Jump to content


Pia Zip ( poshtarska shunjalica )



515 replies to this topic

#401 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 10 October 2016 - 10:42

Tako bilo i na Tajfunu. Ako hoces brzo resenje iseci dva parceta nekog brezona u duzini od oko 2 cm pa ih navari polozeno poprecno na nogare sa donje strane. Dace ti taman toliko koliko fali a posto ih stavljas poprecno glatko ce ici dizanje na stender. Mislim da imam ja neke matore nogare pa mogu da ti dam ako ces da se igras. Ako se dobro secam one su od tajfuna 50. Meni nisu odgovarale posto na tajfunu 125 nisu iste. Mount je nesto uzi.

#402 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 10 October 2016 - 11:42

I ja sam razmisljao slicno ali sam gledao da produzim spiceve odozdo nekim L profilom. Igrace mi nogare posto su moje matore i krive, hvala!

#403 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 10 October 2016 - 12:24

Cestitke na kupnji ozbiljnijeg amortizera.

Sa ovim modelom se nisam susretao, pa ako ti nije problem da ga izmjeris od centra rupa za prihvat na blok, do metalne kape na vrhu na koju se naslanja gumeni selen.


Da li znas koje je godiste liberty?



Sto se tice problema visine, tu imas vise nacina, kako ste spomenuli navarivanje parceta.

Ali ima i elegantnijih resenja.
Prvo, jednostavno se nabavi drugi centralni nogar, s tim da imas 2 tipa, sa ravnim pod konac, i iskrivljenim nogarama.
Ravne nosi runnerka stara sa 12" i nesto su krace, dok zakrivljene nose 13".


Sad ovisi koliko ti fali, ali recimo kada sam ja svog runnera dovodio pod konac, igrao sam se sa debljinom gumenog selena, ovog prvog sto se natakne na amortizer, posto direktno regulira i konacnu visinu kada se doda na goli amortizer.

#404 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 10 October 2016 - 12:33

View PostRazredni, on 10 October 2016 - 11:42, said:

I ja sam razmisljao slicno ali sam gledao da produzim spiceve odozdo nekim L profilom. Igrace mi nogare posto su moje matore i krive, hvala!
No frx, donecu ti ovih dana sa onim ostalim delovima sto sam pominjao

#405 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 16 October 2016 - 16:38

Izvinjavam se sto nisam odmah odgovorio. Liberty mislim da je 2004god, u pitanju je 125ccm preleader.

Vidi se gore na slici razlika u duzinama, uglavnom merim od velike metalne sajbne na koju dodju velike gume (gornji selen) pa dole do centra rupe na usici gde se srafi na blok motora, duzina je 340mm. Video sam da ima u prodaji i novi rms sa istom duzinom za liberty ali ga nisam video uzivo, ne znam kakav je.

#406 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 18 December 2016 - 11:10

Evo malo zimske idile... radi traktor :)



Poslednji put sam vozio kada je napolju bilo oko 10c pre 3 nedelje... jutarnje su bile oko 3-4c i bio je na ivici siromasnog, osetilo se i na igli i na gasu... ovo sad kada je 0 bas nema sta da se trazi sem ako ne zamenim diznu.

Ne secam se da li sam pisao, 17.5 ed sam skinuo radi prepravki i poliranja i u poslednje vreme sam vozio phva 12QD kome sam prepravio difuzor na 14mm. Izuzetno je voziv i dosta je mali ptrosac. El cok je podesen na bukvalno 3 sekundi rada, kasnije treba dobrih 30ak sekundi da se zagreje da krene bez mukanja.. dosta je tesko zagreajati AC masine kada je napolju 10c, ventilator konstantno duva i stageov obrtomer belezi najvisu radnu temperaturu na perajima glave cilindra od 40ak stepeni sto je svakako premalo.

Poslednje postavke phva 12QD:

Klipic 35, igla A2 sredina, glavna 60, pilot 30, sraf 1 i 45min, cok 45, navoj coka 1,5krug, box i filter stok, lulica 12mm.

Sc29 sam zamenio sa sc22, obrtaji kroz ubrzanje su oko 7k, izvrti na krajnjoj oko 7500, sto je po satu oko 70kmh. Sa punim rezervoarom od 7,2l predjem 180-185km gradske voznje.

Ovo ce ostati kao neki dnevnik, mada su rezultati zanemarivi jer je termogrupa u jako losem stanju. Spremam se za prelazak na LC.

#407 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 18 December 2016 - 11:28

Odlicni rezultati za toci-vozi od A-B.

Gdje si uvrnunuo senzor, pretpostavljam od LC verzije?
Nemam informaciju o radnoj temp. AC agregata na temp. <10°C posto se tada LC agregati vec lagano pothladjuju.




I jel imas odgovor sta to zvekece na snimku kao mlinac za kafu (visokofrekventni zveckajuci zvuk)?

#408 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 18 December 2016 - 11:42

Senzor je dosao uz stege6 obrtomer, to je onaj za minareli LC (pt1/8), postavljen je kroz oklop hladjenja i usraflje u peraje na glavi.

Sta zvecka nemam pojma. Jedna karika je u cilindru, magnet skripuce kad je hladno, kvacilo ne radi ravnomerno dok se ne zagreje, a i u auspuhu klepece neka pregrada, odvario se i na jednom mestu spolja, blizu grane, spanovao sam remen sajbnicama pa ventilator hoce da struze po dekli itd... treba jedna kompletna revizija, sto ce i dobiti uskoro :)

#409 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 18 December 2016 - 14:26

Cini mi se da je jako problematicno pravilno postaviti taj senzor jer je izlozen direktnoj ventilaciji, sad pitanje je koliko to odnosi.
Na oem resenju koje sam zatekao prvi put na AC cilindru to je nekako ubuseno u glavu 1/8, ne znam jel ima mjesta na piaggio plavi za takvo sto.
Ako nema, mislim da bi bilo dobro da se necim prekrije, recimo temp. silikonom kako bi se smanjio utjecaj od ventilatora.


A za ovo zveckanje, to je nesto iz termo grupe posto LC nema takvih zvukova. Uglavnom tipican zvuk koji ne dolazi sa perifernih dijelova, mene osobno jako nervira, ali nisam primjetio nikakve probleme na mnostvu takvih zveketara.

#410 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 18 December 2016 - 16:49

Planiras preko zime preci na lc?

Ne sumljam da ces ga dovesti u apoteka stanje,pratim :)

Moze li neki info vise o prepravki precnika difuzora i sta je u planu sa 17.5 frgom?

#411 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 18 December 2016 - 18:04

Dugo je vec u planu LC, sada sve imam samo malo vremena da nadjem...

Za phva/phbn modele postoje 2 vrste klipica, ovi za 17,5mm su 16mm u precniku a za manje, 12ke i 14ice su 14mm u precniku...

Sva tela prema prirubnici su ista, 20mm unutrasnji precnik, stim sto je difuzor pravougaonog oblika i izduzen je, odnosno telo karba se u najuzoj tacki difuzora skuplja bocno.

Po pravilu svaki karb bi valjlo ispolirati makar a phva ima dosta strm i obican prelaz iz prihvata za vazduh ka difozoru.

Difuzor je moguce prosiriti do precnika klipica sto ce u ovom slucaju biti 16mm (po 0.5mm) po strani zida i nesto malo uvis i po podu pa cemo umesto 15mm x16mm - 240mm^2 ekvivalent kruznici 17.5mm dobiti 16x 16.5 ili 17mm sto bi trebalo da bude 256mm^2 odnosno ekvivalent rupi 18-18,5mm.

Attached File  uploadfromtaptalk1482080212680.jpg   337.39K   29 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1482080225074.jpg   251.42K   33 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1482080236059.jpg   297.75K   28 downloads

U principu ovo su samo grubi radovi i nesto sitno moze da se ucari, sledi popuna dela izmedju difuzora i ivice prihvata ka airboxu dvokomponentim epoxijem pa poliranje. Sada izgleda ovako

Attached File  uploadfromtaptalk1482080327903.jpg   243.45K   35 downloads

A treba da se dobije ovo

Attached File  uploadfromtaptalk1482080625766.jpg   23.12K   30 downloads

#412 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 18 December 2016 - 20:41

Zanimljiva prerada,tako nesto slicno rade sa 19 dellom na trkama ovdje u Hrvatskoj,kad su ograniceni precnikom karba.

Bas me zanima sta ce ispasti od toga i kako ce ti se pokazat prerada...

Iako ne vidim neki smisao ako planiras na 50cc ostat.

#413 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 18 December 2016 - 21:19

Nema veze koja je kubikaza, isti je princip i za male i za velike motore.

Sta se dobije... U principu svi karburatori rade na sistemu podpritiska, da bi gorivo moglo biti usisano kroz kanale i dizne, mora da postoji podpritisak a to dobijamo venturijevom cevi, odnsno smanjenjem precnika u jednoj tacki difuzora. Kada se vadi maximum iz neke ogranicene (precnikom) postavke, ovo je jedino resenje. Sirenjem difuzora i ravnanjem prema telu karba gubi se suzenje i tada se difuzor pravi ispred samog klipica, pa ulogu suzenja preuzima sam klipic svojim zakosenjem. U ovakvoj varijanti nece igrati standardna postavka zakosenja, dakle sve ovo ce dovesti do pada brzine protoka smese i samim tim ce smesa biti siromasnija jer se gubi podpritisak, pa cemo bogatiju smesu traziti ubrzanjem protoka, odnosno povecanjem ugla zakosenja klipica, drugacijim tipom atimizera itd. Znaci dobitak je maximum snage iz okruglog precnika, maximum na punom gasu, gubitci su malo slabiji odziv i rasipanje goriva na nizem br obrtaja, nesto veca potrosnja.

Imam dosta malih karburatora (12-17.5) u opticaju koje mogu da koristim za vise aplikacija pa cu pokusati od jednog 17,5 da izvucem maximum.

Mnogo vise mi se svidjaju phva/phvb/phbn od ostalih i ako su ograniceni precnikom, dosta lakse se setuju od recimo phbg i slicnih kojima se srafom dodaje gorivo...

Sto se tice skutera, spremio sam kompletno sve da ga prebacim na SP, dakle komplet mono vilu sa diskom i celjustima kao i rezervnu, 2 seta felni, LC prenos za 10cola, hladnjak, el vodenu pumpu, vise stok 50cilindara, Dr evo 70, auspusi tg trek, top nardo, lv sp3, a u igri su i jos neki base i midrace LC cilindri pa cu polako videti dokle cemo...

#414 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 18 December 2016 - 22:48

Uuu ako imas viska frgi uvijek vrijedi probati izvuci neke performanse iako da se mene pita ne bi se upustao u zaravnavanje ovog dijela koji imas u planu,samo bi difuzor sirio...ali eto ja pratim pa postaj kako napredujes.

Jedva cekam da transformiras zipaca pa da vidimo kako to ide kad mestar slozi.

Sto se tice getriba koje si mjerio i koje planiras stavljati,nasao sam na dva mjesta da zip ac ima duzu getribu od lc-a.Kad nadem bacim ti skrinsat da vidis sta su oni mjerili...

#415 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 18 December 2016 - 23:08

Da merio sam i pisao evo tema da se ne bih pogubio u proracunima, uglavnom, kod 10cola ac primar je 7% duzi a sekundar 2%kraci od LC 13cola. LC 10 cola je primar isti, 7% duzi a sekudar je jos duzi, 13% od LC dugog bloka sa 12/13cola felnama

http://forum.pyrothe...719#entry125719

#416 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,649 posts

Posted 19 December 2016 - 01:17

View PostRazredni, on 18 December 2016 - 23:08, said:

Da merio sam i pisao evo tema da se ne bih pogubio u proracunima, uglavnom, kod 10cola ac primar je 7% duzi a sekundar 2%kraci od LC 13cola. LC 10 cola je primar isti, 7% duzi a sekudar je jos duzi, 13% od LC dugog bloka sa 12/13cola felnama

http://forum.pyrothe...719#entry125719
To znaci da moze da se prebaci sa lc-a 12 cola i dobijas vece produzenje?

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

Edited by vlayco85, 19 December 2016 - 01:17.


#417 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 19 December 2016 - 07:45

Ne, kontra, sa manjih tockova sa uzima reduktor i stavlja se na duzi blok sa vecim tockovima da bi dobili produzenje. A veci tockovi ne mogu da stanu na kratki blok ako si na to mislio.

#418 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 19 December 2016 - 12:19

Zaista se divim Acinoj posvecenosti poslu ....

#419 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 19 December 2016 - 16:41

Aca uspio sam pronaci ono o getribi...

Attached Files



#420 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 19 December 2016 - 17:59

Ne, to je neka greska, sve AC masine imaju 13-14% kraci prenos od LC, i na dugom i na kratkom bloku.
Jednostavno i logicno, ac 50 stok cilindri guraju maksimum 7-8ks, dok stok 50 lc cilindri su spospni za 11ks, sto je povecanje snage skoro 40%, otuda i fabricko produzenje od 13-14%.

Nisam pratio ovu temu, ali znam sigurno da je greska, imam podatke sa holandskih i sa engleskih foruma koji potvrdjuju ova moja merenja, i ja sam merio na svom zipu, na vespi et2 i na vespi lx50.

Dakle kolega je pogresio, on kaze da je njegov sekundar 15/48 a zapravo je 13/49, to je vec neko zamenio sekundar na njegovom AC reduktoru.

Imam oba reduktora u podrumu, mozemo zajedno da brojimo :)


Evo i sa nekih stranih sajtova, ovde se misli na LC zipa

Posted Image





18 user(s) are reading this topic

0 members, 18 guests, 0 anonymous users