Hvala Goggy!
U medjuvremnu su stigli svi potrebni delovi za zamenu - sajla kilometar sata, pumpa goriva, vakuum salvina
kao i potrosna roba, crevca, selnice i antifriz.
![Posted Image](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180620/bb4607e55dfc835411d4cdb336073e81.jpg)
Radovi su se odvijali u kontra smeru od rasklapanja, sve je islo brzo i jednostavno.
Dakle, prvo plovak u rezervaor, izmedju plovka i rezz ide dihtung gumena sajbna, plovak se zaokrece u smeru kazaljke na satu za 1/4 kruga, zatim rezervaor ide gore, vracanje blatobrana, desnog amorta, tocka, suport arma, auspuha...
Od nekih "mozgalica radova" izdvojio bi instalaciju napojnog creva goriva izmedju vakuum slavine i pumpe goriva. Obzirom da su fizicki jedna blizu druge, nemoguce je postaviti crevo goriva dok su obe usrafljene na rezervoar, mnogo je lakse to uraditi pa zatim sve ubaciti na svoje predvidjene pozicije na rezervoaru.
![Posted Image](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180620/1d8eb176a1b124e824a71a1d5bc1e251.jpg)
na vakuum slavinu je za svaki slucaj postavljena 2 kruga teflon trake i sve je lepo selo na svoje mesto. Slavina se steze klasicnom selnom a pumpa goriva preko nosaca creva ka motoru sa 2 srafa direknto na rezervoar.
Dalje, oba tocka su se za ovih nedelju dana izduvala pa su posetila vulkanizerske usluge, za to vreme mi smo postavili novu instalaciju goriva, vakuuma i rahladne tecnosti, zamenili antifriz i krenuli u zamenu sajle kilometar sata.
![Posted Image](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180620/a4041266f940cc69d75ced00c72ea15f.jpg)
zavrsetak sajle ka satu ima plasticni umetak cetvrtastog oblika koji se otkinuo i ostao u satu. Moralo se rasklapati sve od plastika da bi skinuli Km sat i iscupati plasticni umetak.
Na slici se vidi razlika u duzini koja je nastala kidanjem plastike i tacno toliko i fali u duzini da bi sat uopste dobio prenos kruznim okretanjem.
Ostatak zamene ide klasicno, ako se menja kompletna sajla sa buzirom, potrebno je skinuti kasetu ispred vozaca, plastiku vozlana sa farom, popustiti volan i spustiti prednje vile za 5cm koliko je dovoljno da se oslobodi prednji blatobran da bi debeli zavrsetak sajle mogao da se provuce svojom predvidjenom putanjom od glavcine tocka uz vilu do kilometar sata.
Ukoliko je buzir ispravan, moze se zameniti samo sajla u postojecem buziru ali he potrebno skinuti gornju plastiku volana sa farom kako bi se sajla bas zbog tog plasticnog zavrsetka zamenila od strane km sata, odnosno odozgo.
U medjuvremnu smo konstatovali da deo instalacije takodje pravi probleme, verovatno krstenica u kombinaciji sa vlagom... killswich je repariran u smislu ciscenja i osvezenja kontakt sprejom, dok je recimo dzek zadnjeg svetla za tablicu morao pod noz
Po zavrsetku su stigli tockovi, pa je Vespa pustena u rad u mestu radi odzracivanja sistema za hladjenje i setovanje karba posle ciscenja.
Sistem na leaderu 200 nema sraf za ispustanje vazduha na kucistu termostata i sve sto je potrebno uraditi je nasuti antifriz u expanzionu posudu do maximuma, ostaviti otvoren cep i pustiti motor u rad. Posle nekih 10-12minuta rada u mestu isparavan termostat se pokrece i propusta tecnost u sistem cime opada nivo tecnosti u boci. Tada je potrebno dodati ponovo antifriz u bocu, recimo opet do maximuma i pustiti motor da radi do tacke paljenja ventilatora. Za to vreme termostat je sirom otvoren i antifriz kruzi kroz ceo sistem, s'vremena na vreme poneki baloncic zaroblejnog vazduha izadje kroz otvor na expanzionoj posudi... Po zavrsetku rada ventilatora, temperatura na satu bi trebala da bude na polovini pokazivaca i tada se moze ugasiti motor, ako je potrebno dosuti jos malo antifriza, ali ne preko maximuma u boci i zatvroiti cep na boci. U rashladni sistem koje koriste se Vespe od 125 do 300ccm³ (leader i quasar) staje oko 2l tecnosti. Preporuka proizvodjaca je da se koristi rashladna tecnost naziva G12.
Sutra dan smo vec bili u laganom djiru po gradu i stelovanju karba u voznji...
![Posted Image](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180620/a45ae300874cb4511659de3aeff88d59.jpg)
zaista se svaki put odusevim kako grabi Leader200 sa Keihinom 30 i J costom! Francuz kaze da cak sada ide i malko bolje!
Imali smo i sasvim slucajan susret sa generacijom.
Kolega Francuz, nek se Granturismo sa srecom kotrlja i da se vidimo samo na kafi!