Posted 11 March 2016 - 18:11
Ne znam koliko si manju diznu probao.
Da, ogromna je razlika u brojevima glavne dizne kada se vozi karb bez icega i sa "nekim" filterom..
Primer: bez icega dizna 115 ostra igla, sa pecurkom dizna 100 i srednje ostra igla pri vrhu, na airboxu sa protocnim filterom dizna 90 i neka igla srednje debljine konusa, seriski airbox i seriski filter dizna 85 i tuplja igla...
Ne kazem da su ove cifre vezane za derbi ili bas tvoj karb ili setup, ali znaju brojevi da variraju i po 30 razlike izmedju karba bez icega i fabrickog airboxa sa filterm, probao sam na skutu od 70ccm sa alu cilindrom i 19mm karburatorom.
To sto "kazu" da ide najbolje sa std arboxom, kazu oni koji ne poznaju tematiku.
Najvise snage (najbolje ce da ide motor), ima kada je najpravilnije ustelovan karburator, odnosno kada je smesa pogodjena idealno, stihio odnos 14:1, 14 jedinica vazduha naprema 1 jedinice goriva u smesi.
Najvise snage motor ce dobiti najvecim precnikom difuzora karburatora koji je moguce postaviti a da nema smetnje prolasku smese, mislim na precnik usisnog grla, povrsina poprecnog preseka lamelarnog ventila, povrsine usisnih kanala itd. U svakom smislu nema poente stavljati karb difuzora 40mm, ako je usisna guma unutrasnjeg pracnika 26 itd.. ali, najvise snage dobija velicinom precnika kompletnog usisnog kolektora i protokom smese. Ako si zadovoljan velicinom karburatora, brzinu protoka smese dobijamo protocnijim filterom vazduha, i tada idelano pstelovan karb (smesa), pruzaju najvecu snagu. E, sve ima svoje prednosti i mane, pa takva postavka zahteva precizno stelovanje, dosta je osetljivija na vremenske promene (temperatura i vlaznost vazduha) i naravno uz povecanu potrosnju, ne pruza nikakvu zastitu od prljavstine, prasine, peska, vlage, koji se ponasaju kao najgrublja smirgla prema klipu i karikama. Znaci neki filter moras da vozis.
Nasuprot tome, fabrika je vec izvukla neki optimum iz projektovanog airboxa sa filterom koji sigurno preciscava sve i donosi zastitu a takodje stiti motor od vremenskih uslova, te su neznatne nijanse u isporuci snage u svim vremenskim uslovima i naravno, mnogo lakse se steluje karb, glavna dizna par brojeva dole gore i eventualno igla, u zavisnosti od zahvata na agragatu ili auspuhu ili samo posle ciscenja postojeceg filtera.
Dakle, za standard postavku karburatora (glavna dizna, igla, kosina klipica, atomizer i pilot dizna) najbolje performanse ce biti na standard airboxu, ali to svakako ne znaci da ce ici najbolje sto moze, jer imao si prilike da osetis kako pecurka deluje na promenu smese, zamisli koliko ga davi serijski airbox po pitanju performansi..
Na 2t bilo kakva promena na sistemu usisa zahteva ponovno setovanje kompletnog karburatora.