Mario, on 13 April 2017 - 08:28, said:
minareli klasični problemi kod visokog obrtanja primarne osovine...
svi smo imali te i imamo ih još uvek vibracije koje dolaze iz prenosa na krajnjoj brzini.. problem je identifikovan i dolazi od torzije centralne opruge, ove kvalitetnije su bolje u centru i ako imaš centratore u kvačilu onda je manja verovatnoća, međutim kako se zagreva vremenom čelik postaje mekši i usled sabijanja poneki zavoji odlaze u ekscentar..
ništa protiv toga ne možemo, jedino da se menja centralna opruga na novu..
propratne negativne nus pojave su
-odvrtanje šarafa deklice i curenje ulja iz prenosa, ja sam probao i lepkove, ništa nije pomoglo osim deklice sa torrington ležajevima
-odvrtanje šarafa prigušivača i nosača i pucanje šelne nosača auspuha, ovo poslednje je u zavisnosti od materijala i frekvencije vibracija ali dešava se
Jedno od rešenja za umirivanje tih vibracija je produženje prenosa, takoreći vibracije imamo kada se motor razvrti na npr 10k okretaja i remen izađe skroz do ruba variomata a u remenicama pozadi upadne maksimalno, tada imamo prenosni odnos 1:3 npr, te će se remenice obrtati na 30k okretaraja.. Sa produženjem prenosa dobijamo da nam maksimalna brzina nije više na tom prenosnom odnosu, shodno snazi motora i težini vozača, pa može biti npr 1:2,5 gde će za 25000 okretaja centralna već biti manje osetljiva na torziju
Drugo još ne ispitano rešenje, je ugradnja ležaja u deklicu i upotreba matice zvona kvačila koja bi ulazila u taj ležaj, ideja potiče od dajtech-a, navodno može da se izvede, nedavno sam čuo da su i neki drugi tuneri tako planirali umirenje torzije i samih vibracija pa to može biti interesantno...
imaš u SR temi kod mene dosta o tom problemu, ja sam čak kupio druge remenice misleći da su one problem, mada i Pita je isto imao, i izmenom centralne opruge rešio problem... na he mašinama se to javlja malo ranije, jer primarna osovina dođe do kritične tačke obrtanja ranije, konkretno ja sam probao i sa produženjem 17% i 19%, a tek na 17+19% dobio umirenje vibracija, ali mi to nije odgovaralo za startovanje na utrkama..
Eh ovako, ja sam trenutno na 10% produzenja ako sam dobro izracunao, 5% LC getriba i 5.3% razlika 130/60/13 i trenutne 130/70/13 i ova kombinacija mi djeluje odlicno.
Eh odserafljivanje.
Imam ih na sve strane, pogotovo nakon 2 dana testova preko 100gps, zanimljivo dekla od getribe nije pustila ulje ali se serafi daju jos stegnuti, a stegnuo sam ih krvnicki kod stavljanja LC getribe, al zato curi ulje na iberlauf od getribe.
Nadalje, odserafljuje se prigusivac od spuha, oznaka Extra se rotira u krug hehhe, stegnuo ih i opet se otpusta.
Zatim dekla prijenosa isto, tek ako stegnem da skoro preskoci imbus onda drzi.
Zadnje sta nisam pogledo je nosac motora, tu sam prije imao problem.
A nista, nema druge nego dotezat i vozit, jbg.
A vidim da se vise manje svim minarellijima to dogada pa se ne cudim.
Hvala Mario na info!
Poslano sa mog Lenovo P70-A koristeći Tapatalk