Jump to content


Gilera Runner SP 50 Black Soul



343 replies to this topic

#61 eSPe

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 217 posts
  • MestoZadar
  • VozimGilera Runner 50&70

Posted 04 December 2016 - 19:24

Evo da se i ja zahvalim moderatorima!


Nadam se da ce ubrzo ispunit kriterije za 70ccm base i ako nije problem da moderatori stave umjesto 50 black soul 70 :)

Na runneru se danas posteno radilo, znaci imao sam pad okretaja runner nije isao kako treba itd itd
Naravno problem je bio karb koji nije dobro ustelan, tu se zahvaljujem radi007 koji je puno pomogao korisnim savjetima i zasluzuje mesnu platu u rafaela :D

Pun gas je bio relativno ok (falila je nijansa) al pola i manje nije nikako valjalo. Tu smo digli iglu za zub i dostelali saraf smjese i smjesa se poboljsala u svim spektrima, pun gas je sad idealan ,pola i 1/4 isto .

Pun gas:
Posted Image

Pola:

Posted Image

1/4:
Posted Image

Kako smo sad nastelali karb i okretaji su porasli za 300okr kroz ubrzanje te nema vise pada kod ubrzanja.
Svaka cast radi jos jednom :D
Sad kad dodu topliji dani dovodimo ga dodatno pod konac.

Prvo poboljsanje sam osjetio tako da sam opet po radinoj sugestiji probusio rupu na poklopac airboxa da bude jednako ulazu u airbox sto iznosi 22mm. Lulica je ostala 18.9mm (recimo 19)
Da ne pisem evo slika:

Posted Image

I slika poklopca:
Posted Image

Posted Image


img hosting


Evo i usporedba variomata koju sam napravio mada mislim da to vec ima:

Polini Hi-Speed
-Bolcna 50mm

Posted Image
-Promjer variomata 97.9mm
Posted Image

I sad nezz koliko je ovo tocna metoda al pokušao sam u grubo docarat kut dizanja rolica.

Polini
Posted Image


Malossi (njega cemo samo preletit posto je svima poznat)
Bolcna 49mm
Promjer 99.7mm
I kod malossija od pocetnog polozaja po krajnjeg iznosi 28.3mm pa sam s tim htio pokazat da malossi ima ostrije kutove dizanja rolica (znam da to dosta njih zna)

Polini Speed Control
Ocito isto ko Hi-Speed samo je razlika u bolcni

Bolcna 49mm
Posted Image
Promjer 97.9mm

[![20161203_193900.jpg](https://s4.postimg.o...1203_193900.jpg)](https://postimg.org/image/jovrugcah/)

I evo kod polinija se najbolje vidi sto sam pokusao izmjerit (30.9mm)

Posted Image
Evo jos jednom slike Hi-Speeda i Speed Controla,znaci nigdje ne vidim neku razliku oba imaju iste natpise (31° i D6) samo je Hi-Speed puno bolje zavrsne obrade cak je i bolji multivar od Speed Controla sto se toga tice. Tj jedino to ih razlikuje je na Speed Controlu gumica da ne ide prašina do piksne sto Hi-Speed nema.
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

#62 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 04 December 2016 - 19:48

Dovodis ti to pod konac uz pomoc odlicnog mentora, nema sta, pazi samo da ne poletis, cestitke obojici. :D

Na kojoj si dizni sada posto imas 22mm airbox?
I sad bi trebao biti dosta bucan taj airbox, nedavno sam ga slusao na sp180 preradjenog, bolja je pecurka, naravno ako te nervira :D


Trokutasti airbox je osjetno tisi ako ce te zanimati, njemu samo ulaznu rupu prosiris za ovaj setup.

#63 eSPe

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 217 posts
  • MestoZadar
  • VozimGilera Runner 50&70

Posted 04 December 2016 - 19:54

Nene ostala je lulica 19mm, ali posto su one dvije male rupice na poklopcu 236.161mm^2 ,a ulaz u airbox 380.132mm^2 dodao sam jos jednu rupicu na poklopac koja je 143.1388mm^2 tako da su sad poklopac i ulaz isti te mogu stelati ulaz različitim lulicama.

Trokutasti airbox mi je ruzan hahaha :D

Edited by eSPe, 04 December 2016 - 19:54.


#64 eSPe

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 217 posts
  • MestoZadar
  • VozimGilera Runner 50&70

Posted 04 December 2016 - 19:59

Zaboravio sam dodat da je dizna 78, igla na drugom zubu od gore i smjesa na mrvu vise od kruga.

#65 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 04 December 2016 - 20:01

Prvi put sam stelao karburator preko telefona.Nije bas ideala ali je to sad puno bolje nego je bilo...
Za nesto bolje bi trebalo glavnu diznu spustit jos mrvicu pa ponovo prestelat karburator.S obzirom da je imao totalan kurslus sa stelom,ovo je sad pjesma.

Ovako mu je izgledala svjecica na pola gasa i 1/4,full gas je bio smeckast ali vise prema siromasnom.

Attached Files



#66 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 04 December 2016 - 20:22

Da konacno je jasno zasto se tako pokazala ta postavka i zasto je ler gas uticao kao da je prebogat. Uglavnom, nakupi se goriva u radu na leru i sve te postavke ne daju pravu sliku dok se motor malo ne izduva pa tek onda vidimo pravo stanje stvari... uglavnom, jasno je da je zbog male kolicne vazduha karb pravio problem na niskim otklonima. Sada kada su povrsine ulaska i komore aorbxa identicni, mnogo lakse se steluje.

Da li ste probali iglu na sredini?

#67 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 04 December 2016 - 20:29

Nismo,pokazat ce mu full prebogat,plan je kad malo zatopli prec sa 78 na 75 i onda ce vjerojatno iglu trazit jos za zub vise i onda samo prestelat seraf smjese,koji bi se trebao nac skolski na krug i pol i to bi moglo priblizit boju svjecice u svim spektrima na idealno...

#68 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 04 December 2016 - 20:43

View Postrade007, on 04 December 2016 - 20:29, said:

Nismo,pokazat ce mu full prebogat,plan je kad malo zatopli prec sa 78 na 75 i onda ce vjerojatno iglu trazit jos za zub vise i onda samo prestelat seraf smjese,koji bi se trebao nac skolski na krug i pol i to bi moglo priblizit boju svjecice u svim spektrima na idealno...
Dajte se uozbiljiti kolega. Pa necemo napamet i nagadjati sta ce biti :)

Ono sto se sada vidi na slikama svecice da je bogatiji na full gasu od ostalih otklona, takodje na phva/phbn/phvb nije dobro kada zimi trazi da je sraf na 1 krug od skroz zatvorenog. Znaci treba podici iglu, a kad bude toplije nek se steluje dizna, to podrzavam.

Nije problem, verovatno ide mnogo bolje nego ranije, samo hocu da sugerisem na cinjenicu gde svi pogrese. Dok ne probas sve kombinacije, ne znas koja je najbolja, a ja verujem prema prikazanim slikama da ce biti jos bolje kada bi postavio iglu na sredinu, a tada bi verovatno trazio malo vise vazduha za ler pa ce i srafic biti na krug ipo, a shodno tome, to malo vise vazduha, glavna dizna nece morati da se menja, bice zadovoljavajuca ;)

Svaka tebi cast za stelovanje preko telefona, ali neka proba...

#69 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 04 December 2016 - 20:53

Pa problem i je u tome sto ce igla osim srednjeg spektra obogatiti i full gas zato mu to nisam sugerirao.
To budemo ostavili za toplije dane,bitno je da se ne voza s bijelom svjecicom da ne zariba kit.
Sad pogledaj kolika je varijacija na full gasu samo dizanjem igle za zub.
Zato planiram da se spusti glavnom diznom.

Moze probati jos zub gore ali sam uvjeren da ce full biti prebogat

Attached Files


Edited by rade007, 04 December 2016 - 20:58.


#70 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 04 December 2016 - 21:07

Eto ja sam uveren da nece, pogotovo ako mu ler bude trazio da odvije srafic, al kazem, glupo je da to napamet pisemo, pokusavam sve clanove da nagovorim da sami probaju. I kada bude probao sredinu, treba da proba i jednu vislje, jer sustina stelovanja je da dok ne proba i bolje i gore ne ume da oceni gde je najbolje, a to je cela caka oko stelovanja karba, proba u beskonacnost :)

#71 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 04 December 2016 - 21:17

Definitivno se moras prosetati da bi ubo sredinu odnosno najbolje, dakle malo u + pa - i onda se upoznas sa spektrom i setovanjem karbosa.

#72 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 04 December 2016 - 21:24

Nema problema,imas svoje misljenje i to je korektno,naravno neka proba,stare postavke zapise na papir pa se veoma lako vratiti na staro.
Digne jos zub iglu,dostela seraf smjese pa nek stavi slike spektra od svih pozicija gasa.
Onda cemo vidjeti sta i kako dalje.
Mislim da ce 1/4 i pola dobiti idealne a full gas crnu boju svjecice ali eto ako ne proba necemo znati...

#73 eSPe

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 217 posts
  • MestoZadar
  • VozimGilera Runner 50&70

Posted 04 December 2016 - 21:28

Evo decki da udovoljimo svima ja cu probat pa vam poslikat. Setup imam zapisan pa nema brige al mislim da je rade u pravu jer se vidi na slikama koliko se gornji spektar obogatio kad smo digli iglu. Ako bude bolje super ako ne bude vratim ga na staro

#74 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 05 December 2016 - 21:39

Danas smo se opet igrali malo stelanja... :)

Poslusali smo prijedlog razrednoga i dobili odlicnu smjesu na 1/4 i 1/2 gasa,ono sto je malo iznenadujuce je da je full postao siromasniji nego je bio.

Bilo mu je malo teze naci tvrde taktove sa seraficem smjese i tek sad navecer kaze da ga je nasao i da odzvanja a popodne nam je izgleda falila nijansa na punom gasu...

Igrali smo se i prijenosom i probali vise kombinacija,sa torsionim,bez,lakse,teze role i svugdje se javljao pad okretaja pred krajnju brzinu.
Na kraju smo ostavili setup sa 0.35mm produzenom bolcnom da ga dovedemo u prevrtavanje i izbjegnemo taj pad okretaja.
Sa pocetnih 82 gps-a smo se digli na 92gps-a na 9800 sa blago skracenim prijenosom.
Posto je tek sad pogodio serafic smjese vidjet cemo kako ce se sad pokazat jer kad se iz zalegnutog polozaja ispravio dobio je pad okretaja.
Ako ovo ne uspije trebalo bi prijeci na 80 diznu pa opet prestelat iglu i seraf smjese ili to ostaviti za neke toplije dane.
Kaze da mu je to sad drugi motor i da je puno prgaviji,jaci i brzi a ima tu jos lufta za probavanje.
Bitno je da ja sad kolega dobio osjecaj di sta i kako pa da se moze i sam igrati.
Stel je sredina igla,seraf smjese izmedu 1 i 3/4 i 1i1/2 krug dizna 78

Evo nekih slika:
Idu pola,cetvrt,2xpun gas

Attached Files


Edited by rade007, 05 December 2016 - 21:44.


#75 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 05 December 2016 - 21:52

Svaka cast na upornosti, samo tako se moze postici rezultat :)

Sad, dosta je prosiren ulaz vazduha, kazem dosta u odnasu na projektovani stok, pa u ovim hladnim danima utice mnogo, recimo pola kruga srafica smese donese dosta vazduha... i pitanje je spoljne temperature juce i danas, mozda i to ima uticaja ali sve je to ok...

Svecica sada izgleda mnogo ujednacenije, i na pravom ste putu. Ono kad se oseti da na milimetar gasa utrcava u rezonancu a na zavrtanje propinje, to je to. Rekao bih da je za ove zimske dane dobro da podigne diznu za 1 ili 2 broja, sve dok ne nestane taj pad obrtaja, a ovo kako sada izgleda svecica bice odlicno za letnje dane, kada bude 25 i vise stepeni napolju.

Najbitnije da se sve zapisuje jer kasnije se lako zaboravi kakve su pozicije komponeti a koji su rezultati.

Jos jedno svaka cast!

#76 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 05 December 2016 - 22:01

Ma to i je problem ako predemo na 80 onda ce opet imat zafrkancije da pogodi iglu,kako da mu se javi serafic,sta ako se ne javi,pa se izgubi sa ler gasom,sve je to lako kad znas di sta i kako i kud se micat ako se ne javi.
Druga stvar je ako se i dignemo na 80 i dobijemo ga,kad dode sezona sve pada u vodu i morat ce opet,ovako je direktno na sredini sa iglom i moze ju sam prosetati i dostelati seraf smjese.Sad je skuzio kako ide i kako to mora zvucati...
I sa prijenosom jos ima igre i na dobrom je putu a evo dotaknuo je i 93-4 gps-a na putu doma :D

I hvala razredni,bio si u pravu ali sam vec i spomenuo da bi ti mogao bolje znati jer si se bavio tim frgicem i vidi se da ga znas u dusu...

Edited by rade007, 05 December 2016 - 22:02.


#77 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 05 December 2016 - 22:13

Nema na cemu, hvala tebi sto si imao vremena i upornosti da probas, najzad i da postujes slike i objasnis razlike, jer to je ono zbog cega mi negujemo ovaj forum i trudimo se da i drugi pravilno nauce, to je ono sto nas odvaja od drugih foruma :)

Sto se tice karba, mislim da je sada smesa ujednacena dosta i sada moze samo da varira sa diznom 2 broja gore ili dole zavisno od zime/leta, nece to puno biti razlike da se dira sraf a igla pogotovu. Kako god, neka se vozi malo, bitno je i da se uziva, a u voznji svaki dan se najlakse osete razlike i cuju novi zvukovi, samo se mora nositi set dizni pod sedistem svaki dan :)

#78 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 05 December 2016 - 22:30

Nema bez experimentiranja uspjeha te stotina i hiljada probi. :)
Kad se setuje na veliko, pametno je koristiti rukavice, bile one jednokratne odnesene s benziske, od lateksa, nitrilne.


Jer udjubre se rucke, moto rukavice, i najbitnije ostecuje se koza...

#79 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 05 December 2016 - 22:36

Ako je tako kako kazes onda mu nije problem userafiti 80 diznu,ja znam da moj weber promjenom dizne sve zivo poseremeti,moram i iglu i seraf smjese na novo stelat,isto tako promjenom pozicije igle mi jako mjenja pun gas i ako od sveg idealnog pomaknem iglu za zub nemam nikakve reakcije na seraf smjese i pun gas bude promjenjen kao da sam fulao bar 2 broja na dizni...uglavnom katastrofa za stelanje i treba dobro napregnut mozdane vijuge za njega.

#80 eSPe

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 217 posts
  • MestoZadar
  • VozimGilera Runner 50&70

Posted 05 December 2016 - 22:46

Posto je rade sve rekao ja cu samo dodat da sam od ovog stelanja silno ogladnio hahaha :D

A potrosnja je za oskara kako bi dajteh reka oko 3.5-4l sad smo ja i rade izracunali.

Vidit cemo posto se ne vozim nesto zimi mozemo ostavit za proljece al posto sam sad zagrijan za dovođenje pod konac idemo dalje hehe





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users