#221
Posted 12 March 2018 - 13:43
IMG_6516.JPG 1.88MB 10 downloads
Prvo zamena baterije posto sat nije radio otkad sam kupio Vespu. Baterija koju guta tabla je sa oznakom r43 ili 386:
IMG_6515.JPG 1.59MB 10 downloads
Prvo se izvali plasticni cep, zatim se odvrne mali poklopcic, slican onom na Swatch satovima i ispod je podloska koja lici na propeler. Iza nje je baterija:
IMG_6517.JPG 2.55MB 9 downloads
Kada se stavi nova baterija, sve ide nazad obrnutim redom. Baterija, propeler, Swatch poklopac, gumeni cep. Ne cuje se a radi:
IMG_6518.JPG 1.84MB 9 downloads
Dok nam je tabla u rukama, pozabavili smo se sijalicama koje tinjaju. U stvari, problem je u kontaktima. Svaka sijalica je ubodna i ima leziste u koje se ubada, a zatim se vraca u tablu sa sve lezistem. Svako leziste treba izvaditi i ocistiti, izvaditi i sijelicu i ocistiti da kontakt na tabli na koji seda leziste malo osmirglati nekom bas bas finom smirglom, npr 1500:
IMG_6519.JPG 1.9MB 10 downloads
Nakon toga se tabla spaja sa otkacenim dzekovima i srafi za plastiku. Pri davanju kontakta sad sve sija ko Las Vegas:
IMG_6539.JPG 1.99MB 9 downloads
#222
Posted 12 March 2018 - 14:14
Kupio sam relej sa dva pina 12V 18-23w. Plan je da taj relej postavimo izmedju migavaca i plusa. Signal za migavac smo pozajmili sa tastera za migavac - plava zica:
IMG_6508.JPG 1.52MB 11 downloads IMG_6509.JPG 1.57MB 10 downloads
Plus smo pozajmili sa glavnog fara - centalni pin:
IMG_6525.JPG 1.77MB 10 downloads
Na kraju to povezali sa relejem:
IMG_6524.JPG 1.63MB 9 downloads
A sam relej je nasao lepo mesto na stubu upravljaca:
IMG_6527.JPG 1.83MB 11 downloads
Da bi bilo zanimljivije, ubacili smo i pistavac migavca. Glasno vristi te smo ga utisali trakom, mada mozda i nismo trebali jer se kasnije pokazalo da se jedva cuje dok radi masina, al o tom potom, videcemo.
IMG_6526.JPG 1.71MB 10 downloads
Mladjine zlatne ruke na delu:
IMG_6507.JPG 3.01MB 11 downloads
Edited by francuz69, 12 March 2018 - 14:16.
#223
Posted 12 March 2018 - 14:31
Zatim sam postavio suknje, svaku sa svoje strane.
Na kraju najvece zezanje, kaseta. Secam se ranijeg Acinog posta gde se Yoaca namaltretirao sa postavljanjem iste. E sad sam i ja isto tako, ali je na kraju sve selo kako treba. Najveca je koska, ubaciti kutiju sa osiguracima i sajlu od sedista:
IMG_6529.JPG 1.86MB 10 downloads IMG_6528.JPG 1.9MB 12 downloads
Poklopac akumulatora i eto lepotinje:
IMG_6530.JPG 2.43MB 12 downloads IMG_6531.JPG 2.38MB 14 downloads
Za kraj, few finishing touches. Iskrojio sam podlogu za kadicu ispod sedista kako mi ne bi lupale sitnice unutra. Koristio sam neki cudan penasti materijal i nije lose:
IMG_6535.JPG 2.11MB 17 downloads
Zatim sam stavio i friske nove znacke napred i na bokove:
IMG_6533.JPG 1.97MB 19 downloads
I za kraj, par fotki:
IMG_6536.JPG 3.37MB 19 downloads IMG_6537.JPG 3.1MB 19 downloads
Edited by francuz69, 12 March 2018 - 14:31.
#224
Posted 12 March 2018 - 14:32
Ostaje jos da zamenim plovak kako bih video koliko goriva imam i da mi Mladja donese drugi vizir koji ima od ranije ali to neki drugi put.
#225
Posted 12 March 2018 - 16:05
Svaka cast za radove, najlepse je kad se sursretnu dva entuzijasta, sve se sa ljubavlju uradi!
#226
Posted 12 March 2018 - 17:49
Jeste, bilo nam je zabavno bas
#227
Posted 12 March 2018 - 18:33
#228
Posted 12 March 2018 - 20:15
Rešio si da vespu istreseš iz gaća, što se kaže.... tako i treba, sve mora da radi i to je jedino valjano
Sent from my iPhone using Tapatalk
#229
Posted 12 March 2018 - 20:38
#230
Posted 11 June 2018 - 20:40
Naime, desavalao se vlasniku da se ugasi sama od sebe i da ne zeli da startuje. Sutra dan pali kao mina i radi normalno. Takodje defekt creva rashladne tecnosti izmedju glave i karburatora izazvao je gubljenje tecnosti. Sve to, krenuli smo da saniramo.
Prvo i osnovno, treba istociti gorivo iz rezervoara. Tu nalecemo na prvi problem, neravnomeran rad vakuum periferija, GT na tanku ima slavinicu i pumpu jednu pored druge.
praveci vakuum i istakajuci gorivo, kako sam razmrdao creva goriva primetio sam da se filter cudno oklembesio
creva su uzasnog kvaliteta i primorani smo da u buducnosti koristimo armirana-pancirna creva.
tek po skidanju pumpe i uklanjanjem je iz jednacine dobijam brzi protok goriva, shvatam da pumpa ne obavlja svoju duznost na prihvatljiv nacin.
dugo je trajalo istakanje, i ako creva drze vakuum slavinica je u par navrata blokirala istakanje, tek po skidanju uvidjam da je ostecena, verovatno udarcem od plovka koji je dug i tacno je iznad nje.
u ovoj matematici smo prevideli da je bilo lakse podici Vespu (sasiju) a agregat ostaviti na zemlji, zatim raskopcati ga i prici rezervoaru. Ovako, potrebno je rskopcati dzek od plovka koji je sa gornje strane ispod sedista u desnom bubregu, zatim skinuti desni amortizer, suport arm, tocak (auspuh je vec bio skinut kao i desna bocna plastika). Rezervoar se nalazi u desnom bubregu i menjim delom u zadnjem delu sasije, tik iznad stop svetla. Potrebno je otpustiti 3 srafa koji drze tank i skinuti i zadnji blatobran da bi se tank izvukao bocno na dole. Dva srafa se nalaze sa unutrasnje strane ispod sica bocno, dok je treci ispod stop svetla.
Posle svega toga skidanje ima malo gimnastike sa nalivnim grlom ali ide lako.
i konacno
Sam plovak je bio rasut po celom rezervoaru, pretpostavljam da je masa plovka imala uticaj prilikom udesa.
sto se tice defektnog creva rashladne tecnosti, u stanju mirovanja pojavljuje se kap po kap, kao da je samo crevo porozno. Inace u pitanju je silikonsko crevo made in Italy, i ovde cemo postaviti pancirna kao za gorivo ali u dimenziji 4mm jer su plasticne sisice na glavi i termostatu te manje dimenzije.
Karb je naravno skinut radi inspekcije, za divno cudo, jos od pranja u ultrazvucnoj kadi izgleda kao nov iz fabrike
ali narvno uvek se pronadje neka babaroga u loncetu.
Tank je detaljno pregledan i ispran u perionici pod pritiskom
Sledi zamena creva goriva i vakuuma kao i creva rashladne tecnosti za mali sistem ( od glave ka karbu i natrag do termostata), zamena plovka, vakuum slavine i vakuum pumpe, kao i zamena sajle kilometar sata.
#231
Posted 11 June 2018 - 22:54
Послато са SM-J500F уз помоћ Тапатока
#232
Posted 11 June 2018 - 23:00
Detaljišete kao i uvek, a kako drugačije...koje je godište ta vespica? verovatno naše loše gorivo utiče na to da pumpa, plovak i creva stradaju kao i kojekakvo đubre u karburatoru...ebalo nas gorivo!
#233
Posted 12 June 2018 - 08:00
Vespa je 2004-to, ali mislim da nije do goriva, vec su creva zavrsila svoj radni vek. Jednostavno su postala toliko matora i porozna pa predpostavljam da su ona g**na u karbu posledica osipanja trunja iz creva. Tako je i pumpa stradala, a plovak nije riknuo od goriva vec od udarca (pre nego sto je Vespa dosla kod mene).
#234
Posted 13 June 2018 - 12:01
Dizalica je prava, sad samo ja treba da se naviknem da ne klecim vise... Acika me uvodi u sheme, on je vec radio u ovlascenom i ima iskustva sa ovakvom vrstom pomoci. Zvuci glupo ali sve sto sam do sada znao da uradim zmurecki, sada ima totalno drugi pristup..
Sto se tice godista i goriva, jasno je da nije nikada pran tank a preslo se 45k kilometara.. i ovaj filteric koji smo menjali relativno skoro, vec je pun i crn tako da je osnova svega oprati kompletan sistem i zameniti sva creva, druge nema.
#235
Posted 13 June 2018 - 13:15
#236
Posted 20 June 2018 - 18:29
U medjuvremnu su stigli svi potrebni delovi za zamenu - sajla kilometar sata, pumpa goriva, vakuum salvina
kao i potrosna roba, crevca, selnice i antifriz.
Radovi su se odvijali u kontra smeru od rasklapanja, sve je islo brzo i jednostavno.
Dakle, prvo plovak u rezervaor, izmedju plovka i rezz ide dihtung gumena sajbna, plovak se zaokrece u smeru kazaljke na satu za 1/4 kruga, zatim rezervaor ide gore, vracanje blatobrana, desnog amorta, tocka, suport arma, auspuha...
Od nekih "mozgalica radova" izdvojio bi instalaciju napojnog creva goriva izmedju vakuum slavine i pumpe goriva. Obzirom da su fizicki jedna blizu druge, nemoguce je postaviti crevo goriva dok su obe usrafljene na rezervoar, mnogo je lakse to uraditi pa zatim sve ubaciti na svoje predvidjene pozicije na rezervoaru.
na vakuum slavinu je za svaki slucaj postavljena 2 kruga teflon trake i sve je lepo selo na svoje mesto. Slavina se steze klasicnom selnom a pumpa goriva preko nosaca creva ka motoru sa 2 srafa direknto na rezervoar.
Dalje, oba tocka su se za ovih nedelju dana izduvala pa su posetila vulkanizerske usluge, za to vreme mi smo postavili novu instalaciju goriva, vakuuma i rahladne tecnosti, zamenili antifriz i krenuli u zamenu sajle kilometar sata.
zavrsetak sajle ka satu ima plasticni umetak cetvrtastog oblika koji se otkinuo i ostao u satu. Moralo se rasklapati sve od plastika da bi skinuli Km sat i iscupati plasticni umetak.
Na slici se vidi razlika u duzini koja je nastala kidanjem plastike i tacno toliko i fali u duzini da bi sat uopste dobio prenos kruznim okretanjem.
Ostatak zamene ide klasicno, ako se menja kompletna sajla sa buzirom, potrebno je skinuti kasetu ispred vozaca, plastiku vozlana sa farom, popustiti volan i spustiti prednje vile za 5cm koliko je dovoljno da se oslobodi prednji blatobran da bi debeli zavrsetak sajle mogao da se provuce svojom predvidjenom putanjom od glavcine tocka uz vilu do kilometar sata.
Ukoliko je buzir ispravan, moze se zameniti samo sajla u postojecem buziru ali he potrebno skinuti gornju plastiku volana sa farom kako bi se sajla bas zbog tog plasticnog zavrsetka zamenila od strane km sata, odnosno odozgo.
U medjuvremnu smo konstatovali da deo instalacije takodje pravi probleme, verovatno krstenica u kombinaciji sa vlagom... killswich je repariran u smislu ciscenja i osvezenja kontakt sprejom, dok je recimo dzek zadnjeg svetla za tablicu morao pod noz
Po zavrsetku su stigli tockovi, pa je Vespa pustena u rad u mestu radi odzracivanja sistema za hladjenje i setovanje karba posle ciscenja.
Sistem na leaderu 200 nema sraf za ispustanje vazduha na kucistu termostata i sve sto je potrebno uraditi je nasuti antifriz u expanzionu posudu do maximuma, ostaviti otvoren cep i pustiti motor u rad. Posle nekih 10-12minuta rada u mestu isparavan termostat se pokrece i propusta tecnost u sistem cime opada nivo tecnosti u boci. Tada je potrebno dodati ponovo antifriz u bocu, recimo opet do maximuma i pustiti motor da radi do tacke paljenja ventilatora. Za to vreme termostat je sirom otvoren i antifriz kruzi kroz ceo sistem, s'vremena na vreme poneki baloncic zaroblejnog vazduha izadje kroz otvor na expanzionoj posudi... Po zavrsetku rada ventilatora, temperatura na satu bi trebala da bude na polovini pokazivaca i tada se moze ugasiti motor, ako je potrebno dosuti jos malo antifriza, ali ne preko maximuma u boci i zatvroiti cep na boci. U rashladni sistem koje koriste se Vespe od 125 do 300ccm³ (leader i quasar) staje oko 2l tecnosti. Preporuka proizvodjaca je da se koristi rashladna tecnost naziva G12.
Sutra dan smo vec bili u laganom djiru po gradu i stelovanju karba u voznji...
zaista se svaki put odusevim kako grabi Leader200 sa Keihinom 30 i J costom! Francuz kaze da cak sada ide i malko bolje!
Imali smo i sasvim slucajan susret sa generacijom.
Kolega Francuz, nek se Granturismo sa srecom kotrlja i da se vidimo samo na kafi!
#237
Posted 21 June 2018 - 08:11
#238
Posted 21 June 2018 - 08:52
Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk
#239
Posted 03 October 2021 - 16:14
Ode Vespa, ali to be continued…
Attached Files
#240
Posted 03 October 2021 - 18:33
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users