Jump to content


Tuning mina, china variomata


117 replies to this topic

#61 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 16 June 2018 - 17:42

U praksi se pokazalo da RMS stock variomat dolasi sa duze staze od fabrickog i zna da frli kajs skoro do vrha,odlicna zamena za stock fabricki variomat.

Posted ImagePosted Image

#62 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 16 June 2018 - 18:33

View PostALIEN SM, on 16 June 2018 - 16:58, said:

Pa, jel nemamo dovoljno para za neki kvalitetan variomat sa kojim smo sigurni da se ovako sta nece desiti ???..

Ovo bi trebalo biti retoričko pitanje, u evoluciji tvojih variomata svi se uklapaju u onu drugu grupu jeftinih i nepouzdanih. Sad nije da nismo sugerisali ovako ili onako, ja konkretno veoma oštro u polemici super racing kineskog, koji je na kraju kod Stanka strugara pod nož završio... Međutim neukusno je sad nekome nametati italijanski skupi brand ako njegov novčanik to ne prašta, ima dobrih variomata i jetinijih, ali na kraju je uvek engleska "nisam dovoljno bogat... "

Ja podržavam sve testove i probe naravno, ali u svojoj kući vozim multivare..

#63 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 17 June 2018 - 12:19

Pa, dobro , u pravu si sto se tice da nikom ne namecemo sta da kupi , moze samo kroz neke testove da se ponesto sugerise , ja mislim da generalno posmatrano nema losih aftermarket variomata , a eto i Pita kaze da se trosenje caure moze desiti i na Multivaru ...

Kod mene posle serijskog varia koji se potrosio i eto , sad posluzio za ovaj eksperiment ( sad ide u djubre ) , kao aftermarket sam uzeo MF race ...on je bio u cenovnoj klasi od oko 50 + evra i dobro je radio tri -cetiri godine u kombinaciji sa Pavese rolnama ...na kraju je i on bocno potrosen kao i Pavese posle oko tri sezone ...to je sve dobro radilo dok se nije potrosilo , izbacivao je kais do kraja ...

Kao zamenski odlucio sam se za ovog Kineza sa pripadajucim ventilvarom , to je OR u dijametru od 100 mm ... e, to je jedino sto je jeftinije , ne mogu tacno da se setim , ali mislim da sam ga iskopao na Aliju za oko 35 evra ...dobro je radio dok se nije ovo desilo , caura kao da je od sira , ali popravicemo je i bice kao nov ...vrlo rado bi probao jos neki race variomat , velika je ponuda , ima sad svega ...

#64 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 17 June 2018 - 15:45

Napisao sam zasto je pitin propao, zato sto mu je pukao torque drive pa je on vario elektricnim dva tri puta, poslednji put je uspeo da ga krivo zavari..od tada je menjao remenove cesto i sahranio multivar.. kasnije je kupio sve novo...

Eto potvrdice ti on samo ako se priseti...

#65 boriss1972

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 346 posts
  • Mestosarajevo
  • Vozimsprint phantom 2t

Posted 18 June 2018 - 10:33

View PostALIEN SM, on 16 June 2018 - 08:59, said:

Secate se one teme od pre neku godinu BONSEK TUNING , ne mogu da nadjem gde je , ali nema veze ovde cemo ...to je ono gde onaj ludi Rus bonsekom rusi zid rolnica da bi im produzio klizne staze i time navodno dobija + 15-20 km /h ...

Kad sam vec nesto radio oko variomata sa onom potrosenom caurom , nije mi Djavo dao mira ...ja to moram , pa moram probati ...i tada sam bio skeptican prema tome kao i sada , al ` ajde da vidimo ...

Imam neki serijski variomat koji je potrosen , ali toliko ce posluziti ...uzmem bonsek za desetak minuta srusim zid rolnica ...bjaks u ruke i skoro sat vremena je potrajalo dok nisam produzio klizne staze kako je on i sve lepo majstorski pobrusio ...rolne lepo klizu unutar staza ...to je to ...malo se pobrusi i kalota na samom kraju putanje rolni ...sve izgleda dobro ...

Posted Imageimages hosting

Posted Image



montirao sve i probna voznja ....krenuo je lepo ...ali posle oko trista metara , kad je motor usao u obrtaje , promenio je zvuk , postao lenj , jedva se vuce , nesto nije u redu , jedva sam se dovukao do servisa , bio sam oprezan, nisam se puno udaljavao ...

Kad sam sve rastavio ...

Posted Image

Sjebo je rolne , nepravilno , neupotrebljive su , ispale su iz kliznih staza ...imao sam srece da nisu napravile nikakvu stetu ...zakljucak - ovo ne radi, bar kod mene , vise necu da rizikujem ostecenje motora zarad ovakvih eksperimenata ...ne pokusavajte ovo kod kuce ... :(
Ni meni đavo nije dao mira i uradio sam nesto slično na stock variu kad sam nabavio china or-100 mm.
Svaku drugu sam produžio i probao te doživio fijasko.
Stid me bilo takvu glupost predočit.
Ostavio sam zato svaku drugu netaknutu ako se ne daj Bože šta zalomi da imam za prvu pomoć vario sa 3 staze na cesti do kuće.
Čahura na OR je propala za 350 km vožnje koji je to kvalitet.Plaćen oko 30€ a tokar mi uzeo za novu čahuru isto toliko i u pravu su brate da nisi dovoljno bogat da kupuješ jeftine stvari.Posted Image

#66 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 18 June 2018 - 11:28

Pravo da vam kazem ja sam to na piaggiu uradio davno i vec zaboravio na to, radi savrseno... poenta je u pravilnom odabiru duzine kao i u uglu zavrsetka staza. Moguce da na mina-kina variu nema konstrukcijski dovoljno mesta da se pravilno odrezu zidovi. Ja nisam koistio bonsek i oslobadjao zidove, vec biax, i trudio se da pod istim uglom produzim staze obaranjem zida za 1-2mm, ne secam se tacne mere.
Poenta ove prepravke je koriscenje sajbnica na bolcni jer sa produzetkom bolcne dobijamo remen primaknut bolcni i veci obim u zadnjim remenicama, samim tim i ostar start ali na ustrp hoda varijatora i nemogucnost da istera remen do vrha u krajnjoj brzini. E to sam dobio nazad sa produzetkom staza na fabrickom variomatu. Ne mogu da pronadjem slike radova ali na ovoj slici se vidi variomat u donjem desnom uglu, slikacu sledeci put kada skinem vario..Posted Image

#67 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 20 June 2018 - 14:34

Ne da mi Djavo mira No. 2 …nisam bacio , bar ne jos …

Od onog potrosenog stock variomata sam uradio sve kao onaj ludi Rus …srusio zid rolnica, ali rolne su dve –tri poispadale , nisu napravile nikakvu stetu na srecu , al su se sjebale …Vlatko je u pravu , treba im ograniciti hod da se to ne bi desilo ….sta sam uradio ? Vario je dobio po obimu tanku traku od aluminijumskog lima I to je prakticno novi zid rolnica …time su one dosle u safe mod kretanja , a putanja je znatno produzena , kao na race variomatima …

Posted Image

Posted Image

Vidi se koliko su rolne na tuniranom izasle vislje od serijskog ...

Ideja vodilja je sledeca : Kalota je fiksirana na radilici , pa ide variomat sa rolnama koje svojim kretanjem po putanji kanala zatvaraju I guraju variomat prema ventilvaru …zahvaljujuci produzenoj putanji rolni , zatvaraju ga do kraja , na sirinu kaisa …ovim `zidom ` je osigurano da ne ispadaju , dakle , ovo je niskobudzetno resenje kojim se od stock variomata moze napraviti pravi race …ja cu ipak, ostati na kupovnom , aftermarket , sto je sigurno , sigurno je …ali, morao sam da probam …nisu Rusi ludji od nas…

#68 boriss1972

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 346 posts
  • Mestosarajevo
  • Vozimsprint phantom 2t

Posted 21 June 2018 - 10:44

Odlična ideja,probaću i ja tako uraditi nemam šta izgubiti.

#69 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 22 June 2018 - 08:58

Ne da mi Djavo mira , No . 3. ...

Jbg, jos radi kefalo ...evo sta sam smislio preko noci ...

Na donjoj slici gore je tunirani variomat , vidi se koliko su rolne na duzoj putanji od serijskog , sto sigurno obezbedjuje zatvaranje variomata dok rolne ne udare u zid i to je kraj ...

Ali , zasto rolnama ne bi obezbedili jos koji milimetar kretanja , bez opasnosti od ispadanja ? Recimo , jos oko 5 mm? Za oko polovinu precnika rolne ? Ali , ne preko polovine ...onda bi to izgledalo ovako ...

Posted Image

Trebalo bi napraviti traku kao na slici , malo je slozenije nego u prethodnom slucaju , ali moze se ...time se dobija bar jos 5 mm kretanja rolni i sigurno i bezbedno kretanje istih bez opasnosti ispadanja ... i jos nesto - traka - zid mora biti za koji mm vislja da bi se sprecilo ispadanje , prevelik zazor izmedju kaote i varijjatora ...

Ja bi ovo nazvao HRV ( hiper racing varijator ) moj izum ...probacu sigurno , samo da nabavim pogodan malo deblji Al, lim i vremena za to ...

#70 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 22 June 2018 - 10:12

Miso, u teoriji n3 zvuci odlicno medjutim nije sve u velicini ili u krajnjoj odaljenosti rolnica od centra.
Konstrukcija variomata i njegov rad odredjen je uglom pod kojim se staze rolnica podizu ka spoljnom obimu kao i uglom kalote na koju se naslanjaju rolnice. Da bi se variomat pomerao po bolcni prilikom rada, centrifugalna sila se prenosi u potisnu - rolnice svojim pomeranjem od centra ka obodu guraju telo variomata tako sto klize po stazi koja nije ravna vec ima ugao uspinjanja. Kada bi staze bile ravne i kalota ravna, rolnice bi se samo sirile u stranu a variomat ostao na istom mestu na bolcni. Ako se malo bolje zagledas u bilo koji variomat uvideces da su staze konstruisane tako da sto su dalje od centra, od bolcne, sve se vise a nelinearno uspinju ka obodu. Ja sam pisao kako sam prepravio svoj variomat bas iz tog razloga jer je potrebno zadrzati ugao podizanja staze, u protivnom ce se desiti da rolnice dolaze posle uspona na ravnu povrsinu i njihovo udaljavanje od centra nema efekta na pomicaj variomata na bolcni, a u praksi ce se pokazati samo kao skok obrtaja bez porsata krajnje brzine. Takodje, postoji rizik od nepravilnog vracanja rolnica niz stazu u trenutku smanjenja centrifugalne sile, odnosno oduzimanja gasa jer je po konstrukciji kalota koja kontrolise pomicaj rolnica manjeg precnika od samih staza variomata.
Ukoliko uspes da produzis staze rolnica prateci ugao uspinjanja onda je to prava stvar.

n2 je dobra zamisao ali je potrebno napraviti na nacin da nema disbalansa, kompletan variomat sa rolnicama, kalotom, trakom i srafom koji drzi traku mora se balansirati inace lezajevi radilice nece potrajati.

#71 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 22 June 2018 - 19:33

Aco, sve sto si rekao tako je...naravno da je balans neophodan, 11 000 rpm . tri mala sarafcica na 120 stepeni nece praviti disbalans kao ni ograda, ako se sve uradi kako treba ...

Naravno da sam pratio ugao kliznih staza , meni izgleda sasvim dobro , za sada jos nisam isprobao , posao me pritisao , pa je sve na cekanju ...

Nije lose ni No . 3 do krajnjih mogucnosti kliznih staza bez opasnosti ispadanja , vredi probati...ali + 15-20 km/h , skeptican sam ...videcemo ...

#72 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 June 2018 - 18:02

Tacno tako, ali nije realno ocekivati 15-20km/h povecanje, 5-7 na sat je realnost.

Pronasao sam fotku, mislim da je ovde slikano posle recimo par hilada km, rolnice su vec ostavile prljavstinu na mestima gde su najduze boravile.. dakle poenta je samo u uglu obaranja zida.

Posted Image

#73 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 24 June 2018 - 19:07

Aca,imas li mozda slikano do kud istera remen na onoj pmn01 oznaci?

Zanimljivo mi ovo izgleda,ali ne vjerujem da moze raditi kao multivar ili slicni variomati koji donesu bas dosta krajnje brzine...

#74 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 June 2018 - 21:40

Nemam povecanje krajnje brzne u odnosu na ono sto pruza stok vario sa stok bolcnom, poenta je da se povrati krajnja koja se izgubi dodavanjem sajbnica odnosno produzivanjem bolcne, tako da ono sto ukradem na startu sa sajbnicom od 1-1,2mm toliko i nadomestim sa ovim postruganim zidovima.

Ovo se moze uraditi i na multivaru, a to sto precnik od 99,5mm (ili 101 na mhru) istera remen do pola oznake pmn01, to je kraj, od toga bolje ne moze :)

#75 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 24 June 2018 - 22:01

Mislio si reći apsolutni kraj, najboljeg među najboljima.. :)

#76 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 June 2018 - 22:01

Oskar :)

#77 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 24 June 2018 - 23:04

Znaci da bi mogao remen isterati i vislje da nemas sajbica?
Jedino ako se vario spoji sa ventilvarom,onda nebi izgurao remen vislje,ali vjerujem da bi se mogao otokariti variomat s cela,pa bi se cak i moglo nesto dobiti...

Polini je kao i serijski 98.5mm,moj mhr je 99.5 kao i obican multivar.Cuo sam i ja za taj 101mm al tog vise nema za kupiti,bar ja nisam nasao.

#78 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,650 posts

Posted 25 June 2018 - 19:54

View Postrade007, on 24 June 2018 - 23:04, said:

Znaci da bi mogao remen isterati i vislje da nemas sajbica?
Jedino ako se vario spoji sa ventilvarom,onda nebi izgurao remen vislje,ali vjerujem da bi se mogao otokariti variomat s cela,pa bi se cak i moglo nesto dobiti...

Polini je kao i serijski 98.5mm,moj mhr je 99.5 kao i obican multivar.Cuo sam i ja za taj 101mm al tog vise nema za kupiti,bar ja nisam nasao.
Polini hi speed evo3- 102mm

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk



#79 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 25 June 2018 - 20:12

Dzaba mu 102mm,u vrhu je sirok 19mm i u praksi remen ne moze u vrh,ima ga frend.Tromiji je od obicnog multivara,za mhr da ne pricam.
Kad je stavio remen od 19mm ima 5km/h manju krajnju od mhr-a.Mhr izgura remen do 105mm ;)

#80 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 30 June 2018 - 10:58

Kako mi Djavo ne da mira , morao sam da uradim eksperiment do kraja ...napravio sam ogradu po obodu variomata da bi sprecio ispadanje rolni ...na ulicu , na put ...posle par stotina metara promenio je zvuk i jedva sam dosao do servisa , nesto opet nije u redu ...rastavljaj Miso ...

Kad sam rastavio , pokrsio je sve sto je mogao , sjebo je rolne koje sam nasao razbacane po celom deklu prenosa , ograda je zdrobljena u komadima i sve sam to morao pedantno da pokupim , na srecu proslo je bez ikakvih ostecenja ...ova vrsta eksperimenta je za mene zauvek zavrsena , taj budzeni vario ide definitivno u djubre ...i pobacao sam gomilu ostecenih rolni koje sam koristio za ovaj eksperiment ...

Posted Image

Zasto se ovo desilo ? Jedino objasnjenje gde su mogle da ispadnu je izmedju kalote i ograde po visini , trebao je zid biti vislji za koji milimetar , ali to necu proveravati , bacam definitivno ...

U medjuvremenu sam vozio na MF varuijatoru koji iako je pri kraju zivota , bocno potrosen , onog mog Kineza gde je potrosena caura odnesem kod strugara Matie da odradi novu i da mi nasece na strugu jos rolni ...nisam hteo kod onog mog Stanka , zadrzim se kod njega nekoliko sati ...

Matija to odradi danas za sutra, uradio je novu cauru u kvalitetu od grafitne bronze , nasekao mi dvadeset komada rolni, to je za tri garniture + par komada rezerve , za svega 500 din. ...

Posted Image

OR vario je opet operativan , kao pre , dobio je nove rolne gramazu sam podesavam , imam neogranicene mogucnosti , najbolje se pokazap sa 2.6 gr. pustam ga kroz ubrzanje na oko deset hiljada sto je u spicu rezone , caura je u kvalitetu ...ja zadovoljan ...





6 user(s) are reading this topic

0 members, 6 guests, 0 anonymous users