinilo svoje...
na videu su svi ležajevi isprani sa benzinom i nauljeni dobro sa wd40.. prvi je taj originalni kineski, drugi je SKF 6203 koji sam skinuo sa svoje primarne osovine sa SR-ke, a treći je novi SKF 6203 C3
i tu sad nema više filozofije, mora da se menja.. metoda toplo hladno se radi isto kao kada se pakuju na radilicu...
ranijih godina sam ove ležajeve skida i stavljao sa velikim radapcigerom, kao na ovoj slici
međutim kasnije sam uvideo da to nije baš najsretnije metoda.. ležaj ume da bude baš jako zapečen i tolerancija između osovine i unutrašnje prstena ležaja ne popušta lako.. kod osovina koje su uže u samom kraju može da se desi da se blago deformišu upravo zato što ovaj radapciger ovde ozbiljno ume da upre, a kada imamo slučaj kao kod kineza ili kod pia blokova gde taj kraj mora da uđe u ležaj onda se ponekad desi da kraj dobije mali stomak, pa je muka skidati i stavljati deklu prenosa, jer ležaj ne nailazi kulturno na primarnu osovinu... dovoljna je jedna deseta i ovde smo diplomirali posao...
dakle primarnu osovinu blago stegnem u mengele na mestu gde se širi, ovde bi možda najbolje bilo poslužiti se cevkom tačnog promera pa da oslonac bude po celom obodu, međutim ja sam sada fušerisao i u nadi da će ovako da siđe bez problema krećem da grejem centar starog ležaja...
ležaj sam dobro ugreja, već je krenuo da dobija plavičastu boju, i naulji osovinu i sve okolo sa WD-om... alat je spreman, potrebna je i neka cevka ili tuljak, sa kojim ležaj može ravnomerno da se kucne
i kako sam se i nadao, jedan lagani udarac ga je sjurio dole..
dalje patent je već poznat, novi ležaj se kuva u ulju do nekih 130 C, osovina se prvo hladi jedno vreme ako nema vremena onda se malo pomogne sa kompresorom.. bitno je da nije vrela, ja sam uspeo da je sjurim do neke temperature da bude tek tek blago topla... da ne zaboravimo zbog skidanja sam grejao ležaj kao sivonja pa je tu i ona dobila temperature....
i evo sa dve rukavice, ležaj nailazi uz pomoć malo WD-a bez problema
ostavio sam sve da se hladi, i krenuo da prekontrolišem ostale ležajeve... ovi mali u menjačkoj kutiji i deklici si ok, isprao sam ih sa WD-om, nije tu veliki obrtaj, a vrte se u ulju za transmisiju, pa je logično da oni ne stradaju, semering na osovini primara je vitonski, meni deluje odličan, tako da njega isto ne menjam, ide samo priprema sa litijumskom masti... pogulio sam i ostatke zaptivača, deluje sve ok, a ipak ima malo smeća, pa da ne unese novi zazor i odstojanje, što se otkinulo treba da ide dole...
evo i provera novog ležaja, njega sam ponovo isprao sa WD-om
dalje morao sam da grejem kućište, novi 6203 ni ne pomišlja da uđe bez sile... opet WD po zidovima, ležaj se već ohladio od prethodnog kuvanja, i uz pomoć cevke ili nekog alata promera spoljnog oboda ležaja može lagano da se kucne, da bi on ušao na svoje mesto.. ja imam ove alate što mi je Krsta izradio za ubacivanje semeringa...
sledi sklapanje
utom je stigao Kum, a onda zna se, ide odmor .. ."Kum nije dugme"... pa toliko za danas..
Bas me interesovalo kako se pakuje lezaj na primar, da li ide ista metoda kao za radilicu...Znaci pakuje se 6203 C3 za primarnu osovinu. Vidim da cu se morati opremiti sa dobrim alatom ukoliko budem radio produzenje prenosa.
Odlicni su snimci, pomazu dosta, a i projekat kako vidim ce da bude vrh. Svaka cast
Jedno pitanje, kako si dobio zazor na radilici sa obe strane od 1.75mm kada su na slikama spijun listovi od 0.90mm i 0.95 sto dodje 1.85mm? Neka greska ili sam ja nesto pogresno skontao?
Svaka čast...
Ovi poslovi koliko su stresni toliko i zadovoljstva donose kad se urade kako treba...kada ležajevi upadnu na svoje mesto bez problema uz onaj zvuk olakšanja 'klak', ma nema veće sreće....
Super si posao odradio s ovim Kiwijem, verujem da će biti to odličan motor na putu...
dalje problem nastaje kod polumeseca... teško se vadi iz stare radilice i još teže stavlja u novu, pa da ne bi čekićali, moralo se pribeći nekoj kulturnijoj metodi..
magnet i paljenje deluju ok... detaljno čišćenje i montaža
ovde moram da napomenem da sam one šrafove koji stežu anker ploču još ranije zarezao testerom kao i da mi je anker ploča već otvorena da može ugao proizvoljno da se namesti... ti zareti su korisni jer kada je magnet montiran onda ne može baš da se pristupi ključem, pa posao radi šrafciger... isti posao bi odradili obični M6 šrafovi, kojih svako po kući.. al nije u tome poenta.. što jednostavno kad može i komplikovano
i zagledah se u ovaj stepenik kod ulaza boost-a... ehh kako to nisam primetio ranije, kineska posla, ovo sad ostaje ovako
ovde sam dužan ispravku, igličasti ležaj koji je došao sa Naraku HPC radilicom je 12x16x13 jer je predviđen da ulazi i u male 50cc klipove... ja ću ipak vratiti ovaj MHR 12x16x16 koji sam ispravo i pregledao.. deluje mi ok, novi klip je spreman i slede merenja..
krećem sa ALU zaptivačem ispod cilindra koji sam i zatekao debljine 0,4mm
koji mi donosi C parametar od 0,5mm
dimenzije čela novog klipa su 50,4-47,5 = 2,9mm zakrivljenje
gde vidim da je ivica merena malim šublerom na 47,7mm pa ona donosni 2,7mm.. u pitanju je isti klip samo je sada merena i ivica sa velikim šublerom, nijanse su u pitanju usvojiću srednju vrednost.. da mi je zakrivljenje čela klipa 2,8mm
Squish u AC glavi je 1mm
Dimenzija zaptivača ispod glave je 47,8mm u prečniku otvora a 0,5mm debljine
Zapremina glave je 7,5ccm
ovako izlazi stepen kompresije 10,9:1, te ako želim da korigujem na nešto veću vrednost, recimo 12,5:1, što bi meni savršeno i odgovaralo, potrebno je da zaptivač ispod cilindra uklonim, odnosno fali mi još oko 0,1mm..
recimo da bi bez zaptivača imao cilindar u nuli ili sa C=0,1mm gde bi mi po kalkulaciji ovaj cilindar radio
C = 0,10mm
Ciljani obrtaji = 9200 rpm
Prisak = 154 PSI transferi zaostaju za 18 PSI
Teorijska snaga = 14,9KS
Očekivana snaga na radilici = 12,41KS
Očekivana snaga na točku = 9,93KS
C = 0mm
Ciljani obrtaji = 8800 rpm
Prisak = 163 PSI transferi zaostaju za 20 PSI
Teorijska snaga = 15KS
Očekivana snaga na radilici = 12,5KS
Očekivana snaga na točku = 10KS
cilindar je ponovo honovan i premeren, to je tih 3/100 u gornjem delu i 1,5-2/100 u korenu koji ide prema bloku
nova karika je na zazoru 0,25mm
segeri su na mestu, igličasti 12x16x16 namazan sa litijumskom
kreće lepljenje, tanki namaz, crveni silikon 350C, 10 min pauza pre sastava i još toliko pre samog stezanja, idem na postavku bez zaptivača ispod cilindra kako sam i pisao gore...
zaptivač ispod glave i samu površinu glave mažem tanko sa litijumskom sa bakarnim česticama 1300C, jer se ovde planira skidanje i korekcija... cilindar sam stegao na 13Nm
usisne lamelice, zaptivač i gumenu prirubnicu isto lepim... sve lepiiim
mereni squish mi je u najtanjem delu 1,25mm mada prema ivici imam i 1,4-1,45mm to je zbog nejednakog zakrivljenja čela u odnosu na glavu... kalkulator kaže da se očekuje 1,5mm .. ok za početak prihvatam ovo ovako... sve do 13:1 mi odogovara
sledi merenje primarne kompresije....
gde sam poludeo jer mi je neverovatno da duva... jeste malo ali ipak duva. sklonio sam malo alat sa stola, jer je usledilo kupanje sa sapunicom... i posle nekog vremena problem se javio..
jednostavno sam samo očistio dosed svećice, tačno se vidi na rebrima glave da je ovde i ranije bilo masno... i uvrnuo novu svećicu, sada je ok..
toliko, bacajte komentare, pa kad stignem pišem dalje.,.. imao sam dugačak vikend, ako računamo i onu riblju čorbu
Odličan posao. Heh, kako sam se nasmejao kad sam video da mažeš usis crvenim diht silikonom, sad bar nisam jedini. Radi to posao korektno. Samo jedno me zanima, ciljani obrtaji su oko 9k, klip je sa jednom karikom, HPC radilica... nekako mi to nije jasno, zar nebi trebao ciljati višlje obrtaje, il ja nešto nisam razumeo.
Sto je sigurno sigurno je...otkad je tu pumpica za proveru zaptivanja sve koliko vidim lepis!! ;-)
A ovo za stepenicu na sastavu blokova imam i ja na novim minareli blokovima, tako da kinezi nisu jedini...
Gogy nisi jedini koji maze sve sa diht masom. Ja to koristim odavno, do sad sam ih promenio dosta, bilo je tu crvenih, plavih, crnih, sivih. Sad sam se vratio na crveni jer radnja u kojoj nabavljam ima samo taj trenutno. Sigurnije je namazati spojeve, tako se eliminise mogucnost falsiranja.
@gogi HPC radilica je tu da podigne pritisak sa prilivnih, koji mi sada već pomalo zaostaje... a cilindar još ne znam gde će se voziti, možda je biti trek a možda i dalje replika, u svakom slulčaju sa replikom u onoj situaciji niske kompresije i malih pritisaka odnosno višljeg ciljanog spektra i fabričke radilice nije radilo dobro.. pisao sam u početku da je motor bio mrtav, nelinearan, nezgodan za vožnju i veliki potrošač...
u kontekstu toga, sve ovo radim.. znam da možda neke stvari nisu potrebne ali eto, nisam stavio inner rotor paljenje, ostao je tuč težak kineski magnet... ukratko ovom cilindru će i na 9k biti potrebna HPC radilica, pogledaj samo koliko zazora kineski blokovi donose sa leve i desne strane radilice, pa baci pogled kod mene u SR temu i tamo sam merio...
@lauda , taj gore zaptivač nije nov.. ali lepim,,.. tačno i da ubijem taj stepenik koji se oseti pod noktom između dva bloka... ne može ništa ravno da prođe... al eto rekao je Pita... nemojte štedeti na pumpici, merač pritska stari tip je malo preko 500 din nov.., samo malo je potrebno da se preradi za ove svrhe
Ja sam mislio da sam jedini, i da sam ispao smesan zbog toga, sad mi je lakse, hehe..
@ Mario.. Razumeo sam, nisam bas zapamtio situaciju s pocetka pa mi je izgledalo malo nelogicno.
koja je fora ovog klipa da je samo s usisne strane presvucen navlakom ? ima svrhe ili je samo sminka ? a da ovo za silikon je dobro poznato svima , svi smo poceli ljepit na sve strane, znaci sve ukupno cekas 20 minuta pa onda stezes sve u vrpu - nije to malo predugo za taj silikon ?
na redu su prednje vile... pošto su čizme bile na farbanju, počistio sam štapove i čizme i pregledao semeringe koji su u ok stanju i nisu slinili do sada ...
evo kompleta
levu sam već sklopio....
ajd desnu ćemo zajedno mada imamo već kineze urađene u nekoj od tema
osovina sa klipom, plastičnim prstenovima i malom oprugom prolazi kroz štap... sa donje strane na osovinu nailazi čašica svojim konusom prema štapu... a imbus šraf će se uvrnuti u samu osovinu, ali tek pošto je provučemo kroz štap i preko njega montiramo čizmu...
najlakše mi je bilo poslužiti se dugim produžetkom od gedore i u 10-ku staviti imbus nastavak koji odgovara velikom šrafu na kraju osovine... ide lagano stavljanje štapa preko osovine
nakon toga kako sam već pisao ide mala čašica sa konusom okrenutim prema štapu i preko svega toga čizma
ovde treba malo ciljati jer se u osovinu uvrće ovaj M8 imbus, može i nekim tanjim šrafcigerom da se centrira.. a sve stoji oslovnjeno o dugački produžetak gedore na stolu..
sledi stezanje, kontriranje je gornji veliki imbus, prvo rukom pa posle na 30Nm
semering drži ovaj čelični seger osigurač, njega sam izvadio da ga pošmirglam jer je krenuo da rđa.. semerinzi ostaju stari... vraćam ga na mesto i preko svega stavljam ove prašobran kape... zaboravio sam reći da te semergine i kape lagano namažem sa litijumskom.. to će jedno vreme mastiti po štapovima ali meni ne smeta, bitno je da ti kanali u prašobranu i duplom semeringu stopiraju put i najfinijoj prašini ukoliko ima nešto masti u njima... nisam siguran da li je baš to tako dobro, eto ja tako radim... nakon toga ide velika opruga sa gornje strane
sledi montaža vila... ide lagano stezanje sa bočnim šrafovima
ovde sam sipao 7cl ulja za prednje viljuške gradacije 10, imam i 15w i 5w .. sve sam probao ranije i mislim da će mi 10-ka dati odgovarajuću tvrdoću... vreme će pokazati..
7cl sipam jer sam tako pročitao u uputsvu za SR-ku.. to ne znači da i u kineze toliko treba, pa ako nalovimo precizniju informaciju lako je korigovati količinu...
i sledi stezanje velikih poklopac šrafova.. da napomenem viljuške se u T račvu uvlače štapovima sa donje strane jer i račvi ima nut koji je dozvoljava pomeranje prema gore.. tako da ih ova velika matica ovde i blokira, kao i ona sa strane... ukoliko želimo da spuštamo prednjicu potrebno je ili skratiti štapove ili pobrusiti nut u T račvi da štapovi mogu da se upuste niže... tako je i na minareli račvama