Jump to content


Autogas u skuteru



100 replies to this topic

#61 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 16 April 2012 - 13:49

Aleksandre, verujem da termodinamiku fluida poznajem bolje od tebe , posto mi je to profesija kojiom se bavim ( kao frigomehanicar), sa raznim vrstama gasova radim vec vise od 20 godina , pa to jako dobro poznajem , nema sta nisam probao...Bez neke zadnje namere da te omalovazavam, ili sta slicno , moram objasniti kako funkcionise ( za manje upucene ) pogon na autogas...

Gas u boci je pod pritiskom od oko 7-8 bara, a zna da bude i znatno veci , ako je boca izlozena suncu12,13 pa i 15 bara, a boce se fabricki podvrgavaju testu na pritisak od 30 bara potapanjem u vodu...tek ako je sve OK dobijaju atest...cevovod je od bakarnih ili celicnih cevi otpornih na kloroziju sposoban da izdrzi stranu visokog pritiska, a gasni ventil sa filterom je isto tako gradjen...cevovod ulazi u isparivac, a do njega dolazi gas u tecnom stanju pod pritiskom od 6-8 bara, dakle , gas nije smrznut..u kucistu membrane dolazi do snizavanja pritiska na radni pritisak od 0.45-0.55 bara i to je ono sto ulazi u motor...pri naglom snizavanju pritiska, a to radi membrana, dolazi do oduzimanja toplote od okolnog prostora i pothladjivanja celog isparivaca ( zato se i zove isparivac- reduktor)...

Gas NE MOZE da osteti delove motora ni u kom slucaju, a u specifikaciji ALDESINOG isparivaca pise da mu je operation range od -20 do 120 C...to je potvrdjeno u mojoj visegodisnjoj praksi voznje na autogas...takodje paljenje na gas ne moze da umanji perfomanse motora, a prljanje filtera nema nikakve veze sa voznjom na benzin ili gas, ima veze samo sa onim sto protice kroz njega - vazduhom...ko dugo vozi na gas bez koriscenja benzina , rizikuje samo neka minimalna ostecenja na benzinskoj instalaciji kao sto su rasusivanje membranice na akceleratorskoj pumpi u sklopu karba( ja imao taj slucaj ) i talozenja one braon rdje po unutrasnjosti delova karba , diznama, loncetu i sl.

Moja pozitivna iskustva voznje i paljenja na plin tokom dugog niza godina dele i moji prijatelji sa kojima povremeno razmenjujem iskustva,pa prema tome , nisam bas ` neupucen`...

#62 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 16 April 2012 - 14:25

Ovih dana surfujuci po Netu , posetio sam ALDESIN sajt, to je turski proizvodjac autogasne opreme, pa evo sta sam saznao isparivacu -reduktoru koji sam ja uzeo...
Prvo bih rekao da se radi o jako ozbiljnoj firmi koja postoji od 1964 godine, izvozi svoje proizvode u vise zemalja Evrope i sveta, dali su jedan video klip o fabrici i deluje zaista impresivno...ko hoce nek pogleda ...masine i uredjaji za obradu su vrhunski, zadnje generacije, sve se kontrolise pazljivo, pa prema tome ja licno nemam nikakvog zazora sto to nije firmiran uredjaj tipa Lovato , Zavoli , Brc ili sta slicno...cak je sasvim moguce da Turci i rade za njih , a ovi samo lepe nalepnice , ko zna sta se sve radi danas...

Evo nekih vaznijih podataka iz specifikacije isparivaca...

1.Elektronski komandovan ( cak i nemaju u svom proizvodnom programu vakumske , verovatno kao vec prevazidjene ) ...

2.snizenje pritiska se odvija u jednom stepenu ( kod vakumskih u dva stepena , pa postoje dve gasne membrane )...

3.predvidjen je za karburatorske sisteme i MPI ( multipoint ubrizgavanje )...

4.moze do 105 KW i za motore od 120 - 2000 ccm...( znaci, nema problema ni za motor od 70 ccm, posto uredjaj ne zna na koju je kubikazu montiran , njemu je bitno samo da moze da mu isporuci gasa kao npr. cetvorotaktni motor od 125 ili 150 ccm koji sigurno ima istu ili cak manju potrosnju od ovih nasih turpija koje piju oko 4.5 litara benzina sto ce reci oko 5 litara gasa, pa se tu uklapamo...jedino je problem u njegovoj velicini- gabaritima , pa je malo otezan za montazu gde je malo mesta...

5.ulazni pritisak u isparivac je od 2-12 bara...

6.izlazni pritisak , ono sto odlazi u motor je od 0.45-0.55 bara...dakle , nema tu nekog pritiska...

7.kapacitet vodenog kucista je 50 ml. ( jedna rakijska casica )...

8.EM ventil ugradjen na isparivacu ( sigurnosni element- moze bez njega ) je potrosnje 18 W ...to mu dodje na 12 v oko 1.5 A...

ostali podaci su nebitni...


#63 Alexandar :D

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 738 posts
  • MestoPancevo
  • VozimV-Max 1200ccm

Posted 16 April 2012 - 14:59

Ja cu samo reci ovo,pa sad nek shvati ko kako hoce.Da je auto predvidjen da radi samo na plin ne bi se pravio sekvent uredjaj niti bi se pravio uredjaj koji omogucava prebacivanje sa benzina na plin.Nego bi napravili uredjaj koji radi iskljicivo na plin i benzin kao gorivo bi se iskljucio.

Na sve ovo se doda cinjenica koju si ti spomenuo da sve ovo postoji zato sto moze da se osusi membrana i te rdje itd itd.E sad ako je to samo tako minimalno onda ne znam zasto kod drugara sekvent prebacuje na plin tek kada motor dostigne odredjenu temperaturu ? I na ovo pitanje se moze dati isti ovaj odgovor od malopre.Ali ja auto vozim na plin od pocetka konkretno golf 2 i odrzavam ga kao casu i znam da na minusu golf na plinu ne moze da upali iz 4-5 tog puta kako treba,a da na benzinu upali iz prve ma koliko hladno napolju bilo.I ako se sve ovo uzme u obzir onda ja necu da poverujem da gas ne utice na rad motora kad je hladan kada jadnik nece ni da upali kako treba kad je motor hladan.A auto je isao na stelovanje kod coveka koji ima kompjuter tj uredjaj za to koji regulise ulaz vazduha i kolicinu plina/benzina tako da se dobiju optimalne vrednosti odnosno da motor radi odlicno na plinu,a da na benzinu bude jako male razlike.I zato iako si ti expert za ove stvari ja ipak verujem onome sto vidim,a to je da na -20 golf na benzinu upali iz prve,a na plinu sam ga verglao jedno jutro sigurno 7-8x.A da ne spominjem ostale komsije koje isto pale auto odnosno jutarnje paljenje na plin kada ga upale,recimo posle jedno 5min kada se vec motor ugreje od verglanja.

Pa sad nek ljudi ovo shvate kako hoce,ali ja moj auto palim na benzin i svakom cu reci da radi isto zato sto nije beznacajno.

Evo jedan text sa jednog foruma : http://www.elitemadzone.org/t349924-0
Dok sam imao Ladu samaru 1.3, jedno vreme, mislim dve godine je nisam prebacio na benzin. Plin leti, plin zimi, sve dok u jednom trenutku nesto plin nije poceo da me zeza, pa sam probao da prebacim na benzin. Naravno da nije htelo ni da mrdne...
Da bih to popravio, morao sam temeljno da ocistim benzinski sistem.
Rezultat je bio da sam morao dva puta da nosim karburator na ciscenje, jer su ljudi na moje oci izvadili toliko kamenca i djubreta iz njega da je to strava, smeo sam da se kladim da cu morati da kupim novi karb.
Dalje su morali da mi menjaju pumpu benzina jer je ova bila raspadnuta. Naravno i onaj filter ispred karburatora koji je bio protruleo.
Kako se citav problem pojavio u toku mrazeva, sledece jutro auto nije hteo da upali. Analizom problema se doslo do toga da se usled dugotrajnog stajanja benzina u rezervoaru pojavila voda u iistom, tako da sam morao i rezervoar da skinem i da ga ocistim. Koliko sam mulja izvadio, ono je bilo jezivo.
Kad sam konacno video da je sve u redu i sipao benzin video sam da su one cevcice koje ispod auta dovode benzin do motora sve ispucale od mraza i sirenja vode, tj. leda, pa sam i njih morao da menjam.
Kad se sve sabere od troskova, plus zivci tih nekoliko dana dok sam to sve sredio, ispade mi skuplje od ustede koju sam ostvario nepaljenjem na benzin...
Sad sa autom koji imam (Audi80) strogo postujem i leti i zimi jutarnje paljenje na benzin, jer kad se setim pretrpljene muke nije mi zao tog jednog lonceta benzina koje potrosim.

A evo kako preporucju paljenje na plin i sta se desava kada se pali na nizim temperaturama i zasto auto nece odmah da upali :http://www.bmwclubse...showtopic=19253
Kad ga upalis na plin i odmah radi na povecanom broju obrtaja, previse plina prolazi kroz isparivac koji je hladan, pa plin ne moze da ispari i oduzima toplotu od okoline, te ledi isparivac, pa ti se zato ugasi auto i jako tesko mozes da ga upalis posle toga.
Resenje:
1. Pali na benzin i dok temperatura ne izadje i plavog ne prebacuj na plin (najbolje i najskuplje resenje)
2. Kad palis na plin, podji odmah, ali lagano, i ne dozvoli da mu previse plina zaledi isprarivac na gore opisani nacin.
3. Ako upalis na plin, i ugasi se zbog zaledjivanja isparivaca, lek je na prekidac za plin stavis u medjupolozaj, das gas do kraja i verglas dok ne upali, a kad upali, pustis ga malo da radi dok ne potrosi taj nagomilani plin iz isparivaca, pa u trenutku kad pocne da se gasi zbog nedostatka plina, okrenes prekidac na plin i vozis na malom broju obrtaja sve dok se malo motor ne zagreje.

Edited by Alexandar :D, 16 April 2012 - 15:23.


#64 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 16 April 2012 - 18:01

Ја имам једног старог Ровера, са којим је ћале ишао на посао док је била зима (јер астра-дизел није могла да чује по мразу).
Ауто је стајао 90% времена напољу, док акумулатор није почео да слаби на баш јаком минусу.

И палио је на плин без пробелма, не битно колки је минус напољу, јер ћалета мрзи да се бакће са прекидачем и да мења између бензина и плина.
Ауто сам ја лично подешавао, јер они у сервису немају појма са животом или неће да ти се посвете, а можда и оба.
Троши 10 литара плина и око 8 бензина (1.3, 75кс), кад га ја возим (а ја га не штедим), и на плину иде исто ко и на бензину.

Тако да ја мислим да паљење на бензин није неопходно, осим ако неће да упали на плин.

#65 Alexandar :D

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 738 posts
  • MestoPancevo
  • VozimV-Max 1200ccm

Posted 16 April 2012 - 19:21

Auto koji ima ugradjeni plin ako je karb verzija dakle ako nije sekvent i ako nije "novija" vrsta ubrizgavanja auto gasa NE MOZE da radi isto na benzinu i plinu.Jedna od presudnih stvari jeste smanjenje unosa vazduha kada auto/motor radi na plinu.Dakle manja kolicina vazduha=manje snage na benzinu.
Sto se tice servisera,ja nisam pricao o servisu,pricao sam o coveku koji drzi "servis" koji se iskljicivo bavi stelovanjem gasnih uredjaja na kolima,uskoro treba da zamenim sve zamenske delove na gasnom uredjaju na kolima pa cu otici na ponovno stelovanje.Dakle stvar je jednostavna isto kao sto EGT meter proverava ustelovanost karba preko izduvnih gasova tako i ovaj uredjaj proverava potrebnu kolicinu vazduha za najbolji rad motora na gas. Ako sam ja dobro shvatio sta su mi objasnjavali,a i ako nisam neko ce me ispraviti.

Ja sam gore napisao sta je decko iz svog iskustva doziveo,pa sad ko ne plati na Drini platice na Cupriji.

#66 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 16 April 2012 - 19:23

Pa. Aleksandre, kroz gornje izlaganje si prilicno potvrdio ono o ostecenjima benzinskog sistema usled nekoriscenja, ( jer i samo vozilo vise stradava od neupotrebe nego ono u eksploataciji, to je potvrdjeno u praksi )...kada je sve u redu, - dobar motor , dobar anlaser, dobar akumulator, pravilno podesen gasni uredjaj, nema nikakvih problema sa jutarnjim paljenjem na gas , cak i po jakom mrazu, tako je kod vakumskih sistema , dok je kod sequenta nesto drugacije , oni uvek pale na benzin, pa tek kad se doda gas onda prebace, ali nebitno , udaljavamo se od teme...samo bi dodao da kod vakumskog sistema kad je hladan , a jak mraz , ne treba dodavati jak gas zbog prevelikog isparenja plina u isparivacu i mogucnosti zaledjivanja...ja ga ostavim na rucnom gasu na oko 1000 obrtaja i posle par minuta je spreman za voznju , tada vec pocne grejanje vode , a samim tim i isparivaca...ali , oprezno- ako se ugasi hladan, nekad se desi da se smrzne isparivac, pa ne treba ni pokusavati start dok se ne odmrzne, najbolje ga polito toplom vodom i sacekas minut i pali...

Uostalom, neka svako radi kako hoce, kod mene je prilicno jednako na kolima, nemam ama bas nikakvih problema, nadam se da ce tako i ostati, al` nije da bas nikad ne vozim na benzin...ponekad mi se desi da ostanem bez gasa , pa onda malo , par kilometara predjem i na benzinu, do pumpe...a, eto ti i Bozin primer... jeste zajebancija kod ovih nasih sistema gde imas preklopni prekidac da stalno preklapas benzin- plin...zato cu pokusati da ustelujem squt da jutarnje paljenje bude na plin...videcemo, javicu sta sam uradio...

#67 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 17 April 2012 - 08:57

Neka iskustva koja sam `morao` da pokupim pri voznji skutera na plin:

Kako se ponasa kad nestane plina u voznji...slicno je kao na kolima- pocne slabije da se odaziva na gas, opadne krajnja, postane lenj i posle nekoliko stotina metara se ugasi...tada sam prebacio na benzin , sacekao malo da sidje slobodnim padom ( slavina je od APN-a)i napuni lonce karba i posle nekoliko alnasovanja je proradio i nastavio sam voznju na benzin...

Kako se ponasa kad presisa- kad se pomesa benzin i plin...ovo sam namerno izazvao da bi znao u kom trenutku pri radu motora se moze prebaciti sa benzina na gas...to sam , naravno , radio u garazi, a da ne bi opteretio akumulator, bio je spreman od kola- rezervni , veliki...u trenutku kad je skoro potrosio gorivo iz karba, prebacio sam na plin, zatrokirao je i ugasio se , jos je bilo zaostalog benzina, a dosao je i plin...dakle treba sacekati da se potpuno ugasi...posle nekoliko alnasovanja je upalio, malo lose radio dok se nije ocistio od viska goriva , a posle sve OK...

#68 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 17 April 2012 - 09:31

I konacno, posle niza eksperimenata sa redukcijom vazduha i prigusenjem gasa na prigusnici u ovo prohladno , kisovito jutro na + 8 stepeni, na prvo jutarnje paljenje odazvao se odmah, na prvo , kratko anlasovanje sa oko trecine gasa...ler gas dobar, stabilan, ne pokazuje tendenciju gasenja...od voznje nema nista , kisa pljusti samo tako, sve ovo pokazuje da se stelovanje polako primice kraju i da ce sve biti dobro...

U svemu ovome ja idem na tezi, ( ali bolji ) nacin - sam prikupljam dragocena iskustva koja ce puno znaciti i meni , a i drugima kojima budem mogao pomoci savetom, bar da ne prave neke greske koje sam ja pravio...zato i idem metodom pokusaja i pogresaka da bi znao sta valja , a sta ne i moram biti potpuno iskren i prema sebi i prema vama, i sve to prezentovati na pravi nacin...u projektu sam opisao i greske i promasaje, sve to spada u posao i iskustvo...bio sam u zabludi da ce onaj crveni ventilcic od akvarijuma i dizna m- 6 zabusena u karbu preko tankog crnog creva fi 6 mm moci da napoji motor sa plinom...s druge strane vise nego uspesno sam to resio uvodjenjem u gljivu sa cela- pokazalo se odlicno...mada razmisljam kako bi vratio air - box, ali posto je njegovo mesto zauzeo isparivac, to bi zahtevalo njegovo izmestanje na novu lokaciju i zaista obimnu prepravku cele gasne instalacije...pa, onda resavanje polozaja mesaca gasa za air -box...za sada ostaje ovako , za ostalo cemo videti, o tom- po tom...

#69 mickojle

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 49 posts

Posted 23 April 2012 - 13:14

super, jako mi se dopada ovaj tvoj projekat!
kad god se razmisljam da stavim kit, uvek me presece misao da ce da mi guta makina kao i auto po gradu skoro, a kvalitet voznje da i ne objasnjavam, s sad ovako , kit od 70 ccm i plin i cao..
extra projekat i ideja, vozis se jako lepo za jakooo malo para, svugde parkiras..
sad kad te patentiraju ovi sto ugradjuju gas u kola pa pocnu i u skutere .. :P
dao si im ideju...

#70 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 25 April 2012 - 12:11

IDEMO DALJE…

Prvo jedna konstatacija: juce sam za oko sat vremena u tipicnoj gradskoj voznji u rezimu kreni- stani presao oko 20 KM ,uz nimalo neznu voznju, sto znaci na semaforu pun gas i maksimalno ubrzanje koliko god su mi uslovi saobracaja dozvoljavali…skuter se ponasa odlicno , ubrzanje je super , a i krajnja , a kad me `oce - ` oce me- brzinomer se popravio sam od sebe, proradio je, pa sam i mogao da ocitam neke parametre, pre svega maksimalu i da ga pratim kroz ubrzanje , e sad , koliko je precizno, al` meni se cini da je OK…maksimala je oko 90 po satu, na benzinu nesto vise , blizu stotke, sto je sasvim pristojno…

PROBLEM ( koji se javio u prvoj nedelji )

Primetio sam da je isparivac jako hladan , sto je i normalno, nema grejanja , a u njemu isparava znatna kolicina gasa…Pri prelasku sa visokog pritiska na niski , gas oduzima toplotu od okolnog prostora , pa se sva vlaga iz okoline pretvara u inje…to se resava grejanjem isparivaca, a ovde toga nema…prilikom stelovanja , kad sam preko prigusnog ventila pustio znatnu kolicinu plina u motor , imao sam situaciju da je isparivac bio skroz zamrznut, mada je skuter i dalje isao…problem je nastao da kad posle kilometar- dva voznje na punom gasu, kad u isparivacu isparava znatna kolicina plina, pri prelasku na rezim gradske voznje, izgubim ler gas, a kad se ugasi na semaforu, ne mogu vise da upalim… takodje sam imao i veliku nestabilnost ler – gasa, sto je vrlo nezgodno u gradskoj voznji…Sta se desava -kako sam ja shvatio problem: znamo da kod dvotaktnih motora imamo jako slabo , skoro nikakvo kocenje motora zbog nepostojanja ventila , bregaste, podizaca i ostalih elemenata u kinematskom lancu, pa kad oduzmemo gas , motor se vraca na ler- gas i cujemo kako iza sebe `vuce` taktove ler- gasa, to je takozvani frajlauf., slobodan hod…
Primetio sam posle nekoliko prvih voznji da kada posle gasiranja toga frajlaufa nema , da necu imati ni ler – gas, a nestabilnost ler gasa je bila konstantna i to me je izludjivalo, kako god namestio on se brzo poremeti…pre oko dve nedelje , posle punog gasa, crveno na semaforu, moram stati, osetim da necu imati ler gas za stajanje, prodjem pored semafora desno , drzim ga na gasu, prosao pored neke trafike , umalo nisam izgazio neke ljude, jedva prosao…vidim da imam problem koji se mora resavati…

RESENJE PROBLEMA

Prvo je sledilo skidanje isparivaca i njegovo rastavljanje da bi se upoznao sa njegovom unutrasnjom gradjom…mogu vam reci da je karburator SUPER- SLOZENI uredjaj u poredjenju sa isparivacem…ovaj se sastoji od dve membrane, par polugica , gumica, oprugica , kanala za vodeni deo i to je sve- prostota ziva, a radi posao…

Sta sam saznao? Motor koji trosi oko 4.5 lit, benzina , trosice oko 5 lit . plina, sto je skoro kao npr. Punto, Korsa , ili neki slican, a oni imaju grejanje isparivaca…vrlo lako je moguce da je motor ostao na serijali, odnosno sa manjom potrosnjom plina , da se sve ovo ne bi desavalo i da bi zadovoljilo bez grejanja…ima logike…ne znam kako su to resili Lovato ( na isparivacima do 200 ccm, a i oni Indijci , do 380 ccm- verovatno toplija klima i cetvorotaktni motor sa manjom potrosnjom , stvarno ne znam ), znaci, moram resavati grejanje isparivaca !!!

UNUTRASNJA GRADJA ISPARIVACA I MESTO PROBLEMA
necu skidati zbog slikanja, posao bi bio to , samo cu krajnje pojednostavljeno nacrtati…
Posted Image

Kroz ono koleno sto odvodi gas prema motoru struji znatna kolicina na punom gasu, a problem je unutar njega ona kapilarna cevcica koja ima unutrasnji presek od svega oko pola milimetra i zaduzena je za ler – gas, kad je mala brzina strujanja gasa kroz koleno, na leru ona napaja motor na ler gasu…NA NJOJ SE UHVATE KRISTALI ZAMRZNUTOG GASA I ZACEPE JE, pa se sa prelaska rezima punog gasa na rezim ler- gasa motor ugasi…napominjem da je objasnjenje sad lako i smisleno , al` je trebalo doci do toga…dakle uzrok problema je nadjen, a sad …

RESAVANJE GREJANJA ISPARIVACA…

Za grejanje isparivaca sam cuo da omotavaju oko auspuha bakarnu cev…ali kako? Sve sam osmislio u glavi , dva dana nisam mogao da spavam zbog toga i resenje je doslo…

Posted Image
Posted Image

Od bakarne ceci fi 6 mm ( ja toga imam , ostalo od klimatizacije ) savio sam oko auspuha , ali nije bilo bas lako , prsti mi otpadose od savijanja , sluzio sam se i cevastim kljucem kao alatom i na kraju je grejac uspesno napravljen, nekoliko spirala…prvo sam mislio da putem creva odvedem vodu do isparivaca termosifonskim putem, pitanje je kako bi i da li bi to radilo , pa sam se opredelio za daleko bolje i efikasnije resenje sa pumpom…ovog puta platio je Yugo, izvadjena je ona za prskanje zadnjeg stakla…ovako to izglada…pumpa je dobila napajanje tako sto je spojena paralelno sa gasnim ventilom, pa kad se da kontakt , cuje se njen rad…

Posted Image
Posted Image



Isparivac je promenio polozaj, sad je dosao pod bubreg, to je nekoliko sati rada u prepravci cevovoda , izmestanju gasnog ventila , itd, ma, zajebancija na kvadrat…
posto se radi o pravom malom sistemu grejanja( hladjenja ) , sve mora postojati kao i na velikom , morao sam napraviti na najvisoj tacki sistema izvod za crevo za nalivanje i malu prelivnu bocu, gde crvena tackica oznacava polozaj GORE, ( tu je rupica probusena injekcijom) zbog oduske sistema…
Posted Image

Posted Imagepolozaj prelivne boce

Posted Image


Posted Imagecrevo koje vodi na prelivnu bocu



Pri radu kad se ugreje sistem isparivac bude mlak , na oko 40 stepeni, sto je vise nego dovoljno za njegov rad…Neverovatno je koliko je ovaj sistem grejanja doprineo stabilnosti rada celog gasnog uredjaja…sada onih problema na punom gasu nema, ler gas je stabilan i posle sat vremena voznje, znaci da je taj ( veliki) problem resen…samo da kazem da nije bilo ni malo lako, trebalo je na isparivacu izredukovati izvode , jer bi na originalnim creva bila predebela, to sam resio narezivanjem navoja unutar izvoda , pa bakarnim cevima na kojima sam morao napraviti ona povisena ramena da ne bi creva spadala i da bi se dobro zavrnula, pa onda onaj izvod za prelivnu bocicu, zaista puno posla… uz sve to mora se voditi racuna kad se nesto radi , npr. skidanje deklova, ili bilo kojih drugih delova , da nista ne smeta jedno drugom, ali, moje samozadovoljstvo uradjenim poslom je bilo ogromno kad sam video da sve to besprekorno radi, ma pravi mali otvoreni sistem grejanja…u svemu ovome je po mom misljenju najslabija karika pumpa, ne znam koliki ce joj biti vek trajanja, ugreje se dosta, ali relativno se lako nabavi, ne kosta puno , ima je od raznih kola na svakom autootpadu, to je kolektorski motor, pa je i habanje dosta izrazeno, ako bude trajala jedni sezonu- ja zadovoljan…nesto sam mislio i da joj smanjim putem nekog trimer- potenciomera broj obrtaja ( i snagu i potrosnju struje), pa ako ima dovoljan protok, time bi joj svakako produzio vek trajanja…ali , nisam imao odgovarajuci…o tom, po ,tom…ako neko moze da me savetuje po pitanju grejanja isparivaca na drugaciji nacin , bio bih zahvalan ( neki grejac 12 V, ili sta slicno )…ceo sistem grejanja je uradjen bez i jednog jednog dinara, nije kostao nista , samo sa raspolozivim materijalom koji je bio trenutno dostupan…

Kad je vec isparivac izmesten, a bio je tamo gde je air box, bila je prilika da se vrati air box na svoje mesto, pa da se proba sa njim …mesac je uvucen u gumu koja ga spaja sa karbom, tako sto je probusena rupa na gumi, ali to je lose resenje iako je ulepljeno, preti ispadanje, tu treba na strugu uraditi jedan medjukomad od plastike ili aluminijuma u koji bi mesac bio uvrnut…bilo kako bilo, pokazalo se da skut ide daleko bolje sa gljivom , tim pre sto je pozicija mesaca u gljivi dobro osigurana, pa nema opasnosti od ispadanja…zbog toga je gljiva vracena…a i dobilo se na njoj 3-5 % snage…to ce verovatno i na benzinskom pogonu traziti za oko 5 brojeva vecu diznu, ali to ostavljam za kasnije…

Posted Imagemesac gasa u usisnoj gumi, lose resenje koje je posle izbaceno , ipak je gljiva daleko bolje resenje...

Za sada toliko, o jos kojecemu , kasnije...

#71 Ron0n

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 77 posts
  • MestoMacedonia
  • VozimBaotian BT49 tuned by Ron0n

Posted 25 April 2012 - 21:46

Wow! Bravo za vakav seriozan i hrabar potfat! Jedva cekam da vidim rezultate :)

#72 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 25 April 2012 - 22:39

htedoh da ti kažem kada si već rešio grejanje isparivača, onda je to univerzalno rešenje i za AC i za LC modele.. konkretno ovde bi konverzija mašine na LC bila odlično rešenje, jer tada imaš sistem tople vode kao i kod automobila...

driga stvar što se pumpe tiče, imao bi pasivnu pumpu sa pogonom motora i ekspanzionu posudu koja je u sklopu celog LC sistema... kod mene je recimo električna bosch pumpa koja se koristi kao dodatak grejača kabine nekih golf-a i mercedesa... isto kolektorski motor, ali predpostavljam malo ozbiljnije odrađen od pumpice brisača zadnjeg stakla... doduše i cena joj je takva...

i na kraju super je što je isparivač dobio mesto ispod bubrega.. ipak će airbox zauzeti svoju zasluženu poziciju, tim pre što ćeš kod te redukovane gljive imati brzo zaprljanu površinu i otežan rad, dok recimo kod airbox-a možeš tim malenim lulicama rešavati količinu ulaska vazduha a da ti pri tome ostane velika površina za filtriranje unutar same kutije...

ne znam da li si merio koja je temperatura u sistemu posle agresivnije vožnje, na grani samog auspuha se razvija baš velika temperatura, koliko je preuzimanje tih 6-7 zavoja bakarne cevi... koliko je ustvari potrebno a koliko previše za isparivač... i sad i tu postoji opasnost od gubljenja fluida jer znaš već ako je voda stepen ispraravanja kod otvorenih sistema je već značajan na 60-70 C, dok recimo kod nekog antifriza bilo korsantin ili glukol u zavisnosti od koncentracije nije toliki, opet da je sistem zatvoren isparavanje bi bilo umanjeno, odnosno imali bi ekspanzionu posudicu pod pritiskom, kao i kod automobila. evo ja sam nedavno filozofirao na sr-ki jer me smara već večiti gubitak fluida, problemi zaptivanja čep-posudica-fizički smeštaj.. itd..

svaka čast na istrajnosti... hajde kad budeš imao novih ideja, diskutujemo dalje... pozz

#73 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 26 April 2012 - 10:03

Kako je ovih dana stigao i EGR uredjaj (emission gas regulator ), motor je podesen na jedini pravi nacin- prema emisiji izduvnih gasova...koliko vidim uredjaj koji sam dobio je starije generacije, slovenacke proizvodnje sto mu ne umanjuje vrednost - radi posao...

Sa njim se radi na sledeci nacin: ukljuci se u struju, iz sebe daja neko frekventno krcanje, ona skala se nabazdari na nulu preko potenciomera, ona sonda se potom turi u auspuh sto dublje moze i na skali se ocitava vrednost CO gasova ( ugljen- dioksida i ugljen-monoksida ) ...sto ih je vise u izduvnim gasovima, sagorevanje je nepotpunije , odnosno sa viskom goriva i obrnuto...naravno, nije dobra ni jedna , ni druga situacija , visak goriva utice na smanjenje snage motora i povecanje potrosnje goriva- to je rasipanje...manjak goriva u smesi uzrokuje povecanje temperature izduvnih gasova sa svim negativnim posledicama toga ( smanjenja snage, moguceg ostecenja motora ) dakle, prava ustelovanost motora garantuje najmanju potrosnju goriva i punu snagu motora- njegovo najbolje iskoristenje, ono cemu svi tezimo...

Kada sam stavio mernu sondu u auspuh imao sam sledecu situaciju...

Posted Image

dakle, malo prebogatu smesu, jer crveno polje oznacava prebogatu mesavinu...

Posle malo igranja sa prigusnim ventilom dobio sam sledecu situaciju...

Posted Image

Sad je motor pravilno podesen... inace kad se mere gasovi, probao sam na raznim rezimima rada, od ler -m gasa , srednjeg gasa, do punog gasa, a na leru mi je malo otisao u crveno polje...tako sam ostavio, jer , ako se tu malo prigusi plin , onda je losije na drugim spektrima rada motora...najvaznije je da je na srednjem spektru rada motora na samoj granici izmedju crvenog i zutog polja , a , na punom gasu je u zutom polju, dakle optimalno iskoristenje motora, bez opasnosti od njegovog ostecenja zbog posne smese...inace uredjaj reaguje sa zakasnjenjem od 15 do 20 sekundi, dok sonda ocita gasove , pa dok se to ne pretvori u kretanje skale, pa treba biti strpljiv...

Ovako izgleda merna sonda u auspuhu...

Posted Image
Na isti nacin sam proverio kako je nastelovan gasni uredjaj na kolima, gde sam imao za nijansu prebogatu smesu, pa sam to malo iskorigovao...
Koristan uredjaj , zar ne?...

#74 Dovla

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 129 posts
  • MestoNovi Beograd
  • VozimMotowell Magnet City

Posted 27 April 2012 - 00:35

 ALIEN SM, on 25 April 2012 - 12:11, said:

RESAVANJE GREJANJA ISPARIVACA…

Za grejanje isparivaca sam cuo da omotavaju oko auspuha bakarnu cev…ali kako? Sve sam osmislio u glavi , dva dana nisam mogao da spavam zbog toga i resenje je doslo…



Video sam to na jednom VW kombiju. Oko auspuha je bila omotana cev kroz koju prolazi plin, na putu od boce ka isparivaču.

#75 Ron0n

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 77 posts
  • MestoMacedonia
  • VozimBaotian BT49 tuned by Ron0n

Posted 06 May 2012 - 13:29

Jer si uradio test drive vec? Ako mozes, daj video da videmo kako to vuce B)

#76 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 30 July 2015 - 15:15

Cao, kako je zavrsio ovaj projekat?

#77 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 30 July 2015 - 18:11

Ispratio sam ovu temu 2x vec, jedina i najdirektnija sta sam nasao. Ja bi pokusao korak dalje sa nekoliko prednosti:

1. Izbacio bi rezervar benzina od 12l koji zauzima mnogo mjesta, i tako bi mogao s lakocom ubaciti spremnik sa multiventilom

2. Hladjenje vodom, time bi mogao grijati isparivac

3. Za ovo posljednje nisam jos 100% siguran kako i sta, direktno ubrizgavanje iznad cela klipa kroz dizne, potpomognuto sa kompresorom koji dodaje 5.5bara, a moze se i iskljuciti.
Kontrola ubrizgavanja preko ECUa, mogucnost produzivanja tajminga ubrizgavanja gasa, isto tako pomocu senzora temperature na glavi motora koji moze davati vise gasa dok je motor hladan ili pak uvijek jednako pomocu varalice sto bi pretpostavljam bilo bolje.


Informacije koje sam dobio od drugih majstora su otprilike ovako isle:
1. Ne moze
2. Ne moze
3. Sta?
4. Ne moze
5. Sve se moze samo dodji sve cu ti objasniti i dati pa ti sebi radi. Ako je vodeno i drzi 80° onda nemas problema
6. Ne moze
7. Ne moze
8. Moglo bi ali ti treba plinski ECU koji se programira specijalno za svaki motor kod proizvodjaca, salje se i dobiva nazad, tako je za aute
9. Dalje moram osobno potraziti prave ljude, treba mi malo vremena

Edited by dajteh, 30 July 2015 - 18:15.


#78 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 31 July 2015 - 10:33

MIša je demontirao gas sa skutera jer je bilo previše problema sa paljenjem, a drugo skuter voze i žena i deca, pa se po datumskoj hronologiji projekat nastavlja ovde


http://forum.pyrothe...1248#entry21248

#79 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 31 July 2015 - 22:30

Jako mi je zao sto sam projekat autogasa u skureru morao da napustim pre par godina , zbog stalnog konflikta sa zenom koja se zalila na nestabilnost zbog boce kad je puna i na otezano paljenje , ali za to je sama kriva kad pomesa benzin i plin , pa onda problemi ...siguran sam da bi to do sada sve resio i vozio bi se extra jeftino ...

Naravno , dve vrste pogona , benzin i plin traze izvesno zrtvovanje necega , ali to je cena ...nezgodno je bilo naci odgovarajucu opremu , ja sam sve to trazio oko godinu dana dok sve nisam kompletirao , a onda nedostatak informacija , sta , kako , zasto , i nedostatak znanja s moje strane jer ja pre toga nisam uveo plin ni u auto da imam bar neka osnovna znanja o tome , a na skuteru je na kvadrat teze sve uraditi zbog toga sto je sve sprcano na malom prostoru ...sve je plod mog entuzijazma da dokazem sebi da to moze , a mnoge noci nisam prospavao , nego sam u glavi vrteo potencijalna tehnicka resenja mnogobrojnih problema koji su postojali ...

Dokazao sam da moze u 2 - T masinu , ako ima uljnu pumpu , i da moze u AC , ali pod uslovom da se resi grejanje isparivaca ...ja sam resio onako kako je u projektu opisano , mozda moze i na neki drugi , bolji nacin , a na LC masinama treba iskoristiti sistem tople vode od hladjenja i to je znatno olaksanje, vec napola gotovo resenje ...uglavnom , grejanje isparivaca doprinosi stabilnosti u radu celog sistema i bez njega NE MOZE ...

Problemi su zaista mnogobrojni , ali ne i neresivi , ja jednoga dana kad budem imao samo svoj skuter gajim nadu da cu nastaviti tamo gde sam stao pre par godina ...bilo je zanimljivo kad sam se pojavio na pumpi i stao gde toce gas , a pumpadzija mi kaze , benzin ti je tamo, a ja njemu znam , necu benzin , hocu gas...a, on zinuo i gleda me u cudu ...dok je on sipao zacas se stvorilo troje - cetvoro da vide kako sam to uradio i tako svaki put ...po tome sam bio poznat u Mitrovici , jedini koji je imao plin u skuteru ...Tada je bila dilema - ili jedini sa autogasom u skuteru , ali bez zene , ili sa zenom , ali bez autogasa ...ne znam jesam li pogresio ?

Pozdravljam Dajtehovu nameru ( i entuzijazam ) da ode korak dalje i ovo napravi u PJ ...zeljno iscekujem projekat ! Samo napred !

PS: Uh , sad si me samo uznemirio, ponovo mi kljuca krv Proke Pronalazaca ...sad bi to radio ...

Edited by ALIEN SM, 31 July 2015 - 22:37.


#80 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 31 July 2015 - 22:42

Ajde da vidimo kako radi lpg na airsal-u :D





10 user(s) are reading this topic

0 members, 10 guests, 0 anonymous users