2004 Derbi Senda X-Treme SM50
#41
Posted 10 March 2016 - 19:30
Nikako ne uspevam da ustelujem karb da radi sa pecurkom
#42
Posted 10 March 2016 - 19:51
to opet nema veze sa podešavanjem, ti ako imaš opremu treba da možeš da podesiš karb bez filtera
#43
Posted 10 March 2016 - 20:04
Isto tako hoce da zeva i na elasticnoj gumi.
Nema srece sa tim jeftinim, muka da se nasteluje.
#44
Posted 10 March 2016 - 20:18
Mario, on 10 March 2016 - 19:51, said:
to opet nema veze sa podešavanjem, ti ako imaš opremu treba da možeš da podesiš karb bez filtera
Karb savrseno radi bez pecurke.Motor odlicno prima gas, pun snage.Prisrafim pecurku odmah trokira ide jedva u obrtaje nema toliko snage.Probao sam cak da stavim i manju glavnu diznu, spustio iglu ali ista prica.
Izgleda da su te jeftine pecurke tesko djubre...
#45
Posted 10 March 2016 - 20:44
Mikica, on 10 March 2016 - 20:18, said:
Karb savrseno radi bez pecurke.Motor odlicno prima gas, pun snage.Prisrafim pecurku odmah trokira ide jedva u obrtaje nema toliko snage.Probao sam cak da stavim i manju glavnu diznu, spustio iglu ali ista prica.
Izgleda da su te jeftine pecurke tesko djubre...
Sve to sto si opisao je normalno da se desi kada umesto otvorenog karba stavis neku vrstu filtera, pa makar bio i visoko protocan, pecurka.
Treba spustiti dosta i glavnu diznu i zameniti oblik igle.
Karburator nije predvidjen da se vozi bez filtera, vrlo brzo sitna prasina opere cilindar i karike.
Trebace ti bar 10 brojeva manja glavna dizna...
#46
Posted 11 March 2016 - 17:28
Senda uskoro dobija svoj fabricki airbox sa kojim kazu da ima najbolje performanse.Tako da se uopste necu truditi da je ustelujem da radi sa pecurkom.
#47
Posted 11 March 2016 - 18:11
Da, ogromna je razlika u brojevima glavne dizne kada se vozi karb bez icega i sa "nekim" filterom..
Primer: bez icega dizna 115 ostra igla, sa pecurkom dizna 100 i srednje ostra igla pri vrhu, na airboxu sa protocnim filterom dizna 90 i neka igla srednje debljine konusa, seriski airbox i seriski filter dizna 85 i tuplja igla...
Ne kazem da su ove cifre vezane za derbi ili bas tvoj karb ili setup, ali znaju brojevi da variraju i po 30 razlike izmedju karba bez icega i fabrickog airboxa sa filterm, probao sam na skutu od 70ccm sa alu cilindrom i 19mm karburatorom.
To sto "kazu" da ide najbolje sa std arboxom, kazu oni koji ne poznaju tematiku.
Najvise snage (najbolje ce da ide motor), ima kada je najpravilnije ustelovan karburator, odnosno kada je smesa pogodjena idealno, stihio odnos 14:1, 14 jedinica vazduha naprema 1 jedinice goriva u smesi.
Najvise snage motor ce dobiti najvecim precnikom difuzora karburatora koji je moguce postaviti a da nema smetnje prolasku smese, mislim na precnik usisnog grla, povrsina poprecnog preseka lamelarnog ventila, povrsine usisnih kanala itd. U svakom smislu nema poente stavljati karb difuzora 40mm, ako je usisna guma unutrasnjeg pracnika 26 itd.. ali, najvise snage dobija velicinom precnika kompletnog usisnog kolektora i protokom smese. Ako si zadovoljan velicinom karburatora, brzinu protoka smese dobijamo protocnijim filterom vazduha, i tada idelano pstelovan karb (smesa), pruzaju najvecu snagu. E, sve ima svoje prednosti i mane, pa takva postavka zahteva precizno stelovanje, dosta je osetljivija na vremenske promene (temperatura i vlaznost vazduha) i naravno uz povecanu potrosnju, ne pruza nikakvu zastitu od prljavstine, prasine, peska, vlage, koji se ponasaju kao najgrublja smirgla prema klipu i karikama. Znaci neki filter moras da vozis.
Nasuprot tome, fabrika je vec izvukla neki optimum iz projektovanog airboxa sa filterom koji sigurno preciscava sve i donosi zastitu a takodje stiti motor od vremenskih uslova, te su neznatne nijanse u isporuci snage u svim vremenskim uslovima i naravno, mnogo lakse se steluje karb, glavna dizna par brojeva dole gore i eventualno igla, u zavisnosti od zahvata na agragatu ili auspuhu ili samo posle ciscenja postojeceg filtera.
Dakle, za standard postavku karburatora (glavna dizna, igla, kosina klipica, atomizer i pilot dizna) najbolje performanse ce biti na standard airboxu, ali to svakako ne znaci da ce ici najbolje sto moze, jer imao si prilike da osetis kako pecurka deluje na promenu smese, zamisli koliko ga davi serijski airbox po pitanju performansi..
Na 2t bilo kakva promena na sistemu usisa zahteva ponovno setovanje kompletnog karburatora.
#48
Posted 13 March 2016 - 19:32
Imao sam diznu 112 a stavio sam 108 i motor se isto ponasao tj odbijao je u obrtaje.
Pecurka definitivno otpada jer od nje mi ocigledno ide vise zla nego koristi.Losa filtracija i buka, 2 dovoljno velika razloga da je batalim.Citao sam negde i da je sam dizajn konusne pecurke jako los generalno za dvotaktne masine, jer stvara neku valjda(nek me neko ispravi ako gresim ili ne koristim pravilne termine) povratnu rezonancu tj zvucni talas koji se odbija od gornji deo filtera i vraca se u usisi remeteci atomizaciju goriva i kretanja smese.Koliko je to u stvari lose, da tvrde cak i da taj zvucni talas moze dovesti i do preranog otvaranja lamelnog ventila, cineci da karb pljuje gorivo nazad.
Na jednom od derbijevih foruma kazu da je seriski airbox od sende toliko efikasan da ga nema potrebe menjati osim ako ne planirate kit veci od 70ccm i obrtaje vece od 12000rpm sto mene sada Aco posle tvog posta malo baca u rebus....
Primer:
Seriski izduv sa 70ccm kit-om i 19mm karb:
1)Serijala airbox(samo skinuta lulica na vrhu) i 90 glavna dizna
2)Pecurka na 10ak cm od karba i dizna 112
Oba slucaja ustelovana fino i imaju braon svecicu
Koji ce od ova 2 setupa imati vise snage???
Odmah znam da ce setup pod 2 biti bucniji i predpostavljam trosice bar 0.5l vise goriva.
#49
Posted 13 March 2016 - 19:47
Sto se tice velicine dizni, ja sam te shvatio da si vozio karb bez icega pa kada si stavio pecurku, umanjio si glavnu diznu za recimo 3 broja. Ako si tako radio, onda ona moja pisanija piju vodu, ali ako si imao airbox pa presao na pecurku, onda je moguce da ti je trebala mozda i jos veca glavna dizna..
U svakom slucaju, vise snage zahteva i vise goriva, ne moze da bude jaci a da manje trosi. Da, pecurka ce srkati vise goriva u odnosu na airbox ali ce i dati vecu snagu. Neki ostriji cilindri nece raditi na airboxu, opet stok postavke nista ne dobijaju sa pecurkom. Samo je pitanje sta je za korisnika optimalno resenje.
Recimo da je optimum da ulazna rupa na airboxu bude veca 10-20% od precnika difuzora karburatora. Kada se u toj postavci (sa nekim protocnijim filterom od std), pravilno podesi karb, imace obilje snage uz korektnu potrosnju.
#50
Posted 14 March 2016 - 01:00
^^^ Na tu rupu je isla kao neka lulica koju u glavnom svi skidaju i na serijalama, jer se tvrdi da je to u stvari fabricki restriktor
Evo i izlazne rube iz airboxa(gde ide crevo ka karbu):
Ovako od oka mi se cini da je ulazna rupa manje povrsine od ove sto ide ka karbu...
Bas cu da izmerim ovih dana pa cu da pisem, ali mi se cini da ce ovde biti nekih modifikacija tj secenja/prosirivanja
#51
Posted 14 March 2016 - 06:39
Koji je tacno karb koji vozis? Izmeri mi dimenzije usisne rupe na airboxu i to: sirinu, ukupnu duzinu, duzinu ravne stranice (bez polukrugova na krajevaima).
#52
Posted 14 March 2016 - 09:30
P pravougaonik = a*b
P kruga = r^2*Pi
Sto se tice izlazne rupe tu se vec moze grubo primjeniti formula elipse za povrsinu:
P = a*b*Pi gdje ti je a velika poluosa, a b mala poluosa.
Ja bih tako racunao da dobijem neke okvirne rezultate koji se mogu porediti sa rezultatom od karburatora.
#53
Posted 24 March 2016 - 19:14
Jednog suncanog jutra na putu za posao desilo se ovo:
Nije mi bas najjasnije zasto se ovo desilo.
Prvo je na kratko ostao bez snage, odmah sam pustio gas i pomislio da sam ostao bez goriva.Proverio, goriva je bilo.
Upalim, krenem, sve normalno, ide u obrtaje kao blesav, vuce kao lud.Posle 10ak min voznje na uzbrdici na od prilike pola gasa BBBBZZZZZZZZZZZ, jeziv zujeci zvuk uz gasenje motora iz cista mira.Parkiram na trotoar i pri prvom pokusaju kad sam hteo da ga upalim sve mi je bilo jasno.Kurbla mekana...
#54
Posted 24 March 2016 - 19:29
#55
Posted 25 March 2016 - 00:12
Glava je isto prebijena, cini mi se jos gore nego klip.
Sve se nesto plasim i da je radilica ostecena.
Jel postoji nacin da se proveri luft u radilici bez rasklapanja celog agregata?
#56
Posted 26 March 2016 - 08:09
veliki problem moze da napravi samo jedan komad zaostale iglice...
recimo kada bi rasklapao onda bi video i kaveze na lezajevim radilice, sto posle ovakve havarije ima smisla...
sto se usisa tice, najbezbedniji ke airbox , medjutim do pola si odgovorio sebi na pitanje, koliko moze da bude stetno toliko i kirisno ukoliko je odgovarajuci filter ili levak na karburatoru, efekat rezonance usisa je osetan skoro kao i auspuha.. to je onaj zvuk kad se bas jako dere na usisu..
#57
Posted 26 March 2016 - 10:12
#58
Posted 26 March 2016 - 16:23
Jel zna neko neki italijanski sajt koji ima delove za skutere/mopede?
Ja talijanski ne umem da bleknem i ne znam kako da pronadjem preko googla
#59
Posted 10 April 2016 - 18:15
Stigli delovi za generalnu:
- radilica Motoforce Racing Evolution
- lezajevi radilice Bidalot(SKF) C3 6204 Teflon coated
- klip Airsal 48mm sa jednom karikom
- Motoforce set semeringa
- Motoforce set dihtunga
#60
Posted 10 April 2016 - 18:16
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users