Aprilia sr 50 2006. karburator
Depe
22 Apr 2018
Malo sam premeravao i probao sa kalkulatorom.
Kraj prugre na magnetu je 14° početak 43°.
Sad u kalkulator kad unesem mereno na ovim uglovima pokazuje neke druge vrednosti. Sve sam merio šublerom i dobio na 14° 1,2mm od GMT i na 43° 7,8mm od GMT.
7,8mm.jpg (664.12K)
downloads: 31
1,2mm.jpg (642.86K)
downloads: 33
20180422_145429.jpg (2.64MB)
downloads: 30
20180422_145527.jpg (2.53MB)
downloads: 28
Kraj prugre na magnetu je 14° početak 43°.
Sad u kalkulator kad unesem mereno na ovim uglovima pokazuje neke druge vrednosti. Sve sam merio šublerom i dobio na 14° 1,2mm od GMT i na 43° 7,8mm od GMT.

downloads: 31

downloads: 33

downloads: 30

downloads: 28
Depe
22 Apr 2018
Bela crta na pikapu je tačno sredina samog pikapa odnosno sredina okruglog metalnog dela koji reaguje na prugu na magnetu.
Sam magnet se okretanjem zaustavlja baš na o°.
Edited by Depe, 22 April 2018 - 14:49.
Sam magnet se okretanjem zaustavlja baš na o°.
Edited by Depe, 22 April 2018 - 14:49.
Depe
22 Apr 2018
Depe
22 Apr 2018
Posle više merenja i štelovanja uglomera na magnetu dolazim do zaključka.
Nilazak pruge (ili početak) na pikap 46stepeni pozitivan signal a silazak pruge (ili kraj) 16stepeni negativan signal.
Sve ovo radim da bih ugradio varijabilno paljenje. Mislo sam da ću moći lakše ugraditi hall senzor i da ima mesta dosta ali ispostavilo se suprotno. U gornjoj zoni iznad magneta ima mesta (zato sam i gore stavio uglomer) ali nema mesta za bušenje i šrafove. Jedino rešenje je lepljenje aluminijumskog nosač za blok, što je i izvodljivo jer sam već koristio lepak na bloku i drži bez popuštanja.
Za početak ću staviti na postojeći pikap i koristiti nailazak pruge i pozitivni signal, takođe ću povezati i silazak pruge ili negativni signal time dobivam da motor moze startovati i bez varijabilne elektronike.
Nilazak pruge (ili početak) na pikap 46stepeni pozitivan signal a silazak pruge (ili kraj) 16stepeni negativan signal.
Sve ovo radim da bih ugradio varijabilno paljenje. Mislo sam da ću moći lakše ugraditi hall senzor i da ima mesta dosta ali ispostavilo se suprotno. U gornjoj zoni iznad magneta ima mesta (zato sam i gore stavio uglomer) ali nema mesta za bušenje i šrafove. Jedino rešenje je lepljenje aluminijumskog nosač za blok, što je i izvodljivo jer sam već koristio lepak na bloku i drži bez popuštanja.
Za početak ću staviti na postojeći pikap i koristiti nailazak pruge i pozitivni signal, takođe ću povezati i silazak pruge ili negativni signal time dobivam da motor moze startovati i bez varijabilne elektronike.
Depe
02 May 2018
Sve sam probao sa varijabilnim paljenjem i postojećim pikapom. Pali na cvrgu i lepo radi na leru i do nekih 3000 posle toga pocinje da brljavi katastrofa.
Jedino mi ostaje još da probam kako će biti sa Hall pikapom on daje stabilniji signal od ovog klasičnog pikapa.
Na snimku proba dok još nisam dobro namestio početni ugao pikapa. Nailazak pruge na pikap jeste 46 stepeni ali ne daje i tu signal za paljenje već na samom kraju pozitivne periode ili 23 stepena tako da sam paljenje bio namestio na 7 stepeni posle GMT pa kad spojim da radi bez elektronike dolazi do povećanja obrtaja.
Jedino mi ostaje još da probam kako će biti sa Hall pikapom on daje stabilniji signal od ovog klasičnog pikapa.
Na snimku proba dok još nisam dobro namestio početni ugao pikapa. Nailazak pruge na pikap jeste 46 stepeni ali ne daje i tu signal za paljenje već na samom kraju pozitivne periode ili 23 stepena tako da sam paljenje bio namestio na 7 stepeni posle GMT pa kad spojim da radi bez elektronike dolazi do povećanja obrtaja.
Depe
02 May 2018
Pogrešio sam nije 23 nego 32 stepena pa je paljenje bilo oko 0 stepeni.
Послато са SM-J500F уз помоћ Тапатока
Послато са SM-J500F уз помоћ Тапатока
Depe
26 Jun 2018
Da malo osvežim temu.
SR-ka se vozi skoro svaki dan bez ikakvih problema.
Tanak sam sa vremenom i nikako da ugradim hall senzor i da probam varijabilno paljenje, sa pikapa ima mnogo smetnji i radi samo do nekih malih obrtaja.
Sad pročitah Mariov komentar preko dana ide dobro a noću poludi, tako je otprilike i kod mene samo što ne poludi baš ali se oseti poboljšanje. Znači da bih mogao malo manju diznu staviti ili mozda bolje otvoriti ulaz za vazduh u airbox koji je trenutno 14mm.
Edited by Depe, 26 June 2018 - 15:47.
SR-ka se vozi skoro svaki dan bez ikakvih problema.
Tanak sam sa vremenom i nikako da ugradim hall senzor i da probam varijabilno paljenje, sa pikapa ima mnogo smetnji i radi samo do nekih malih obrtaja.
Sad pročitah Mariov komentar preko dana ide dobro a noću poludi, tako je otprilike i kod mene samo što ne poludi baš ali se oseti poboljšanje. Znači da bih mogao malo manju diznu staviti ili mozda bolje otvoriti ulaz za vazduh u airbox koji je trenutno 14mm.
Edited by Depe, 26 June 2018 - 15:47.
Razredni
26 Jun 2018
Tako je to kod nasih cvaja 
Probaj prvo da ocistis filter vazduha pa onda ponovo uporedi dnevne performanse sa vecernjim kada se spusti spoljna temperatura. Ako i dalje ima razlike, dva broja manja dizna ce dobro doci, mada nekada i centralna opruga bas za toliko i ukrade na letnjim vrucinama, ona je najrinjivija leti i treba je menjati posle odredjene kilometraze...

Probaj prvo da ocistis filter vazduha pa onda ponovo uporedi dnevne performanse sa vecernjim kada se spusti spoljna temperatura. Ako i dalje ima razlike, dva broja manja dizna ce dobro doci, mada nekada i centralna opruga bas za toliko i ukrade na letnjim vrucinama, ona je najrinjivija leti i treba je menjati posle odredjene kilometraze...
Depe
26 Jun 2018
Kad napisah post pomislio sam i ja na centralnu oprugu jer i na uzbrdici kad malo popustim gas pa kad padnu obrtaji i ponovo dam gas neće baš da krene kao da je ostao kaiš duboko u remenici.
Edited by Depe, 26 June 2018 - 16:09.
Edited by Depe, 26 June 2018 - 16:09.
Depe
15 Aug 2018
Crkli mi namotaji na Apriliji. Kupio nove kineske pedantno urađeni otpori po PS_u. Sad jedna interesantno događanje. HV namotaj u prekidu a zbog toga CDI crko Dok nisam proverio namotaje probao još dva CDI i u obadva otkazala. Sa HV nikakav napon samo sa pikapa nerealno je da crkne CDI ali eto trostruka potvrda.
Zaključak ako vam na Džeku izgubi kontakt HV namotaj može da crkne CDI.

Послато са Mi A1 уз помоћ Тапатока
Zaključak ako vam na Džeku izgubi kontakt HV namotaj može da crkne CDI.


Послато са Mi A1 уз помоћ Тапатока
goggyso
15 Aug 2018
Nije mi logično da zbog nedostatka HV napona crkne CDI. Na koju foru? Šta ga je spalilo ako nema nikakvog napona?
Depe
15 Aug 2018
Nije ni meni jasno. Nema nikakve logike ali gremlini ne spavaju. Kad sam posle bezuspešnog menjanja CDI 3kom. Premerio namotaje HV nije imao nikakav otpor. Sa novim namotajima imam na verglanje oko 100V HV i oko 1V iz pikapa ali nema varnice. Pošto se pri verglanju kondenzator napuni ja ga žicom spojim na masu i dobijem varnicu. Najverovatnije je tiristor crkao sutra ga menjam pa ću videti da li će biti varnice. Sva 3 CDI su domaće proizvodnje poručio sam tiristora da imam u rezervi. BT151 800V 12A ovaj je i bio ugrađen.
Послато са Mi A1 уз помоћ Тапатока
Послато са Mi A1 уз помоћ Тапатока
Depe
16 Aug 2018
Sad da ispravim sve što sam rekao.
Kad sam merio napone sa namotaja nisam dobro prebacio područje pa sam mislio da imam 1V sa pikapa ali je ustvari bio 0,1V da bi CDI odreagovao potreban je napon pikapa od 0,2 do 0,4V na verglanju kasnije u radu na većim obrtajima napon bude i veći. Napon sa HV namptaja mi je bio OK.
Problem rešen, pikap je bio isuviše odaljen od pruge na magnetu 0,7mm primakao sam ga na 0,25mm i odmah sam dobio varnicu tako da CDI ipak nije bio u kvaru.
Pouka za sve koji imaju problema sa paljenjem:
Napon sa pikapa prilikom verglanja 0,2-0,4V
Napon sa HV namotaja 70-80V prilikom verglanja.
Sa ovakvim naponima ako je CDI, bobina i svećica OK skuter će sigurno upaliti.
Nije greška i da naponi budu veći od navedenih ali ovo su neki minimalni naponi za uspešno paljenje skutera.
Kad sam merio napone sa namotaja nisam dobro prebacio područje pa sam mislio da imam 1V sa pikapa ali je ustvari bio 0,1V da bi CDI odreagovao potreban je napon pikapa od 0,2 do 0,4V na verglanju kasnije u radu na većim obrtajima napon bude i veći. Napon sa HV namptaja mi je bio OK.
Problem rešen, pikap je bio isuviše odaljen od pruge na magnetu 0,7mm primakao sam ga na 0,25mm i odmah sam dobio varnicu tako da CDI ipak nije bio u kvaru.
Pouka za sve koji imaju problema sa paljenjem:
Napon sa pikapa prilikom verglanja 0,2-0,4V
Napon sa HV namotaja 70-80V prilikom verglanja.
Sa ovakvim naponima ako je CDI, bobina i svećica OK skuter će sigurno upaliti.
Nije greška i da naponi budu veći od navedenih ali ovo su neki minimalni naponi za uspešno paljenje skutera.
goggyso
19 Aug 2018
Šta je na kraju sa originalnim statorom-namotajima? Jesi našao prekid na HV?
Depe
19 Aug 2018
Nemoguće je stator HV namotaj otvoriti zaliven je u plastično kućište rastopio sam ga lemilicom žica je extremno tanka mnogo namotaja ima da bi se dobilo 800oma otpora. Samo novi dolaze u obzir. Namotaji za svetla i punjenje akumulatora su od deblje žice i teško da mogu izgoreti a mogu se i ručno premotati.
Послато са Mi A1 уз помоћ Тапатока
Послато са Mi A1 уз помоћ Тапатока
goggyso
19 Aug 2018
Šteta, možda nekad negde naletiš na HV namotaj pa zameniš, original žabar je ipak original u kvalitetu.
Depe
19 Aug 2018
Original mi je bio pa i on ispusti plemenitu dušu. Videćemo kako će se Kinez pokazati. Izrada prilično pedantna osim udaljenosti pikapa od magneta.
Послато са Mi A1 уз помоћ Тапатока
Послато са Mi A1 уз помоћ Тапатока
goggyso
19 Aug 2018
Nadajmo se da će potrajati. Muka je kad znaš da je kina, ko bi njima verovao da neće negde na putu ispustiti dušu.
Depe
22 Aug 2018
Danas registrovao skuter ukupna cena registracije 4.750,00din. Tehnički traje 20minuta. Sve obave za 5minuta i onda sediš i čekaš da prođe 20minuta da se slikaju za kraj i to je to.