Jump to content


Luna Speedjet R50 by Beta Minarelli



310 replies to this topic

#241 dacerovs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 12 April 2017 - 22:06

View Postvlayco85, on 12 April 2017 - 22:00, said:

Turi im malo locktita da ne mrdaju...
Heheh ili lak za nokte.
Ma treba ih samo jace stegnut.
Osjete se vibracije nakon 100, pa vjerojatno i u tome lezi problem odserafljivanja.

Poslano sa mog Lenovo P70-A koristeći Tapatalk



#242 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 13 April 2017 - 08:28

minareli klasični problemi kod visokog obrtanja primarne osovine...

svi smo imali te i imamo ih joÅ” uvek vibracije koje dolaze iz prenosa na krajnjoj brzini.. problem je identifikovan i dolazi od torzije centralne opruge, ove kvalitetnije su bolje u centru i ako imaÅ” centratore u kvačilu onda je manja verovatnoća, međutim kako se zagreva vremenom čelik postaje mekÅ”i i usled sabijanja poneki zavoji odlaze u ekscentar..

niŔta protiv toga ne možemo, jedino da se menja centralna opruga na novu..

propratne negativne nus pojave su
-odvrtanje Ŕarafa deklice i curenje ulja iz prenosa, ja sam probao i lepkove, niŔta nije pomoglo osim deklice sa torrington ležajevima
-odvrtanje Ŕarafa priguŔivača i nosača i pucanje Ŕelne nosača auspuha, ovo poslednje je u zavisnosti od materijala i frekvencije vibracija ali deŔava se

Jedno od reÅ”enja za umirivanje tih vibracija je produženje prenosa, takoreći vibracije imamo kada se motor razvrti na npr 10k okretaja i remen izađe skroz do ruba variomata a u remenicama pozadi upadne maksimalno, tada imamo prenosni odnos 1:3 npr, te će se remenice obrtati na 30k okretaraja.. Sa produženjem prenosa dobijamo da nam maksimalna brzina nije viÅ”e na tom prenosnom odnosu, shodno snazi motora i težini vozača, pa može biti npr 1:2,5 gde će za 25000 okretaja centralna već biti manje osetljiva na torziju

Drugo joŔ ne ispitano reŔenje, je ugradnja ležaja u deklicu i upotreba matice zvona kvačila koja bi ulazila u taj ležaj, ideja potiče od dajtech-a, navodno može da se izvede, nedavno sam čuo da su i neki drugi tuneri tako planirali umirenje torzije i samih vibracija pa to može biti interesantno...

imaÅ” u SR temi kod mene dosta o tom problemu, ja sam čak kupio druge remenice misleći da su one problem, mada i Pita je isto imao, i izmenom centralne opruge reÅ”io problem... na he maÅ”inama se to javlja malo ranije, jer primarna osovina dođe do kritične tačke obrtanja ranije, konkretno ja sam probao i sa produženjem 17% i 19%, a tek na 17+19% dobio umirenje vibracija, ali mi to nije odgovaralo za startovanje na utrkama..

#243 dacerovs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 13 April 2017 - 10:17

View PostMario, on 13 April 2017 - 08:28, said:

minareli klasični problemi kod visokog obrtanja primarne osovine...

svi smo imali te i imamo ih joÅ” uvek vibracije koje dolaze iz prenosa na krajnjoj brzini.. problem je identifikovan i dolazi od torzije centralne opruge, ove kvalitetnije su bolje u centru i ako imaÅ” centratore u kvačilu onda je manja verovatnoća, međutim kako se zagreva vremenom čelik postaje mekÅ”i i usled sabijanja poneki zavoji odlaze u ekscentar..

niŔta protiv toga ne možemo, jedino da se menja centralna opruga na novu..

propratne negativne nus pojave su
-odvrtanje Ŕarafa deklice i curenje ulja iz prenosa, ja sam probao i lepkove, niŔta nije pomoglo osim deklice sa torrington ležajevima
-odvrtanje Ŕarafa priguŔivača i nosača i pucanje Ŕelne nosača auspuha, ovo poslednje je u zavisnosti od materijala i frekvencije vibracija ali deŔava se

Jedno od reÅ”enja za umirivanje tih vibracija je produženje prenosa, takoreći vibracije imamo kada se motor razvrti na npr 10k okretaja i remen izađe skroz do ruba variomata a u remenicama pozadi upadne maksimalno, tada imamo prenosni odnos 1:3 npr, te će se remenice obrtati na 30k okretaraja.. Sa produženjem prenosa dobijamo da nam maksimalna brzina nije viÅ”e na tom prenosnom odnosu, shodno snazi motora i težini vozača, pa može biti npr 1:2,5 gde će za 25000 okretaja centralna već biti manje osetljiva na torziju

Drugo joŔ ne ispitano reŔenje, je ugradnja ležaja u deklicu i upotreba matice zvona kvačila koja bi ulazila u taj ležaj, ideja potiče od dajtech-a, navodno može da se izvede, nedavno sam čuo da su i neki drugi tuneri tako planirali umirenje torzije i samih vibracija pa to može biti interesantno...

imaÅ” u SR temi kod mene dosta o tom problemu, ja sam čak kupio druge remenice misleći da su one problem, mada i Pita je isto imao, i izmenom centralne opruge reÅ”io problem... na he maÅ”inama se to javlja malo ranije, jer primarna osovina dođe do kritične tačke obrtanja ranije, konkretno ja sam probao i sa produženjem 17% i 19%, a tek na 17+19% dobio umirenje vibracija, ali mi to nije odgovaralo za startovanje na utrkama..
Eh ovako, ja sam trenutno na 10% produzenja ako sam dobro izracunao, 5% LC getriba i 5.3% razlika 130/60/13 i trenutne 130/70/13 i ova kombinacija mi djeluje odlicno.
Eh odserafljivanje.
Imam ih na sve strane, pogotovo nakon 2 dana testova preko 100gps, zanimljivo dekla od getribe nije pustila ulje ali se serafi daju jos stegnuti, a stegnuo sam ih krvnicki kod stavljanja LC getribe, al zato curi ulje na iberlauf od getribe.
Nadalje, odserafljuje se prigusivac od spuha, oznaka Extra se rotira u krug hehhe, stegnuo ih i opet se otpusta.
Zatim dekla prijenosa isto, tek ako stegnem da skoro preskoci imbus onda drzi.
Zadnje sta nisam pogledo je nosac motora, tu sam prije imao problem.
A nista, nema druge nego dotezat i vozit, jbg.
A vidim da se vise manje svim minarellijima to dogada pa se ne cudim.
Hvala Mario na info!
Posted Image

Poslano sa mog Lenovo P70-A koristeći Tapatalk



#244 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 13 April 2017 - 10:37

da ovo su kalkulativni odnosi razlika u zavisnosti od promera pneumatika

#245 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 13 April 2017 - 12:11

Izgleda da je ova kombinacija komponenti pun pogodak.Gianelli extra se super gađa sa dr.evom i luna puca od snage.
Vlasnik je dovoljno uporan ali uvijek sa manjkom vremena,pa je to etapno odradivao.Ja sam mu malo pomogao pa smo dogovarali sta i kako i probavali na cesti s cime se dobije a s cime izgubi.
Uglavnom dosta je osjetljiv na setup karba,mali pomak serafica smjese ili dizna ako nije u broj motor vise nema te performanse,to pripisujem i ac agregatu.Malo smo imali prebogate donje spektre pa smo mjenjali atomizer,podesavali nivo goriva na plovku.Na kraju smo se i sa lulicom digli na 21mm i to je neki optimum.

Prijenos je bio dovoljno dug i nije ga mogao izvrtiti.Tu smo ju malo prevarili sa sajbicom,probali kombinacije 1.2,pa 1mm i na kraju ostali na 0.5mm.
To je bio neki optimum,start je ostao dovoljno dobar a na krajnjoj nismo dobili da krene prerano u prevrtavanje i na krajnjoj vrti neku nijansu vise nego bez sajbice.Radi se mislim o 9800 okretaja,dok sa 1mm sajbicom to vec ide oko 10000 i to je bilo nijansu previse.

Dacerovs ima dosta otvorene ceste sa visim brzinskim prosjecima pa se uglavnom vozi izmedju 85 i 90 gps-a.

Potrosnja se vrti oko 3.7L za ovaj setup sto je izvanredno a da se pristojno voziti sa dosta visokim brzinama i dovoljnom rezervom snage.

Skuter se vrti oko 9300 okretaja i u krajnjoj postize 9800 sto obecava dug vijek agregata uz malo serafanja.Odnosno odlican setup za svakodnevnu voznju.

Dacerovs je rekao da ce ubaciti neki video kad ulovi vremena,da se ove rijeci vide i na djelu.


#246 dacerovs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 15 April 2017 - 17:46

Drugi tjedan pada yasunce R šŸ˜€
Tocno ovaj sa slikePosted ImagePosted Image

Poslano sa mog Lenovo P70-A koristeći Tapatalk



#247 Razredni

    (PoŔtarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 15 April 2017 - 19:20

Po meni odličan izbor.

#248 dacerovs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 16 April 2017 - 12:16

View PostRazredni, on 15 April 2017 - 19:20, said:

Po meni odličan izbor.
Hvala!
Aco, znas mozda koje okretaje ciljat sa yasunijem, posto je u mojoj situaciji AC Dr.evo.
Trazim i trazim al nisam jos vidio da je netko vozio tu kombinaciju.

Poslano sa mog Lenovo P70-A koristeći Tapatalk



#249 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 16 April 2017 - 12:27

Pogledaj ovde

http://forum.pyrothe...uha---grafikoni

#250 dacerovs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 16 April 2017 - 12:38

View PostMario, on 16 April 2017 - 12:27, said:

Hvala Mario.
Vidio sam to, al sam isto tako procitao da je razlika AC i LC agregata sa Dr.evo u 1000okretaja sa yasunijem R.
Po tome bi trebao gadat 9300 ubrzanje.
Dario meni savjetuje 10 soma, meni to djeluje bespotrebno.

Poslano sa mog Lenovo P70-A koristeći Tapatalk



#251 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 16 April 2017 - 14:01

Nije striktno 10soma,budemo vidjeli di ce biti najjaci ali racunaj oko 9800 +- 300 okretaja

#252 dacerovs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 19 April 2017 - 12:41

Samo namontiran, proba ce kad zatopli jer je kod nas ponovno dosla zima izgleda.
Posted Image

Poslano sa mog Lenovo P70-A koristeći Tapatalk



#253 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 19 April 2017 - 12:50

stigao Yas-eR kako ga Alien popularno naziva... e pa neka je sa srećom..

jer ste Ŕta kalkulisali ?

#254 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 19 April 2017 - 15:07

Opasno izgleda ova Luna :)

Nismo Mario,premjerit cemo i njega kao i Narda pa dodati u kolekciju uz izracun centralne rezonance...

#255 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 19 April 2017 - 15:49

Minareli imamo premeren, samo se ne sećam da li sam tada jos radio kratke i duze ivice na grani ili samo sredinu...

Premerite i vi svakako

#256 dacerovs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 23 April 2017 - 19:29

Opet se radilo oko Lune, prvenstveno zbog stelanja karburatora sa Yasunijem.
Stavljena je nova casica jer je i sa novim dihtungom na staroj casici curilo gorivo, a za 5eura kolko kosta nova original Dellorto se nisam htio zezat.
Zatim sam u jednom postu di je Aca komentirao neki karb i stavio par slika, vidio i procitao kako na seraf smjese kod phbg-a ide gumica. Ja odserafim svoj seraf smjese i vidim sranje, unutra zacvikana neka sajbica i gumica napuknuta, promijenim to i to sad ovako izgleda(slika).
Zatim sam skinuo prirubnicu i imao kaj za vidit, kad sam stavljao novu nije dobro sjela, nekakav navoj na okviru od lamelica se odkrhnuo i tu je vjerojatno lagani fals vuko.
Iscupao ta 4 navoja iz okvira, sve premazao dihtmasom, zategnuo i sad je tip top, slika bi bilo al mi je klinac skakao oko alata i sveg zivog ( naravno zena mi ga namjerno poslala kad se treba serafat po motoru :rolleyes: )
Zatim sam se bacio na stelu karburatora i kad ono, prije se seraf javljao na 20-25minuta, sada na krug i 10min.
Prefuram se malo, opet ga idem prestelat, sada je na 50-55min i to je to, sad jel to do gumice na serafu smjese ili do dihtanja prirubnice, neam pojma.
Ali Luna sa Yasunijem leti, na mjestu gdje ja i Dario uvijek utvrdujemo kako skuter ide, daljina od zavoja do zavoja 350-400m, tu sam hvatao sa Extrom 86gps, danas 90gps i motor vrti 9330 naspram 9150 sa Extrom.
Nema sta, drugi skuter sa YaseRom.Posted Image

Poslano sa mog Lenovo P70-A koristeći Tapatalk



#257 dacerovs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 24 April 2017 - 22:53

Mislim da ce past nova dekla getribe, mozda ubije vibracije koje trenutno imam na 70 i preko 95gps-a
Ciljam ovu, mislim da cu je dobit dosta povoljno.Posted Image

Poslano sa mog Lenovo P70-A koristeći Tapatalk



#258 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 25 April 2017 - 06:25

ImaŔ kod pite u temi kako je u maŔinskoj radionici u stock deklici ugradio torrington ležajeve. To je reŔenje za odvrtanje Ŕrafova ali na žalost vibracije ne potiču odatle..

Moramo se koncentrisati na elemente koji se obrću, remenice, opruga, kvačilo,zvono... najčeŔće opruga

#259 dacerovs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 25 April 2017 - 08:38

View PostMario, on 25 April 2017 - 06:25, said:

ImaŔ kod pite u temi kako je u maŔinskoj radionici u stock deklici ugradio torrington ležajeve. To je reŔenje za odvrtanje Ŕrafova ali na žalost vibracije ne potiču odatle..

Moramo se koncentrisati na elemente koji se obrću, remenice, opruga, kvačilo,zvono... najčeŔće opruga
Mario, koju oprugu onda staviti, sada sam na Polini+Malossi TC ili da probam sa ovim Naraku tosionom
Posted Image

Poslano sa mog Lenovo P70-A koristeći Tapatalk



#260 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 25 April 2017 - 08:41

Ovi torsion kontroleri su odlični, i zaista je prenos u međuubrzanju precizniji. Međutim koliko sam ja primetio, a joÅ” ne bih donosio konačni sud jer imam sličnih problema, opruge se deformiÅ”u i kod sabijanja zavoji jednostavno odu u ekscentar..






2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users