#121
Posted 07 April 2017 - 22:03
IMG_20170326_143140.jpg 2.53MB 38 downloads
IMG_20170326_144013.jpg 2.63MB 34 downloads
Metalni dihtung kao i klingeritni (deblji) zahtevaju isti sistem dotezanja momnet ključem, odnsno prvu etapu unakrsnog zatezanja na 7 ~10nm i drugu etapu unakrsno 180*
IMG_20170326_144225.jpg 2.69MB 33 downloads
IMG_20170326_144239.jpg 2.41MB 30 downloads
IMG_20170326_145307.jpg 2.45MB 31 downloads
IMG_20170326_145310.jpg 2.52MB 30 downloads
IMG_20170326_145426.jpg 2.35MB 29 downloads
Poato smo odredili dwell angle odnosno pravilno poklapanje GMT klipa i rasterećenost oba (usisnog i izduvnog) brega na vratilu a poklopili repere, prelazimo na štelovanje ventila. Bez ikakvih eksperimenata, onako kako je fabrika i propisala .10 usisni, .15mm izduvni.
IMG_20170326_154424.jpg 2.21MB 30 downloads
Sa početka priče jureći neke performanse izmenili smo dosta pristup slaganju agregata obzirom da će se i pristup voznji ovog BB Ac razlikovati. Uz saznanje da je velikozapreminski cilindar raspoloziv dosta nisko a uz nemogućnost daljeg tuniranja glave, saglasili smo se sa zadrzavanjem postojećeg karburatora kao i sistema dekompresora zbog lakse svakodnevne upotrebe i minimalističke potoršnje. Naravno, obrtnog momenta i snage biće na pretek, te uz pravilan izbor produzenja reduktora dobiće se na krajnjoj brzini uz niži režim broja obrtaja. Dakle, apriore je primar.
Naravno, nova prirubnica se ukopila i spremno čeka karb:
IMG_20170326_163645.jpg 2.5MB 36 downloads
Sklopljeno stanje, sledeci korak je zapusavanje svih rupa i detaljno čišćenje i pranje spoljnih delova, prvesnstveno bloka:
IMG_20170326_165220.jpg 2.48MB 35 downloads
#122
Posted 08 April 2017 - 08:47
drago mi je da ste ubacili ovaj 200cc cilindar,bude to pravo momentna masina..
btw,mislim da se glava steze na 7nm pa na 10nm pa jos 270°
#123
Posted 08 April 2017 - 09:52
#124
Posted 09 April 2017 - 17:10
#125
Posted 02 May 2017 - 08:57
IMG_20170329_202747.jpg 3.04MB 30 downloads
a felne i celjust su dosle sa peskiranja:
IMG_20170428_181437.jpg 2.54MB 32 downloads
IMG_20170428_181452.jpg 2.4MB 31 downloads
#126
Posted 02 May 2017 - 09:34
#127
Posted 02 May 2017 - 09:54
#128
Posted 02 May 2017 - 23:19
#129
Posted 14 May 2017 - 23:39
Spric git:
IMG_20170329_203441.jpg 2.01MB 26 downloads
IMG_20170330_084547.jpg 2.01MB 26 downloads
Baza:
IMG_20170331_160057.jpg 2.63MB 25 downloads
vodena smirgla:
IMG_20170511_153649.jpg 1.82MB 26 downloads
IMG_20170511_153654.jpg 1.79MB 33 downloads
i na kraju lak:
IMG_20170512_085037.jpg 2.26MB 35 downloads
IMG_20170512_172227.jpg 2.43MB 35 downloads
nije ispala savrseno, ima par pucni, ali ajde ispolirace se..
#130
Posted 16 May 2017 - 15:02
Jbš pucne...i ja sam imao i komarca i pucnu i cica-macu na plastikama
Sent from my iPhone using Tapatalk
#131
Posted 16 May 2017 - 19:28
Nakupile su se prasine od pocetka sredjivanja Vespe
IMG_20170514_164143.jpg 3.07MB 32 downloads
Pranje i odmascivanje:
IMG_20170514_164829.jpg 3.09MB 34 downloads
IMG_20170514_173307.jpg 2.45MB 36 downloads
Zatim Bumper sprej sa texturom i mat lak- rezultat:
IMG_20170514_201602.jpg 2.75MB 34 downloads
IMG_20170514_201615.jpg 2.47MB 33 downloads
IMG_20170514_211456.jpg 2.14MB 33 downloads
IMG_20170514_211500.jpg 1.8MB 34 downloads
IMG_20170514_211527.jpg 2.25MB 32 downloads
IMG_20170514_211547.jpg 2.11MB 34 downloads
IMG_20170514_211540.jpg 2.13MB 35 downloads
#132
Posted 17 May 2017 - 09:11
#133
Posted 17 May 2017 - 10:36
#134
Posted 19 May 2017 - 20:43
Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk
#135
Posted 26 June 2017 - 23:02
Pre svega ispustili ulje, odvrnuli sve srafove koje drze mali blok, treba obratiti paznju na skriveni sraf koji stoji iza pakni, nakon toga skidanje starog lezaja, ali prvo se mora skinuti seger:
IMG_20170521_162205.jpg 2.63MB 25 downloads
Prvo je palo ciscenje dekle reduktora pre stavljanja lezaja, tako da je usledilo i grejanje doseda lezaja:
IMG_20170521_182036.jpg 2.69MB 27 downloads
Montiranje, obavezno nauljiti i paziti da se lezaj ne ukljesti:
IMG_20170521_182837.jpg 2.63MB 26 downloads
Zatim skidanje ostataka starog dihtunga, takodje treba obratiti paznju da se ne "kopa" pri skidanju, svako ostecenje nalegajuce povrsine moze da dovede da i kad se stavi novi dihtung da moze da propusti ulje, sto naravno nije pozeljno..
Koristio sam scraber i skalpel celom njegovom širinom.
IMG_20170521_164609.jpg 2.44MB 27 downloads
IMG_20170521_190529.jpg 2.75MB 24 downloads
IMG_20170521_190616.jpg 2.74MB 24 downloads
i na kraju kad se sklopi i stave se pakne to izgleda ovako:
IMG_20170525_213054.jpg 2.49MB 23 downloads
#136
Posted 26 June 2017 - 23:09
IMG_20170521_164557.jpg 2.5MB 23 downloads
Naravno bez Wd-a nista od posla..
IMG_20170521_170223.jpg 2.7MB 24 downloads
Na kraju stavljen seger:
IMG_20170521_170412.jpg 2.02MB 24 downloads
#137
Posted 26 June 2017 - 23:27
IMG_20170326_171859.jpg 2.22MB 24 downloads
IMG_20170326_171305.jpg 2.27MB 23 downloads
IMG_20170326_171311.jpg 1.87MB 22 downloads
rezervni je bio u nekoj vodi tako da tuga ga je i slikati:
IMG_20170326_172348.jpg 2.59MB 23 downloads
IMG_20170326_172654.jpg 2.33MB 22 downloads
Sortiranje i biranje najboljih komponenti:
IMG_20170326_195940.jpg 2.44MB 23 downloads
Ciscenje karburatora uz pomoc ultrazvucne kadice:
IMG_20170326_200736.jpg 2.2MB 26 downloads
Bling-Bling
IMG_20170328_202228.jpg 2.89MB 27 downloads
ostatak karba takodje ociscen
IMG_20170328_204212.jpg 3MB 27 downloads
IMG_20170328_205329.jpg 1.95MB 26 downloads
#138
Posted 26 June 2017 - 23:32
IMG_20170618_161306.jpg 2.51MB 24 downloads
Spremljene su i dizne za kasnije stelovanje ovde pasu M5 dizne koje koristimo na Dellorto phbg karburatorima 19mm i 21mm
Poručen je polinijev "double layer" filter koji je svakako deblji i gušći od fabričkog a kako nam sledi i modifikacija usisa i uz sve modifikacije na agragatu, za neku prvu ruku uvrnuta je glavna dizna 10br veća, a kako imamo na raspolaganju lambda Air/Fuel metar kasnije ćemo se baciti na detaljno setovanje.
IMG_20170618_161545.jpg 2.33MB 24 downloads
IMG_20170618_164254.jpg 2.03MB 24 downloads
Naravno tu je i manual za svaki slucaj:
IMG_20170618_164314.jpg 1.67MB 28 downloads
Aca se bavio sklapanjem i optimizacijom karburatora, tako da ovako izgleda sklopljen i monitiran:
IMG_20170618_164705.jpg 2.49MB 29 downloads
IMG_20170618_164924.jpg 2.72MB 27 downloads
na red je doslo i sirenje otvora kucista filtera:
IMG_20170618_171543.jpg 2.58MB 24 downloads
Poklopac kutije filtera (airbox) ima na sebi fabričku restrikciju u vidu 2 rupe od 12mm prečnika kao i jednu manju od 6mm.
Matematika kaže ovako, površina prečnika difuzora ovog karba (26,5mm) je 551mm^2 a zbir povrsina ulaznih rupica 2 x 12mm + 6mm daje ukupnu povrsinu od 255mm^2 sto je svakako nedovoljno za bilo kakve tuning apetite. Ako se vodimo pretpostavkom da će samo 10% veća površina dati dovoljno kiseonika da agregat diše a i u isto vreme da ne bude previše žedan, jasno je da će optimum biti negde oko 600mm^2 a to mozemo vrlo lako (kasnije se ispostavilo teže) dobiti pravougaonim tvorom 20x30mm
IMG_20170618_171546.jpg 2.17MB 26 downloads
Problem nepristupačnosti je isplivao, nazalost, unutrasnja strana ima duboku potporu kojoj je nemoguće prići biaxom a mesta za manevrisanje ubodnom testerom na ovako malim površinama nema. Estetika je morala malo da ostane po strani, mada preko ovog restriktora dolazi crevo koje crpi vazduh iz usisnog kolektora ispod sedišta.
IMG_20170618_173414.jpg 2.32MB 26 downloads
Edited by Razredni
#139
Posted 26 June 2017 - 23:44
Nakon postavljanja novog tipa aluminijumske remenice od modela leader i quasar lc, kvacila i zvona novog tipa i posle stezanja smo uvideli da remenica kaci unutar bloka. Problem pravi jedan od doseda srafa za fixiranje dekle reduktura sa unutrasnje strane bloka. Problem se rešava brzo, tako da sam se latio biaxa i pobrusio izbocinu na bloku:
IMG_20170521_191730.jpg 2.78MB 27 downloads
IMG_20170521_191735.jpg 2.68MB 27 downloads
Bukvalno se radi o 1mm, ali opet dovoljno da kaci:
IMG_20170521_192529.jpg 2.91MB 27 downloads
U nekim ranijim porudžbinama odlucili smo se za provereni kvalitet Mitsuboshi kaisa, medjutim tada nismo znali da 125ice nose nesto kraći a širi remen 815x22,5 u odnsu na ostale zapremine leader i quasar lc agragata 180-200-250-300ccm za isti kraći blok, gde je fabrički remen 843x21,5. Videćemo vremenom koliku izlaznost i kakav start pruza ovaj remen
IMG_20170521_192654.jpg 2.3MB 28 downloads
Stavljen je Polini high speed variomat za pocetak,a kasnije ce biti probe i uporedjivanja sa Malossi multivarom, pa koji se bolje pokaze za ovaj setup njega cemo ostaviti.
Kako nemamo predstavu o obrtajima i raspolozivoj snazi, a imamo paletu rolnica od 8 do 15gr na po 0.5gr razlike, za početak i za probu smo postavili neku srednju gramažu od 11,5gr u dimenziji 20,5 x 17.
IMG_20170521_193155.jpg 2.51MB 26 downloads
Takodje, posle merenja sirine remena na bolcni, postavljena je platna od 1mm:
IMG_20170521_193206.jpg 2.88MB 24 downloads
IMG_20170521_193256.jpg 2.03MB 23 downloads
IMG_20170521_195042.jpg 2.67MB 22 downloads
Edited by Razredni
#140
Posted 26 June 2017 - 23:53
Prednji: ocisceni i iservisirani, uporedjivali smo par amortizera koje smo imali ( Et4, LX, Quartz, Zip Sp) izabrali smo od 2 amortizera za LX-a jedan koji je delovao estetski najbolje.
Što se tiče razlika u amortizerima izmedju navedenih modela proizvedenih od 1998 do 2007god, nema nikakvih konstrukcijskih razlIka kao ni razlika u duzinama ni u tačkama kačenja. Stariji modeli su sa oznakam fabrike, jedan prednnji amort od zipa sp nosi oznaku Paiolija dok su oba prednja amortizera od vespe lx izradjena u Kini. Svi amortizeri su sa jednostrukim dejstvom i funkcija rada im je isključivo na izduzivanje, na sabijanje nemaju otpor. Iako su svi zaperlovani, reparaciju (dosipanje ulja) je moguce izbršiti kada se odstrani opruga i klipnjača amorta sabije do kraja. Tada ostaje prostora izmedju užeg dela klipnjače i semeringa tela da se lagano uspe mala količina ulja. Potrebno je izdužiti amort i ponovo sabiti da bi klipnjača sa svojim ventilom potisnula novo ulje u rezervoar ispod. Proces je moguće ponoviti sve dok ulje ne počne da presipa. Negativna strana je sto nije moguće prekontrolisati ili zameniti radne delove ventila ili semering bez brusilice.
Medjutim u odabiru presudno je da amortizeri od Vespe LX imaju 2mm deblje stablo klipnjače i ako u prvom mahu to nismo konstatovali, pa je odabir bio mnogo lakši.
Opruge i amortizer nisu komplikovani za rastavljanje i ukoliko nemate stege za sabijanje opruga, potrebno je dvoje ljudi kod skidanja da ne iskoci opruga koja je napeta:
IMG_20170525_215230.jpg 2.43MB 23 downloads
IMG_20170525_222233.jpg 2.3MB 23 downloads
IMG_20170618_140828.jpg 2.25MB 23 downloads
IMG_20170618_151701.jpg 2.38MB 25 downloads
Zadnji ista situacija kao i sa prednjim, čiscenje, merenje, servsiranje:
IMG_20170525_221846.jpg 2.16MB 26 downloads
na zalost nisam slikao menjanje, ali se vidi kada je sve sklopljeno:
IMG_20170521_202721.jpg 2.49MB 28 downloads
IMG_20170618_151107.jpg 2.62MB 28 downloads
Sfo se tiče motornog ulja, poznato je da u sve leader i quasar agragate fabrika propisuje sintetiku gradacije 5w40. Zbog prerada na agragatu, prvenstveno veći kompresioni odnos kao i tuniranja glave, ventila i lifta bregaste, kao i tolerancija karika i klipa na polovnom cilindru, jasno je da će vazdušno hladjen agragat biti pod većim temperaturnim opterećenjem i da će u letnjim danima kada će se Vespa najviše i koristiti, od presudnog značaja biti izbor ulja. Odlučili smo se za racing varijantu Ipone Katana 10w50, uz naravno novi Hiflo Filter.
IMG_20170618_153520.jpg 2.34MB 30 downloads
Za sada, ovako izgleda finalni proizvod sto se tice masine, ostaje da stigne filter vazduha i sitnice poput bakarnog dihtinga grane auspuha.
Stara felna je stavljena za prvu pomoc..
IMG_20170618_184754.jpg 2.91MB 28 downloads
Edited by Razredni
6 user(s) are reading this topic
0 members, 6 guests, 0 anonymous users