instalirao sam ovaj dyno program na kompu da bih mogao da analiziram situacije, pa evo i print screen-a za forum gde se bolje vidi sve. Ponoviću se ovde sad imamo situaciju merenja skutera sa variomatskim prenosom, gde je u X osi dole merena brzina Km/h, u Y osi levo merena snaga PS (ili BHP, u prevodu konjska snaga na točku) i Y osa desno mereni obrtaji sa senzorom, kao što bi obrtomer merio. Na graf-u obrtaji figuriraju isprekidanom linijom i njih vidimo nešto niže od krive snage. Na jednom screen-u su tri krive, to su tri različita merenja u tri boje. Svaka boja ima svoju krivu snage i svoju isprekidanu liniju merenje obrtaja. Pozicijom krstića na grafu očitavamo željenu snagu i obrtaje za taj trenutak gde se postavi, na screen-u se to ispisuje u donjem levom uglu.
Pa idemo dalje, merio sam više puta, a ovde sam ostavio 6 merenja od kojih su prva tri postavljena na prvom grafu, a njega sada analiziramu u tri situacije..
Prva situacija je najveća izmerena snaga, zeleni run, najveća snaga 7,6KS, na 9810 RPM, pri brzini od 56Kmh. Ako uporedimo plavu i crvenu krivu merenja vidimo da je to sve vrlo slično, situacija agregata malo različita u funkciji temperature, ovde karburator nisam dirao, dakle najbolja snaga se manifestovala negde na srednjoj brzini kretanja, ali vidimo da je kriva veoma ujednačena kroz ubrzanje, to je znak da je variomatski prenos dobar. Da ovde sad imamo remenicu sa promenljivim uglom onda bi se videlo kako obara obrtaje u trenutku promene krive ugla kanala, ili da su rolnice možda pogrešno setovane, ili da možda centralna opruga nije adekvatna, to bi se sve ovde videlo.. Na isprekidanoj liniji je sasvim jasno da su obrtaji stabilni, u funkciji valjka težine 140Kg. Verovatno je da je prenos sa vozačem u stvarnoj situaciji možda malo još više opterećen, ali 140Kg nam daje baš verodostojnu sliku. Recimo kao da je seo lagani vozač i na 150m izvukao pun gas. One linije dole su dužina pređenog puta u metrima.
U drugoj situaciji sam očitao plavu krivu na istoj brzini kretanja, dakle u istom trenutku, i vidimo da je ovde svega 7,4KS na 10020 RPM-a, pa nas to dovodi do zaključka da je na višljim obrtajima snaga nešto manja, tačnije akceleracija slabija
U trećoj situaciji sam postavio kursor za očitavanje u kraju, gde obrtaji počinju da rastu, a prenosa više nema, tu vidimo da je snaga uslovljena sa dva faktora, prvi je višlji obrtaj na kome nema toliko snage 5,8KS, na 10260 RPM, ali i 88Km/h gde variomatski prenos više ne radi pa je akceleracija značajno slabija. Dakle za pravu sliku odnosa snage i obrtaja, te za krivu obrtnog momenta nam ipak treba zaključan variomat.
Naredna tri merenja su nakon sitne kalibracije karburatora, ovde vidimo da ništa spektakularno nisam dobio osim manjeg desinhrona između kvačila (koje je u ovom slučaju stock nepodešavajuće) i opterećenja variomata, pa je zelena kriva u ovoj tački 7,9KS na 10050 RPM-a pri brzini od 35Km/h, ove talase na plavoj i zelenoj krivi radi prelaz prenosa sa kvačila na čist variomat
Na plavoj vidimo isto to ali sa par stotina obrtaja više i nešto manje snage
Dok je recimo realna situacija na 54Km/h, crvena kriva 7,7KS i to na 9630 RPM-a, pa ćemo ovde zaključiti da je možda bolja isporuka snage nešto niže.
kako je Saby i komentarisao da mu motor vrti u prazno.. ali svakako ne smemo zaboraviti da on ima 54Kg dok ja imam 116Kg pa njegov stav kontra moj može biti i opravdan..
eto nadam se da sam malo približio slike merenja, ne bi bilo loše kako je Rade predložio da blokiramo variomat i uradimo merenje bez funkcije brzine..