#1
Posted 24 February 2011 - 10:35
Posted Yesterday, 11:00 AM
Moram da se ukljucim u diskusiju, osvezili ste staru temu, a bas sam i ja hteo ovih dana da je pokrenem...
Evo, dacu ja informacije koje ja imam i ono sto ja znam...
Naime, pre godinu dana sam bio jako zagrejan za autogas u squter, visio sam na Netu, pokupio sve sto se moglo saznati, okrenuo gomilu telefona i pricao sa dosta ljudi koji bi trebalo da znaju sve o tome...
Evo, kako stoji stvar...
Prvo da sto se tice demokratije na forumu neka svako proceni sam sta gubi,a sta dobija eventualnom ugradnjom autogasa u skuter. Ja licno u autu imam autogas dugi niz godina i moj zakljucak je da mi se isplati, odnosno vozim se jeftinije...To zavisi od vise faktora: od predjene kilometraze, ali i od trenutne cene. Na cenu NE MOZEMO DA UTICEMO, ali treba jos nesto uzeti u obzir: autogas je najskuplji zimi, kad vecina nas ne vozi skuter, pa kao relevantnu cenu za obracun treba uzeti cenu od proleca do jeseni, a to je oko pola cene od benzina.Druga istina je da ga trosi 10-20 odsto vise od benzina.Istina je i to da su male kubikaze osetljivije na pad snage nego vece.Znaci, onaj kome je squt potreban za svakodnevno jurcanje i izvlacenje maksimuma, nece se takolako pomiriti sa gubitkom 5 km u krajnjoj brzini (s jedne strane ga bildujes da bi bolje isao, a sa druge hoces da ustedis- to su dijametralno suprotne stvari, ne moze i jedno i drugo).Kome ovo nije vazno, vec samo hoce da se jeftinije vozi, za njega je resenje...
Da odmah raspravimo ko sto kazu Saby i Cobacks u 2-T masine i AC MOZE DASE UGRADI AUTOGAS. Ja licno video APRILIJU 2-T na gas, radi k`o sat.
Jedan moj poznanik ima autogas servis i on preradio APRILIJU, kaze svaki 2-T koji ima uljnu pumpu moze...znaci svi savremeni mogu, ko je izbacio pumpu, ako hoce na gas, vratice je...
Sto se tice AC masina ,NIJE POTREBNO GREJANJE ISPARIVACA kao kod automobilskog motora, i LOVATO proizvodi tri dimenzije istih : do 50, do 100i do 200 ccm i oni nemaju ulaz i izlaz vode za grejanje. Isto tako nije potrebno grejanje putem obmotane cevi oko auspuha( zamislite posle probleme oko skidanja istog kad npr. morate da skidate tocak...Zasto nije potrebno grejanje isparivaca? Radi se o cistoj termodinamici fluida, odnosno kada naglo krene isticanje propan-butana, on oduzima toplotu od okolnog prostora i mrzne vlagu iz vazduha i stvara led na elementima instalacije.Kod malih motora (do 200 ccm) nije tako naglo doticanje plina u isparivac ,nije toliko veliki protok ,pa te opasnosti nema. I jos jedan faktor:Uglavnom vozimo na temperaturama iznad nule...Karburatorski sistemi na kolima pale zimi i na - 20 na plin bez problema, kada isparivac nije ni malo ugrejan, grejanje dodje tek kasnije , pa sve opet radi...
Mesac gasa se montira na ulazu na karburator, ne busi se kao kod auta sam karb, koristi se icrevo od vakuma sa slavine za gorivo , samo treba napraviti razdelnik,ostala instalacija je ista kao kod auta
BOCA: sa multiventilom i ventilom za punjenje, proizvodi je poljska firma STAKO, projektovana je da stane ispod sedista, koje je ujedno i najbolje mesto za bocu jer je najzasticenija( ja nikad ne bi bocu ugradio u kofer ). Naravno, to ima i svojih mana: gubimo gepek , otezana intervencija u motorskom prostoru itd.Zapremina boce je 5 l.
Mozda je najbolje kupiti ceo set za ugradnju ima ga u Italiji, al` treba ga doneti, ne znam da li neko uvozi, isparivac ima u Cacku kod Radovic Company cena bila prosle godine oko 50 E, ja bocu nisam uspeo naci nigde
Mislim da je najjeftinije ko ima znanja (a manje -vise ga svi imamo) to odraditi u samogradnji u svojoj reziji.
Ja sam prosle godine zbog nemogucnosti nabavke svih potrebnih delova odustao od svega ovoga, ali, evo sad sam se ponovo zagrejao zbog osvezenja teme, pa ako neko ima neke nove informacije o opremi i nabavci iste neka se javi...
Posted Today, 12:43 AM
ALIEN SM ovo sto si rekao za cenu gasa zimi si potpuno u pravu uvek je plin dosta skupljiji zimi nego leti a mi skutere zimi i po snegu ne vozimo(mada ima ko i vozi) sto se tice ugradnje plina u skut sto se mene tice ugradicu ga jer volim da se vozim i uzivam u voznji zato motori i sluze a ne da letim sa njima mada da ne gresim dusu ima dana kad ga cepnem malo ajd cisto da se ne ulenji kazes da ima boce od 5litara ,a Saby je nasao i od 6litara za koje ja mislim da ce biti zadovoljavajuce za motor...vecina ovde kaze bezveze da da 160evra za ugradnju plina neisplati se vec bi dali i po 300-400evra da nabace race kvacila opruge kajseve varijatore rolnice itd za skut od 50cc na kome bi povecali krajnju brzinu(A za koliko) pa meni sve serijsko na skutu i maksimalna mi je skoro 90km/h mereno autom do mene a samo sam poskidao blokade...nek mi ide i 70km/h na plinu ekstra ima da bude(niti se hvalim niti imam nameru da vredjam druge skuterase samo sam rekao svoje misljenje)Znate kako ide ko nije probao taj i nezna ja sam probao i sad hocu da ugradim i na moj..Alien SM nick mi je kobacks a ne cobacks
Posted 35 minutes ago
Kobacks-e izvini sto sam te prekrstio,otprilike da delimo isto glediste po ovom pitanju, moj je cak i nabildovan, ali postojace obe instalacije na squtu, pa cemo videti. To je za mene jos nesto: pobeda nad tehnickim teskocama, izazov koji ne bi trebalo propustiti...Evo nam jos jedan dnevno-politicki razlog :LIBIJA, neminovan skok cena nafte na svetskom trzistu, mada nam niko ne garantuje da sutra nece biti neke politicke krize (kao sto je bilo) sa Rusijom i Ukrajinom, sto bi se odrazilo na cenu gasa...
Ajd` javljajte se kad bude novih informacija...
0
#2
Posted 24 February 2011 - 12:31
#3
Posted 24 February 2011 - 13:17
#4
Posted 24 February 2011 - 14:59
Ogranicavajuci faktori svakako postoje, najveci je otezan pristup motoru, ja sam se raspitao i za to, receno mi je da na samoj boci postoje ventili za zatvaranje (kao i kod auta ) i da se cela boca izgradjuje i ostaju samo prikljucna creva sa holenderima...nekomforno- nema sta...
Mesac gasa se montira na usis, karb se ne busi, mada je bolje resenje da je mesac u samom difuzoru, a i manje mi se svidja to sto mesac ima neku svoju debljinu, a verovatno i precnik koji se razlikuje od precnika usisnog dela karba, pa tamo gde je kratka prikljucna guma do air boxa, trazi prepravku iste, sto nekad nije bas jednostavno zbog nedostatka mesta. Uopsteno gledajuci, sve je problem zbog toga sto sve treba sprcati na malom prostoru
Mesac inace, izgleda kao gorionik na plinskom sporetu, najcesce je od aluminijuma i ima vise rupica po celom obimu i prikljucak za dovod gasa...
Ima tu jos jedna nepoznanica- Bogatstvo smese...znamo da ona ne sme biti siromasna, a temperatura izduvnih gasova kod TNG-a je veca nego kod benzina...znaci vece termicko opterecenje klipa,potencijalna opasnost od progorevanja (Ja imam losa iskustva sa tim i na benzinu). Kod gasne instalacije bogatstvo smese se steluje na samom isparivacu i na ventilu za dovod gasa na isparivac. Ali, da ne moze, ne bi postojali fabricki squteri na plin, kao i oni koji su prepravljeni- znaci moze... http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/vutra.gif
Ne kazem da cu sve to i uraditi ove godine, (mada bi voleo, nisu mi to zadnje pare koje bi na to potrosio), ali ipak i u neku ruku jeste skopcano i sa parama. Evo , ovih dana sam npr. dobio poziv za neku svadbu i ode mi karburator bar na neko vreme,jbg...Ja bi pre da su mi opalili dva- tri dobra samara i da se srecni razidjemo , nego poziv za svadbu...
Nisam jos zavrsio tuning, i za ono sto sam planirao ne treba mi jos puno novaca, ali ovakve stvari me samo udaljuju od toga + neizvesna buducnost itd. http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/blink.png , ali, budimo optimisti...
#5
Posted 24 February 2011 - 15:16
#6
Posted 24 February 2011 - 16:38
#7
Posted 24 February 2011 - 19:37
#8
Posted 24 February 2011 - 19:39
Cenim da sam finansijski odlično prolazio, jer to po mom računu ispada negde oko 650 dindži za minimum 150 kilometara koliko sam ugrubo sračunao da sam prelazio nedeljno. Auto vozim na plin, cena za 100 pređenih kilometara sa plinom je, u mom slučaju, negde oko 70% cene benzina.
Ako bi isto prolazio i sa dva točka, to bi značilo da bih nedeljno na gorivo (plin) trošio oko 450 dindži, odnosno 1800 dinara mesečno. Ušteda nije zanemarljiva, cenim, naročito u slučajevima u kojima je skuter primarno prevozno sredstvo ili služi za obavljanje poslovne delatnosti (kurirske službe i sl.)
Ali, trebalo bi proračunati isplativost investicije kad je ugradnja u pitanju. Kod automobila se ugradnja plina u proseku 'isplati' za 12-13 meseci. Kako bi to u slučaju dvotočkaša izgledalo, s obzrom da je sezonsko vozilo u pitanju, ne znam.
Pre dve godine, dok sam još vozio Hussara, pričao sam sa majstorom koji mi je ugradio plin u auto. Rekao mi je tada da ugradnja u cvaju nije nikakav problem, probao je, uradio, sve ferceralo kako valja.
E, sad, tuning i plin... Nekako po definiciji suprotstavljeni koncepti. Naročito u slučaju 2T motora.
#9
Posted 24 February 2011 - 20:14
#10
Posted 25 February 2011 - 11:28
Kao ideja , to i dalje postoji, ja bi se `ladno u to upustio u samogradnji naravno, ali, moraju i da se sve kockice poklope, da je dostatan sav materijal po iole nekim razumnim cenama, naravno i da se rese svi tehnicki problemi kojih nije malo.
Npr. cena isparivaca koji radi LOvato nije nista manja (iako je fizicki znatno manji ) od onoga za auto, a on znacajno participira u ceni delova. Cenu boce ne znam, do prosle godine niko je nije uvozio... ostalo nije tako strasno
Ja sam pre neku godinu u NS-u kod Radica uveo u kola gas za 160E, sve komplet, nije bilo skupo, sistem je Turski i radi besprekorno, a jeftiniji je od firmiranih sistema za 40-50 E. Naime, turske fabrike su radile za renomirane evropske proizvodjace, a ovi su lepili svoje nalepnice(postali su trgovci), dok se turci nisu osamostalili...turski isparivaci na Najlonu kod onih Bugara 20E...a rade posao...
Mozda ne bi bilo lose kod tih Bugara na Najlonu proveriti da li oni mogu nabaviti nesto od toga za squtere, jer za kola imaju bukvalno sve zivo sto postoji...
#11
Posted 25 February 2011 - 12:17
Prvi razlog-ima li ko uopste da je ovlascenen da ugradi za 2t motore u Srbiji?
Drugi razlog-cena tog plinskog uredjaja sa montazom i servisiranje
Treci razlog-koliko uopste ustedi vlasnik tog skutera ako mu fabricki trosi 3-3,5lit na 100km?????
Cetvrti razlog-Placa se atest i silna papirologija.
Imam jos par razloga ali mislim da su ova sto sam naveo i suvise dovoljna.
#12
Posted 25 February 2011 - 16:48
#13
Posted 26 February 2011 - 20:30
Zox036, on 25 February 2011 - 12:17, said:
Prvi razlog-ima li ko uopste da je ovlascenen da ugradi za 2t motore u Srbiji?
Drugi razlog-cena tog plinskog uredjaja sa montazom i servisiranje
Treci razlog-koliko uopste ustedi vlasnik tog skutera ako mu fabricki trosi 3-3,5lit na 100km?????
Cetvrti razlog-Placa se atest i silna papirologija.
Imam jos par razloga ali mislim da su ova sto sam naveo i suvise dovoljna.
#14
Posted 26 February 2011 - 23:06
- Mislim da bi svaki kršten servis koji se bavi ugradnjom plinskih uređaja u automobile morao da ima i 'ovlašćenje' za ugradnju plina u skutere, kamione, građevinske mašine ili šta god drugo? Ne znam da li je tako, samo se pitam naglas. Inače, majstor koji je meni onomad ugrađivao plin u auto, imao je sve neophodne preduslove za ugradnju plina u 2t skutere - alat, obuku, neophodne uređaje...
- Cena uređaja? Nepoznata, barem meni. Što se servisiranja tiče, verovatno ne bi prebacila cenu redovnog servisiranja plinskih uređaja na autu. U mom slučaju - 2 x 10tak evra godišnje (za auto).
- Na pitanje o uštedi ne možemo da odgovorimo mi ovde dok ne znamo cenu uređaja, prosečnu potrošnju plina, cenu atesta i sve ostale parametre neophodne za račun.
- Atest se sigurno plaća, pitanje je koliko, a papirologija i nije toliko silna. Meni je za auto trebalo jedno pre podne da završim sve, računam da ne bi duže trajalo ni za skuter.
Cenim nekako da bi o eventualnoj ugradnji plina ozbiljnije mogao da porazmisli neki vlasnik kurirske službe sa jedno dvadesetak skutera kome posao ide jako, jako dobro i kojem skutovi prelaze i po stotinak km dnevno. Za takve se sigurno isplati da uzmu digitron u ruke, 'zagreju stolicu' i do u dinar proračunaju sve ovo o čemu mi samo filozofski diskutujemo.
Na kraju, nemoj pogrešno da me shvatiš. Niti zagovaram, niti reklamiram ugradnju TNG uređaja u dvotočkaše. Pričamo diskusije radi.
#15
Posted 27 February 2011 - 14:55
1. Svaka radnja koja se bavi ugradnjom autogasa zasigurno zna da to uradi i u squta, jedino pitanje je da li hoce i da li imaju sta da ugrade...obaska to, sto ko moze sam, niko te ne sprecava da to uradis u samogradnji uz postovanje svih procedura koje trazi davalac atesta (oni ti ne traze racun o ugradnji kao merodavan dokument, uslov za dobijanje atesta)
2.Cena uredjaja bi morala da bude niza nego za automobile, ja se licno ne bi upustao u to ako bi cena bila previsoka...za sada se o njoj ne zna nista...
3.Usteda postoji sigurno, kolika je zavisi od kilometraze (na koju sami uticemo) i trenutne cene na koju ne mozemo da uticemo...
4.ATEST? Sta je to??? Salim se! Ja sam za auto k`o sto kaze SciFratello odradio brzo bilo oko 50 E, jednokratno, nego hteo sam reci da se moze voziti bez toga...proci ce jos dosta vremena dok plavi ne shvate da se squtovi voze na plin, a kako to kod nas sve sporo ide, puno vode ce proteci Dunavom i Savom...uostalom, zar ne krsimo svi sa ovog foruma zakon svakodnevno- ciji squt ide po zakonu, ispod 50km/h ?
I na kraju, naravno da pricamo hipoteticki o ugradnji autogasa u squtere, sve dokse na trzistu ne pojavi nesto ozbiljno u smislu seta za ugradnju i dok to neko od nas i ne uradi, pa cemo tek onda moci da pricamo...svacije misljenje je dobrodoslo... http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/biker_scooter.gif
#16
Posted 27 February 2011 - 19:41
Da li se dobija veća autonomija?
Po meni ne
Da li se gubi nešto od komfora?
Po meni da. Nestaje onaj dragoceni prostor ispod sedišta i gubi se sloboda manipulacije, jer se često skidaju sedišta radi lakšeg prilaza agregatu.
Onaj ko ne mari za tuning i kome treba jeftin prevoz, moze slobodno da se upusti u plin ako se pokaže da je toliko jeftiniji.
Ajde i da izračunamo! Da uzmemo hipotetički da je uredjaj sa ugradnjom i rukama 200e. Potrošnja je 10% veća ukoliko se plin koristi.
Prosečna potrošnja dobro uštelovane 2T serijale je 3,5l.
3,5x117= 409,50
3,85x69= 265,65
razlika u kostanju predjenih 100km = 143.85din podeljeno sa nekim prosecnim kursom od 104 =1.38e
e sad cena ugradnje 200/1,38=144.92
Znači posle predjenih 14 492km investicija počinje da se otplaćuje
Mislim, posle 15k mnogi menjaju motore, zato ja se u ovo ne bi upuštao. Ima smisla kod veće potrošnje pa i veće razlike u ceni koštanja 100km, ovako, batali!
#17
Posted 28 February 2011 - 09:05
#18
Posted 28 February 2011 - 12:05
#19
Posted 28 February 2011 - 12:39
#20
Posted 01 March 2011 - 00:49
Slažem se da udavismo mrtve mačiće, al' zima je i sneg, ne vozimo se pa valjda zato. Ipak, uopšte nije bilo loše prodiskutovati o tome, makar samo i ovako. Gorivo je sve skuplje, a činjenica je da svi mi volimo da se vozimo. Otuda, valjda i filozofska dilema - da li žrtvovati performanse i taj aspekt zadovoljstva koje vožnja dvotočkaša pruža, zarad što je moguće većeg broja kilometara po sezoni?
No, da ne nastavljamo, stvarno smo mislim sve rekli. Na kraju, stvar je izbora, a ovde su koliko vidim uglavnom ljudi koji biraju performanse bez kompromisa. Neka tako i ostane, dokle god se ne pojavi neko ko je sebi priuštio tu egzotiku (plin u 2t) pa da na delu vidimo sva ova naša teoretska razmatranja. Do tada, http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/beerchug__.gif
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users