Jump to content


Autogas u skuteru



  • This topic is locked This topic is locked
100 replies to this topic

#81 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 31 July 2015 - 22:43

Mišo, a da ti donesem moju SRku 30tog u SM pa ti je ostavim da ugradiš gas u PJet?? Heheee, koja bi to kombinacija bila. A još ako bi performanse bile ko na benzin, bojim se da bi se PJ zaraza raširila po celom Balkanu.

#82 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 01 August 2015 - 10:52

Ajde, bre, ne lozite me , dodje mi da uzmem jednoga za eksperimente ...to se jednostavno mora nastaviti jednoga dana ...

#83 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 01 August 2015 - 13:24

Jao hvala na podrsci, procitao sam Misine teme extra je sve zanimljivo. Ali izgleda da nije moguce protjerati plin kroz injektore, zbog problema sa pritiscima plina i njegovim ledenjem.
Vidjeti cu jos kako i sta, a znam da je bio jedan lik nekih 10 godina slozio je rezervar ispod aprilie ditech i lozio se na plin.

#84 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 13 October 2016 - 10:55

Eeee bas sam neki dan nabasao na prave inzenjere, bili spremni da sve isporuce za ovu modifikaciju. Imaju i ecu koji je u potpunosti programibilan, tako da se mape odradjuju bez ikakvih ogranicenja.
Mana je sto to sve mnogo kosta, najvise ecu.

A dok sam bio zagrijan za ovakvo sto, mozda cak i vise zbog samog gasa kao nesto sasvim novo nailazio sam samo na neke djubretare.
Nakon cega sam resio da se konacno obracunam sa postojecim konceptom i nakon mnogo experimerimentiranja uspio, a kao vrhunac doradio sam fabricke propuste koji su namjerno ili ne pusteni u proizvodnju, zbog cega sam extremno ponosan posto sam odradio poso koji cak ni fabrika nije, a iza koje stoji mnogo ljudi. Ili sam ih razotkrio, ili nadmasio pitanje je sad.



Sada, kada sam uspostavio nove standarde i konacno mogu da garantujem kako je purejet agregat extremno pouzdan i nadmasuje karbosa, sa zadovovoljstvom vrbujem okolo drustvo na karbosima kako prelazak donosi samo benefite, a to bi rado iskljucivo licno podelio...
Naravno, predrasude su ogromne.


Trazim i jos nekoga ko bi vozio trke u klasi 50, rado bih pripremio agregat i ucestovao sa svojim saznanjima pa da imamo i sluzbenu potvrdu. :)

#85 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 13 October 2016 - 11:14

Ako nije tajna, daj pojasni šta si radio i dobio. Ne boj se, malo je njih koji voze PJ a da su skloni tuningu.

#86 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 13 October 2016 - 11:20

View Postgoggyso, on 13 October 2016 - 11:14, said:

Ako nije tajna, daj pojasni šta si radio i dobio. Ne boj se, malo je njih koji voze PJ a da su skloni tuningu.
Heh pa nema tajni, ne moze toplu vodu da izmisli, rezultat dobija kroz ozbiljan pristup i resavanje problema. Naravno, ogromnu ulogu igraju finansije, ili veliki stek delova za experimentisanje. Nema tu nikakvog tuninga van granica poznatog, samo ozbiljnost i posvecenost.

#87 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 13 October 2016 - 11:56

View PostRazredni, on 13 October 2016 - 11:20, said:


Heh pa nema tajni, ne moze toplu vodu da izmisli, rezultat dobija kroz ozbiljan pristup i resavanje problema. Naravno, ogromnu ulogu igraju finansije, ili veliki stek delova za experimentisanje. Nema tu nikakvog tuninga van granica poznatog, samo ozbiljnost i posvecenost.
Pa spomenuo je da je uradio nešto što je fabrika previdela, namerno ili slučajno, bilo bi lepo da nam otkrije šta.
Dali je to vezano nešto za autogas ili ne?

#88 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 13 October 2016 - 12:43

Nije tuning posto sam bio fokusiran na resavanje problematike jer je taj agregat na jako losem glasu. Bez jakih temelja je nezgodno ici u tuning, a meni je ovo bilo respektabilnije nego tuning. Uspjeh koji djubre pretvara u zlato. Vec i deca beze kad cuju da je ajnspric, a ja sam resio da udjem u materiju i konacno poslazem kockice, rezultat je dijagnoza i eliminacija problema brze nego u karbosa.
Da stvar bude bolja, prakticki ih opravim na daljinu posto vec tocno znam kako koja komponenta radi i kakve su nuspojave. Jer tu su mnogi dijelovi isti u svakog nema odskakanja od propisanih vrednosti, sve je oem i po specifikaciji, a kod karbosa imas stotine proizvodjaca svake sitnice, a svaka vuce na svoju stranu. Bas sam pratio teme iz proslosti na raznim portalima i vecinu bi resio odmah sto se i ispostavi u nekim slucajevima koji su ipak reseni nakon mnogo pokusaja, a mnogo se postova izredalo bez uspjeha, i tu nastaje konfuzija sto garantuje losu reputaciju za direktno ubrizgavanje.


Ali nije ni to ono najbitnije, najbitnije je da sam otklonio bugove kojih zapravo ima jako malo, i nakon toga jedino cega se bojim je da ce taj agregat nadzivjeti mene :D Dalje, dodatno sam smanjio troskove redovnog odrzavanja, a eliminirao izvanredno odrzavanje, tako da me veliki servis agregata dodje jeftinije od karb varijante. Evo primjer za svecicu. Nakon visehiljadnog testiranja na vise agregata pokazalo se sasvim nepotrebno uzimati svecice po 10€, a ima ih i premium po 20, 30€. Zasto davati toliko kada poso obavlja i Francuska svecica koja kosta 1.7€, dakle jeftinija je nego za karbosa. Vozim je licno na 70ccm, a na nrgu su vec vise od pola godine.


Jer, razvoj je kratko trajao, a najveca ekspanzija je bila 2002 i 2003 godine, kasnije je prakticki sve ostalo isto.

#89 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 15 October 2016 - 06:17

Cek, jesi ti na kraju petljao oko autogasa ili si rjesavao samo probleme na drugim PJ agregatima?

Sent from my Xperia ZR using Tapatalk



#90 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 15 October 2016 - 06:51

Ja sam isto hteo da pitam, definišimo je li spam ili je autogas na skuteru ?

#91 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 15 October 2016 - 11:18

View Postdajteh, on 01 August 2015 - 13:24, said:

Jao hvala na podrsci, procitao sam Misine teme extra je sve zanimljivo. Ali izgleda da nije moguce protjerati plin kroz injektore, zbog problema sa pritiscima plina i njegovim ledenjem.
Vidjeti cu jos kako i sta, a znam da je bio jedan lik nekih 10 godina slozio je rezervar ispod aprilie ditech i lozio se na plin.
Zašto bi bio problem pritiska gasa kad je za ubrizgavanje na PJ zadužen pritisak air kompresora prvenstveno? I u automobilima se taj gas samostalno ubrizgava sopstvenim pritiskom u usisnu granu, na PJ agregatu gde je ubrizgavanje direktno, potreban je veći pritisak, za to je zadužen air kompresor, koji bi u PJ varijanti radio isto što i sa benzinom, pomešao gas i vazduh, a takvu smesu je lakše ubrizgati nego tečnost poput benzina tj smese benzina i vazduha. Što se tiče ledenja gasa, svakako je neizbežan rasplinjač koga imamo i u autu, znamo šta mu je uloga pa nema potrebe da se objašnjava.
Ja razmišljam samo o jednom problemu, smeštanjem boce/rezervoara gasa na skuter, i naravno praktičnost dopunjavanja na terminalima "benzinskih pumpi".

#92 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 16 October 2016 - 22:03

Spam spam, ali otvorila se prekasno mogucnost da se realizira i provede u djelo, posto nisam imao tada bas nikakvu podrsku oko sistema za gas. Sada s ove pozicije i nakon sto sam skrenuo s tog puta ne dolazi vise u obzir.

#93 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 25 January 2017 - 12:12

Iako ja ne poznajem rad PJ agregata znam, da se radi o dosta slozenom sistemu u odnosu na karburatorski , siguran sam da bi naisao na brojne probleme da si se upustio u autogas ...naravno da se sve moze uraditi sa entuzijazmom kakav samo mi posveceni tome imamo , ali tu je i pitanje isplativosti...ovi agregati su i tako ekonomicni , pa je pitanje da li bi se isplatilo raditi tako slozen i neizvestan posao zarad neke ustede , ne zna se kolike ...

Kod mene je to radilo oko godinu i po dana , na kraju je izgradjeno zbog stalnih sukoba sa zenom , bilo je ili ona , ili autogas ( odlucim se za nju , ne znam da li sam pogresio ? ) ...zalila se na stabilnost zbog boce u gepeku , te par puta nije mogla da upali , te bomba pod guzicom , itd ...sprecila me da to razvijem do kraja , racunam da sam to bar 90 % apsolvirao , a ostalo je jako malo, neke sitnice ...uprkos svom neiskustvu , teskocama za nabavku delova koje sam skoro godinu dana skupljao nepostojanja nikakvih informacija o tome , osim gotovih sistema iz Kine i Indije i cinjenici da nikad nisam ugradio autogas ni u auto gde je daleko lakse zbog nedostatka mesta za smestaj delova , dokazao sam da se moze u cvajku , AC ...problemi su bili mnogobrojni...sad, na ovom stepenu tuninga to je prakticno nemoguce , a bilo bi lepo kad bi Alien trosio umesto 5-6 litara benzina 3.5 litara gasa , a isao isto tako dobro ...

Ima tu jos nesto - morao bi da imas takav squt kao mrtav kapital da radis na tom projektu i da stalno eksperimentises , probavas , prepravljas ...ne bi ga mogao voziti dok to ne dovedes do kraja ...dakle , jedan da vozis ( ako nameravas da se vozis ) , drugi da eksperimentises ...Na PJ masini to bi bio jako veliki tehnicki izazov zbog nedostatka informacija o tome i morao bi da te pokrece veliki entuzijazam ...eto , i ja sam ono svoje gurnuo u stranu do daljnjeg , mozda i zauvek ...jako mi je zao zbog toga ... :(

#94 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 25 January 2017 - 12:38

Svaka cast sto si pokrenuo projekat oko toga, ono sto je najbolje i najinteresantnije da si presao na drugi sistem napajanja i nadogradnje perifernim delovima, dakle pravi hokus pokus koji je proradio i to je cudo :)



Ja sam htio odraditi prelazak zbog eliminacije benziskog sistema jer je to moguce posto je jedan instalater za gasove to resio na svom ditechu jos davne 2004 i ne mogu nikako da izbunarim neku sliku niti sam ga uspio naci, jer znam da je boca bila ispod sjedista kad je dolazio na skupove. Prednost kod PJ agregata je direktno ubrizgavanje u kompresioni prostor (na mestu svecice je injektor koji uprska gorivo dok je izduv zatvoren), dakle klip ostaje podmazivan na isti nacin kao i sa benzinom, preduslovi su odlicni.
Kasnije sam dobio informaciju da zaboravim na gas ako nemam radnu temp. od 80°C, ali snasao bi se nekako, ima auspuh kojeg si iskoristio (i jos ako je sa odvojivom granom) iz kojeg izlazi 200°C na PJu, ima mogucnost pregradjivanja kilera, stavljanje termostata sa visom radnom temp. a moze se i on custom odraditi sa tvrdjom oprugom...

I bilo mi je interesantno resiti nesto sasvim novo, s naglaskom da je kompleksno barem na prvu, i sve dok traje razvoj to je najsladji dio posla. Medjutim imao sam dovoljno posla oko postojeceg sistema tako da sam tu spalio tu energiju i interes koju sam mislio raspaliti na gas.



Poanta je da se ima entuzijazma, jer ko ga nema, taj si uzme nesto ozbiljnije, a majstori mu menjaju ulje i filtere.




Sve mi se cini da je sljedece ugradnja nekih elektromotora da konacno odvaljuje u startu vec na 1000rpm...

#95 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 25 January 2017 - 15:16

Mišo, sad si me ponovo podsetio na gas u cvaji. Pa kad dobro razmislim, dalo bi se to uraditi na PJetu možda čak i lakše nego na karbu, samo je pitanje koja količina gasa je potrebna da se dovede u sistem ubrizgavanja umesto benzina i kako to regulisati. Drugo je pitanje smeštaj boce-rezervara za autogas. U mom slučaju najidealnije bi bilo da je smestim dole ispod rama u kadicu pod noge, ali gde naći neku pljosnatu bocu malih dimenzija? Ni u kom slučaju nebih žrtvovao gepek ispod sica, treba mi svakodnevno. što za kacigu što za prevoz koječega što može da stane. kad bi uspeo odraditi PJ na gas, konačno bi se otarasio jbne AC pumpe i onih viton gumica pored kojih slini benzin, a to u slučaju gasa nebi bio problem jer je već u gasovitom stanju i pod mnogo nižim pritiskom nego benzin.

#96 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,650 posts

Posted 25 January 2017 - 15:49

kolicinu gasa regulises na isparivacu,odnosno na crevu koje se kaci na usis.Bar je tako na automobilima,a mislim da bi ti te gumice na injektoru,koje balave, pravile problem,jer plin trazi idealne uslove za eksploataciju.

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

Edited by vlayco85, 25 January 2017 - 15:49.


#97 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 25 January 2017 - 16:59

Gumice nisu problem na PJ-u.
Ja budala dao praviti nove i nikad ih nisam iskoristio. Vise volim neotvarane dizne sa oem vitonom i nikad dozivio problem.

Na 4T je isto lako ubacit, usis vodi na ventil koji direktno ubacuje u kompresioni prostor.

#98 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,650 posts

Posted 25 January 2017 - 17:09

Ali opet dilazimo do nepoznatice:savremeni automobili sa sistemima za direktno ubrizgavanje(kod cvaja je PJ) koriste sekvent plinski uredjaj sa posebnim diznama za plin,tkdj. ima savremenih tng uredjaja sa kompjuterom koji prati smesu i prilagodjava je dodavanjem gasa na automobilu...mislim da je lakse ugraditi plin na skut sa karburatorom nego na PJ.

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk



#99 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 25 January 2017 - 17:15

Vlajco, razlika je u tome sto na PJ moze da se postavi sekvent sa sve kompjuterom koji ce ubrzgavati gas umesto benzina ili da se prepravi kao klasican karb i da se gas ubrizgava pre leptira, u oba slucaja, kod PJ je pitanje isplativosti jer su potrebne ozbiljne modifikacije koje zahtevaju velika ulaganja.

#100 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 26 January 2017 - 09:36

Hm, kad bolje sagledam sve elemente, mislim da bih ipak relativno lako rešio gas na PJ. Prosto, posle rasplinjača mogu da dovedem gas na mesto ulaska benzina stim da mi regulator pritiska praktično ne treba, njega mogu eliminisati, gas bi se pojavio u komori na ulazu u zelenu diznu (benzinsku) sa sopstvenim pritiskom, kog bi onda zelena dizna, kao i benzin, ubrizgala u komoru do air dizne, pa uz pomoć vazduha pod pritiskom 5 bara iz air kompresora ta smesa bi bila ubrizgana air diznom u kompresioni prostor. Regulacijom gasa na ulazu u kućište ubrizgavanja bi mogao dozirati pravilnu količinu gasa, jer svakako benzinska dizna odrađuje momenat i tajming-količinu ubrizgavanja kao da je benzin u pitanju. E sad, to je sve teorija koja bi se morala isprobati u praksi.
Ostaje još jedan mali problem. Svi znamo šta se dešava na magistrali protoka gasa u autu, gas nije savršeno čist pa ostavlja talog u obliku grafita koji se lepi po zidovima, a to bi moglo da začepi obe dizne na PJ kroz neko vreme eksploatacije.





6 user(s) are reading this topic

0 members, 6 guests, 0 anonymous users