Da vam predstavim novog člana porodice, u kasnu jesen ponovila se moja mlađa tuner-ka sa jednim SF2 u crnoj izvedbi sa karbon detaljima. Motor nije u voznom stanju jer ne pali, godište je 2007 nije puno prešao, mašinu sam ja ranijih godina održavao...
Problemi su bili da je lepio jer je na bloku popustio onaj poklopac za Air kompresor, imamo i negde temu o tome, kao i da je crkao dellorto CDI koji ujedno i daje impuls za elektromagnetnu uljnu pumpu, a kada tog impulsa nema automatski se aktivira imobilizer pa se mašina ugasi.. Taj CDI sam menjao na originalni, jer je vlasnik tražio da bude fabrički...
tako došao je njegov red, krećem redom... plan je da se plastike pregledaju, gde ima pukotina da se polepi i mašina dovede u vozno stanje... ove sezone ne idem na kompletnu restauraciju, Nina će tek sledeće moći da polaže po novom zakonu 16+ pa će do tada ići vežbanje ovako.. i naravno da tata vozi u međuvremenu kad se ne nađe drugo po kući ...
evo prve dve slike su iz teme čudes od mesa...
Mario, on 17 October 2014 - 19:22, said:
Uzput moj mladji pomocnik se ponovio
stigao sam do ovog stadijuma
nisam baš nešto oduševljen mnogo je prljav tu i tamo su plastike malo poguljene, sa druge strane vidi se da je ovo skuter više klase, sve na njemu je precizno završeno, koliko me sećanje služi izuzetno je udoban, nije baš za visoke ljude...
Po meni ovo je najlepša serija Speedfighta iako mislim da je ipak SF1 najbolja serija...
Itekako udoban, prostran i dobar skuter..ne sumnjam da ćeš ga doteati pod konac...S obzirom da ide za ćerku moraš ga ulickati da bude bombona, nije toliko bitna tuning strana...
Lep je zaista, nemam zamerki, jedino to vešanje prednjeg točka... nije klasika.. a možda i neće zadavati glavobolje, nadam se da neće.
Bitno je da pali na dugme, lepo ide bez trkačkih ambicija i da se, pored udobnosti, može podičiti malom potrošnjom i velikom pouzdanošću. Ćeri svakako ne treba aždaja, predpostavljam, mada.. iver ne pada daleko od klade...
Sto se tice agregata plan je da ostane na 50ccm-a bar prve dve sezone, gurtner 12 ostaje u prvom deljenju, auspuh obavezno menjam pisacu o tome, a prenos je kod SF-a koliko ja znam dovoljno dugacak...
Oba amorta su paioli, fino rade, tu prednju viljusku cu raditi ali ne sada... deluje sve ok po pitanju vesanja..
Lep je i neodoljivo me podseca na NRG4, uz naravno neki svoj jedinstven smek. Mislim da je dobar izbor za prvi motor i da je dobro da za pocetak bude 50ccm..
krenuo sam sa rasklapanjem, mašina je na radnom stolu
ovde vidimo uzrok zašto motor nije palio, mali semering je spao do anker ploče, primarne kompresije nema ni malo, greota je videti koliko prašine na magnetu i namotajima ima, prethodni vlasnik je garant vozio po njivama...
po otisku na bloku vidimo da se dugo vremena vrtio u krajnjoj poziciji, a kod SF-a semering mora stajai znatno dublje, konusno je ovo ležište pa ima mogućnost da ispadne, ali samo iz nekog razloga, fabrički on stoji na svom mestu zavulkaniziran bez problema.. problem i na velikom semeringu da slini vidimo sa slika, ove semeringe smo mi već menjali u nekom servisnom intervalu..
evo i poklopca koji smo pravili, sa linka iz teme 2011-e, ovde mi deluje besprekorno, nikakvih naznaka da je bilo falš vazduha nema
međutim stigao je i "performace is our mission" deo, koji su ovde pametno osmislili.. radi se o čepu koji popunjava mesto na bloku gde je po pravilu trebalo biti Air kompresor. Iskren da budem ja ga ovde nikada nisam video, njegova funkcija je u ovom slučaju da pumpa vazduh za SAS (napaja katalizator auspuha vazduhom) međutim predpostavljam da su isti ovi blokovi projektovani da mogu da se upotrebe i u nekoj Injektorskoj aplikaciji. Kako god ja ovde imam preveliku rupu i jedino S6 pravi te čepove koji ovo mesto popunjavaju..
al pre svega rešio sam da premerim dubinu i širinu ležišta na bloku kao i dimenzije umetka čepa, blok je dubok 23mm i širok 43mm dok je čep dubok 21mm i širok 41mm.. to nam ukupno donosi 27,7ccm-a popune u primarnoj kompresiji...
ali zašto su ostavili tih 2mm zazora između bloka i čepa, zašto to nije moglo biti recimo debljina čepa 42,5 za rupu 43mm ? sreća pa imam i Piaggio PJ blok kod sebe, gde se vidi da je na njemu rupa dubine 24mm i širine 41,5mm
pa je "performance is our mission" univerzalizovao ovaj čep, i time pogubio u mom slučaju 30,5-27,7= 2,8ccm + 2mm na dubini razlika izmeđju 21 i 23mm = 2,9ccm ukupno 5,7ccm-a.. na meni je da spasim što se može, pa evo onih prvih 2,8ccm ubijam sa teflon trakom...
sledi provera primarne kompresije
gde se se na moju nesreću vidi da je semering na strani variomata isto u banani, i pošto sam ovde počeo već da sumnjam da je radilica u ekscentru i da trese, te da su zbog toga popustila oba semeringa na svega 700-800 pređenih km (sada ima 9500 pogledao sam video sa linka iz 2011 gde je posniman sat na 8750) reših da otvaram blokove...
i naravno imam šta da vidim.... na cilindru je krenuo da zeva aluminijum ispod nikasil košuljice, dakle neverovatno je da se toliko potrošio za 9500 pređenih km, jedino logično objašnjenje je prašina... skuter je vožen po njivama
klip deluje ok, vidi se da nigde nije lepio, u mašini je Meteor koji smo mi posle servisa 2011 nov stavili
evo i mog čepa i gubitka 2,9ccm-a, visinska razlika je od najvišlje tačke polutke radilice, mogli su ga u luku napraviti
al dobro je srećan sam da ga uopšte imam,
blok je inače teško sr**nje ko bi rekao da su ga francuzi pravili
evo radilica se šeta 2/10 ili 20 stotih kako kome odgovara, nije smaknuta već presovana, obe polutke udaraju na istom mestu ekscentri na mestu i nasuprot ležaja, tako da je jasno da se radilica prilikom montaže napela i tada dobila ekscentar..
uspeo sam da dobijem 2-3/100, pričao sam i sa Nešom BG juče, jer on nam je ovde najmerodavniji za ove poslove, jedna polutka je u odnosu na drugu smaknuta za te 2/100 ali tačno na mestu ležaja dok je druga suprotno ležaju, pa ovde baš nemam šta da kuckam sa bakarnim čekićem..
sve u svemu zadovoljan sam i ostavljam je ovako
Dalje po pitanju cilindra nemam reči, jednostavno ovaj je za đubre... da ne skiciram nikasil se pogulio na mestu okreta karika u GMT kao i iznad i ispod boost kanala, i ispod izduva gde se klacka najviše. Prašina je čudo, nisam očekivao ovoliku utrošenost... vidi se da je na mestu gde se najmanje trošio ispod prelivnih prema bloku neke 4/100 ispod nazivne mere, nisam sad već siguran mislim da je Peugeot u stocku na nekih 5/100 ispod 40mm..
ovamo na ostalim delovima je 40 ili malo preko, zavisi gde, uglavnom +2/100 preko 40mm
međutim na mestima gde nema nikasila više, je 8-10/100 preko 40mm mere, što znači da je to 15/100 preko stock mere i da je nikasil košuljica toliko debela bila
nema ovde spasa, glupo je gubiti vreme
klip je u meri 39,83mm što označava oko 10/100 utrošenost, ne sećam se sada već ni ja koji smo stavljali možda je B ili C tipa pa će on +2 u odnosu na stock, recimo da je stock bio 39,90 što je -5 za stock cilindar onda je ovaj možda 92-93
jednom prilikom smo greškom dobili za nekoga Sceed 42 klip koji je 39,97mm to će biti neka G ili H oznaka, i Pita mi ga je poklonio, međutim džabe, trebalo bi sad da honujem da mi cilindar u najmanjoj meri bude 40,02, dok sa druge strane imam da mi tamo zeva 1/10 preko 40 mere,... hvala Piti još jednom, ali mislim da se sa ovim cilindrom neću više baviti... Uradiću analizu da imamo i to na forumu i pravac đubre...
Heh, jbg, šta sad? Nećeš valda nabavljati stock novi cilindar? Daj mu odmah nov sport 70, greota bacati pare na 50ccm, al nemoj da te ponese tuning groznica, ostavi ga u stock stanju, pa kad ga lepo ušteluješ biće to bombona koja se ne vrti ludački, biće snage u celom opsegu obrtaja a neće sisati gorivo, tek malo više od 50-ke. Posle imaš dobru osnovu za turpiju ukoliko se odlučiš da ga nabriješ, mada mislim da nema potrebe, treba ostaviti jednog štedišu u ergeli koji će dugo da služi bez problema.
trudiću se da budem realan, mada me je ovo baš uzdrmalo sada, mislio sam da će biti skockana serijala i znao sam da kod Pite imamo jedan novi klip u jačoj meri, pa honovao sam nikasil dosta puta ne bi mi to predstavljalo problem....
kopao sam sinoć do kasnih sati i gledao ponude, znam tačno šta vredi i šta je najbolje za jednog PUG-a, znam i šta bi mi dobro došlo, a znam i šta ne bih i kako ne bih da radim... nekako sam izrastio već te duple i triple poslove, moji motori treba da su konačni po pitanju očekivano-dobiveno...
Prosto nevjerovatno koliko se nikasil potrosio. Cilindar izgleda kao da je presao 50000km, a ne blizu 10000km
Ako je za to uzrok prasina, sta li tek radi kineskom puteru od cilindra...
Bas je bezveze. Umjesto fine serijale sada su troskovi tu za novi cilindar. Sad kad se mora kupovati novi cilindar, ja glasam za neki miran sport cilindar...mada siguran sam da ti znas najbolje po pitanju toga.
Nisam siguran u ovo sta cu reci na kraju, rekao mi jedan prodavac od kojeg uzimam dijelove, da su cilindri za speedfighta jako trazena roba. A kao da sam negdje nacuo da nisu dobre kvalitete.
Znam ih nekoliko koji su dosta presli i slabo ih odrzavaju.
vidi jasno je zašto zveči, jer je nikasil već toliko utrošen da se karike non stop klackaju u ležištima... pitao si da li je to normalno, u nekom tvom slučaju ako se dobro sećam...
pa nije normalno, i ovaj je zvečio kao ceo limeni orkestar, i sve jedno koji klip je unutra, sada je već jasno odakle to dolazi
Jest pitao sam jer nisam dokucio sta je to, odnosno ne vjerujem da te karike tako rano pocinju za zveketare u cilindru. Bas me zanima hoce li biti besprijekorno tih zvuk motora kada ga slozis, ili hoce li se odrzati tako kroz kraci period.
ove sam siguran da nikad neću ni na jedan motor stavljati, c4tune, r4racin, rms i možda najiskreniji CN u prevodu Kina, sve loši gusani 50cc cilindri i još lošiji klipovi
recimo da bih mogao sebi priuštiti neki iz 50cc španske ili italijanske kuhinje, Alu nikasil, izuzev u Top Trophy izvedbi gde je gus ali vrlo kvalitetan, reklo bi se u korak sa malossi sport-om, airsal me je ozbiljno zainteresovao i to onaj jeftiniji sa njihovim klipom sa jednom karikom, ovaj drugi sa mahle klipom nemaju, koncept je sličan T6 cilindrima samo pošto se nazivaju sport-ima predpostavljam da su svi spušteni malo niže, cene su već dosta ozbiljne
nekako bih najsrećniji bio kada bi se uklopio u neku 70-ku od poznatog branda, Athena sport je identična S6 sport pro konceptu, a MHR team replika je nikasil koncept rotax tri izduva, malossi klip da dve hrom karike... nekako svi kažu da je to best za PUG-a, ali su i cene otrovne
preostaje još otpad, tu se naravno prodaje klip-cilindar-glava, i treba otići sa punom ratnom opremom, mikrometar -komparater, ko zna koliko je koji prešao, a ne verujem da bi cena bila manja od ranga 40-50e
Auuu, što je to toliko papreno? Ja bih se na tvom mestu odlučio za Malossi sport gusani, ili nešto iz te klase, neće Pežo na trke, a ima prostora za specijale ako nedaj bože zatreba. Vidim gde naginješ, osećam da ćeš i ovoga napucati nekim Mid Race-om, a trebalo je biti serijala..