Jump to content


Moja makina - Aprilia Rally



424 replies to this topic

#1 m4rko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 219 posts
  • MestoMali Zvornik
  • VozimAprilia Rally 50

Posted 23 December 2015 - 20:50

Da se predstavi moja azdaja ^_^
Aprilia rally 2001 godiste,Minarelli masina,vazdusno hladjenje,cistokrvna Italijanka :D
Kupio sam je letos.Na njoj je sve serijala,masina nikad otvarana a ipak na velikim hladnocama do pre pola meseca palila je na zadnjem zubu kurble nezagrejana.Pre njega sam posedovao Kymca KB50,i bio je dosta fin i vozljiv,ali imao sam s njim losih iskustava kada su na red nastupili kvarovi pa sam cvrsto odlucio da ako uzimam,da uzmem kvalitet.
Isao je tu negde oko 75 km /h po njegovom merenju na instr. tabli.
Posted ImagePosted ImagePosted Image
Pre pola meseca kada sam primetio rdju ispod akumulatora odlucio sam rastaviti ga i uraditi styling na njemu tokom ove zime.
Skinuo sam mu sve delove,svaki ocistio lepo tako da kad se bude vracalo bude cist ko suza.
Posted Image
Prvo sam mu skinuo boju sa rama celicnom zicom koja ide na busilicu
Posted Image

Zatim valjkom i nitro bojom naneo sloj osnovne i sloj crne boje sa 2 sata pauze izmedju bojenja osnovnom i crnom
Posted Image

Zatim ,ispolirao sam masinu i deklo
Posted Image
Kupio sam mallosi rolnice fabricke gramaze jer su stare skoro cele istrosene,unutra ocistio deklo naftom i cetkicom za zube fino,ocistio rezervoar,karburator(fabricki dellorto 12tica ,nov uvodnik karburatora,nove rucice za korman,amortizer zadnji nov,akumulator,one klizace na na poklopcu od rolnica,filter vazduha svicicu ngk,ipone transmisiono ulje,a letos sam uzeo novu zadnju gumu kramponku 120/90-10.
Sve to lepo ubacio u masinu sta ide u nju i trenutno stanje je ovako :Posted ImagePosted Image
Posted Image
Planiram plastiku da farbam posle NG cim skupim para nekih za neku kvalitetnu farbu,kupio sma vec neki prajmer i spric kit u spreju a planirao sam farbati kompresorom pa nisam siguran koliko su ti u spreju prajm i spric kvalitetni... :sad:
Sada...problemi..uvek njih ima,2 za sada kod mene:
1.alnaser
juce spojih sve ,povezah akumulator,sad akumulator mi je malo losiji ,i star ,al ne verujem da je do njega ,bar bi se cuo malo alnaser ali nista.
proverio sam kablove onim instrumentom sto proverava struju zaboravih mu ime i struja dolazi sve do ovoga
Posted Image
dakle malo deblji crveni kabal za + dolazi do ovog cuda i drugi kabal isto debeli crveni koji izlazi iz njega i ide na alnaser ne dobija struju,pa ako je ko strucan da mi kaze sta je problem,a ovih dana cu probati akumulator od auta uzeti cisto da proverim jeli do akumulatora.kupio sam za skuter nov ali ne toci mi se gel onaj u njega do leta.
2. prednje vile
Kod relija su dosta cudne i komplikovane za rastavljanje ako uopste mogu ove da se rastave
Moram ih rastaviti jer sam ih celo leto vozio bez ulja,semerinzi su propisali odavno..dakle SHIT !
evo slike s interneta vila istih kao moje
Posted Image
Dakle one imaju s gorne strane samo jedan saf i to za ulje i s donje strane jedan za gedoru 6 a drugi saf 13ka i ja ta 3 safa odpustim i vucem al ne ispada ,a i razmisljao sam od sr ke da kupim neke polovne pa da ih sredim..

Ovih dana kako budem radio kacicu slike i detalje ako ikoga zanima :D
Mnogo sam skeptican oko farbanja plastike,nadam se da ce dobro ispasti.
Eto ljudi ,moj projekat za zimu,stajling,a tuning mislim sl zime,iznesite svoj misljenja o projektu,skutu uopste ,ako mozete mi pomoci oko vila i alnasera bio bih veoma zahvalan.
Pozzzz
:biker_scooter:

Attached Files



#2 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 23 December 2015 - 21:54

Dobar pristup imas, bit ce to super skuter :)

Jel ti radi stop svjetlo? Ako ne radi onda je velika vjerojatnost da su zakazali mali prekidaci na rucicama kocnice.


Za vilice ces morati uloziti malo gimnastike, one ti nemaju ulje nego mast, ta mast se potrosi i pikse unutra pa imas kamen koji se jos klima.
Skine se prvo imbus 6 odozdola, pa se svuce semering, i ispod semeringa je seger, njega treba izvaditi, pa ispod njega je jos jedan, kada ih svuces tek onda mozes rastaviti vilicu.
Ovo zvuci lako, a za odraditi je nenormalno :D

Najbolje bi bilo ubost neku normalnu teleskopsku vilicu s uljem, ali nemam pojma koja bi odgovarala bez puno muke.

Edited by dajteh, 23 December 2015 - 21:55.


#3 m4rko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 219 posts
  • MestoMali Zvornik
  • VozimAprilia Rally 50

Posted 23 December 2015 - 22:12

Hvala
provericu sutra za stop svetlo samo nznm kakve veze ono ima s alnaserom al ajd :)
probacu sutra s vilama nesto,pa ja vidim,gurnem imbus ispod kljuca gedore u rupu kad ono neka mast..ja reko prljavstina ,nisam ni znao da imaju vila sa mascu jbt :D

#4 m4rko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 219 posts
  • MestoMali Zvornik
  • VozimAprilia Rally 50

Posted 23 December 2015 - 22:40


evo snimka od vila ,izvinite zbog smrkanja :D malo sam bolestan ovih dana

#5 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 December 2015 - 19:23

Da se pozdravimo i u temi!

Prvo bi hteo da pohvalim temu i predstavljanje projekta, odlicno izgleda i vidi se da imas volje da preneses sve sto radis na ljubimcu. Bilo bi lepo da nastavis u ovom svetlu, motoric je redak primerak i dobro je za ostale clanove da vide ovaj primerak renoviran i osvezen do poslednjeg srafcica.

Rally izgleda kao prava zverka, nazalost nikada nisam imao prilike da je provozam ali u radionici imamo jedan tocak od ove aprilije pa se kolega Yooalexandar i ja osecamo kao deo tima :)

Sto se tice problema i pitanja, idemo redom.

Alanser radi sa velikom snagom struje pa je potrebno da + vod bude visezilni (deblji) kabl. Aktivacija je preko relea (kutija sa vise ulaza na debelom kablu od akumulatora do alansera).
Aktivacija se vrsi preko dugmeta na komandnoj tabli, odakle zasebnim vodom signal dolazi do relea koji dobija nalog da pusti 12v +, kroz onaj debeli kabl od akumulatora do alansera.
Da bi dugme (starter) dobio signal, potrebno je da kontakt brava bude na kontaktu i jedna od rucica kocnica pritisnute, jer se jedino na taj nacin zatvara zasebni strujni krug da bi dugmetom mogli da damo nalog za rele.

Debeli kabl od akumulatora do relea je pod stalnim napnom 12v+, jedino izmedju je osigurac od 7,5 ili 10a. Ukoliko imas +12v na ulazu u rele, moras dati kontakt, pritsnuti rucicu kocnice da upali stop i pritisnuti dugme za alansovanje, tada bi rele trebalo da spoji kontakte i imaces +12v na izlazu iz relea ka alanseru.
Ako nema struje, kreni redom od pomocnog strujnog kola, + sa bravice koji ide na obe rucice kocnice (mikro prekidaci), pa ide na start dugme pa odatle na rele. Ako i tu imas +12v, onda je rele za zamenu.

Sto se tice vila, treba biti malo domisljat i zivce na ler, niko od nas nema bas adekvatan alat ali se uspeju reparirati. Kolega sa foruma je davno pisao kao se rastavljao i dokumentovao slikama ali smo nazalost ostali bez slika prestankom rada host servisa.. procitaj vise puta pre nego sto krenes da radis

http://forum.pyrothe...d-vila-piaggio/

Inace, vile se nisu bas proslavile po pitanju sportske voznje, losa im je konstrukcija, samo u jednoj cizmi je opruga, u drugoj je kao neki pneumatski jastuk, nemaju semeringe vec prasobrane i vrlo brzo propadaju zbog konstrukcije da se podmazuju mascu, pa je nemoguca misija naci dobre polovne. Inace su iste za piaggio nrg mc1-2-3-4, gilera runner mc1-2-3, piaggio gilera typhoon itd..

Typhoon na primer na istom ramu nosi razlicite masine po kubikazi a ima i razlicitih vila, pa nosi npr isto i klasicne sebiac vile koje nosi i piaggio zip, a opet, video sam da na zip-a staju bez problema te tvoje, kao na nrg-u. Isto tako gilera nosi ove tvoje, a na 125ccm vec ima ozbiljnije, sto znaci da tvoje mozes da zamenis za drugi model sa semerinzima i uljnim punjenjem ako ne budes zadovoljan kako se ove ponasaju..

#6 m4rko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 219 posts
  • MestoMali Zvornik
  • VozimAprilia Rally 50

Posted 24 December 2015 - 20:54

Hvala kolega na ovako detaljnom odgovoru ! :))
Stop svetlo mi radi perfektno,brava radi isto.
kad sam ga palio do sada na alnaser nije mu trebalo kocnicu stisnuti da bi zaverglao pa mu nisam ni drzao kocnicu ovih dana kad sam probavao ,sutra cu i kocnicu povezati na instalaciju pa cu probati na taj nacin zaverglati.
Mnogo hvala za ovaj post sa usd vilama,valjda cu znati iz rastaviti,msm skontao sam skroz onaj text o njima ,samo mi zao sto nema slika :/ al nema veze
Mnogo je zabavan za voznju ,dopao bi ti se. Dakle ako mi bude zatrebao tocak ,znacu kome da se obratim za kupovinu :)

Danas sam iskoristio lep dan za obradu pred farbanje prednje felne(zadnju cu ovih dana obraditi)



Attached File  IMAG04921.jpg   506.38K   28 downloadsAttached File  IMAG04931.jpg   1.06MB   29 downloadsAttached File  IMAG04941.jpg   1.37MB   28 downloadsAttached File  IMAG04951.jpg   888.55K   31 downloadsAttached File  IMAG04961.jpg   1.05MB   30 downloads

Dakle krajeve sam smirglama 400 ,1200 i 2000 obradio i njih cu oblepiti trakom kad budem farbao felnu i kad zavrsim farbanje i budem udarao lak precu i preko tog dela ,tj cele felne cu izlakirati,dakle te krajeve ostavlajm bez farbe samo lakom prelazim,mislim da ce biti lepsa felna sa takvom obradom..citao sam danas Pitin post kada je Sr ku felne i plastiku farbao pa cu se maksimalno na njega ugledati.

#7 m4rko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 219 posts
  • MestoMali Zvornik
  • VozimAprilia Rally 50

Posted 25 December 2015 - 19:16

@AcaPostar

Attached File  12404327_164136760608623_1492680067_n.jpg   110.87K   28 downloads

Tukao sam ovde ,postavio safciger i udarao malo cisto da vidim oce li se pomeriti,ali nista !
Ili je zapeklo pravo ili ovo ne moze da se izvadi kako je objasnjeno u onom postu koji si mi poslao?
Jbg nema slika ,nz\nm ni kakav je tip klacne u pitanju i kako je ona iskoriscena... :blink:

#8 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 25 December 2015 - 19:46

Eto vidi se seger, moras dobro ocistiti da ga vidis.

#9 m4rko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 219 posts
  • MestoMali Zvornik
  • VozimAprilia Rally 50

Posted 26 December 2015 - 16:42

View Postdajteh, on 25 December 2015 - 19:46, said:

Eto vidi se seger, moras dobro ocistiti da ga vidis.
Izvadio sam prvi seger,kako sam razumeo ,drugi seger je ispod ovog poklopca koji sam ja slikao,ali taj poklopac se ne moze maci!

#10 m4rko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 219 posts
  • MestoMali Zvornik
  • VozimAprilia Rally 50

Posted 26 December 2015 - 16:45

View PostAcaPostar, on 24 December 2015 - 19:23, said:

Da se pozdravimo i u temi!

Prvo bi hteo da pohvalim temu i predstavljanje projekta, odlicno izgleda i vidi se da imas volje da preneses sve sto radis na ljubimcu. Bilo bi lepo da nastavis u ovom svetlu, motoric je redak primerak i dobro je za ostale clanove da vide ovaj primerak renoviran i osvezen do poslednjeg srafcica.

Rally izgleda kao prava zverka, nazalost nikada nisam imao prilike da je provozam ali u radionici imamo jedan tocak od ove aprilije pa se kolega Yooalexandar i ja osecamo kao deo tima :)

Sto se tice problema i pitanja, idemo redom.

Alanser radi sa velikom snagom struje pa je potrebno da + vod bude visezilni (deblji) kabl. Aktivacija je preko relea (kutija sa vise ulaza na debelom kablu od akumulatora do alansera).
Aktivacija se vrsi preko dugmeta na komandnoj tabli, odakle zasebnim vodom signal dolazi do relea koji dobija nalog da pusti 12v +, kroz onaj debeli kabl od akumulatora do alansera.
Da bi dugme (starter) dobio signal, potrebno je da kontakt brava bude na kontaktu i jedna od rucica kocnica pritisnute, jer se jedino na taj nacin zatvara zasebni strujni krug da bi dugmetom mogli da damo nalog za rele.

Debeli kabl od akumulatora do relea je pod stalnim napnom 12v+, jedino izmedju je osigurac od 7,5 ili 10a. Ukoliko imas +12v na ulazu u rele, moras dati kontakt, pritsnuti rucicu kocnice da upali stop i pritisnuti dugme za alansovanje, tada bi rele trebalo da spoji kontakte i imaces +12v na izlazu iz relea ka alanseru.
Ako nema struje, kreni redom od pomocnog strujnog kola, + sa bravice koji ide na obe rucice kocnice (mikro prekidaci), pa ide na start dugme pa odatle na rele. Ako i tu imas +12v, onda je rele za zamenu.

Sto se tice vila, treba biti malo domisljat i zivce na ler, niko od nas nema bas adekvatan alat ali se uspeju reparirati. Kolega sa foruma je davno pisao kao se rastavljao i dokumentovao slikama ali smo nazalost ostali bez slika prestankom rada host servisa.. procitaj vise puta pre nego sto krenes da radis

http://forum.pyrothe...d-vila-piaggio/

Inace, vile se nisu bas proslavile po pitanju sportske voznje, losa im je konstrukcija, samo u jednoj cizmi je opruga, u drugoj je kao neki pneumatski jastuk, nemaju semeringe vec prasobrane i vrlo brzo propadaju zbog konstrukcije da se podmazuju mascu, pa je nemoguca misija naci dobre polovne. Inace su iste za piaggio nrg mc1-2-3-4, gilera runner mc1-2-3, piaggio gilera typhoon itd..

Typhoon na primer na istom ramu nosi razlicite masine po kubikazi a ima i razlicitih vila, pa nosi npr isto i klasicne sebiac vile koje nosi i piaggio zip, a opet, video sam da na zip-a staju bez problema te tvoje, kao na nrg-u. Isto tako gilera nosi ove tvoje, a na 125ccm vec ima ozbiljnije, sto znaci da tvoje mozes da zamenis za drugi model sa semerinzima i uljnim punjenjem ako ne budes zadovoljan kako se ove ponasaju..
http://www.kupujempr...22233-oglas.htm
Da li bi ove vile odgovarale na mom squtu?

#11 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 26 December 2015 - 18:41

Dakle, kao sto je kolega dajteh rekao, nazire se ispod tog odstojnika jos jedan seger,moras malo biti domisljat da ga skines.
Ako si procitao temu o usd vilama koju sam ti prekopirao sa foruma video si da je tamo kolega steef ostavio link gde imas shemu o ovim vilama

Posted Image

http://www.easyparts...nents-(wuxi-Top).html

i gde se lepo vidi kako se sta skida. Samo strpljivo!

Ukoliko se odlucis da zamenis komplet vile, ovekve iste nose:
Piaggio nrg mc1, 2, 3 i 4;
Piaggio typhoon 50;
Gilera stalker;
Gilera runner 50 mc1,2 i 3

Typhoon 125ccm nosi drugacije vile na istom ramu i istom tocku, sebiac je proizvodjac, nista posebno nisu extravagantne, ali su mnogo lakse za rad i u voznji su bolje zato sto traju duze i ne klackaju.. recimo prosecne, normalne vile. A inace idu i na zip model 2000 pa mozes takve da potrazis.

Runner 125ccm i vece kubikaze, nose jos bolje vile,ali su nesto i duze pa bi prednji kraj bio vislji.
Kolega dajteh je na svom runneru 50 stavio vile od 125 potrazi temu u projektima injection.

Vile sa SR aprilije ti 99% ne odgovaraju bez vecih prepravki a najbitnije stavke su precnik vrata volana i raspored rupa za kacanje kljesta za disk.

#12 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 26 December 2015 - 20:22

Skini vile dole i premjeri dimenzije stupa, pa ti mogu reci jel pase mozda od nekih sljedecih skutera:
gilera runner 2003, piaggio nrg 2003, gilera runner 2008.

Ako se poklopi sa nekim od tih modela, onda je dalje mnogo lakse.

A teoretski ti mozes staviti koje oces vilice, samo se moras igrati sa prebacivanjem stupa. Ponekad moze biti jako jednostavno, recimo aerox stari i novi model stupa vilice, sve ostalo je isto. Napravi se redukcija za donji lezaj i sve pase sa starog na novi, i treba samo granicnike premjestiti.

#13 m4rko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 219 posts
  • MestoMali Zvornik
  • VozimAprilia Rally 50

Posted 26 December 2015 - 21:08

Dajteh nemoj mi molim te usd vile gledati,hteo bih neke uljne uzeti ,nesto tipa srke lako za rasklopiti :)) Kako Aco rece,neke uljne sa semerinzima,polovne..ako ima ko sa foruma prodati jos bolje,..ili na kupujem prodajem da nadjem neke.
Aco ,ove za typhoon 125ticu vila nema nigde da se polovne na netu prodaju! :/ Da mi je negde naci uljne na netu da se prodaju za moj reli ..

#14 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 26 December 2015 - 21:18

Kolega Dajteh ima vise iskustva sa modelima vila piaggio grupacije ili prebacivanjem sa minarelija i obratno, poslusaj ga i izmeri precnik, visinu stuba i visine stapova, pa postuj ovde ili skiciraj da bi ti dajteh dao najbolji predlog. Imas i od runnera klasicne uljne vile, mozda je on na te mislio, a svakako ces ih malo teze naci kod nas, jedino po nekim moto otpadima..

#15 m4rko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 219 posts
  • MestoMali Zvornik
  • VozimAprilia Rally 50

Posted 26 December 2015 - 21:32

View Postdajteh, on 26 December 2015 - 20:22, said:

Skini vile dole i premjeri dimenzije stupa, pa ti mogu reci jel pase mozda od nekih sljedecih skutera:
gilera runner 2003, piaggio nrg 2003, gilera runner 2008.

Ako se poklopi sa nekim od tih modela, onda je dalje mnogo lakse.

A teoretski ti mozes staviti koje oces vilice, samo se moras igrati sa prebacivanjem stupa. Ponekad moze biti jako jednostavno, recimo aerox stari i novi model stupa vilice, sve ostalo je isto. Napravi se redukcija za donji lezaj i sve pase sa starog na novi, i treba samo granicnike premjestiti.

Attached File  aprilia-rally-front-forks-web-stock-10810-p.jpg   299.34K   23 downloads
Izvoli dajteh,zahvalan sam ti unapred :))

#16 m4rko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 219 posts
  • MestoMali Zvornik
  • VozimAprilia Rally 50

Posted 26 December 2015 - 21:38

View Postm4rko, on 26 December 2015 - 21:32, said:

Attachment aprilia-rally-front-forks-web-stock-10810-p.jpg
Izvoli dajteh,zahvalan sam ti unapred :))
dodao sam jos dve mere,dakle update
Attached File  aprilia-rally-front-forks-web-stock-10810-p.jpg   304.75K   27 downloads

#17 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 26 December 2015 - 22:50

Ok, usporediti cu ti ove mjere sa piaggiovim usd posto ima najvise slicnosti. A kada se pronadje kompatibilnost s odredjenim modeom, onda je dalje lako jer ima i teleskopa sa uljem koji pasu umjesto usd.

Imam ti cak i od srke 2003 godiste, ali su ugradjene, pa mogu samo ono sto vidim izmjeriti....

Jer i meni su ove vilice bile nepoznate kad sam imao rallya, a najslicnije su runnerovim od 2005 godista pa na dalje. Onako na prvu, jer imaju otprilike isti hod.

Javim ti ovdje :)

Edited by dajteh, 26 December 2015 - 22:51.


#18 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 26 December 2015 - 23:29

Lijevo su od novog runnera 50 >2005 godine 14 cola prednji kotac, desno od nrga mc3.




Ispada da ti te vilice pasu, s tim da je od runnera vjerojatno 1/1 jer je malo visa od nrga.

Ako pase od runnera onda ti pasu teleskopi od VX-a i VXRa od 2005 godine :)

Od starog runnera ne pase posto on ima kraci stup nego ova 2 uslikana.


Na brzinu sam izmjerio viljusku na SR2003 i ovo je sto sam uspio onako na metar da zabiljezim.

Edited by dajteh, 26 December 2015 - 23:34.


#19 m4rko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 219 posts
  • MestoMali Zvornik
  • VozimAprilia Rally 50

Posted 26 December 2015 - 23:34

View Postdajteh, on 26 December 2015 - 22:50, said:

Ok, usporediti cu ti ove mjere sa piaggiovim usd posto ima najvise slicnosti. A kada se pronadje kompatibilnost s odredjenim modeom, onda je dalje lako jer ima i teleskopa sa uljem koji pasu umjesto usd.

Imam ti cak i od srke 2003 godiste, ali su ugradjene, pa mogu samo ono sto vidim izmjeriti....

Jer i meni su ove vilice bile nepoznate kad sam imao rallya, a najslicnije su runnerovim od 2005 godista pa na dalje. Onako na prvu, jer imaju otprilike isti hod.

Javim ti ovdje :)
u redu drug,samo ulje i laka reparacija mi treba ^_^ :lol:

#20 m4rko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 219 posts
  • MestoMali Zvornik
  • VozimAprilia Rally 50

Posted 26 December 2015 - 23:52

a cek dakle ako ova duzina,ili ti sirina felne je 16 cm kod mene onda mi moze vile od sr ke 003 da se uklope

a drzac za kocnicu je isti od srke kao moj od relija,tj dal bi pasao?Attached File  images (1).jpg   13.67K   22 downloads





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users