Jump to content


Piaggio Vespa ET4- Gulf Editon



205 replies to this topic

#121 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 07 April 2017 - 22:03

Sledi postavljanje glave. Vazno je napomenuti da smo u kompletnoj računici ukrali oko 0,6mm ukupne visine izmedju baze (blokova) i centra radilice, pa je presudno prekontrolisati duzinu lanca, polovni i istegljeni lanac ce u ovakvoj situaciji biti jos izduzeniji. Takodje, normalna pojava je neusaglasenost faznog zupčanika bregaste pa bi bilo potrebno blago šlicovanje samog doseda lancanika kako bi se mogao pomerati 0,5mm levo ili desno prilikom tačnog i preciznog postavljanja na reper a pre stezanja. Slike miki mausa (slicovanja lančanika dugujem)

Attached File  IMG_20170326_143140.jpg   2.53MB   38 downloads

Attached File  IMG_20170326_144013.jpg   2.63MB   34 downloads

Metalni dihtung kao i klingeritni (deblji) zahtevaju isti sistem dotezanja momnet ključem, odnsno prvu etapu unakrsnog zatezanja na 7 ~10nm i drugu etapu unakrsno 180*

Attached File  IMG_20170326_144225.jpg   2.69MB   33 downloads

Attached File  IMG_20170326_144239.jpg   2.41MB   30 downloads

Attached File  IMG_20170326_145307.jpg   2.45MB   31 downloads

Attached File  IMG_20170326_145310.jpg   2.52MB   30 downloads

Attached File  IMG_20170326_145426.jpg   2.35MB   29 downloads

Poato smo odredili dwell angle odnosno pravilno poklapanje GMT klipa i rasterećenost oba (usisnog i izduvnog) brega na vratilu a poklopili repere, prelazimo na štelovanje ventila. Bez ikakvih eksperimenata, onako kako je fabrika i propisala .10 usisni, .15mm izduvni.

Attached File  IMG_20170326_154424.jpg   2.21MB   30 downloads

Sa početka priče jureći neke performanse izmenili smo dosta pristup slaganju agregata obzirom da će se i pristup voznji ovog BB Ac razlikovati. Uz saznanje da je velikozapreminski cilindar raspoloziv dosta nisko a uz nemogućnost daljeg tuniranja glave, saglasili smo se sa zadrzavanjem postojećeg karburatora kao i sistema dekompresora zbog lakse svakodnevne upotrebe i minimalističke potoršnje. Naravno, obrtnog momenta i snage biće na pretek, te uz pravilan izbor produzenja reduktora dobiće se na krajnjoj brzini uz niži režim broja obrtaja. Dakle, apriore je primar.

Naravno, nova prirubnica se ukopila i spremno čeka karb:

Attached File  IMG_20170326_163645.jpg   2.5MB   36 downloads

Sklopljeno stanje, sledeci korak je zapusavanje svih rupa i detaljno čišćenje i pranje spoljnih delova, prvesnstveno bloka:

Attached File  IMG_20170326_165220.jpg   2.48MB   35 downloads

#122 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 08 April 2017 - 08:47

odlican poso..sredjene sve sitnice koje bi trebale dati dobar pomak..
drago mi je da ste ubacili ovaj 200cc cilindar,bude to pravo momentna masina..

btw,mislim da se glava steze na 7nm pa na 10nm pa jos 270° :D

#123 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 08 April 2017 - 09:52

Nemere toliko, probao sam, kida brezone ali smo ih posle zalepili diht masom pa je sve ok :)

#124 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 09 April 2017 - 17:10

Pravo je zadovoljstvo citati ovakvu temu. Svaka cast majstori!

#125 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 02 May 2017 - 08:57

Opruge, rucice, tegici, nosac kofera i dekla plastificirana:

Attached File  IMG_20170329_202747.jpg   3.04MB   30 downloads

a felne i celjust su dosle sa peskiranja:

Attached File  IMG_20170428_181437.jpg   2.54MB   32 downloads

Attached File  IMG_20170428_181452.jpg   2.4MB   31 downloads

#126 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 02 May 2017 - 09:34

Ajde bre Aco... Ne pozurujem te, znam da hoces da bude sve pedantno, ali bre, ti ode u suprotnu krajnost. Ima nas koji vec neko vreme kriziramo da vidimo tu vespu uzivo :) :) :)

#127 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 02 May 2017 - 09:54

Neće tako brzo, fali mu filter ulja odredjene boje pa je sve na čekanju :P

#128 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 02 May 2017 - 23:19

Samo ti polako, da bude bombonica do kraja...nemoj da fušariš....:)

#129 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 14 May 2017 - 23:39

Prednji blatobran je stigao na red:

Spric git:

Attached File  IMG_20170329_203441.jpg   2.01MB   26 downloads

Attached File  IMG_20170330_084547.jpg   2.01MB   26 downloads

Baza:

Attached File  IMG_20170331_160057.jpg   2.63MB   25 downloads

vodena smirgla:

Attached File  IMG_20170511_153649.jpg   1.82MB   26 downloads

Attached File  IMG_20170511_153654.jpg   1.79MB   33 downloads

i na kraju lak:

Attached File  IMG_20170512_085037.jpg   2.26MB   35 downloads

Attached File  IMG_20170512_172227.jpg   2.43MB   35 downloads

nije ispala savrseno, ima par pucni, ali ajde ispolirace se..

#130 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 16 May 2017 - 15:02

Prelepo...prelepo... :)
Jbš pucne...i ja sam imao i komarca i pucnu i cica-macu na plastikama


Sent from my iPhone using Tapatalk

#131 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 16 May 2017 - 19:28

Za vikend sam se posvetio crnim plastikama pa sam resio da ih malo osvezim, nisam uspeo sve da zavrsim -npr kasetu trebam tek da pokrpim:

Nakupile su se prasine od pocetka sredjivanja Vespe :P

Attached File  IMG_20170514_164143.jpg   3.07MB   32 downloads

Pranje i odmascivanje:

Attached File  IMG_20170514_164829.jpg   3.09MB   34 downloads

Attached File  IMG_20170514_173307.jpg   2.45MB   36 downloads

Zatim Bumper sprej sa texturom i mat lak- rezultat:

Attached File  IMG_20170514_201602.jpg   2.75MB   34 downloads

Attached File  IMG_20170514_201615.jpg   2.47MB   33 downloads

Attached File  IMG_20170514_211456.jpg   2.14MB   33 downloads

Attached File  IMG_20170514_211500.jpg   1.8MB   34 downloads

Attached File  IMG_20170514_211527.jpg   2.25MB   32 downloads

Attached File  IMG_20170514_211547.jpg   2.11MB   34 downloads

Attached File  IMG_20170514_211540.jpg   2.13MB   35 downloads

#132 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 17 May 2017 - 09:11

Kao nove bokte...dobar posao si uradio...Taj bumper sprej vraća plastike iz mrtvih!

#133 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 17 May 2017 - 10:36

Da da odličan je i lako se radi sa njim, ali je obavezan lak kao zastitni sloj.

#134 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 19 May 2017 - 20:43

Stigli delovi sa Racing Planet-a 3 migavca bela (jedan sam bio ranije porucio) Zadnji nece da legnu na mesto, dok stari ulaze bez problema tako da ce biti malo gimnastike, posto svi na forumu ovog meseca gruvaju Polini, resih da se ponovim sa plocicama I paknovima.. takodje su stigli lezajevi- jedan za deklu, a drugi za zadnji tocak..

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk

#135 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 26 June 2017 - 23:02

Nastavljamo radove na bloku, lezaj osovine tocka je dotrajao tako da mu ne gine zamena..
Pre svega ispustili ulje, odvrnuli sve srafove koje drze mali blok, treba obratiti paznju na skriveni sraf koji stoji iza pakni, nakon toga skidanje starog lezaja, ali prvo se mora skinuti seger:


Attached File  IMG_20170521_162205.jpg   2.63MB   25 downloads

Prvo je palo ciscenje dekle reduktora pre stavljanja lezaja, tako da je usledilo i grejanje doseda lezaja:

Attached File  IMG_20170521_182036.jpg   2.69MB   27 downloads

Montiranje, obavezno nauljiti i paziti da se lezaj ne ukljesti:

Attached File  IMG_20170521_182837.jpg   2.63MB   26 downloads

Zatim skidanje ostataka starog dihtunga, takodje treba obratiti paznju da se ne "kopa" pri skidanju, svako ostecenje nalegajuce povrsine moze da dovede da i kad se stavi novi dihtung da moze da propusti ulje, sto naravno nije pozeljno..
Koristio sam scraber i skalpel celom njegovom širinom.

Attached File  IMG_20170521_164609.jpg   2.44MB   27 downloads

Attached File  IMG_20170521_190529.jpg   2.75MB   24 downloads

Attached File  IMG_20170521_190616.jpg   2.74MB   24 downloads

i na kraju kad se sklopi i stave se pakne to izgleda ovako:

Attached File  IMG_20170525_213054.jpg   2.49MB   23 downloads

#136 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 26 June 2017 - 23:09

Sto se tice lezaja dekle, stari je vec skinut pre peskiranja i plastifikacije, tako da nam ostaje opet samo da ugrejemo i ubacimo lezaj..

Attached File  IMG_20170521_164557.jpg   2.5MB   23 downloads

Naravno bez Wd-a nista od posla..

Attached File  IMG_20170521_170223.jpg   2.7MB   24 downloads

Na kraju stavljen seger:

Attached File  IMG_20170521_170412.jpg   2.02MB   24 downloads

#137 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 26 June 2017 - 23:27

Posto je Vespa stajala 2 sezone, sledeca stavka je kontrola, sredjivanje i ciscenje karburatora, iako je kompletan, pribavio sam jos jedan da bude u rezervi, zateceno stanje je sledece:

Attached File  IMG_20170326_171859.jpg   2.22MB   24 downloads

Attached File  IMG_20170326_171305.jpg   2.27MB   23 downloads

Attached File  IMG_20170326_171311.jpg   1.87MB   22 downloads

rezervni je bio u nekoj vodi tako da tuga ga je i slikati:

Attached File  IMG_20170326_172348.jpg   2.59MB   23 downloads

Attached File  IMG_20170326_172654.jpg   2.33MB   22 downloads

Sortiranje i biranje najboljih komponenti:

Attached File  IMG_20170326_195940.jpg   2.44MB   23 downloads

Ciscenje karburatora uz pomoc ultrazvucne kadice:

Attached File  IMG_20170326_200736.jpg   2.2MB   26 downloads

Bling-Bling

Attached File  IMG_20170328_202228.jpg   2.89MB   27 downloads

ostatak karba takodje ociscen

Attached File  IMG_20170328_204212.jpg   3MB   27 downloads

Attached File  IMG_20170328_205329.jpg   1.95MB   26 downloads

#138 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 26 June 2017 - 23:32

Na red je doslo i sklapanje karba:

Attached File  IMG_20170618_161306.jpg   2.51MB   24 downloads

Spremljene su i dizne za kasnije stelovanje ovde pasu M5 dizne koje koristimo na Dellorto phbg karburatorima 19mm i 21mm

Poručen je polinijev "double layer" filter koji je svakako deblji i gušći od fabričkog a kako nam sledi i modifikacija usisa i uz sve modifikacije na agragatu, za neku prvu ruku uvrnuta je glavna dizna 10br veća, a kako imamo na raspolaganju lambda Air/Fuel metar kasnije ćemo se baciti na detaljno setovanje.

Attached File  IMG_20170618_161545.jpg   2.33MB   24 downloads

Attached File  IMG_20170618_164254.jpg   2.03MB   24 downloads

Naravno tu je i manual za svaki slucaj:

Attached File  IMG_20170618_164314.jpg   1.67MB   28 downloads

Aca se bavio sklapanjem i optimizacijom karburatora, tako da ovako izgleda sklopljen i monitiran:

Attached File  IMG_20170618_164705.jpg   2.49MB   29 downloads

Attached File  IMG_20170618_164924.jpg   2.72MB   27 downloads

na red je doslo i sirenje otvora kucista filtera:

Attached File  IMG_20170618_171543.jpg   2.58MB   24 downloads

Poklopac kutije filtera (airbox) ima na sebi fabričku restrikciju u vidu 2 rupe od 12mm prečnika kao i jednu manju od 6mm.

Matematika kaže ovako, površina prečnika difuzora ovog karba (26,5mm) je 551mm^2 a zbir povrsina ulaznih rupica 2 x 12mm + 6mm daje ukupnu povrsinu od 255mm^2 sto je svakako nedovoljno za bilo kakve tuning apetite. Ako se vodimo pretpostavkom da će samo 10% veća površina dati dovoljno kiseonika da agregat diše a i u isto vreme da ne bude previše žedan, jasno je da će optimum biti negde oko 600mm^2 a to mozemo vrlo lako (kasnije se ispostavilo teže) dobiti pravougaonim tvorom 20x30mm :)

Attached File  IMG_20170618_171546.jpg   2.17MB   26 downloads

Problem nepristupačnosti je isplivao, nazalost, unutrasnja strana ima duboku potporu kojoj je nemoguće prići biaxom a mesta za manevrisanje ubodnom testerom na ovako malim površinama nema. Estetika je morala malo da ostane po strani, mada preko ovog restriktora dolazi crevo koje crpi vazduh iz usisnog kolektora ispod sedišta.

Attached File  IMG_20170618_173414.jpg   2.32MB   26 downloads

Edited by Razredni

#139 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 26 June 2017 - 23:44

Prenos: posto smo resili da ga unapredimo, moralo je malo i optimizovati da sve legne i ne kaci:

Nakon postavljanja novog tipa aluminijumske remenice od modela leader i quasar lc, kvacila i zvona novog tipa i posle stezanja smo uvideli da remenica kaci unutar bloka. Problem pravi jedan od doseda srafa za fixiranje dekle reduktura sa unutrasnje strane bloka. Problem se rešava brzo, tako da sam se latio biaxa i pobrusio izbocinu na bloku:

Attached File  IMG_20170521_191730.jpg   2.78MB   27 downloads

Attached File  IMG_20170521_191735.jpg   2.68MB   27 downloads

Bukvalno se radi o 1mm, ali opet dovoljno da kaci:

Attached File  IMG_20170521_192529.jpg   2.91MB   27 downloads

U nekim ranijim porudžbinama odlucili smo se za provereni kvalitet Mitsuboshi kaisa, medjutim tada nismo znali da 125ice nose nesto kraći a širi remen 815x22,5 u odnsu na ostale zapremine leader i quasar lc agragata 180-200-250-300ccm za isti kraći blok, gde je fabrički remen 843x21,5. Videćemo vremenom koliku izlaznost i kakav start pruza ovaj remen

Attached File  IMG_20170521_192654.jpg   2.3MB   28 downloads

Stavljen je Polini high speed variomat za pocetak,a kasnije ce biti probe i uporedjivanja sa Malossi multivarom, pa koji se bolje pokaze za ovaj setup njega cemo ostaviti.
Kako nemamo predstavu o obrtajima i raspolozivoj snazi, a imamo paletu rolnica od 8 do 15gr na po 0.5gr razlike, za početak i za probu smo postavili neku srednju gramažu od 11,5gr u dimenziji 20,5 x 17.

Attached File  IMG_20170521_193155.jpg   2.51MB   26 downloads

Takodje, posle merenja sirine remena na bolcni, postavljena je platna od 1mm:

Attached File  IMG_20170521_193206.jpg   2.88MB   24 downloads

Attached File  IMG_20170521_193256.jpg   2.03MB   23 downloads

Attached File  IMG_20170521_195042.jpg   2.67MB   22 downloads

Edited by Razredni

#140 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 26 June 2017 - 23:53

Reparacija Amortizera i zamena crnih opruga sa belim oprugama:

Prednji: ocisceni i iservisirani, uporedjivali smo par amortizera koje smo imali ( Et4, LX, Quartz, Zip Sp) izabrali smo od 2 amortizera za LX-a jedan koji je delovao estetski najbolje.

Što se tiče razlika u amortizerima izmedju navedenih modela proizvedenih od 1998 do 2007god, nema nikakvih konstrukcijskih razlIka kao ni razlika u duzinama ni u tačkama kačenja. Stariji modeli su sa oznakam fabrike, jedan prednnji amort od zipa sp nosi oznaku Paiolija dok su oba prednja amortizera od vespe lx izradjena u Kini. Svi amortizeri su sa jednostrukim dejstvom i funkcija rada im je isključivo na izduzivanje, na sabijanje nemaju otpor. Iako su svi zaperlovani, reparaciju (dosipanje ulja) je moguce izbršiti kada se odstrani opruga i klipnjača amorta sabije do kraja. Tada ostaje prostora izmedju užeg dela klipnjače i semeringa tela da se lagano uspe mala količina ulja. Potrebno je izdužiti amort i ponovo sabiti da bi klipnjača sa svojim ventilom potisnula novo ulje u rezervoar ispod. Proces je moguće ponoviti sve dok ulje ne počne da presipa. Negativna strana je sto nije moguće prekontrolisati ili zameniti radne delove ventila ili semering bez brusilice.

Medjutim u odabiru presudno je da amortizeri od Vespe LX imaju 2mm deblje stablo klipnjače i ako u prvom mahu to nismo konstatovali, pa je odabir bio mnogo lakši.
Opruge i amortizer nisu komplikovani za rastavljanje i ukoliko nemate stege za sabijanje opruga, potrebno je dvoje ljudi kod skidanja da ne iskoci opruga koja je napeta:

Attached File  IMG_20170525_215230.jpg   2.43MB   23 downloads


Attached File  IMG_20170525_222233.jpg   2.3MB   23 downloads

Attached File  IMG_20170618_140828.jpg   2.25MB   23 downloads

Attached File  IMG_20170618_151701.jpg   2.38MB   25 downloads

Zadnji ista situacija kao i sa prednjim, čiscenje, merenje, servsiranje:

Attached File  IMG_20170525_221846.jpg   2.16MB   26 downloads

na zalost nisam slikao menjanje, ali se vidi kada je sve sklopljeno:

Attached File  IMG_20170521_202721.jpg   2.49MB   28 downloads

Attached File  IMG_20170618_151107.jpg   2.62MB   28 downloads

Sfo se tiče motornog ulja, poznato je da u sve leader i quasar agragate fabrika propisuje sintetiku gradacije 5w40. Zbog prerada na agragatu, prvenstveno veći kompresioni odnos kao i tuniranja glave, ventila i lifta bregaste, kao i tolerancija karika i klipa na polovnom cilindru, jasno je da će vazdušno hladjen agragat biti pod većim temperaturnim opterećenjem i da će u letnjim danima kada će se Vespa najviše i koristiti, od presudnog značaja biti izbor ulja. Odlučili smo se za racing varijantu Ipone Katana 10w50, uz naravno novi Hiflo Filter.

Attached File  IMG_20170618_153520.jpg   2.34MB   30 downloads

Za sada, ovako izgleda finalni proizvod sto se tice masine, ostaje da stigne filter vazduha i sitnice poput bakarnog dihtinga grane auspuha.
Stara felna je stavljena za prvu pomoc..

Attached File  IMG_20170618_184754.jpg   2.91MB   28 downloads

Edited by Razredni





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users