Reparacija Amortizera i zamena crnih opruga sa belim oprugama:
Prednji: ocisceni i iservisirani, uporedjivali smo par amortizera koje smo imali ( Et4, LX, Quartz, Zip Sp) izabrali smo od 2 amortizera za LX-a jedan koji je delovao estetski najbolje.
Što se tiče razlika u amortizerima izmedju navedenih modela proizvedenih od 1998 do 2007god, nema nikakvih konstrukcijskih razlIka kao ni razlika u duzinama ni u tačkama kačenja. Stariji modeli su sa oznakam fabrike, jedan prednnji amort od zipa sp nosi oznaku Paiolija dok su oba prednja amortizera od vespe lx izradjena u Kini. Svi amortizeri su sa jednostrukim dejstvom i funkcija rada im je isključivo na izduzivanje, na sabijanje nemaju otpor. Iako su svi zaperlovani, reparaciju (dosipanje ulja) je moguce izbršiti kada se odstrani opruga i klipnjača amorta sabije do kraja. Tada ostaje prostora izmedju užeg dela klipnjače i semeringa tela da se lagano uspe mala količina ulja. Potrebno je izdužiti amort i ponovo sabiti da bi klipnjača sa svojim ventilom potisnula novo ulje u rezervoar ispod. Proces je moguće ponoviti sve dok ulje ne počne da presipa. Negativna strana je sto nije moguće prekontrolisati ili zameniti radne delove ventila ili semering bez brusilice.
Medjutim u odabiru presudno je da amortizeri od Vespe LX imaju 2mm deblje stablo klipnjače i ako u prvom mahu to nismo konstatovali, pa je odabir bio mnogo lakši.
Opruge i amortizer nisu komplikovani za rastavljanje i ukoliko nemate stege za sabijanje opruga, potrebno je dvoje ljudi kod skidanja da ne iskoci opruga koja je napeta:
IMG_20170525_215230.jpg 2.43MB
23 downloads
IMG_20170525_222233.jpg 2.3MB
23 downloads
IMG_20170618_140828.jpg 2.25MB
23 downloads
IMG_20170618_151701.jpg 2.38MB
25 downloads
Zadnji ista situacija kao i sa prednjim, čiscenje, merenje, servsiranje:
IMG_20170525_221846.jpg 2.16MB
26 downloads
na zalost nisam slikao menjanje, ali se vidi kada je sve sklopljeno:
IMG_20170521_202721.jpg 2.49MB
28 downloads
IMG_20170618_151107.jpg 2.62MB
28 downloads
Sfo se tiče motornog ulja, poznato je da u sve leader i quasar agragate fabrika propisuje sintetiku gradacije 5w40. Zbog prerada na agragatu, prvenstveno veći kompresioni odnos kao i tuniranja glave, ventila i lifta bregaste, kao i tolerancija karika i klipa na polovnom cilindru, jasno je da će vazdušno hladjen agragat biti pod većim temperaturnim opterećenjem i da će u letnjim danima kada će se Vespa najviše i koristiti, od presudnog značaja biti izbor ulja. Odlučili smo se za racing varijantu Ipone Katana 10w50, uz naravno novi Hiflo Filter.
IMG_20170618_153520.jpg 2.34MB
30 downloads
Za sada, ovako izgleda finalni proizvod sto se tice masine, ostaje da stigne filter vazduha i sitnice poput bakarnog dihtinga grane auspuha.
Stara felna je stavljena za prvu pomoc..
IMG_20170618_184754.jpg 2.91MB
28 downloads
Edited by Razredni