Jump to content


Qingqi 50cc 2T (lanac u prenosu)



122 replies to this topic

#41 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 13 October 2015 - 02:27

Attached File  prenos.jpg   704.77K   39 downloads

Lanac na slici je star i zamenjen je

Sezona je prakticno gotova i ide na remont. Prvo mu radim agregat komplet i rezonantni auspuh.
Auspuh je u fazi izrade i sto se toga tice dosta sam optimistican.
Nakon toga ide i sminka, farbanje i lepljenje karbon folijom... Bice tu interesantnih slika i objasnjenja i nadam se da ce posluziti nekome...

Razlog zbog cega ovo radim je taj sto sam dosta zadovoljan kako me sluzio, delovi su mu dosta jeftini a sam konstrukcija veoma prosta. Takoreci, odlican hobi projekat :)

#42 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 13 October 2015 - 02:29

Vec sam naleteo na prvu kosku i frustraciju...

Zamenio sam lezajeve i semeringe na radilici... lepo je legla u blok, klipnjaca na sredini (mereno). Sklopio sam komplet masinu... magnet, ventilator... onda sam presao na prenos i dok sam postavljao onaj mali lancanik primetim da radilica seta napred-nazad jedno 1-1,5 mm. Samo da poludim...

Nemam pojma sta sam zaj..bo, sutra opet ide na sto i sve iz pocetka. Lezajeve i semeringe sam zamenio identicnim, vratio sve na mesto i po redosledu...

Lezajevi 6004 C3 PO KOYO 20X42X12
Semerinzi 17X30X7
26X42X7

#43 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 13 October 2015 - 02:56

Ako zelis da ga malo pojacas,za male pare

http://www.aliexpres..._74_75,201560_9

#44 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 13 October 2015 - 03:16

Znam za taj kit ali ne verujem da bi time nesto dobio jer mu je prenos takav kakav je, niti ga mogu produziti niti stelovati niti bilo sta. Ok, dobio bi snagu ali skratio bi vek radilici, dodao jos malo na potrosnji i pitanje je vazdusno hladjenje kako bi odradilo poso.
Fabricki mu je klip 41 i snaga mu je zadovoljavajuca + planiram da je dodam jos malo rezonantnim auspuhom.
A mozda kasnije i malo obradim kanale bijaksom, o tom-potom... videcu.

#45 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 13 October 2015 - 10:09

e sad tuneri filozofirajte sa debljinom šajbica i širinom remena... :)

eheh video sam ovaj koncept, ali na moju sreću nisam ništa radio oko prenosa....

daj pojasni kako ti se klima radilica....

#46 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 13 October 2015 - 13:07

Kakav je to prenos sa lamcem? Fiksni?

#47 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 13 October 2015 - 14:42

Sa rezonu mozes samo da izgubis start na ovaj agregat,i da uradis dobru rezonu treba da namestis kvacilo da hvata na nekih 5.000 min. da bi mogao sto brze u rezoni da udje,ili napravi auspuh u stilu Leovince GP.

#48 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 14 October 2015 - 00:33

Mrda napred nazad jedno milimetar kao na slici.

Attached File  Radilica 1.jpg   94.59K   8 downloads

Prelistao sam malo neku teh.dokumentaciju za skuter na netu i vidim da bi trebala da ide sajbnica na radilici sa strane prenosa koju ja nisam ni imao (slika). Sutra cu da izmerim tacno koja sajbnica mi treba pa da nadjem negde da kupim...

Attached File  Radilica.jpg   78.87K   9 downloads

View Postgoggyso, on 13 October 2015 - 13:07, said:

Kakav je to prenos sa lamcem? Fiksni?

Da, prenos sa lancem. Fiksni, lanac se ne spanuje nego se menja kada se istegne. Spaneri nisu kvalitetni i brzo se istrose ali opisao sam vec kako se mogu izraditi...

View PostVlatX, on 13 October 2015 - 14:42, said:

Sa rezonu mozes samo da izgubis start na ovaj agregat,i da uradis dobru rezonu treba da namestis kvacilo da hvata na nekih 5.000 min. da bi mogao sto brze u rezoni da udze,ili napravi auspuh u stilu Leovince GP.

Razmiljao sam vec o tome i trudim se ovaj auspuh da prilagodim... Mada iskreno bice tu sigurno posla i oko kvacila, tvrdje oprugice... o tom-potom.

#49 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 14 October 2015 - 00:41

Aksijalni luft nije problem, dozvoljena je neka tolerancija. Radijalni luft je vec problem i njega ne smije biti.
Dakle zazor lijevo - desno je dozvoljen ali u granicama normale, dok lufta naprijed - nazad (ili gore - dole kako god posmatras) ne smije biti.

Edit: Sad gledam slike prenos i jako mi zanimljivo djeluje. Gdje se nalazi kvacilo u citavom tom sklopu? Da li ima mogucnost stelovanja oprugicama?

Edited by Lauda, 14 October 2015 - 00:42.


#50 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 14 October 2015 - 01:00

Ok, onda je ovo aksijalni luft. A sad tolerancija, mislim da je 1mm ipak prevelika... Ubacici jednu sajbnicu.

Kvacilo se nalazi napred gde kod "normalnih" skutera ide variomat.

Attached File  Kvacilo 1.jpg   94.42K   19 downloads

Postoje na njemu dve opruge koje se usled centripetalne sile rastezu. E sad, na koliko hvataju tj. i kako reaguju mekse, tvrdje... to jos nisam isprobao.

Attached File  kvacilo.jpg   69.26K   20 downloads

#51 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 14 October 2015 - 01:15

Ovo jos nisam vidio. Koje su prednosti tog koncepta naspram klasicnog remenasa?

#52 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 14 October 2015 - 01:22

Prvi put vidim takav koncept. Bice zanimljivo izvuci performanse iz njega.

A sto se tice lufta, po meni, 1mm je u granicama prihvatljivosti. Bolje nemoj podmetati sajbice, jer se pokazalo da mogu napraviti vecu stetu nego korist.

#53 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 14 October 2015 - 01:42

View Postdajteh, on 14 October 2015 - 01:15, said:

Ovo jos nisam vidio. Koje su prednosti tog koncepta naspram klasicnog remenasa?

Nikakve :) Realno...

View PostLauda, on 14 October 2015 - 01:22, said:

Prvi put vidim takav koncept. Bice zanimljivo izvuci performanse iz njega.

A sto se tice lufta, po meni, 1mm je u granicama prihvatljivosti. Bolje nemoj podmetati sajbice, jer se pokazalo da mogu napraviti vecu stetu nego korist.

Klipnjaca onda nece biti u centru, imace prostora da luta levo desno 1 mm. Mislis da nece onda masina vise da se greje... itd ?

#54 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 14 October 2015 - 01:49

Jesi provjerio spijun listicima zazore izmedju bloka i radilice, da li se poklapaju? Ako su tu ravnomjerni razmaci, onda ne vidim kako klipnjaca moze biti van centra?
Svakako kada montiras klip i kada klipnjaca u gornjoj pesnici udje u iglicasti lezaj, ona ima jako malo lufta.
Mozda i ja grijesim jer ne poznajem taj koncept, pricekaj da neko potvrdi ovo sto sam napisao. :)

@dajteh
Jedinu prednost koju ja vidim je u sustini lanac, koji ce sigurno duze izdrzati nego remen. Za sve ostale komponente, meni to lici kao nedostatak. Nema bas neke mogucnosti za "fine tunning" stelovanje prenosa.

Edited by Lauda, 14 October 2015 - 01:49.


#55 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 14 October 2015 - 02:01

Jaoo pa ovaj bre ima 2G polini kvacilo B) inace aksijalna lufta je mislim prevelika ako je stvarno 1mm,sa koim postupak si ti promenio lezajeve na motoru,a i dali su se lako navukli na radilicu/blok,inace ovaj prenos ima nedostatak zato sto ne je varijabilan kao kod CVT ima centrifugalna lamela da pokrene prenos i lancanik koj okrece prenos,znaci samo jedna brzina,nesto nalik puch maxi

#56 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 14 October 2015 - 02:05

Kada sam namontirao radilicu i proverim listicima zazor izmedju bloka i radilice kad ono isti covece... super :) E sada, kad rukom mrdam radilicu (po X osi) i taj zazor se menja kako na jednu tako i na drugu stranu. Kada bi ubacio sajbnicu mogo bi prilicno da ga nacentriram...

Ja sam kupio orig. lanac (korak 270H) ovde kod nas za nekih 10e, verovatno je kinez u pitanju pa je i kvalitet diskutabilan... A buraz mi naso u Austriji DID 270H lanac, ali ko da ceka njegov godisnji islo leto a trebao mi motor jbg.

#57 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 14 October 2015 - 02:13

View PostVlatX, on 14 October 2015 - 02:01, said:

Jaoo pa ovaj bre ima 2G polini kvacilo B) inace aksijalna lufta je mislim prevelika ako je stvarno 1mm,sa koim postupak si ti promenio lezajeve na motoru,a i dali su se lako navukli na radilicu/blok,inace ovaj prenos ima nedostatak zato sto ne je varijabilan kao kod CVT ima centrifugalna lamela da pokrene prenos i lancanik koj okrece prenos,znaci samo jedna brzina,nesto nalik puch maxi

Moze li se nekako stelovati taj prenos? Npr. sta bih dobio ako stavim tvrdje oprugice?

Zagrejao sam blok... nisu bas lako usli, grejao sam blok i polako ih pritiskao drvenom drskom.

#58 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 14 October 2015 - 02:23

Lici na Polini 2G koncept ali dosta su tanje lamele, nije to predvidjeno za start na vecim obrtajima. Mozes stelovati obrtaje na kojim kvacilo hvata ako nadjes takve oprugice samo u razlicitim tvrdocama.

#59 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 20 October 2015 - 00:47

Zadnjih par dana sam bio prezauzet... Sto se tice onog aksijalnog lufta na radilici situacija je sledeca.
Dok sam danas skidao radilicu primetim da se relativno lako odvojila od lezajeva u bloku. Izvucem zatim i lezajeve iz bloka i probam ih navuci na radilicu kad ono relativno lako upadose, malo sam pritisnuo rukom i legose na svom mestu. Sra..eeeee

Sta mi je sada pametno ciniti:

-Da kupim novu radilicu?

-Ili da obradim malo na strugu osovinke na ovoj i navucem cilindar recimo 17x20mm (jer je lezaj 20x42x12) pa onda na njega lezaj ?

Ili ako ima neko drugi predlog...

#60 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 20 October 2015 - 10:47

vidi malo se postavlja pitanje da li je vredno ulagati više u lanac koncept, svako ima neki svoj stav i meni je drago da se baviš tip-om skutera koji ovde na forumu još nismo imali... međutum činjenica je da prenosa nema već samo kvačilo, aludira da on neće nikako raditi osim u fabričkoj postavci kada je baš baš elastičan....





4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users