Jump to content


Aprilia sr 50 2006. karburator



  • This topic is locked This topic is locked
954 replies to this topic

#221 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 03 April 2016 - 22:37

Ne, manje ce trositi sa 08 u odnsu na sc28 ili 29, zaboravio sam vise koju oznaku nosi taj fabricki sa topom na dole. Problem tih fabrickih bojler-a je sto su projektovani za rad sa kat-om i pregrada im je za neke pristojne obrtaje, medjutim kada se skinu blokade na auspuhu (slepo crevo i kat) ugao izduvnog kanala i uopste sposobnost cilindra premasuje taj auspuh i trosi vise goriva, pogotovo se oseti u niskim otklonima pa zato i podizemo iglu da bi dodali goriva...

Sc08 i ako je bojler sa pregradom, je nesto najblize sto imas u odnosu na pravi rezonantni auspuh i ponasa se dosta slicno. Osetljiviji je na visak goriva nisko, hoce da trokira a opet sposoban je da proguta i veliku diznu, pa zato kazem, tek kada se pravilno nasteluje pokazace malu potrosnju.


#222 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 03 April 2016 - 22:41

A to sa vucom kako ti dozivljavas, verovatno ima veze sa usijanom svecicom koja pali gorivo jos neko vreme nakon pustenog gasa. Kvacilo nema nikakve veze, moze da proklizava ili da radi pravilno, u svakom slucaju nema dovoljno veliku masu da glumi zamajac nakon pustenog gasa.

#223 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 03 April 2016 - 22:43

nemoj samo da se jurcaš sa ovom bosankm 65 i nemoj da meriš uopšte gps-om dok ne budeš siguran u podešavanja...

ti ćeš sad da poveruješ da su ti sve svećice 8 i 9 loše, i kad kupiš dve nove pokušaćeš da sugeriraš sebi da u kraju prodaju plagijate...

ali nije tako... da ne ponavljam Acin post, kupi dve nove svećice jednu ngk 9 i jednu denso 27 i kreni redom polako....

#224 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 03 April 2016 - 22:44

Možda bi malko manje trošio ali bi zato i mnogo lošije išao.

#225 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 03 April 2016 - 22:47

Znam da tako deluje za svecice kupicu NGK 9 I Denso 27 i Bosna f95, ali od dve kupljene Denso jedna ne radi bez zavrtanja u cilindar vec samo stavljena na bobinu i ne baca varnicu prilikom verglanja

#226 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 03 April 2016 - 22:54

View PostDepe, on 03 April 2016 - 22:47, said:

Znam da tako deluje za svecice kupicu NGK 9 I Denso 27 i Bosna f95, ali od dve kupljene Denso jedna ne radi bez zavrtanja u cilindar vec samo stavljena na bobinu i ne baca varnicu prilikom verglanja
Ok, mozda je plagijat ili je jednosatavno neispravna, ali hocu da ti skrenem paznju da zbog 400 dinara rizikujes ozbiljnu i skupu havariju klipa i cilindra. Jednostavno, 3 broja manja toplotna vrednost je alarmantno.

#227 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 03 April 2016 - 23:07

da... upalio si.. ok radi u mestu i gasi... nemoj da voziš sa svećicom za fiću..

#228 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 03 April 2016 - 23:21

OK sve sam na forumu procitao u vezi svecica i naravno da cu kupiti odgovarajucu nego se ova Bosna slucajno zatekla ostala nekad od JUGA. Sutra idem po nove odvescu se sa ovom NKG 8 posto je ona bila na motoru kad sam ga kupio. Da nisam toliko postova procitao na ovom forumu ne bi mi palo na pamet da skidam lulu svecice i da zbog nje nece da radi

#229 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 03 April 2016 - 23:31

Očisti tu lulu iznutra nekim sredstvom, nešto poput sone kiseline za kupatila, verovatno se stvorio sloj oksida koji ne provodi, ja sam imao taj slučaj, a mislim da su nam lule iste. U luli je rezistor 5Koma, to ne treba zanemariti.

#230 Mitkov

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 301 posts
  • MestoMakedonija
  • VozimPiaggio NRG DD

Posted 04 April 2016 - 14:31

Ja vec 4 hiljada kilometara vozim Denso W24 - ekvivalkentna na NGK BR 8 ...

Nemam nikakvih problema svecica je perfektna i mnogo kvalitetnija od NGK, metal je tvrdzi. Ova Denso sam odvrtavao mozda 5-6 puta i skoro pa nema tragove od kljuc na nje a NGK od dva puta se savije ko kaskaval. Ni kad je vani +35 stupnjeva nema problema a ni na duge relacije od po 100 kilometara 80 % gasa snaga ne pada i motor ne malaksuje ..

Imam dve NGK BR9 kad nije bio nastelan ugasio mi je sa devetku ja mislio da je probijena (pa kupio novu istu) al ona zalivena samo sam je natopio u cisti benzin spalio i sa celicnu cetku pocistio i ko nova pali na prvu :D..Sad mi stoje u gepek kao rezerve a dok Denso fura bez problema .. :) A i nisam mogao sa NGK devetku nikako da ustelam motor jednostavno sve probao, stavio Denso W24 motor se preporodio .


Evo i slikice .


Posted ImagePosted Image

#231 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 04 April 2016 - 17:17

View PostMitkov, on 04 April 2016 - 14:31, said:

Ja vec 4 hiljada kilometara vozim Denso W24 - ekvivalkentna na NGK BR 8 ...

Nemam nikakvih problema svecica je perfektna i mnogo kvalitetnija od NGK, metal je tvrdzi. Ova Denso sam odvrtavao mozda 5-6 puta i skoro pa nema tragove od kljuc na nje a NGK od dva puta se savije ko kaskaval. Ni kad je vani +35 stupnjeva nema problema a ni na duge relacije od po 100 kilometara 80 % gasa snaga ne pada i motor ne malaksuje ..

Imam dve NGK BR9 kad nije bio nastelan ugasio mi je sa devetku ja mislio da je probijena (pa kupio novu istu) al ona zalivena samo sam je natopio u cisti benzin spalio i sa celicnu cetku pocistio i ko nova pali na prvu :D..Sad mi stoje u gepek kao rezerve a dok Denso fura bez problema .. :) A i nisam mogao sa NGK devetku nikako da ustelam motor jednostavno sve probao, stavio Denso W24 motor se preporodio .


Evo i slikice .


Posted ImagePosted Image
Ma super! Zato si nas godinu dana svaki dan pitao kako to da tebi trosi mnogo?! I nikako da ustelujes motor da dobro ide a da malo trosi...

i sad nama predstavljas kako je to dobro, ti si izmislio nesto bolje od fabrike?

Da se ponovim jos jednom, vidim da ima kolega kojima to nije jasno. Kada je toplotna vrednost svecice manja od one koja je projektovana i potrebna za rad motora, dolazi do pregrevanja i usijavnja centralne elektrode svecice, koja ce traziti dosta vise goriva za pravilan rad, u odnosu na projektovanu svecicu.

Takodje, prilikom stelovanja karburatora, toplija svecica ce lagati i motor po zvuku nece pokazivati visak goriva pri radu, a takodje ce i boja svecice biti adekvatna visku goriva na glavnoj dizni. Obratno, ako imammo mnogo goriva u smesi, hladna svecica ce trokirati i na kraju biti zalivena i neupotrebljiva.

Nisu ovo trkacki motori koji se sklapaju sa posebnim delovima bez fabricki propisanih pravila, pa da moramo sami odredjivati toplotnu vrednost svecice...

Mitkov, sve se zna, fabrika je propisala, a ako zelis na svoju ruku da probas nesto, ne treba da delis kao savet da je to tako dobro, jer nemas rezultate.

Piaggio je malo problematican po pitanju setovanja dellorto phva karburatora, jer, ponovicu se, fabricki nosi dosta veliku pilot diznu (32 ili 34 zavisno od modela skutera) nasuprot recimo mikuni 16 (i kineskim kopijama) koji nose pilot diznu 17!

To je tako projektovano za fabricke bojler auspuhe i kada se skinu sve blokade moze da radi samo uz deblje (a20, a22) igle, koje traze da budu potopljene. Sve ostale postavke zaliju svecicu, ali to ne znaci da treba da se uvrne manja toplotna vrednost, jer ce biti problema i sa potrosnjom a rizikuje se i havarija klipa usled visoke temperature sagorevanja.

Ako se secas Mitkov, ja sam na 50ccm vozio 68 diznu i belezio potrosnju ispod 4l a ti si se zalio da ne mozes sa 64 da spustis ispod 5l..

Sada na 70ccm (airsal sport, malossi sport, dr evo) sa malim nijansama vozim diznu izmedju 70 i 74 i nisam imao vecu potrosnju od 4,5 litra/100km, sa rezonantnim auspusima, izuzev kada sam probao fabricki bojler na airsalu 70, tada je potrosnja bila veca, ali to je sad druga tema..

Dakle, 9ka, igla skroz dole i polako u stelovanje/trazenje glavne dizne...

#232 Mitkov

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 301 posts
  • MestoMakedonija
  • VozimPiaggio NRG DD

Posted 04 April 2016 - 18:42

Procitao nekoliko puta i ovako ...

Jest da nisam iskusan al probao sve zivo sa devetku i svecica nije valjala (boja) motor nije isao bas kako treba a i kad je stajao u ler da proradi neki sekund je trokirao kad dodas malu gas , ak se davi u benzina sa 64 diznu zasto da mu stavljam vecu koi je razlog za to ? (trenutna je glavna 60)


Sada sa ovu Denso mi je odlicno i ne menjam nista koliko god tvornica tvrdila da treba devetka, jest da tako pise cak procitao u upustvo da pise Shampion Rn1 C a to kako nasao podatak da je da je ekvivalentna na Br desetku..

Jos nesta kad mjenjao dihtune na dekli cilindar je bio savrsen bas savrsen bez ikakvih tragova takodze klip ko juce stavljen (gledao kroz ispuha) sta znaci da je motor dobro ustelan za tih dobrih 4000 kilometara sa Denso svecu valjda bi pokazao nesta .. Najdalje gde sam vozio je relacija u jedan pravac 120 kilometara i to 90 % gasa bez stajanja i nije imalo nikakvih znakova da se je nesta pregrejalo cak se i spuh mogao dodiravat sa ruku pomalo na top.


Evo potrosnja mi je puno pala to nisam napisao u mojoj temi tu cu napisati da sa 3,8 litara prosao 110 kilometara a na to sve je zasluzan multivar jer prije sa 4,3 rolica je malo prevrtavao a to znaci potrosnja vise + crne oprugice nisu hvatale najbolje na lamelu i tu ide potrosnja gore. Sada ima vise snage sa multivaru i je sasvim ok nema proklizavanje cak ni sa dvoje na velikih ugornica. A i kako nebi trosio 5 litara prije kad je kod mene teren sav ugornica .

Jest da sam svaki dan pisao i slao privatne poruke na svima vas da puno trosi i neide al eto to je kako je. Ja se stvarnoi izvinjavam ako sam nesta pogresno reko, i da ja ne preporucujem nikome nista nego kazujem kako je kod mene a sad svaki motor je razlican :) .


Ne zelim da se raspravljam u tudzu temu to najvise mrzim pa sad kako ti hoces Aca ja probao dosta puno na moju makinu i ovako je najbolje i ovako cu ostavit pa vidimo dokle ce da ide ak se raspadne jos koi kilometar ja tebi odma pocastim sa novi NRG direknto idemo u salona ti biras ja placam .

#233 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 04 April 2016 - 19:21

Stavio sam novu NGK BR9ES dizna 70, odvio sam vazduh 1.5krug, sad tu imam mali problem na leru kad ga pustim da radi i namestim ler gas on polako hoce da se ugasi ako ne dam gas ugasi se i onda kad krenem motor puca i trokira jedno vreme 100-200m i onda samo probije i ide odlicno do pola gasa a na pun gas slabije vuce i kad vratim na pola oseti se da povuce. Iglu sam potopio do kraja. Da li je moguce da sauh dobro ne zatvara i ako klipcic izlazi 4-5mm kad sam ga isprobavao na stolu. Sa NGK B8ES nemam ovih problema na leru ostali parametri do pola i pun gas su isti.

Karburator je hladan kao led, znam da nagla isparenja hlade ali ovoliko da se ohladi karburator prosto je neverovatno

Edited by Depe, 04 April 2016 - 19:31.


#234 Suhy

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 194 posts

Posted 04 April 2016 - 20:21

Daj mu još zraka sa smjesom. Zato trokira na malom gasu

#235 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 04 April 2016 - 21:34

ok ako je ngk 8 dobitna kombinacija onda je to nijansa niže, bitno je da nije bosna 65, ovo ovamo gore ćeš već osetiti koja ti toplotna vrednost radi posao

#236 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 05 April 2016 - 14:15

Vozim sa diznom 70 i ngk9 skuter ide kao zmaj do pola gasa vise i ne dajem, i sa pola gasa skazaljka dogura do 80. Citao sam da dosta pominjete auspuh mi je hladan moze ruka da se drzi kod mene nije tako auspuh je do vrha dosta topao kad stanem ne mogu bas da stavim ruku na njega.

Sad mi je guzva u stampariji pa ne mogu da se posvetim stelovanju ali moracu sto pre.

#237 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 05 April 2016 - 16:10

Jel? :)
Da si ostao na onaj postavci i sa onom svecicom, da te ne plasim al imao bi potrosnju od oko 5L/100km...

To je skoro 10brojeva manja dizna i 2 podeoka manje goriva na igli nego sto je isao dobro sa ngk8, jel tako?

Ne moze auspuh da bude hladan, pogotovo kada motor ima zdrav rad i kada se przi 80 na sat.. ne valja jada se usija, a to hoce kada je smesa malo posnija nego sto treeba, onda se razvijaju vece tepmerature..

Polako, bice vremena za stelu idu sve topliji dani. I da, nova svecica ce pokazati pravilnu boju sagorevanja tek posle 50-100km upotrebe, dotle polako, da ne zalepis klip.

#238 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 05 April 2016 - 19:43

Konacno sam nesto uspeo sad recite da li je ovako OK. Dizna 64 jedino kad sam nju stavio ler gas sam uspeo da nastelujem na 1 1/2 krug mozda za 1mm preko ali opet nije hteo na pun gas kao da se ugasi. Onda sam smanjio ulaznu rupu na airboxu sa 20mm na 12mm sa jednim parcetom creva koje sam stavio do iznad stubline da vuce topao vazduh motor se preporodio vuce kao blesav i na punom gasu napuni cajger do kraja 80km/h i jos ubrzava polako. Jedini problem koji je ostao je kada malo duze radi na leru hoce da se ugasi i tada kada krenem treba mu jedno 200m da ustali rad to jest trokira. Tih problema nema kad manje radi na leru naprimer na semaforu.

Attached Files



#239 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 07 April 2016 - 22:04

Skinuo sam ovo crevo za smanjenje ulaza vazduha. Polako pokusavam sa nastelujem karburator. Menjam samo glavnu diznu i tu sam negde 68 ili 70 sad moram da probam sa pomeranjem igle koja je skroz potopljena. Uspeo sam da nastelujem ler gas i da super radi negde do pola gasa. Jedan od problema koji mi se javlja je da nece uvek u mestu a i u voznji kad pustim gas da se brzo vrati na ler vec zadrzi malo obrtaje i polako se spusti u ler, rekao bih da sajla ne glavi.

#240 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 07 April 2016 - 22:21

Zavrni sraf smese jos pola kruga, to sto se desava je zbog malog viska vazduha na ler gasu.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users