Jump to content


Aprilia SR-1 Pyrotherm team



976 replies to this topic

#1 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 05 January 2011 - 00:58

Posted Image


Posted Image

Posted ImagePosted Image

Setup
-----------------
MHR Team2 77cc big bore /tuned
Stage6 R/T Crankshaft
Stage6 big intake Reed valve
Stage6 TM24 + difusor /tuned
MHR Inner Rotor ingnition
Roost Sprint-HR 77cc
Malossi Overrange 2005 set
Motoforce Evolution clutch
Stage6 R/T wingbell
Continental Conti-Twist Front 130x13x60 & Back 140x13x60

Update 12.09.2009.
Stage6 Reed V-Force 3 by Moto Tassinari intake

Update 20.09.2009
Stage6 R/T Gearbox cover

Update 6.12.2009
Mikuni TMX30 with power jet carb
Pollini EVO 2G clutch
Pollini Evolution 2 Bell

Update 17.12.2009
Koso RX1N digital multimeter

#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 05 January 2011 - 01:06

obzirom da je išla konverzija sa AC na LC, bilo je posla oko montaže hladnjaka, pumpe, ekspanzione posude, sečenja plastike, montaže karburatora, struganja kartera itd... ako ne budem računao koliko je vremena rekao bih blizu 200 sati, uglavnom popodne...

Najveća briga je bila kad je cilindar stigao 7 dana pre prvog draga... šanse nije bilo, izgledao sam ko zombi, svaki dan po ceo dan... i kad krene kompikacija i nervoza, tada je ipak posao bolje ostaviti...

Motor još ne ide kako bi trebalo, nije bilo vremena za preciznija podešavanja...

#3 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 05 January 2011 - 01:09

hvala svima na pohvalama

@salle pita je dobro rekao iz ovog setup-a se očekuje 28PS-a, cilindar je 77cc-a, i fabrički daje 26CV-a na 13800rpm-a sa MHR team spuhom i 28mm karburatorom..

e sad 1 CV = 1.01387 HP dakle možemo usvojiti da je Cavallo Vapore jedna konjska snaga na žabarskom jeziku

pa pošto Roost sprint Hyper Race obećava malo više od origin spuha, a tako i deluje po dijagramima za Team2 70cc-a 24,5 HP-a... ja se iskreno nadam da će sa ovim modifikacijama na karteru i cilindru koje sam uradio da pukne 28-icu... Naime ovo je Roost baš za 77 kubika, i za 13800 rpm-a... fali mi još malo ozbiljniji karburator...

@saby inner rotor je palenje koje se koristi na race mašinama... mali zamajac, eprom sa isprogramiranim mapama kriva palenja do 20k rpm-a... ima više vrsta i proizvođača, odlučio sam se za "žutu seletru" jer su ovde mape optimizovane za Team2 uglove kanala...

@dj u pravu si 22HP-a za 70cc i njihov spuh

#4 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 05 January 2011 - 01:10

a moguće je ovaj lik je testirao 2Fast cilindar.. ja ne tvrdim pa možda ne bude toliko, pisao sam gore koji je fabrički parametar, to piše u knjizi od cilindra, e sad ako je to mereno na radilici, pa se razlikuje od prenosa preko točka sa blokiranim varijatorom, i to je ok... neka bude samo 25 na točku ja ću biti zadovoljan...

Motor je skinut sa bloka, pošto sam svakako trebao menjati radilicu, gume su pre ovoga nove nabačene Conti Twist 140/60-13 nazad i 130/60-13 napred, na radnom stolu je sada oslobođeno dovoljno mesta da krenem sa rasklapanjem

Posted Image

Sa karoserije je poskidano bukvalno sve, ostala je instalacija koju nisam ovog trenutka hteo da skidam sa sve bobinom i cdi-jem, to sve kasnije

Posted Image


Kada sam rasklopio karter imao sam šta da vidim, prethodno sam kupio ono pakovanje ležajeva i semeringa Stage6, u kome su SKF 6204 C4 made in France ležaji, imao sam šta da vidim, upravo te ležajeve sam i izvadio iz bloka, i iste Corteco semeringe... Odlivak je solidan, viđao sam i lošije... onih krajva kod završetka liva nije značajno bilo...

Posted Image


Ovde sam obeležio dokle treba polutke bloka otvarati jer je cilindar bigbore odnosno sa prečnikom klipa 50mm, te su košuljice šire i ne ulaze plug and play na polutke, za ovaj posao poslužio sam se prvo velikim frezerom-om od-10mm

Posted Image


Prva polutka je otvorena na meru, cilindar ulazi glat, ostaje da se odrade druga polutka


Posted Image


Obeležena mera koliko treba otvoriti drugu polutku

Posted Image


Završeno otvaranje druge polutke, cilindar i ovde ulazi glat... kasnije se ispostavilo da je ovo trebalo ipak doraditi, naime kada se polutke sklope i stegnu, cilindar na nekim mestima još zapinje iako je ovde naišao na brezone, 1-2 deste milimetra su trebale da se doteraju.. Najlakše je bilo namazati košuljicu cilindra sa crnom grafitnom masti i uočavati otisak...

Posted Image


Na red je došlo otvaranje priključaka prelivnih kanala, metodom otiska, mere su dovedene na idealno..

Posted Image


Na red je došlo poliranje poutki, prvo grubljim brusnim papirom, kasnije finijim, i kontrola u sklopljenom položaju ivica koje se dobijaju između dve polutke...

Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image


Cilindar je dobio poliranje izduvnog kanala i optimizaciju za priključak grane Roost-a...

Posted Image


Ubačeni novi semerinzi, ležajevi, radilica, postavljen klip, bez klipnog prstena, i naboden subframe čisto radi kontrole, subframe inače služi da dozvoli izlaz karburatora sa zadnje strane kod mina motora, jer u originalu ovde prolaze dve osovine koje su nosač motorai šanse nema ubaciti redovan karburator, sa kratkim usisnim grlom..

Posted Image


Na red dolazi provera squish-a, ili zazora klipa od glave u GMT (gornjoj mrtvoj tački) proizvođač propisuje zazor od 0,5mm, koji se podešava zaptivačima ispod cilindra. U paketu dolazi 6 zaptivača od metalnih materijala debljina 0,05- 0,1- 0,15- 0,2- 0,25, -0,3 mm. podešavanje se radi u pritegnutom položaju cilindra tako što se tinol meka žica za lemljenje debljine do max 1mm, ubaci pod uglom kroz otvor svećice, i lagano presuje klipom o glavu, nakon toga se meri mikrometrom i po potrebi dodaje ili oduzima debljina zaptivača ispod cilindra.... ova operacija je i u knjizi ovako opisana, nisam je ja izmislio i meni je delovala malo smešno... iz trećeg puta sam ubo 0,5mm to je za kompresioni odnos 15,5:1

Posted Image Posted Image


Posle toga se stavlja klipni prsten i mašina konačno sklapa, te doteže na 1,5kps moment ključem.. dalje ubacio sam reed ventile S6 i pokušavam da proverim kako dolazi karburator na mesto, učinio mi se ugao naleganja prevelik... Ne preostaje mi ništa drugo već da pravim ili kupim ugaoni priključak... još uvek se tešim da će ovaj TM24 da odradi posao i zatvori ventil iako je plovak u ozbiljnom uglu...

Posted Image


Šanse nema, kada sam montirao motor na karoseriju suočio sam se sa još većim uglom, i počeo sam da kalkulišem o montaži prema napred, sledi probai kontrola difuzora koji je rađen na strugu, eksponencijalna kriva ovog difuzora optimizovana je za 24mm promer karburatora, rezonantna dužina karburatora rezultovaće se pravilno jedino ukoliko ostavim kratki usis...

Još veća fora je da subframe nije za Apriliju već za Aerox-a te je duži ovde smo uboli jedno 2 sata dok nisam prekrojio i prevario subframe da dođe na SR karoseriju ....., i opet nije karburator ovako montiran...

Posted Image


Ostaje da ukrijim još malo ovaj nosač, releja i osiurača na šasiji, a da pritom ne oslabim vitalni deo, most koji ipak drži ovde dve cevi od vaze privarenim.

Posted Image


Sedište je obućar sredio za 600din, alal mu vera..

Posted Image


Plastike su stigle sa katerisanja i lepljenja..

Posted Image


Muku počinje da zadaje montaža hladnjaka, prva ideja je bila da montiram dva hladnjaka, od kabine za grejanje Floride, jedan sam imao sa Kymca, drugi sam poručio i stiže popodne u 16h.... Četvrtak je u Subotu je trka, ovo je peti dan kako ceo dan radim na njemu i već sam zombi... 600 kombinacija sam probao oko nosača i radim napamet za dva hladnjaka, a da pritom drugi još nije stigao... Na Apriliji AC su plastike veoma tesne, i teško da bilo šta ekstra može da se uglavi... Prednju sam iseako u V, nalik onoj Arpiliji na motoberzi što se prodavala...

Posted Image


Hladnjak je stigao u 17h, i do kasno uveče sam kombinovao nekako da uklopim dva hladnjaka jedno ispod drugog, preostaje mi vodena instalacija, pumpa, kvačilo, palenje, karter kod overrange-a.... razrada podešavanje... Preostaje samo Petak u Subotu je prvi drag....

Posted Image


U Petak ujutro sam ipak odlučio da ovo ovako neće biti dobro urađeno i da od 10-ak različitih nosača hladnjaci nikako ne stoje i da maska nikako ne može da se zatvori... Prvi drag sam išao da gledam....

#5 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 05 January 2011 - 01:12

Razlika u snazi se dobija ukoliko eprom ima isprogramiranu dobru krivu palenja, te za određeni obrtaj daje pravilno predpalenje za neke tipove cilindra i njihove uglove izduvnog i prelivnih kanala, a sa malim zamajcem dolazi više obrtnog momenta, i brža reakcija na gas, vršna snaga je slična i kod palenja sa malim ili velikim zamajcem, zamajac se na kraju ipak zavrti koliko treba.... a da je za njegovo zaukavanje potrebna energija koja je ovde sačuvana, to stoji...

Ja sam ranije sekao magnet od APN-a, i ostavio u sredini samo ono srce koje otvara platinsko dugme, a bobinu i sklop povezao da se napaja sa akumulatora.. Efekat je bio odličan, motor je imao mnogo više obrtnog momenta iako je krajnja brzina bila ista ili za nijansu bolja... Sad problemi su bili kako krenuti u prvu brzinu, jer se motor često izgasio, pa logično je ako nema zamajac, ali je zato na velikim obrtajima vukao odlično i ukupna akceleracija bila značajno bolja..

edit: Sad gledam ova tri dijagrama,

1. prvi je uporedni fabrički magnet i CDI sa MVT magnetom koji je lakši za oko 100g i analogno varijabilnim CDI-jem...

2. druga dva su Inner rotor Stage6, sa različim predpaljenjima... ovaj bi trebao da je eprom kontrolisan ili je analogni kao kod onih italjet inner rotora, to je isto seletra, samo je analogno varijabilni cdi.... po dijagramu mi deluje idealan

kod eprom-a, se ručno ne menja predpaljenje, postoji početna tačka koju treba ispoštovati, ako nju promašiš eprom ne radi kako treba na većem spektru obrtaja... MVT recimo ima onaj digitech modul koji se kači na postojeći MVT CDI i preuzima eprom kontrolu palenja, pa na njemu ima sa malim dip switch-evima podešavanje krive, sa recimo početnim 26 stepeni li sa početnim 32 stepena, to je dobro jer ti možeš da biraš na kom ćeš cilindru da ga voziš, nije isto voziti ovaj Stage 6 PRO ili 2Fast4Race na koji je lik sa Saletovog gore linka nabudžio Pollini palenje za EVO cilindre.. sad ne smem ni da diskutujem kako je podesio početnu tačku poznavajući princip podešavanja ovih palenja mikrometrom pa klip od GMT-a, krajnje je interesantno podesiti 44mm hod kod 2Fast-a sa Pollini palenjem gde su EVO cilinidri svi sa 39,x hodom... o razlikama uglova kanala cilindara da ne pričam... Zato sam ja ipak odlučio da uzmem malossijevu seletru i eprom koji oni daju za ovaj cilindar... žalosno je što je ovaj eprom nepodesiv i što pokriva samo 6 tipova malossi cilindara... nadam se da će meni pružiti maksimalne rezultate... za 2Fast bi trebalo ipak uzeti neki podesivi eprom, gde ćeš ti izabrati sa kojom krivom palenja želiš da forsiraš cilindar...

#6 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 05 January 2011 - 01:13

Prošlo je čitavih 10-ak dana dok nisam sakupio inspiracije i volje za daljim radom, na kraju sam poskidao sve one nosače i odustao od ideje za montažom dva hladnjaka, jer prvo gornji šanse nije bilo creva sprovesti, osim ako se unutrašnja plastika ne iseče, a to nikako nisam hteo, a donji je udarao u viljuške pri zaokretu.. da ne pričam da još nisam mogao ni da zatvorim kako treba...

poskidao sam sve... ideja o montaži ovog velikog hladnjaka postojala je još iz ranijeg vremena kada sam se mučio sa temperaturom na Kymco skutu, izradio sam tri jednostavna nosača od pljosnatog čelika debljine 4mm, i sa unutrašnje strane polepio unutrašnje gume bicikla..

Posted Image

Ovako montiran hladnjak je taman visine da se viljuške mogu zaokrenuti za pun ugao volana, ako budem spuštao prednjicu niže moraću ovde da se pozabavim nekim graničnicima... Priključci za vodu su sa donje strane i savršeno mogu priključiti creva za vodu..

Posted Image

Posudica je bukvalno dobila svoje mesto tako što sam je samo stavio gore i pritegao plastiku, nakon toga sam obeležio gde i kako nosač treba izraditi...

Posted Image

Prednju masku je trebalo još malo otvoriti da ivice hladnjaka izbiju napolje... nisam imao drugog izbora, utešna je bila zamisao da ću od neke mrežice napraviti prednju stranu, a nju mogu presovati u obliku koji želim.. za sada ovako... obeležio sam još sitne popravke...

Posted Image

Super maska se zatvara, doduše na tesno ali ipak je ok... postajem zadovoljan i dobijam još dosta inspiracije za dalji rad... sada ide već lakše..

Posted Image Posted Image Posted Image

Na red su došla creva za vodu i Bosch pumpa koju sam uzeo za 100e još kada sam tranformisao Kymco.. malo sam drugačije izvedbe uradio i neka creva skratio... uglavnom da se plastika za noge može sklopiti...

Posted Image Posted Image

Ovde se vidi da sam montirao i onaj mali odušak za provetravanje hladnjaka, na tesno ga uvrnuo i zalio dvokomponentnom epoksidnom smolom.. malo crevo za povezivanje sa oduškom na posudici dolazi kasnije....

Posted Image Posted Image

Ovde je bilo malo tesno sa ovim razdelnikom trebalo je sprovesti crevo do posudice gore, i na dosta mesta se zalomilo, na kraju sam obišao nosač plastike i sa prednje strane prišao posudici..

Posted Image

Za sečenje dekle trebalo mi je par sati, a za poliranje 2 dana.. nije još perfektna, jednostavno istrošio sam se na poliranju, i zadovoljio ovakvom.. Dorada će ići neki drugi put.. Posle svih brusnih papira i vode, na red su došle dve vrste paste, ova zelena je zadnja...

Posted Image Posted Image

Ovako izgleda montirana, meni je ok....

Posted Image Posted Image

#7 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 05 January 2011 - 01:14

Na red je došao Malossi Overrange, zadnji remenici sa malossi torque driverom od Piaggio mašina, veliki multivar sa 19x15,5 rolnicama crvena Malossi centralna i dugački Malossi kevlar kaiš, nalaze se u tom pakovanju.. Sve ok, uz male modifikacije koje su opisane u knjizi.. Naime čitao sam još ranije na Roost-ovim stranicama, da se zadnji remenici od Piaggio mašine ubacuju u mina blokove uz male modifikacije na karteru sa unutrašnje strane, ali nisam pridavao tome toliki značaj jer nisam ni imao mina blok u kući u to vreme... Sada kada sam video da se taj Overrange komplet ustvari bazira na Piaggio varijatoru i zadnjim remenicama, setio sam se toga... Ovi iz Piaggio project tima su ipak napravili potez, njihovi motori lakše kreću, praktično veliki zadnji remenik je kraći prenos, sporija prva brzina i to u mnogom utiče na start motora pogotovu ako su ubačeni primar i sekundar u prenosu... Kod varijatora nema mnogo filozofije, veće rolnice naležu većom površinom i bolje i preciznije prenose obrtni moment mašine, ovde je Pollini počeo da parira sa projektom varijatora Speed control koji ima 9 rolnica, pa je površina naleganja praktično ista.. Kako god ovakav varijator se koristi isto u Piaggio mašinama, s razlikom što je ovde multivar, koji nam je poznato kakvog je kvaliteta..

Blokovi su morali da se obruse na donjim i gornjim ekstremitetima da kaiš ne bi zapinjao...

Posted Image Posted Image

Tu je i alat sa kojim se radilo...

Posted Image

Poklopac prenosa, je na ovom mestu blago morao da se pobrusi, možda pola milimetra... da remenik ne zapinje

Posted Image Posted Image

Ovako izgleda sklopljen, sledi prva proba, i provera da li remen zapinje negde

Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image

Posle 5, min rada imao sam šta da vidim, remen piše liniju, i bogami se troši o ivice ojačanja kartera koje nisam dovoljno obrusio.. Naredne slike pokazuju poteze koliko sam još morao da skinem, otvarao sam možda 5 -6 puta i ponovo brusio....

Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image

Na kraju sam ga ispolirao, već više nisam hteo da skidam, jer svakako zid bloka možda još par milimetara može da se skine a tada je tu već oslabljen značajno, misleći da remen svakako osciluje oko 5mm, nadam se da je ovde kraj...

Posted Image

Ovde se nazire po ivici da je malo pisao, u toku proba....

Posted Image Posted Image

Isti posao rađen je i sa gornje strane bloka, doduše ne toliko jako, ali pisanja je bilo i ovde...

Posted Image Posted Image


Ovako je izgledao blok posle prve modifikacije, lepo se vidi da remen u fazi mirovanja nigde ne dodiruje ivice

Posted Image Posted Image

Ovo su stadijumi gde se skidalo još više materijala sa bloka...

Posted Image Posted Image Posted Image

Sa blokom sam imao značajnu fiskulturu reklo bi se dva cela popodneva... kasnije sam proveravao i remen više ne piše, ili se vema malo nazire.. moguće je da se i on potrošio :)

#8 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 05 January 2011 - 01:17

Posle podešavanja palenja, i montaže auspuha, punjenja sistema pola destilovanom pola G12 antifrizom, usledila je kontrola LC sistema i obavezno provetravanje... Pumpa radi odlično, varnice ima, gorivo je doneto iz Mađarske Shell V power 100 oktana, i Valvoline Syncpower 4% umiksovani su u količini dovoljnoj za prvi krug i palenje....

Posted Image Posted Image Posted Image


Varnice ima, goriva ima, a da upali ni u ludilu.... tri puta sam pregledao mikrometrom palenje i prekontrolisao pisanije u knjizi, misleći da eprom nema dobru početnu tačku... sve ok... Da ne pričam koliko me je noga već bolela od kompresije i kurblanja, a zamajca ni traga, jednom zagurblaš rotor okrene tri kruga i laku noć..

Na kraju sam već i svećicu promenio, misleći da je NGK iridijumska 10-ka prehladna, imao sam bosh neke manje toplotne vrednosti, pa reko samo da upali... i ništa... Počeo sam se baviti idejom da ga upalimo na radilicu i doneo trofaznu bušilicu vidi se na snimku.... i dok smo tražili odgovarajući priključak, gurblao sam uzastopno jedno 10-20.. i uspe da upali...

Ipak se na kraju ispostavilo da plovak ne zatvara baš najbolje i da je ovo velik ugao te da malo preliva preko ventila, i naravno presisa... Evo prvo palenje...ona trofazna bušilica na moju sreću nije bila upotrebljena...






Evo i prve vožnje sa 5,75 grama najtežim rolnicama koje imam u 19x15,5 dimenziji, ovo je na nekih 100km pređenih, uspeo sam do draga da uteram 190km, i posle nas je poklopila kiša koja je tri dana padala.... Na snimku se vidi da ga varijator drži na max 11k rpm-a, gde još nema prave snage... Karburator sam podesio sa ovim prenosom... i TM24 je najbolje rezultate pokazao sa 135 i 138 glavnom diznom, i iglom jedan podeok niže od sredine, dakle igla za jednu stepenicu višlje... Imao sam tu disproporciju na igli i ranije kod otvorenog difuzora... Na kraju je ostala 138-dizna....




Za sistem hlađenja moram priznati da su moja očekivanja premašena, jednostavno kada sam vozio bez prednje maske temperatura sa pola gasa držala se na 44 stepena, u malo forsiranoj vožnji uspeo sam da dobijem 49-50... Postojale su ideje da bušim unutrašnju plastiku da poboljšam cirkulaciju i na kraju sam odustao jer sam težio ka malo većoj temperaturi, zapravo najbolja radna je od 60-70 stepeni...

Posle zatvaranja svih plastika, ubacio sam i lampe, doduše bez sijalica, i sada imam u normalnoj vožnji sa 1/3 gasa oko 90kmh i temperaturu 49-53 stepena... ehh koji bedak na kymco motoru sam kuburio sa previsokom temperaturom ovde je pemala... Na dragu je ipak došla do 60-63 stepena jer smo čekali malo u red i dosta je bilo stajanja. Videćemo kako će se pokazati u toplijim danima, svakako imam ideju da rešim naponski kontrolisan obrtaj ove bosch pumpe sa 78 IC kolom, pa mogu temperaturu dobiti manjim protokom pumpe.. Zasad ide ovako....


Ovako izgleda sklopljena posle prve vožnje...Na drag sam izašao sa 3,5g i crvenim oprugama u motoforce kvačilu... za podešavanja uslova nije bilo.... a da je prevrteo to stoji, memorisan mi je max obrtaj 14540....

Posted Image

Toliko dalje ništa nisam radio, imam utisak da ovo motoforce kvačilo klizi, taj detalj treba da rešim, i moram videti kako plovak u karburatoru zatvara, sada je situacija kada ima više goriva u rezervaru od 3L nivo i pritisak goriva dovoljno guraju plovak i ventil se zatvara, u protivnom malo preliva i ne mogu baš da upalim, bez vađenja svećice...

#9 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 05 January 2011 - 01:23

bio letos motosuret u Srpskom Krsturu, moji prijetelji organizovali pa me zamolili da doteram SR-ku da vide itd.. kad tamo KTM sx 65 kroserica od organizatora, lep motorić treba znati voziti, pa ajd da bude atrakcija u selu napravismo kao neki mali drag :)

sad sam našao video sa fona ...



lep je taj KTM mogu ti reći ima snage oko 20 BHP... da priznali su mi kasnije da su mislili da je KTM zakon i da ne može skuter sa njim da se poredi..

evo još jedan ... težak ...



#10 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 05 January 2011 - 01:23

Ovu sam sliku našao među starima, ovo je sa podešenost sa otvorenim karburatorom kada je bio drag i difuzorom , glavna dizna 138 (ne znam koliko troši)

Posted Image

Evo šta se dodatno radilo narednih meseci, vratio sam filter Stage6 plavi koji je za TM24 bio ranije kupljen i koji sam na Kymco koristio, uz njega mi se pokazala 135 glavna kako valja i igla prema sredini.. Ako bude išao na trke vraćam difuzor, postoji razlika u rezonanci karburatora, dotle neka filtera... Pošto sam pronašao dobru šemu za regulaciju obrtaja pumpe i njenog protoka, odlučio sam se ipak da probušim unutrašnju plastiku radi veće cirkulacije vazduha.. Rupe su bušene simetrično u tri veličine 10mm 8,5mm i 7mm.. Moram vam priznati u ovim vrućinama se pokazao otvor veoma koristan, drži temperaturu oko 60 stepeni, bilo kako da se motor upuca.. Regulacija za pumpu je u toku, sada je na full protoku.. Primeti se da peče vadzuh po nogama, čak su mlađi motoristi u mojoj porodici pribegli dugim nogavicama...

Posted Image

Imam još jedan autentičan problem koji sam primetio još u početku i za koji postoje više sumnji, ne sećam se da li sam to već postovao. Dakle preko brzine oko 100-110 počinje neko zujanje tipa vibracije. Nalik vibraciji karoserije , nekog plastičnog otvora ili loših guma... Pošto sam retko prebacivao ovu brzinu nisam toliko posvetio pažnju ovom detalju i ako me je nerviralo. Daniel koji ga je merio u maksimalu kaže da preko 120 više ne zuji. Sad šta je on čuo a šta nije relativno je.. Ostalo je na meni da proverim oko varijatora kvačila i putanje remena.. Danas sam otvorio i imam šta da vidim remen piše po prednjem donjem delu bloka.. jedina logika je da ovde dolazi u dodir kada je na spoljnjem obimu variomata, dakle na većim brzinama.. Nema druge bušilica frezer i ostrugam i prednji deo i na kraju ošmirglam i ispoliram...

Posted Image

Nego imam šta da vidim. Zadnji remen piše po poklopcu finalnog prenosa.. Jasno je da sam ovo malo ispupčenje ostruga još u startu i da sve ovde klizi bez dodira.. Odakle onda ove linije.. Overrange zadaje dosta domaćeg, pa treba i ovaj detalj poraditi.

Posted Image

Jedina logika je da se remenica malo deformiše kada remen upadne pri centru, i da tada piše po ovom poklopcu.. Ja mislim da se ovo čulo na većim brzinama, ovde je remenica značajno brusila po poklopcu.. Nema mi druge nego da proverim koliko materijala ovde mogu da skinem ili da vidim neku podlošku ispod celog kompleta pa da ga izbacim napolje za 1mm ne više.. U ovoj nedoumici sam ponovo prelistao Markove instrukcije (Roost) gde je opisano kako ubaciti piaggio polutke u mina blok, i nigde se ne spominje izbačaj remenica i torque-a, jedini prsten koji je neophodan dolazi pre zvona kvačila..

Posted Image

Ovako sam obrusio, malim biax-om i rotacionom šmirglom.. materijala ima dosta zid je debeo po mojoj proceni oko 4mm na ovim delovima. Ostrugao sam koliki je rez bio, i malo doterao remenicu po ivici sa šmirglom da ne bude toliko oštra..

Posted Image

Danas nisam stigao da probam, ipak sumnjam da će ponovo da se dodirne, jer mislim da će ta remenica zaoscilirati više od 1mm.. Onda mi nema spasa, moram ubaciti neki prenos, ili primarni ili sekundarni da remen ne silazi ovoliko duboko, a to nisam hteo upravo zbog draga...

#11 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 05 January 2011 - 01:26

cvele19 said:

Bas sam pogledao na ... http://www.roost.si/articles/pulley/ -nema nikakve podloske iza...mogo bi da probas da podmetnes tih 1mm...al pre toga sad ako ti je dekli dole-razvrti ga na nogarama da se polutke otvore pa ako jos zapinje...

@cvele nema nikakve podloške, a vidi piše i njemu malo po dekli, pogledao sam danas i MHR knjigu i oni kažu da ide samo spacer između magneta i osovine i to 2mm i još jedan od 0,5mm ako u nekom slučaju treba.. Ja sam dobio samo jedan i to 2,2mm ili onaj tanji ne mogu da nađem, ne sećam se..

@pita definitivno nisam za zamenu prenosa, međutim to je bila samo ideja kako uhvatiti da remen ne uđe do centra u zadnjoj remenici, mada je i to relativno, možda ga ubode i tada.. Može recimo sa graničnikom na varijatoru da se odradi ili sa onim plastičnim torsion controll graničnikom ili slično...

Prebrojao sam danas prenos 13/52 - 13/43 je unutra

#12 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 05 January 2011 - 01:27

Danas reših da probam ovu kombinaciju što sam juče odradio, i ajde malo na otvoren put.. nisam hteo da žongliram na zadnjem točku sa jednom rukom na volanu, pa nije ovo baš neko agresivno kretanje, sat laže oko +7 Km/h




isto kao što je i bilo preko 100 Km/h počinje da se čuje kako češe remenica, isti slučaj , malo drugačiji zvuk, oseti se u sedištu da trese skut od vibracija... Na prekidu snimka motor počinje da gubi snagu, i dobro skinem gas, okrenem se i malo dodam gas, kad počinje neko cvilenje... opet malo gas, nešto ga koči, odmah pustim gas, i ugasi se..

Gurao sam do kuće jedno 3km, bio sam besan najstrašnije, umislio sam da mi se zalepio klip u cilindru, nisam ni pomišljao da ga upalim, da ne bude šteta još veća.. Spominjao sam i Valvoline full sintetičko ulje koje je 3,3% unutra, i Liqui Moli Octane plus koji sam zamešao da dodam još 4 oktana, i ovo naše gorivo 95 koje sam sipao jer mi je ponestalo Shell-a...

Sreća pa mi se glava ohladila do kuće, i ajde skinem prvo deklu , ulja na sve strane SAE 90 iz prenosa, skinem kvačilo i remen, kad imam šta da vidim.. Odvrnuo se šraf od poklopca prenosa ispod remenice i strugao po unutrašnjoj strani, to je cvilelo.. Usput nađem da su se svi šrafovi popustili i da ni jedan ili možda samo jedan ostao pritegnut, ostale sam rukom povadio..

Evo ga ovaj koji se ostrugao.. pao mi je kamen sa srca samo kad nije klip zalepio..

Posted Image

Da ih ne hvalimo previše, imao sam posla i sa torque driverom na kymco motoru, jednostavno ne mogu da verujem da malossi daje ovakav kvalitet.

Radi se o tome da je zadnja remenica elipsa.. ja sve mislim da je krivo navarena na osovinu i da udara oko 1mm po ivici kada se vrti.. Postaje sve jasnije, od tih eksetričnih udaraca poklopac se popustio, ma koliko ja to stegao, ovo kao da je vibracionim pištoljem sve popušteno, sreća pa sam gurao do kuće..

Nema druge, u strug , kosi nož pa polako, nekoliko puta sam popustio i ponovo uhvatio celu osovinu, čak sam i torque razmotirao ne bi li veću površinu uhvatio da budem siguran da li je i dalje ekscentrično.. Naredne slike pokazuju da sam skinuo sa obe ose taman toliko da krug bude pravilan, i ako je cela remenica ostala malo u ekscentru, ivice su sada pristojne, dok je drugi remenik odnosno torque sasvim OK

Posted Image Posted Image

Ovde se vidi koliko je nož nosio na kom mestu, sada bih vam rekao da Malossi fušerira, ali ne smem, možda je samo moj primerak ovakav, koje sam ja sreće, ovaj overrange ima cenu paprenu... zašto se uvija toliko kada remen dođe u centar ? i zašto je baš moj primerak u ekscentru navaren ?

Posted Image

Ovde sam posumnjao da original montiran SKF ležaj nije dovoljno unutra, pa reko možda je osovina primara kraća zbog njega, učinilo mi se kućište ležaja po ivici suviše izvan poklopca, počinje mi sve biti relativno, ugrejao površinu i probao sa kucanjem, ali to je to ležaj je već bio do kraja u poklopcu...

Posted Image

Ovoliko odstojanje imam sada u mirnoj fazi, to je oko 1mm do 1,5mm od poklopca, nadam se rezultatu

Posted Image

Probao sam ovaj spacer koji sam dobio za odstojanje zvona kvačila, sa unutrašnje strane da stavim i da proverim odstojanje

Posted Image Posted Image

Razlika je očigledna, ne celih 3mm ima do poklopca, samo je problem pošto treba i zvono kvačila još jednim 2mm spacerom odlepiti, i tada ostaje jedva navoja na osovini primara... pokušao sam i to, matica taman dođe u ravan sa osovinom primara, kada je preko neke tanke platne zvono pritegnuto, a znamo da na osovini primara zadnjih 1mm do 2mm nisu narezani.. tako da to baš i nije neka siguracija..

Međutim rezultata nema jer dekla pritisne zvono i blokira celo kvačilo, treba brusiti deklu frezerom sa unutrašnje strane.. to nisam danas hteo da radim

Posted Image

Probao je Danijel danas onako sa spacerom kako u knjizi piše i posle ovih operacija, remenica i dalje čese, on kaže da se čuje na brzinama preko 100.. to je to.. Za sada mi je drago da je motor ispravan, ovoj remenici i poklopcu moram posvetiti još pažnje....

#13 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 05 January 2011 - 01:31

Rasturio prenos ponovo, pošto je katastrofa kako trese...

slika za Cveleta i koga još interesuje, osovina primara i sekundara ulaze u poklopac koji je čist aluminijum, ne da nema lagera nema ni čaure od drugog materijala

Posted Image

#14 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 05 January 2011 - 01:31

Još jedna veoma bitna situacija je da sam pogrešio u vezi Malossi remenice.. Dakle nije ona u ekscentru već glava od našeg struga, proverio sam još dve remenice jednu od novije piaggio mašine i originalnu od minereli-ja i sve se vrte u ekscentru...

Na kraju pošto sam se uverio da ja to ne mogu da ubacim u strug da se vrti u nuli, morao sam se posavetovati sa starijim i iskusnijij strugarom koji ovo radi preko 30god.. Čovek mi reče da se ne nadam mnogo čemu jer su sve glave koje imamo za strug pomalo trošne i da je suludo očekivati da će glava biti u 100% centru posle 20-ak godina upotebe..

Dakle nema mi druge, ono što sam ja na Malossi remenici popravljao, zapravo sam samo pokvario, sreća pa nisam skinuo više od 0,5mm, a definitivno su posle te moje tzv. popravke vibracije još više porasle.. svi šrafovi na poklopcu prenosa su se popustili i pored lepka, od samo jednog punog gasa, iscurelo mi je ulje na putu i ponovo sam došlepao skut u garažu...

Zamolio sam majstora da mi pogleda šta ovde može da se uradi odnosno popravi pre nego se oprostim od ove Malossi remenice.. Čovek je uradio čauru od mesinga koju je uhvatio u glavu tj čeljusti struga a sa unutrašnje strane izstrugao rupu da ova osovina kvačila sa remenicom tesno ulazi, na kraju je čauru presekao na jednom mestu da može stegnuti preko nje materijal i ponovo doradio rupu...

Evo slike čaure, evidentno je da više nije u ekscentru jer čaura prati ekscentrično kretanje glave struga, a rupa na njoj tek izbušena je na nuli..


Posted Image Posted Image

Sada je Malossi remenica 127mm umesto 128mm kako je fabrički bila, videćemo koji su rezultati, usput skratili smo još jednu od novije piaggio mašine koja je 134mm, isto na 128mm..

#15 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 05 January 2011 - 01:32



burazer ne zna ni da opsuje kako treba kad ga šopi adrenalin :) a ima kući Hayabusu...

#16 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 05 January 2011 - 01:33

Dobro je da isto razmišljamo, .. dekla je stigla


Posted Image Posted Image

#17 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 05 January 2011 - 01:34

Danas sam montirao Stage6 R/T deklu prenosa. Pošto sam ubacio osovinu primara, htedoh da se uverim koliko je odstojanje remenice od dekle i zadovoljno poslikam da i vi vidite koliko su ovde mesta ostavili za eventiualne oscilacije...

Posted Image Posted Image

Nakon toga sledi detaljno pranje šrafova, prvo bezninom pa nekim odmašćivačem da bi se lepak za šrafove dobro uhvatio

Posted Image

I ispiranje ležišta šarafa u bloku isto odmašćivačem

Posted Image

Pa lepljenje šarafa, prvo sam ih uvrnuo na suvo i deklu pritegao blago i simterično, i nakon toga vadio šrafove i nanosio lepka, pa zatim ponovo stegao

Posted Image


Odlično radi, ali nažalost još uvek vibrira, preostaje mi da izmenjam kvačilo i zvono, kod mene je ovde Motoforce evolution kvačilo i Stage6 R/T zvono.. Sreća pa se šrafovi nisu odvrnuli jer su ulepljeni i stegnuti, pisanje remenice po dekli više nema..

Dakle problem nije ovde, već na nekom drugom delu, možda je serijska dekla mogla da odradi posao, opet nije mi žao, ova je sa tri ležaja, od kojeg su dva torrington rolnasta slična onom torrington-u što je u osovini kvačila i torqua, i jedan SKF 6203 C3, u fabričkoj je isto bio SKF bez oznake za toleranciju..

#18 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 05 January 2011 - 01:34

kaže mi onaj Aerox KKT na MS-u da je on imao isti problem sa MHR zvonom i kada je kupio Pollini EVO problem kao rukom odnešen.. Do juče sam mislio da ću kupiti Malossi Deltu i zvono, sećaš se da smo pričali o tome, međutim evo iskra razuverenja u meni... Za sada verovatno ništa sačekaću proleće za dalje investiranje, ima još toga da se radi pa će ovaj detalj biti tada rađen...

Pukao mi je drugi nosač od prigušivača na Roost-u, ovaj sam ja pravio od prokronskog lima, eto vibracija... izmeren je danas 128Kmh po GPS-u i mislim da mi ipak treba još malo prenosa, ne mnogo...

edit: čitam rade tvoj post pa reko da nadovežem... sve se ovde vrti nenormalno , na overrange prenosu je ‚1:5 dakle na zadnjoj tački prenos je 14000 x5...
sad da li je normalno da se torque, remenica i kvaličilo i zvono vrte na 70000 obrtaja ? ovde treba početi od sumnje na težim delovima, kao što su zvono i kvačilo, a ne remenica ...

svakako ako ga malo upregnem sa prenosom mogu izgubiti nešto starta, ali redukovati kraj na recimo 1:3,5 pa da bude 50000 obrtaja

#19 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 05 January 2011 - 01:35

cvele19& said:

Da...nepravedno zapostavljen Polini koji je po zavrsnoj obradi mozda malo ispred Malossija...A nosac ces da napravis,bitno da je Roost ok.Mogo bi da razmisljas o nekom primaru sa manjim produzenjem[10-15%] i eto te u preko 140km/h...Samo nije li to vec za Apriliju suvise ako ne poradis i na ogibljenju,kocnicama...

Pita& said:

odlično mu je legao poklopac...E sad da su bačene pare nisu jer kao što ti kažeš sve se to nazad vrti u pm pa ti ovaj deo nije na odmet nikako!

Ja sumnjam na kvačilo i zvono! pogotovo ono tvoje STage6 R/T zvono je poprilično spaljeno,tj plavo je, pretpostavljam da nije idealno okruglo...Pa kad ga zavrtiš na 70.000 ne može da ne vibrira...A i kvačilo isto, ko kaže da su pakne ravnomerno potrošene, može od toga da dobije debalans....


@Cvele upravo su kočnice, vešanje, karoserija, međuosovinsko rastojanje, amortizer i prednje viljuške tema koju bi trebao raditi ove zime... govorio sam da je kinta bila limit ovde, pa se dalje nije ništa radilo.. Na kraju meni je bitno da na drag-u izađe sa malo većom krajnjom a da vreme ne bude osakaćeno... A ne gine mi bar dva različita primara ili sekundara videću, kombinatorika, i neki ozbiljan merač da pobeleži vremena, akceleracije, i brzine malo redovnije od ove sajle ...

@pita ovaj Stage6 je vrlo moguće da se pokrivio ili da je fabrički malo ekscentričan, ili što sam ti rekao prošli put.. ko je video motor od 26PS-a na fabričkom prenosu, ako prevrti rezonancu na krajnjoj brzini onda ima snage previše, e sad je samo pitanje tog kompromisa, ako je ovaj deo kod kvačila i zvona projektovan za manje obrtaje onda ga moram hvatati sa nekim prstenom na varijatoru ili onim torsion plastikanerom natrag, da ne prelazi 50000 obrtaja na primariu , a da ipak ode u 130Kmh

#20 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 05 January 2011 - 01:35

Vreme je za UP mog topic-a.. Neke komponente se menjaju koje su i bile u planu.. Prodao sam TM24 i na red je došao karb. koji bi trebao da oplemeni ovaj MHR onako kako valja..

Posle veoma pozitivnih iskustava sa Mikuni odnosno Stage6 koji je kopija Mikuni karburatora, odlučih se za Mikuni i ponovo TM tip karburatora.. Dilema je bila da li da kupim TM28 ili TMX30 karburator... i odluka je pala na TMX30...

Ler dizna 40, Glavna dizna 195, Igla 5EL68, Klipić 4, prihvat na prirubnici spoljna mera 34mm

evo i slike popularnog daljinskog upravljača kako ga je Pita krstio :)

Posted Image Posted Image

i jedna uporedna sa Mikuni 16 karbom, .... od same pomisli kako ovo montirati

Posted Image

stigla su i dva pakovanja dizni za njega do 230

Posted Image


iiii

Polini EVO 2 107mm zvono i Polini EVO 2G 107mm kvačilo.. Ovde ulažem iskrene nade da će izdržati ono što očekujem i da neće biti neželjenih efekata.. Uz kvačilo je stigla još jedna garnitura oprugica, patent je da se ovde oprugice izvlače paknama u najdaljoj tački i da se opiru silom sabijanja, a njihova predsabijenost se podešava

Posted Image

Zvono je vrhunske izrade, slike sve govore, testovi na proleće će reći svoje..

Posted Image





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users