Jump to content


Keeway X-RAY 50cc


25 replies to this topic

#1 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 18 January 2016 - 22:26

Pre par dana sigao mi je Keeway x-ray na servis. Taman zgodno da se malo upoznamo sa tim interesantnim super moto kiwijem. Posle razgovora sa vlasnikom i pregleda motora ustanovio sam kvarove i napravio spisak. Treba zameniti lanac i lancanik prednji, ulje u transmisiji, rucicu prednje kocnice jer je polomljena. Zadnja kocnica je neispravna jer je ispala osovinica koja drzi plocice i ispala je jedna plocica. Vlasnik se zalio i na karburator jer ne moze da ga vozi bez sauha. Znaci detaljno pranje i stelovanje karburatora. Uvodnik sajle na rucici gasa je takodje polomljen. Posle spadanja lanca deklica paljenja je stradala odnosno pukle su usice kroz koje prolaze srafovi. Ima jos sitnica da ne nabrajam.

Posted Image
kostenlose bilder

Posted Image
kostenlos bilder hochladen

Danas polako poceo sa radovima i planirao da sredim deklicu paljenja i uvodnik na rucici gasa. Biaxom pobrusio plastiku da skinem farbu pa sam onda probusio po dve rupice sa obe strane usica da bih mogao od zice da napravim alkice koje ce da armiraju plasticnu masu koju cu nalivati da od nje napravim nove usice. To izgleda ovako:

Posted Image
bild upload
Posted Image
Kostenlos Bilder hochladen
Posted Image
Bilder hochladen
Posted Image
bilder uploaden
Posted Image
Kostenloses Bilderhosting

Toliko za sada jer cekam da mi stigne neka plasticna masa. Presao sam na sredjivanje rucice gasa. Polomljen uvodnik kroz koji prolazi sajla gasa. Sve od plastike. Neko je probao da zalije tecnim metalom ali neuspesno. Biaxom sam ocistio gomilu od tecnog metala i rupu na donjoj polutki probusio na 10mm. Nasao cauricu koja je spoljnjeg precnika 12mm a unutrasnjeg 8mm. Do pola caurice narezao navoj M 11 i u polutki urezao M 11. Sa suprotne strane caurice do pola u dubinu prosirio unutrasnji precnik sa 8mm na 10mm da bi metalna lulica mogla da legne u cauricu. Cauricu sam zasrafio u polutku i obelezio zonu kuda ide deo rucice u kojem je sajla. Demontirao sam cauricu i prorezao je toliko da ne smeta rucici i da se rucica gasa nesmetano krece. cauricu namazao lepkom za srafove i zavio u polutku.

Posted Image
Kostenlos Bilder hochladen
Posted Image
bild hochladen

fotos kostenlos

Posted Image
foto upload

Posted Image
bild upload

Posted Image
bilder upload

Posted Image
foto hochladen

Dok se lepak susio kupusanje je pocelo. Skinut rezervoar da bi se prislo karburatoru. Demontiran karburator i potopljen u naftu da se kiseli. Vlasnik se zalio da ne moze da vozi motor ako ne povuce sauh. Pretpostavio sam da se neko igrao sa filterom ali u airboxu serijski filter. Dok sam rasturao karburtor zateknem 95 glavnu diznu a karb je inace Leader kopija mikunija. Po svemu sudeci ima negde falsa.

Posted Image
bild hochladen
Posted Image
picupload
Posted Image
bilder kostenlos
Posted Image
kostenlose bilder

Posle pregleda air boxa i gume koja spaja box sa karbom ustanovim da je sve ok i predjem na flansnu i lamelni ventil. Kada sam demontirao lamelni ventil imam sta da vidim. Strucnjaci su uspeli da polome usicu na bloku na koju se montira lamelni i flansna. Ceo cosak sa usicom su polomili i pokusali da ga zalepe opet tecnim metalom. Naravno to je bilo kratkog daha taman da se motor proda i problemi su poceli kod novog vlasnika.

Posted Image
Kostenlos Bilder hochladen

Posted Image
bilder hochladen kostenlos

Posted Image
picupload

Posted Image
foto upload

Posted Image
Kostenloses Bilderhosting

Posted Image
fotos hochladen

Ovo je sad vec ozbiljan kvar. Bavio sam se malo forenzikom (haha) i dosao do zakljucka kako su ga polomili. Srafovi na flansni su bili razliciti. Verovatno su originalne pogubili po nekom parkingu ili podrumu. Najverovatnije da su u tu usicu uvrnuli duzi sraf i da su stezali da privuce flansnu a sraf kada je udario u dno otkinuo je cosak sa delom zida bloka. Sa bocne strane, ispod tog srafa u blok se srafi nosac sajle kvacila pa je rupa prakticno spojena sa rupom srafa koji drzi flansnu. Kada je sraf flansne udario u sraf sajle gasa pocupao je usicu na gore i otkinuo je. Sada je pitanje kako sanirati kvar. Cuo sam se sa Bokijem i dao mi je informacije o durafix elektrodama pa cu pokusati njima da zavarim. Ako ne uspe morace TIG da radi. Jbg polovan motor, macka u dzaku.

#2 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 20 January 2016 - 19:31

Ovo sto su oni koristili je ili ona kao ziva guma za zaptivanje ili tecni metal kineski koji je kao plastelin i samo se zalepi, te obe stvari su lose i verovatno je zato popustilo. Ako bi se tu iskoristio neki kvalitetan tecni metal wurth ili loctite to bi radilo 99% ako bi se obe metalne povrsine savrseno ocistile i odmastile. Sa spoljasnje strane treba deblje naneti tecnog metala da drzi obe polovine cvrsto spojene i posle 24h to postaje tvrdo kao kamen. I jos jednu stvar koju oni mozda nisu ispunili je to da tecni metal 100% cvrstoce ima tek posle 24h, ako su ranije zavrnuli prirubnicu tecni metal nije postiga punu cvrstocu i nastaju mikro pukotine nakon cega posle nekog vremena samo otpadne deo i za najbolje rezultate se treba zagrejati deo na koji se nanosi tecni metal na 20-30 stepeni tj da nije bas u minusu.

Mogao bi neko dobro da zavari, jedino treba odneti profi variocu da se nista ne deformise i treba paziti ako se prilzi cilindru.. Moze se odraditi i durafix elektrodama ali to kao i varenje mi nije bas sigurno jer ako se prenese temperatura sa bloka na lezaj moze se ostetiti kavez lezaja, semering i mnogo drugih stvari..

#3 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 22 January 2016 - 11:09

View Postbojan681, on 20 January 2016 - 19:31, said:


Mogao bi neko dobro da zavari, jedino treba odneti profi variocu da se nista ne deformise i treba paziti ako se prilzi cilindru.. Moze se odraditi i durafix elektrodama ali to kao i varenje mi nije bas sigurno jer ako se prenese temperatura sa bloka na lezaj moze se ostetiti kavez lezaja, semering i mnogo drugih stvari..
Danas mi stizu durafix zice pa cu probati s njima da resim problem.

Evo kako izgleda pukotina i kako su uspeli da polome usicu. Na slici se vidi da kada je sraf duzi moze da udari u glavu srafa koji drzi sajlu kvacila.

Posted Image
picupload

Posted Image
direct upload

Posted Image
bilder kostenlos

Posted Image
foto upload

Posted Image
gratis bilder hochladen

Morao sam napraviti nesto kao sablon koji ce drzati usicu na mestu dok je varim pa sam iskoristio polucelicni lim debljine 2mm i probusio ga na coskovima da ga mogu usrafiti u rupe na bloku a usicu na njega. Naravno morao sam ga i proseci da bih mogao naliti var i sa unutrasnje strane.


Posted Image
fotos hochladen

Posted Image
direct upload

Posted Image
bilder kostenlos

Deklica paljenja je sredjena i polomljene usice su izlivene. Poliestrer set je odradio posao vise nego dobro.


Posted Image
Kostenloses Bilderhosting

Posted Image
bilder hochladen kostenlos

Posted Image
Kostenloses Bilderhosting

Posted Image
bilder uploaden

Posted Image
bild upload

Po uzoru na nemacke kolege uradjen je i jedan estetski korak samo sa domacom konzervom :)


Posted Image
gratis bilder hochladen

Ceka se durafix pa da vidim gde sam.

#4 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 22 January 2016 - 11:50

Ako uzmes durafix elektrode mislim da ces morati koristiti mapp gas. Inace klasicne se tope na 450-500 stepeni a postoji i ona specijalna legura low temp koja se topi na 250-300 stepeni, u ovom slucaju bi bilo bolje da imas tu koja se nize topi ali ne znam dal ima da se kupi kod nas, preko ebaya znam da ima da se uzme.

Pogledaj par snimaka na yt kako se radi, fazon je da ne topis plamenom elektrodu neg da toliko zagrejes materijal da kad pipnes elektrodom ona sama krene da se topi.

Meni se pojela alu glavcina i bas sam je skoro sredjivao, naneo materijala i odneo strugaru da je obradi prema felni, kaze da je materijal tvrdji neg aluminijum i to super uhvati za aluminijum, pritiskao je nozem preko spojeva dok je skidao visak i kaze nikad nije cuo za te elektrode i mislio je da ce se samo odlepiti to naliveno ali nema sanse...

Edited by bojan681, 22 January 2016 - 11:55.


#5 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 22 January 2016 - 12:57

Stigla je elektroda i cetkica. To je taj tip koji se topi na oko 350 stepeni. Americke su a i cetkica je :) . Razgovarao sam sa covekom koji ih prodaje (inace bavi se zavarivanjem i vrsi prezentacije) kaze da moze i plinskim brenerom, ne mora mapp gas. Acetilenski ne moze jer je prljav. Danas cu da pokusam pa pisem ovde o rezultatima.

#6 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 22 January 2016 - 19:45

E super su te koje se tope na 350 stepeni, one bi trebale da mogu i brenerom da se istope.

Pogledaj obavezno par videa na YT kako ljudi rade sa tim, i ako ti je ovo prvi put bilo bi dobro prvo probati na nekom parcetu aluminijuma da dobijes osecaj.. Najvaznije je da plamen ne dodiruje elektrodu vec da je sama povrsina metala svojom toplotom istopi..

#7 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 23 January 2016 - 14:08

Varenje usice je uradjeno. Dosta dobro je ispalo obzirom da je radjeno na licu mesta ( nije rasklapana masina i odvajan blok). Bilo je igranke oko zagrevanja povrsina pa je to potrajalo jer velika masa aluminijuma odvlaci temperaturu. Sitne poroznosti su resene ozbiljnim (kvalitetnim) tecnim metalom da se maksimalno izbegne fals ako ga ima. Zadovoljan sam odradjenim sad ostaje motaza i stel karba koji ce pokazati razliku.

Posted Image
kostenlose bilder

Posted Image
foto hochladen

Posted Image
bild hochladen

Posted Image
fotos hochladen

Sada se cekaju jos neke sitnice i da se radi dalje. nadam se da ce u toku iduce nedelje biti u voznom stanju.

#8 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 January 2016 - 14:14

Svaka cast! Pretpostavljam da si sam radio pa nema slika u toku rada ali je jasna procedura. Da donosim dizne za karb?

#9 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 23 January 2016 - 14:36

Sam brate, sam sam se i rodio. Nisu dizne hitne, treba ovaj decko da mi donese lanac i lancanik i plocice i rucicu kocnice. Kad sve to spakujem i upalim ga onda dizne.

#10 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 23 January 2016 - 14:48

Super izgleda za prvi put. Pa znao sam da ce biti problem grejanje bloka sa malim brenerom, zato sam ja odma uzeo mapp gas jer ima dosta veci temperaturu na vrhu plamena.

Namazi sve diht masom, stavi lepak za navoje da nebi morao da pretezes tu usicu pa da popusti pa da vidimo kako se dalje odvijaju radovi..

#11 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 January 2016 - 14:57

View PostNesa BG, on 23 January 2016 - 14:36, said:

Sam brate, sam sam se i rodio. Nisu dizne hitne, treba ovaj decko da mi donese lanac i lancanik i plocice i rucicu kocnice. Kad sve to spakujem i upalim ga onda dizne.
A tamo kad si farbao torija nisi imao trecu ruku da sam sebe snimas :)

Zao mi je sto nisam bio prisutan jer se varenje aluminijuma ne vidja cesto, a to nam svima treba.



#12 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 24 January 2016 - 22:23

Montirano je i sve je ok. Nisam koristio lepak za srafove jer nema potrebe. Pritegao sam sraf na varenoj usici istom silom kao i ostale. Naravno hermetik je isao na sve povrsine.

Aco, nije bilo sta posebno da se vidi. Grejanje bloka do iznemoglosti i onda razlivanje durafixa. Nista posebno.

#13 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 24 January 2016 - 22:25

Pratimo te

#14 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 26 January 2016 - 01:24

Upaljen danas sa 85 diznom bez povlacenja sauha. Dok je hladan lepo radi ali kad se ugreje cini mi se da troksa po malo. Jos mi nisu stigli ostali delovi pa ne mogu da ga probam u voznji. Nesto stize sutra nesto preksutra. Usica drzi dobro i evidentno je da vise na njoj nema falsa videcemo za dalje.

#15 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 29 January 2016 - 21:16

Danas spakovan lanac i lancanik i sipao sam cistu destilovanu samo za probu. I ovako motor stoji u toploj radionici. Probao ga sa 85 diznom i muce na zadnjoj trecini gasa. Ubacim 90 nije dobro. Ubacim onu njegovu 95, bolje ali opet nekako gubi dah na vecim obrtajima. Povucem sauh u voznji i motor povuce kako treba. Ili ima negde jos uvek neki fals ili mu stvarno treba dosta jaka dizna. Inace za 50cc ide kao blesav. BT je mala beba za njega a tezi je dosta. Ispuca 6 brzina na 150 metara i napuni cajger. Sutra moram da napravim alat za skidanje magneta i da proverim semering. Inace oprao sam komplet masinu pre onog varenja usice i posle voznje sve je suvo kao barut. Pregledao sam sve spojeve i nigde nikakvih tragova. Problem je sto nigde na netu ne mogu da nadjem neki manual ili slicno u kom pise fabricka postavka tog usranog LEADER karburatora. Razgovarao sam sa jednim deckom koji ima istog kiwija i kaze da je kod njega na karbu 105 glavna i da ide odlicno. To mi je malo previse za 16mm karb. Sutra cu videti sta kaze semering kod magneta a ovaj na drugoj strani ne moze da vuce fals vazduh samo fals ulje haha.

#16 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 29 January 2016 - 22:38

Svaka cast na radovima Neso, pratim temu redovno.

Ovo je ono sto sam ja uspio naci za taj model, odnosno za karburator tog X-RAY modela:

Posted Image

Nazalost, ima samo podatak da mu je glavna dizna 95 i to je to.

#17 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 30 January 2016 - 00:41

To mi puno znaci jer sad sam siguran da ima nekog falsa. Puno ti hvala za zalaganje da nadjes ovo. Meni su oci pobelele i nisam nista iskopao. Sad samo da nadjem gde prima visak vazduha. Moram da primenim Mariovu tehniku pumpanja blokova pa u sapunicu ili bure sa vodom. Jos jednom puno hvala :respect:

#18 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 30 January 2016 - 00:46

Ma nema na cemu, ako hoces mogu ti proslijediti taj excel na PM. Nakopao sam nekih par "repair manuala" za X-RAY model.

#19 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 30 January 2016 - 00:52

Moze pustaj...

#20 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 30 January 2016 - 13:04

Zahvaljujući Goranu (Laudi) situacija se menja. Na fabrickom auspuhu postojala je blokada u vidu slepe cevi koja je ranije uklonjena i u filteru nije fabricki sundjer nego zamenski za koji nisam siguran koliko odgovara gustini fabrickog. Ubacena dizna 100 i motor napokon radi kako treba. Morao sam iglu da spustim za 1 zub jer je bio bogatiji i sada je sve ok. Lepo vuce, lepo prima gas i krajnja mu se popela za 10 km/h u odnosu na ranije. Kucao je malo preko 80 po satu a sada je malo preko 90. Nema vise gusenja na visokim obrtajima nego tecno dize i izvrti vise. Boja svecice je ciglasta osim na pocetnom gasu gde je malo tamnija. To sam namerno ostavio da ga malo ohladi nakon pustanja gasa. Ne trokira ali je malo bogatiji. Semering kod magneta cu u svakom slucaju proveriti. Sledi dalja nabavka preostalih delova i da se saga o kiwiju polako zavrsava.





3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users