Jump to content


Vespa GranTurismo 200

Piaggio Vespa GT 200

250 replies to this topic

#221 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 12 March 2018 - 13:43

Kad smo vec raskupusali headset, bio je red da se pozabavimo tablom.
Attached File  IMG_6516.JPG   1.88MB   10 downloads
Prvo zamena baterije posto sat nije radio otkad sam kupio Vespu. Baterija koju guta tabla je sa oznakom r43 ili 386:
Attached File  IMG_6515.JPG   1.59MB   10 downloads
Prvo se izvali plasticni cep, zatim se odvrne mali poklopcic, slican onom na Swatch satovima i ispod je podloska koja lici na propeler. Iza nje je baterija:
Attached File  IMG_6517.JPG   2.55MB   9 downloads
Kada se stavi nova baterija, sve ide nazad obrnutim redom. Baterija, propeler, Swatch poklopac, gumeni cep. Ne cuje se a radi:
Attached File  IMG_6518.JPG   1.84MB   9 downloads
Dok nam je tabla u rukama, pozabavili smo se sijalicama koje tinjaju. U stvari, problem je u kontaktima. Svaka sijalica je ubodna i ima leziste u koje se ubada, a zatim se vraca u tablu sa sve lezistem. Svako leziste treba izvaditi i ocistiti, izvaditi i sijelicu i ocistiti da kontakt na tabli na koji seda leziste malo osmirglati nekom bas bas finom smirglom, npr 1500:
Attached File  IMG_6519.JPG   1.9MB   10 downloads
Nakon toga se tabla spaja sa otkacenim dzekovima i srafi za plastiku. Pri davanju kontakta sad sve sija ko Las Vegas:
Attached File  IMG_6539.JPG   1.99MB   9 downloads

#222 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 12 March 2018 - 14:14

Dolazi na red Mladjina magija. Zalim se vec neko vreme da migavci malo rade, malo ne rade. U poslednje vreme vise ne rade nego sto rade. Steef je jos pre nekog vremena rekao da je regler u problemu posto se relej migavca nalazi u njemu. Buduci da je premeren regler i da je punjenje dobro, oko 14, nesto sitno, bilo mi je glupo da dajem 60 evra za nov regler, a i ne bi bilo zanimljivo ako je plug and play.
Kupio sam relej sa dva pina 12V 18-23w. Plan je da taj relej postavimo izmedju migavaca i plusa. Signal za migavac smo pozajmili sa tastera za migavac - plava zica:
Attached File  IMG_6508.JPG   1.52MB   11 downloadsAttached File  IMG_6509.JPG   1.57MB   10 downloads
Plus smo pozajmili sa glavnog fara - centalni pin:
Attached File  IMG_6525.JPG   1.77MB   10 downloads
Na kraju to povezali sa relejem:
Attached File  IMG_6524.JPG   1.63MB   9 downloads
A sam relej je nasao lepo mesto na stubu upravljaca:
Attached File  IMG_6527.JPG   1.83MB   11 downloads
Da bi bilo zanimljivije, ubacili smo i pistavac migavca. Glasno vristi te smo ga utisali trakom, mada mozda i nismo trebali jer se kasnije pokazalo da se jedva cuje dok radi masina, al o tom potom, videcemo.
Attached File  IMG_6526.JPG   1.71MB   10 downloads
Mladjine zlatne ruke na delu:
Attached File  IMG_6507.JPG   3.01MB   11 downloads

Edited by francuz69, 12 March 2018 - 14:16.


#223 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 12 March 2018 - 14:31

I na kraju, zezancija, postavljanje plastika. Prvo ide patosnica. Ona se postavlja vrlo lako sa jednom napomenom. Posto je sveze ofarbana hteo sam da po svaku cenu izbegnem navlacenje preko fuzastera da ne bi izgrebao novu boju. Zbog toga fuzasteri privremeno idu dole skidanjem po dva imbusa sa svake strane koja ih drze za sasiju. Posle toga patosnica sedne ko dupe na nosu. Fuzasteri idu nazad a sa svake strane ide po 3 srafa.
Zatim sam postavio suknje, svaku sa svoje strane.
Na kraju najvece zezanje, kaseta. Secam se ranijeg Acinog posta gde se Yoaca namaltretirao sa postavljanjem iste. E sad sam i ja isto tako, ali je na kraju sve selo kako treba. Najveca je koska, ubaciti kutiju sa osiguracima i sajlu od sedista:
Attached File  IMG_6529.JPG   1.86MB   10 downloadsAttached File  IMG_6528.JPG   1.9MB   12 downloads
Poklopac akumulatora i eto lepotinje:
Attached File  IMG_6530.JPG   2.43MB   12 downloadsAttached File  IMG_6531.JPG   2.38MB   14 downloads

Za kraj, few finishing touches. Iskrojio sam podlogu za kadicu ispod sedista kako mi ne bi lupale sitnice unutra. Koristio sam neki cudan penasti materijal i nije lose:
Attached File  IMG_6535.JPG   2.11MB   17 downloads
Zatim sam stavio i friske nove znacke napred i na bokove:
Attached File  IMG_6533.JPG   1.97MB   19 downloads

I za kraj, par fotki:
Attached File  IMG_6536.JPG   3.37MB   19 downloadsAttached File  IMG_6537.JPG   3.1MB   19 downloads

Edited by francuz69, 12 March 2018 - 14:31.


#224 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 12 March 2018 - 14:32

Attached File  IMG_6538.JPG   2.63MB   17 downloads
Ostaje jos da zamenim plovak kako bih video koliko goriva imam i da mi Mladja donese drugi vizir koji ima od ranije ali to neki drugi put.

#225 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 12 March 2018 - 16:05

Nastavljas sa dobrim opisima u temi, ja sam iskreno ponosan!
Svaka cast za radove, najlepse je kad se sursretnu dva entuzijasta, sve se sa ljubavlju uradi!



#226 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 12 March 2018 - 17:49

Hvala, hvala pogotovu sto pohvala dolazi sa tvoje strane.
Jeste, bilo nam je zabavno bas

#227 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 12 March 2018 - 18:33

Najlepse bi bilo kad bi sve teme gde se nesto pise bile bas ovakve, cak i kad nikad nisi radio oko modela nekog, kad se ovako prestavlja uspes bez problema da se snadjes, super za radove i opise, jedva cekam da je vidim uzivo :)

#228 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 12 March 2018 - 20:15

Svaka čast na detaljnom opisu... to se ceni

Rešio si da vespu istreseš iz gaća, što se kaže.... tako i treba, sve mora da radi i to je jedino valjano


Sent from my iPhone using Tapatalk

#229 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 12 March 2018 - 20:38

Fala ljudi!!!

#230 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 11 June 2018 - 20:40

Rece Francuz da treba zameniti plovak pa smo ovih dana uhvatili vremena da resimo jos par sitnica kako bi zaokruzili kompletan servis.

Posted Image

Naime, desavalao se vlasniku da se ugasi sama od sebe i da ne zeli da startuje. Sutra dan pali kao mina i radi normalno. Takodje defekt creva rashladne tecnosti izmedju glave i karburatora izazvao je gubljenje tecnosti. Sve to, krenuli smo da saniramo.

Prvo i osnovno, treba istociti gorivo iz rezervoara. Tu nalecemo na prvi problem, neravnomeran rad vakuum periferija, GT na tanku ima slavinicu i pumpu jednu pored druge.Posted Image

praveci vakuum i istakajuci gorivo, kako sam razmrdao creva goriva primetio sam da se filter cudno oklembesio

Posted Image

creva su uzasnog kvaliteta i primorani smo da u buducnosti koristimo armirana-pancirna creva.

tek po skidanju pumpe i uklanjanjem je iz jednacine dobijam brzi protok goriva, shvatam da pumpa ne obavlja svoju duznost na prihvatljiv nacin. Posted Image

dugo je trajalo istakanje, i ako creva drze vakuum slavinica je u par navrata blokirala istakanje, tek po skidanju uvidjam da je ostecena, verovatno udarcem od plovka koji je dug i tacno je iznad nje.
Posted Image

u ovoj matematici smo prevideli da je bilo lakse podici Vespu (sasiju) a agregat ostaviti na zemlji, zatim raskopcati ga i prici rezervoaru. Ovako, potrebno je rskopcati dzek od plovka koji je sa gornje strane ispod sedista u desnom bubregu, zatim skinuti desni amortizer, suport arm, tocak (auspuh je vec bio skinut kao i desna bocna plastika). Rezervoar se nalazi u desnom bubregu i menjim delom u zadnjem delu sasije, tik iznad stop svetla. Potrebno je otpustiti 3 srafa koji drze tank i skinuti i zadnji blatobran da bi se tank izvukao bocno na dole. Dva srafa se nalaze sa unutrasnje strane ispod sica bocno, dok je treci ispod stop svetla.

Posle svega toga skidanje ima malo gimnastike sa nalivnim grlom ali ide lako.
Posted ImagePosted ImagePosted Image

i konacno
Posted Image

Sam plovak je bio rasut po celom rezervoaru, pretpostavljam da je masa plovka imala uticaj prilikom udesa.
Posted Image

sto se tice defektnog creva rashladne tecnosti, u stanju mirovanja pojavljuje se kap po kap, kao da je samo crevo porozno. Inace u pitanju je silikonsko crevo made in Italy, i ovde cemo postaviti pancirna kao za gorivo ali u dimenziji 4mm jer su plasticne sisice na glavi i termostatu te manje dimenzije.

Posted Image

Karb je naravno skinut radi inspekcije, za divno cudo, jos od pranja u ultrazvucnoj kadi izgleda kao nov iz fabrike
Posted Image
ali narvno uvek se pronadje neka babaroga u loncetu.
Posted ImagePosted Image

Tank je detaljno pregledan i ispran u perionici pod pritiskom
Posted ImagePosted ImagePosted Image

Sledi zamena creva goriva i vakuuma kao i creva rashladne tecnosti za mali sistem ( od glave ka karbu i natrag do termostata), zamena plovka, vakuum slavine i vakuum pumpe, kao i zamena sajle kilometar sata.


#231 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 11 June 2018 - 22:54

Opa nova dizalica za skuter. Prava stvar postali ste pravi i ozbiljan servis za skutete. Bravo momci čestitke za radove i dizalicu.

Послато са SM-J500F уз помоћ Тапатока



#232 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 11 June 2018 - 23:00

Baš htedoh pohvaliti novu dizalicu...ovako je milina raditi i leđa i kolena više ne bole... :) super!

Detaljišete kao i uvek, a kako drugačije...koje je godište ta vespica? verovatno naše loše gorivo utiče na to da pumpa, plovak i creva stradaju kao i kojekakvo đubre u karburatoru...ebalo nas gorivo!

#233 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 12 June 2018 - 08:00

Lepo, dobri radovi kao i uvek.
Vespa je 2004-to, ali mislim da nije do goriva, vec su creva zavrsila svoj radni vek. Jednostavno su postala toliko matora i porozna pa predpostavljam da su ona g**na u karbu posledica osipanja trunja iz creva. Tako je i pumpa stradala, a plovak nije riknuo od goriva vec od udarca (pre nego sto je Vespa dosla kod mene).

#234 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 13 June 2018 - 12:01

Hvala momci na pohvalama i lepim recima! Izgleda ludo ali me kolena i ledja vise ne bole :)

Dizalica je prava, sad samo ja treba da se naviknem da ne klecim vise... Acika me uvodi u sheme, on je vec radio u ovlascenom i ima iskustva sa ovakvom vrstom pomoci. Zvuci glupo ali sve sto sam do sada znao da uradim zmurecki, sada ima totalno drugi pristup..

Sto se tice godista i goriva, jasno je da nije nikada pran tank a preslo se 45k kilometara.. i ovaj filteric koji smo menjali relativno skoro, vec je pun i crn tako da je osnova svega oprati kompletan sistem i zameniti sva creva, druge nema.

#235 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 13 June 2018 - 13:15

Bogami kompleksan posao, svaka čast na trudu, a dizalica je odlična stvar, pogotovo za vas dvojicu koji se baš naradite svakodnevno, da bar malo olakšate sebi.

#236 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 20 June 2018 - 18:29

Hvala Goggy!
U medjuvremnu su stigli svi potrebni delovi za zamenu - sajla kilometar sata, pumpa goriva, vakuum salvina
Posted Image

kao i potrosna roba, crevca, selnice i antifriz.
Posted ImagePosted Image
Posted Image
Posted Image

Radovi su se odvijali u kontra smeru od rasklapanja, sve je islo brzo i jednostavno.
Dakle, prvo plovak u rezervaor, izmedju plovka i rezz ide dihtung gumena sajbna, plovak se zaokrece u smeru kazaljke na satu za 1/4 kruga, zatim rezervaor ide gore, vracanje blatobrana, desnog amorta, tocka, suport arma, auspuha...

Od nekih "mozgalica radova" izdvojio bi instalaciju napojnog creva goriva izmedju vakuum slavine i pumpe goriva. Obzirom da su fizicki jedna blizu druge, nemoguce je postaviti crevo goriva dok su obe usrafljene na rezervoar, mnogo je lakse to uraditi pa zatim sve ubaciti na svoje predvidjene pozicije na rezervoaru.

Posted ImagePosted Image

na vakuum slavinu je za svaki slucaj postavljena 2 kruga teflon trake i sve je lepo selo na svoje mesto. Slavina se steze klasicnom selnom a pumpa goriva preko nosaca creva ka motoru sa 2 srafa direknto na rezervoar.
Posted Image

Dalje, oba tocka su se za ovih nedelju dana izduvala pa su posetila vulkanizerske usluge, za to vreme mi smo postavili novu instalaciju goriva, vakuuma i rahladne tecnosti, zamenili antifriz i krenuli u zamenu sajle kilometar sata.

Posted Image
zavrsetak sajle ka satu ima plasticni umetak cetvrtastog oblika koji se otkinuo i ostao u satu. Moralo se rasklapati sve od plastika da bi skinuli Km sat i iscupati plasticni umetak.
Na slici se vidi razlika u duzini koja je nastala kidanjem plastike i tacno toliko i fali u duzini da bi sat uopste dobio prenos kruznim okretanjem.
Posted Image

Ostatak zamene ide klasicno, ako se menja kompletna sajla sa buzirom, potrebno je skinuti kasetu ispred vozaca, plastiku vozlana sa farom, popustiti volan i spustiti prednje vile za 5cm koliko je dovoljno da se oslobodi prednji blatobran da bi debeli zavrsetak sajle mogao da se provuce svojom predvidjenom putanjom od glavcine tocka uz vilu do kilometar sata.
Ukoliko je buzir ispravan, moze se zameniti samo sajla u postojecem buziru ali he potrebno skinuti gornju plastiku volana sa farom kako bi se sajla bas zbog tog plasticnog zavrsetka zamenila od strane km sata, odnosno odozgo.

U medjuvremnu smo konstatovali da deo instalacije takodje pravi probleme, verovatno krstenica u kombinaciji sa vlagom... killswich je repariran u smislu ciscenja i osvezenja kontakt sprejom, dok je recimo dzek zadnjeg svetla za tablicu morao pod noz

Posted Image
Posted Image

Po zavrsetku su stigli tockovi, pa je Vespa pustena u rad u mestu radi odzracivanja sistema za hladjenje i setovanje karba posle ciscenja.
Posted Image

Sistem na leaderu 200 nema sraf za ispustanje vazduha na kucistu termostata i sve sto je potrebno uraditi je nasuti antifriz u expanzionu posudu do maximuma, ostaviti otvoren cep i pustiti motor u rad. Posle nekih 10-12minuta rada u mestu isparavan termostat se pokrece i propusta tecnost u sistem cime opada nivo tecnosti u boci. Tada je potrebno dodati ponovo antifriz u bocu, recimo opet do maximuma i pustiti motor da radi do tacke paljenja ventilatora. Za to vreme termostat je sirom otvoren i antifriz kruzi kroz ceo sistem, s'vremena na vreme poneki baloncic zaroblejnog vazduha izadje kroz otvor na expanzionoj posudi... Po zavrsetku rada ventilatora, temperatura na satu bi trebala da bude na polovini pokazivaca i tada se moze ugasiti motor, ako je potrebno dosuti jos malo antifriza, ali ne preko maximuma u boci i zatvroiti cep na boci. U rashladni sistem koje koriste se Vespe od 125 do 300ccm³ (leader i quasar) staje oko 2l tecnosti. Preporuka proizvodjaca je da se koristi rashladna tecnost naziva G12.

Sutra dan smo vec bili u laganom djiru po gradu i stelovanju karba u voznji...
Posted Image
zaista se svaki put odusevim kako grabi Leader200 sa Keihinom 30 i J costom! Francuz kaze da cak sada ide i malko bolje!

Imali smo i sasvim slucajan susret sa generacijom.
Posted Image


Kolega Francuz, nek se Granturismo sa srecom kotrlja i da se vidimo samo na kafi! :)

#237 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 21 June 2018 - 08:11

Hvala lepo. Vespa stvarno ide kao zmaj. Bedak je sto nismo nasli budjavi plovak kad ste vec sve ovo radili, pa da zamenimo i njega, al jbg nije se dalo. Sve ostalo cista petica. Sad kada se gospodja lepo napaja gorivom, ona Jcosta stvarno dolazi do izrazaja. Mozda bi mogli u nekom trenutku da iscimamo testnog vozaca Yoacu (ako je raspolozen) da namontira kameru pa da vidimo da li su brojke oko ubrzanja iste, posto mi se cini da sada vuce za nijansu bolje.

#238 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 21 June 2018 - 08:52

Bice, bice :)

Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk



#239 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 03 October 2021 - 16:14

Posle 3 godine pisem u temi.
Ode Vespa, ali to be continued…

Attached Files



#240 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 03 October 2021 - 18:33

Lepa...baš šteta.. ja ovakve primerke ne bih imao snage da pustim iz kuće





7 user(s) are reading this topic

0 members, 7 guests, 0 anonymous users