Tomos Automatic
#1
Posted 11 October 2016 - 22:58
20160904_194127.jpg 148.71K 30 downloads
Pas mi je upao u kadar pa se slabo vidi da agregat nije na motoru. Bio je u korpi,rasturen u delove. Jos tamo na mestu trgovine sam ja ustanovio da je motor zaribao i da ce biti dosta posla oko njega. Ipak pogodim se sa covekom i kupim ga.
Stanje je bilo sledece: Cilindar zaribao-potrebno busenje. Radilica dobila lufta u donjoj pesnici. Zaribali lezajevi radilice. Kvacilo potroseno (paknovi skoro do metala potroseni). Farba u prilicno losem stanju,ali je fabricka pa mi je i to dosa znacilo. Gume lose,ali ce do proleca izgurati. Fale neki sitni srafovi,platne itd.
Gledao sam da sve delove uzmem malo skuplje,da ne budu bas oni najgori moguci. Vodio sam se onom logikom "ako ne znas sta je kvalitetno,pitaj sta je skupo" mada ovo nije uvek pravilo,to znam.
Pokupovao sam sledece delove:
Klip onaj iz moto bike pakovanja 38,5mm
Cilindar je razbusen bas po klipu koji je i ugradjen
Klipnjaca CKR. Radilica balansirana i izvucena da baca dve stote. (Prethodni vlasnik je uspesno tukao radilicu o beton da bi izbio lezajeve iz bloka i pri tom je pokrivio,a sigurno je dobila po nosu i kad je motor zaribao)
Lezajevi radilice Timken 6203
Nov 6006 lezaj ne znam kog je proizvodjaca
Novi semerinzi
Novi paknovi kvacila
Set dihtunga
Motor nisam ja sklapao jer nisam toliko strucan,a i nemam vremena jer sam se zaposlio i radim smene od 12 sati dnevno. Dve dnevne smene,pa dve nocne i onda sam dva dana slobodan..ta dva dana ugavnom prespavam jer se jos nisam navikao na ovaj tempo zivota, tako da sam odlucio da odnesem se to kod nekog coveka da mi on to sklopi.
Motor je upalio,ali naravno imam problem...moze satima da radi na leru i motor prede, cim mu dodam gas on se izvrti u visoke obrtaje i vise uopste ne mogu da ih spustim dok ne ugasim motor. Kao da gas zaglavim u jednom odredjenom polozaju. Rucica gasa ide neverovatno tesko,dobijem zuljeve na odvrtanje gasa. Gde da lovim problem? Da nije sajla gasa mozda pocelada puca pa se zaglavi u buziru ili je problem u karburatoru?
Imam jos par slika i imam snimljen video kako motor radi ako ce biti od pomoci. Nisam hteo bas sve da saspem u jedan post pa da bude nepregledno sve.
I da dodam jos ovo samo. Cilj mi je da dobijem dosta pouzdan motorcic sa skromnim performansama. Treba mi za prevoz od kuce do posla i nazad i za vozikanje do prodavnice i do plaze...jedna dezurna masina. Uopste ne planiram da ulazem u izgled.
#2
Posted 12 October 2016 - 17:12
Dafinitivno imas problem sa rucicom i sa sajlom, medjutim to mozes osetiti i pod rukom dok je ugasen, da li se rucica vraca u orvobitan polozaj kada pustis gas...
Naravno, visok ler i fenomen da motor ne zeli da spusti obrtaje i kada se rucica vraca na pocetni polozaj je od takozvanog fals vazduha, ali obzirom da je agregat novo sklopljen i da je sklapao neko ko se razume, verujem da su ispostovana sva problematicna mesta po pitanju uvlacenja fals-vazduha prilkom sklapanja.
#3
Posted 13 October 2016 - 13:12
Ne vraca se rucica, prosto je neupotrebiva rucica ovako...
Probao sam malo motor tu u uclici,lepo povlaci on,smao sto ne mogu nikako da oduzmem gas. Ovakav ne moze u saobracaj.
Zacudilo me je i to sto je motor 91. godiste,a pedalas je. Kroz pricu sa nekim starijim ljudima sam saznao da nije prepravljan nego je to bila jedna takva serija. To me prilicno nervira i imam u planu da ga prepravim da ima kurblu.
U planu je jos da mu kupim nove gume, da zamenim sediste, imam jedno novo novcato jos iz vremena kad se tata momcio sa automaticima. Planiram da pregledam kocnice,koci on pristojno,ali smatram da moze to i bolje. I ne znam u kakvom su stanju svetla i signalizacija,al to mislim da cu voziti kod elektricara jer se u struju ama bas nista ne razumem. I s proleca mozda i resim pa ga osvezim s novom belom bojom jer je ova fabricka bas izbledela,izgrebana i unistena.
#4
Posted 13 October 2016 - 14:37
91-vo godiste , a pedalas - to je nemoguce , ja koliko znam , takva serija nije postojala...moguce je da je promenjena masina - blok ...dobro je da su tockovi livenjaci ...i po prednjoj masci se vidi da je novi tip ...ajde poslikaj masinu ( bez psa ) da vidimo koji je agregat ...
To sa nevracanjem gasa je veoma opasno jer motor nema manuelno kvacilo , pa vuce kad ne treba , mos` nastradati ...resava se na sledeci nacin ...skines karb ( tesko se vadi i tesko vraca u kucicu kartera , samo pod jednim uglom , izludeces ako to pre nisi radio dok ne shvatis kako ) , identifikuj da li je Encarvi ili Dell14-12...kad drzis u ruci karb na sajli vidis kako otvara i zatvara siber , da li je u pitanju mehanicko zaglavljenje sajle , ako nije , onda vuce negde fals vazduh , najcesce na spoju u usisno grlo na cilindru ...
#5
Posted 13 October 2016 - 16:42
Znam,skidao sam karb dva puta,pa to je da poludis. Tako mali motor, a tako komplikovan. Ja sam skidao karb tako sto otpustim tocak, otpustim lanac, zabodem dizalicu od auta ispod bloka motora, otpustim ona dva gornja srafa sto vezuju motor za ram izvucem ih totalno i onda ga sa dizalicom spustim toliko da izvucem karb. Bukvalno masina visi na jednom srafu i imam totalno slobodan prilaz karbu. Jeste dosta komplikovano,ali bas se dobije prostora za rad.
Kakvu svecicu da kupim za njega? Neku malo kvalitetniju mislim da nabavim. I taj problem imam da su mi probile vec dve svecice a motor je radio svega 20 min ukupno na leru. Kod kuce imam trenutno Super bosnu F75 i Champion L87YC, jel ove mogu da posluze ili da kupim neku trecu?
Evo poslikao sam motor malo lepse:
20161013_170851.jpg 129.26K 29 downloads 20161013_170944.jpg 131.54K 32 downloads 20161013_170901.jpg 149.12K 29 downloads 20161013_170933.jpg 111.93K 28 downloads
Ova slika karburatora je u u fazi sklapanja bila,zato guma nije niavucena i nije stegnut sraf na usisu.
20161004_132346.jpg 3.35MB 27 downloads
Kupio sam i ovu gumu novu za svaki slucaj
20161013_171924.jpg 94.73K 27 downloads
Nisam najbolje razumeo. Mislite da ovde negde zeva i vuce fals? 20161013_171044.jpg 125.85K 23 downloads
#6
Posted 13 October 2016 - 18:08
@Marko Ledeni - svjećica igra NGK B6HS ili B7HS(ovo za ljetno vrijeme, 6ica je za hladnije), ili Bosna F65 / F75(za ljetno vrijeme). Karburator se vadi na jedan jedini mogući način pod određenim kutom, kao što je i Alien reko, moraš ga puno puta skinit da savladaš tehniku uglavnom se prvo skine guma što spaja airbox i karb, karb se izvuče sa prirubnice i najširi dio ide kroz onaj urez između povišenja kod bloka(tamo di su brojevi od mašine) i same rame, i izvuče se jednostavno. Ovo što ti ne vraća gas - možda nije dobro postavljen feder na šiberu ili ti se sajla jednostavno raščijala pa ne može vratit uredno, to sve možeš isprobat kad karb nije na motoru - drži ga u ruci(sklopljenog) i probaj okretat ručicu gasa, šiber se uredno mora podizat i spuštat.
#7
Posted 13 October 2016 - 19:18
Ima vremena ispraksovacu se sa vadjenjem karba. Eto vec sutra prilike da pokusam na ovaj nacin. Pisacu cim budem karburator proverio. Nadam se da me dalje nece bacati u neke vece troskove jer cu poludeti.
Jel zna neko zasto su mi tako brzo probile ove svecice? Primetio sam da kad ih skinem su dosta nalivene gorivom.
#8
Posted 13 October 2016 - 21:17
#9
Posted 13 October 2016 - 21:23
Dell 14/12 sa 51 ili 53 diznom i spojenim na airbox nebi smio imat bogatu smjesu, s 51 diznom po hladnijem vremenu je čak malo i siromašna....
#10
Posted 13 October 2016 - 21:38
Javim se sutra ako budem uhvatio vremena da ga cacnem.
#11
Posted 13 October 2016 - 21:59
marac031, on 13 October 2016 - 21:23, said:
Dell 14/12 sa 51 ili 53 diznom i spojenim na airbox nebi smio imat bogatu smjesu, s 51 diznom po hladnijem vremenu je čak malo i siromašna....
Isto tako, ako je racunica prilikom pravljenja smese omasena, smetace visak ulja svecici, nece 4% ali mnogo vise hoce.
Nije svecica zauljena od manjka goriva, vec od viska, pa dok Marko ne skine karb i tacno premeri promer rupe na dizni, necemo znati sta je problem
#12
Posted 14 October 2016 - 01:38
Majstor koji je sklapao ne bi trebalo da je razbusio diznu zato sto je dogovor bio takav da on samo sklopi masinu,a meni ostaje igranje oko pranja rezervoara,karburatora,menjanje creva itd..
#13
Posted 14 October 2016 - 09:07
Za del 14-12 na velikom cilindru standardno pakuju glavnu diznu 53 , ali radice i sa 51 ...mesavina oko 2.5-3 % nekog polusintetika , ili losije - 4 % mineralnog ...bice sasvim zadovoljan svecka moze i neka Bosanka odgovarajuce toplotne vrednosti...fals vazduh moze da vuce usled lose caure na spoju karburatora i kucista lamelarnog ventila, to mora biti dobro stegnuto , ili mehanicko zaglavljenje sibera ...
To sa montazom karba u kuciste kartera je takva gimnastika da bi ja konstruktora osudio da svaki dan po jedan izvadi i namesti da shvati kakvu je glupost smislio ...sad da me pitas kako se vadi i namesta nemam pojma , a sto puta sam ga vadio i namestao ...iz tih razloga , a i tuninga sam napravio novo kuciste lamelarnog ventila i izbacio karb napolje , cak i ne izgleda lose , a karb je pristupacan kao i njegovi regulacioni elementi , a skine se i namesti za 20 sec ...
Bice to lep Matic kad se sredi ...
#14
Posted 25 October 2016 - 22:03
Dalje, proverio sam mehanicki da li se siber negde zaglavi. Radio posao,znaci nije to. Ali mi i dalje ostaje da sredim rucicu gasa da ide lakse. Gledao sam i da li vuce fals kod lamelarnog ventila i tu mi je sve delovalo kao da dobro stoji ali cu to ipak prepakovati staviti dva nova dihtunga sa sve diht masom. Jedino sto sam primetio,a znam da ne bi smelo da je tako, je da mi lamelarni ventil malo zeva...kad ga gledam onako okrenutog prema nebu prolazi svetlost,znaci ne valja. Da li je mozda to uzrok tog razvrtavanja u obrtaje?
Imam i jednu sliku ali je katastrofa losa,nikako ne mogu da fokusiram ventil da lepo bude ostra slika, ali bez obzira vidi se na slici da zeva. Zaokruzio sam i crvenim gde se vidi ta rupica.
20161025_171537.jpg 44.1K 13 downloads
#15
Posted 25 October 2016 - 22:21
#16
Posted 25 October 2016 - 23:38
#17
Posted 03 December 2016 - 23:25
Problem je bio u onoj zaptivnoj gumici na loncetu karburatora. Stavio sam samo drugu tu gumicu sa nekog drugog karburatora i motor je proradio. Sa termo grupom sam prezadovoljan kako radi, mogu da mu brojim taktove. Ali naravno motor i ne radi bas perfektno. Dosta tesko prebacuje u drugu brzinu. To ce sacekati neke toplije dane da se sredi. Ostaje mi i da poradim malo na estetici jer je motorcic kao sto sam vec pisao dosta pohaban..
Evo slika sa prvih kilometara voznje
Screenshot_2016-12-03-23-13-20.png 1.36MB 17 downloads
#18
Posted 04 December 2016 - 08:51
#19
Posted 04 December 2016 - 13:10
#20
Posted 05 December 2016 - 00:38
dellortoclean.jpg 75.48K 10 downloads
To je ova gumica pod "C". Bila je prickinuta loncetom,istegljena i nije lepo lezala u lezistu. Ova druga sto je sad na karburatoru lepo zaptiva..
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users