Jump to content


Uticaj i parametri stelovanja karburator


68 replies to this topic

#21 Suhy

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 194 posts

Posted 24 February 2017 - 21:23

Ako te bas interesira probao sam gotovo sve cestovne auspuhe i sa sigurnoscu mogu reci da tehnigas trek je isti vrag kao recimo Gianelli reverse. Malo slabiji od Yasuni R , dosta losije izrade. Reko bih da je to gornja granica za serijski cilindar. Takoder imao i SF3 neko vrijeme kod sebe skuter po mojem ukusu lijep ali previse kineski. Horizontal masina Euro2 norma. Serijski mrtav kao krava i kao svakog pezu treba lova da ga se odblokira i podigne na vozljivu razinu.

Ali zasto volite covijeku izbijati novce. Neka uci na tudim greskama , a ne na svojima. Utuci ce novce u dizne 5 setova rolica 3 seta centralni ajde jedino dolaze fedri kuplunga u pakiranje 3 seta pa tu nece spusiti cash.

#22 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 February 2017 - 21:26

Suhy, set dizni je 11-12e, toliko potroai na benzin. Ako je to neko izbijanje novaca onda stvarno treba da idemo peške. Na kraju krajeva, sutra ce staviti drugi filter pa ce mu opet trebati neka veca dizna ili ce ih prodati, to je uvek trazena roba.

#23 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 24 February 2017 - 21:31

Momci, ovde niko nikoga ne napada. Provokacije i drskost ne tolerisemo. Mi kao forum se trudimo da koristimo postojece dostupne resurse (teme) u kojima su osnove i principi rada objasnjenji.
Svakom pocetniku apelujemo da procita iste iz razloga da izbjegnemo uporno ponavljanje redudantnog teksta kroz teme. U 95% tema u Moj Skuter sekciji se spominje "izbor dizne, rolnica, stelovanja karburatora, itd." i to je ok, jer nije svako obucen majstor.
Mi smo voljni svakome pomoci ali ovo nije takav vid mehanike da se sve svede na "odvrni - zavrni" metod.
Ko god ima volju to da nauci, tu su osnovne teme na koje upucujemo. Ukoliko neko ima nedoumica posle citanja, moze prici sa konkretnim pitanjima i budite sigurni da ce dobiti konkretne, tehnicki tacne, odgovore.

Mi apsolutno ne tolerisemo famozni "tetrapak tuning". Mozda su drugi forumi takvi ali mi nismo i to vi (Suhy i eSPe) kao clanovi treba da shvatite.
Ukoliko nesto napisete i tvrdite onda to i dokazite - u suprotnom nemojte pisati.

Svako kao pocetnik je morao da prodje odredjen period proveden u ucenju. Niko se nije rodio naucen da odmah zna da tu treba ici dizna 60.

Spominjati finansijski trosak set dizni, naspram ulaganja u rezonantni auspuh i generalno poboljsavanje performansi je apsurd u ovom, da ga nazovem, hobiju.
Ko ne zeli finansijski trosak ne treba ni da dira serijalu.

1 kom dizne je oko 2eur. Tri dizne su 6 eura. Set od 10 dizni je 12 - 15 eura. Je li to zaista ogroman trosak za izbijanje para?

Scenario 1:
Clan ima diznu 56 u karbu. Nabavi od prijatelja diznu 60 za koju ne zna proizvodjaca niti bilo sta osim oznake na dizni.
Ugradi tu diznu - skuter mu zariba usled siromasne smjese. Nakon premjeravanja dizne, oznaka 60 zapravo odgovara precniku 54. Ja sam se nagledao toga kod kineza gdje oznaka dizne 70 ne odgovara precniku.
Jos jedan razlog zasto apelujemo na set dizni jeste sto ce poticati od istog proizvodjaca i prilikom setovanja ce biti siguran da nece napraviti gresku. Naravno, ne mora ni da vodi racuna o oznaci kada ima set, jer je bitno da se nadje odgovarajuca dizna.

Kada se sklopi set od kupovine po jedne dizne razlicitih proizvodjaca, ti kao da i nemas set kakav treba. I ako recimo dizna 58 je siromasna, ti nisi siguran da ces stavljanjem 60 biti dobar ili jos gori na smjesi jer ti oznaka nista ne znaci. Tih primjera ima, pa sad razmisli da li je vrijedno rizikovati havariju zbog seta?

#24 Suhy

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 194 posts

Posted 24 February 2017 - 21:41

A kaj sa rolicama bome rolice dodu 10e set a po vasemu ako ce ici pjeske do svoje gramaze izut ce gace na blagajni. Ali isto hocu reci nije stavljanje auspuha neki big deal i ne treba raditi halabuku. Bilo bi dovoljno ga uputiti na sticky teme da si prelista malo kako gdje sta ide karburator ,variomat sto ste i napravilitj. ako se ne varam Mario. I stavit mu sablonicu odakle da krene sto sam mu ja rekao. Sto se tice dizne kada ste vez zapeli za nju. Podrazumijeva se da se kupi originalnog proizvodaca jer jedino po tome se ravna. Motoforce i govna ostala ne podrzavam.

#25 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 February 2017 - 21:46

View PostSuhy, on 24 February 2017 - 21:41, said:

A kaj sa rolicama bome rolice dodu 10e set a po vasemu ako ce ici pjeske do svoje gramaze izut ce gace na blagajni. Ali isto hocu reci nije stavljanje auspuha neki big deal i ne treba raditi halabuku. Bilo bi dovoljno ga uputiti na sticky teme da si prelista malo kako gdje sta ide karburator ,variomat sto ste i napravilitj. ako se ne varam Mario. I stavit mu sablonicu odakle da krene sto sam mu ja rekao. Sto se tice dizne kada ste vez zapeli za nju. Podrazumijeva se da se kupi originalnog proizvodaca jer jedino po tome se ravna. Motoforce i govna ostala ne podrzavam.
Konacno mudre reci kako se i ocekuje od nekoga ko je radio na skuterima. Sada kada procitas ove svoje reci i onaj svoj prvi post uvideces razliku izmedju nadmenosti u tvrdnji i pruzanju pomoci znanjem.

Prebacicemo ove postove u novu temu da ocistimo spam iz teme.

#26 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 24 February 2017 - 21:54

U ovu temu su izvuceni odgovori iz teme "Pomoc oko Peugeot SF3 LC" vezani za raspravu oko stelovanja karburatora.

#27 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 24 February 2017 - 22:21

Rolnice kao i svaki drugi element u tuning-u mogu biti fakat i skupe i jeftine..

Ljudi kupuju pavese pa nalaze sebe na odredjenoj gramazi i oni mudriji nakon toga uzimaju tu gramazu od nekog ozbiljnijeg kvaliteta i to voze ako ne planiraju mnogo da menjaju setup.. oni manje i slabije moći troše pavese do smrti i kupuju posle ponovo...

Ja preferiram drugi put, kupujem sebi najjeftinije RMS za potrebe podešavanja, i služim se svim elementima i metodama koje su mi dostupne, vagica-biax.. sajbice... kasnije obavezno vadim i stavljam neke postojane jer ove jeftine, imamo u nekoj od tema, između ostalog unište zidove variomata..

Sad ponavljam se svako prema svojim mogućnostima, ali je isto tako nerealno savetovati jednog mladjeg vozača sa 60kg telesne ili mene sa 120kg telesne, taman i da znamo da ce sf3 sa 6,5 i midle centralnom na treku ili tt-u dobro raditi.. da hoće verovatno ako je sve u top formi, ali nije u tome poenta..

Neka on kupi pavese koje su 20e pa neka nauci koji obrtaji na njegovom setupu njemu najviše odgovaraju, ili neka kupi 3-4 seta RMS a u raznim gramazama i neka kombinuje, sa 3 seta ima 9 kombinacija sa 4 -16 i prošao je jeftino skolu...

Dakle ne mora nista da zna, moze jednostavno da pita i da kupi kilu beloga jer je dobio info, pa opet nece jeftinije proci jer savetodavci mogu mnogo beloga da popiju..

Međutim ja sam pre svega da svako bar malo zagazi u materiju kako bi sebi okaksao bezbroj narednih situacija.. Na kraju i mi smo kroz sve to prosli, razmislite sta bi bilo da nismo, cisternu beloga da posaljem savetodavcima ...

#28 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 24 February 2017 - 23:03

Pocetnik mora iskusiti prvo nepotrebne pa tek onda potrebne stvari, da bi prosirio svoja saznanja i stekao iskustvo oko agregata. Preciznije nabadanje je rezervirano za iskusnije i tu se moze raditi sa copy/paste metodom imajuci na umu da to nije virtualni svijet, naravno uz korekcije manjeg opsega s povecanim oprezom sto podrazumjeva brzu reakciju i detektiranje problema.
Ove razlike u smjesi izmedju grada i predgradja na skuterima su cista glupost, promjene su toliko mizerne i osjete se kao zrno secera, po tome bi mi vec zalepilo 500 klipova, a nije niti jedan zbog karburacije i prelaska s betona u sumu. Te promjene leze u drugim faktorima koje se povezuju tek nakon mnogo mnogo svega sto ukljucuje i namjerni, svjesni, destruktivni i sabotirajuci pristup prema pojedinim agregatima da iskusis koliko i dokle idu neke stvari, a to svjesno malo ko ce da odradi, sve radi ucinkovitije dijagnostike. Koliko mi ih je stotina doslo iz drugog podneblja i niti jedan nije zalepio. Usporedjivati zrak i vlaznost po drzavama je neozbiljno, jer reljef cesto ne poznaje granice.
Jos bih nekako razumio neke stvari da svi vozimo high-end masine, ali ovo je klasa koja je napravljena za siroko podneblje i ima dosta visoku toleranciju na negativne utjecaje. Ja recimo znam neke detalje i isti agregati se distribuiraju po drzavama koje su medjusobno udaljene po 3000km. Takodjer, isao sam sa vise razlicitih agregata kroz 3 razlicite klime (ne samo doba dana) i nisam primjetio nikakve posljedice niti padove/boljitke performansi, to sto netko ima problema znaci da nije dobro odradio posao, ili jednostavno nema dobre komponente.

#29 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 24 February 2017 - 23:46

Svasta i nista se tu reklo,ja nisam na nicijoj strani.Smjernice su dobra stvar jer se otprilike moze znati koji setup se kako ponasa.
Recimo imamo serijalu piaggia,sa rezo spuhom npr leovince zx posto je najpopularniji.
Ako kao smjernicu damo da sa orginal variom i centralnom idu 4.8 do 5.5 grama necemo fulati a ustedit cemo nekome koju kunu.
Isto tako kao diznu mozemo dati smjernicu ako se radi o 17,5 frgi sa limicem da ide oko 58 dizne i bez limica oko 64.
Naravno sve je ovo odokativno i ne treba se drzati toga kao pijan plota.
Pocetniku je i to dobra smjernica jer zna da nece trebati set dizni preko 72 i rolice od recimo 7gr.

Za izvlacenje maxa i ucenje moj prijedlog je uvijek stelanje i set dizni,kao i uvijek teze rolice od preporuke jer ih je lakse olaksati nego otezati.

O utjecaja razlike temperature nebi jer je tu razlika u nijansama i to se tesko osjeti.

Moram napomenuti i da skuter nece ici najbolje na granici siromasnog jer je to glupost.Kroz svoja stelanja sam najbolje rezultate ostvarivao na mrvicu bogatijem od idealnog a to i teorija govori da je najvise snage na omjeru 13.5/1.

Ja postujem svacije misljenje i rado poslusam svakoga ali ono sto isprobam i provjerim tek onda sa sigurnoscu mogu reci da je ispravno.
Malo mi prestrogo djeluje da se prijeti banom a nikog se nije vrijedalo niti omalovazavalo.Ja sam si s Matejom super ali ovo bi rekao za bilo koga.

Pricalo se tu i da moj auspuh nece valjati nakon prerade pa sam probao,pricalo se i da rms klip ne valja i nece dat performanse kao serijski.Ako pogledamo moje rezultate ruse sve teorije u vodu jer ja sa serijalom jurim 90+ gps-a i radim oko 8.5 sec do 60gps-a a ne sjecam se i ne vidim da je netko to postigao...



#30 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 25 February 2017 - 00:07

Ubrzanja su ti subjektivna jer ce netko laksi i nizi od tebe postici bolje rezultate sa slabijim skuterom koji ima bolju aerodinamiku. Tek kad se zamjene skuteri koje uporedjujes, onda mozes vidjeti razliku.
A razlike su ogromne, radi se o desetcima metara i sekundama samo kad se vozaci zamjene, cak i na maxi skuterima sto me zacudilo zbog 10kg razlike. Prosle sezone je bilo mnogo testova u puno razlicitih klasa, a najbolje ubrzanje uvjerljivo odnosi osoba najmanje gradje koja je ujedno i najlaksa s najlaksim skuterom koji ima duplo manje konja od rivala koji ima duplo vise kila.
Imas srece s rms klipom i karikama, generalno vas je malo sretnih, pravi test je ljeto, a razlika u materijalu je evidentna na prvi pogled, a tek na dodir, ja ne bih mogao mirno spavati pogotovo da ako se aktivno vozim, ali neka ostane jos dugo tako kako jest.

#31 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 05 March 2017 - 21:46

@Dajteh
Tvrdis da skuteri nemaju nikakav pad performansi prilikom promene atmosferskih prilika.

Zasto onda neki skuteri idu bolje recimo po kisi, a neki recimo u vecernjim satima u letnjem vremenu? Zasto se trkacki 2t motocikli steluju posebno za svako takmicenje u nekom drugom gradu, drugoj stazi? Ti vozis pj, zbog cega postoji na ecu senzor atmosferskog pritiska? Zasto se za trziste Amerike, Evrope (pogotovo skandinavije) rade drugaciji ecu, odnosno razlicite mape ubrizgavanja?
Najzad, zasto uopste menjamo neku diznu na karburatoru, u odnosu na sta dodajmo gorivo?

Temperatura, vlaznost i pritisak uticu na stehiometriski odnos, potrebno je stelovati ukoliko zelis konstatnu performansu i idealnu podesenost ali mi smo ovde otisli u pogresnom pravcu od pocetka teme.


#32 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 11 March 2017 - 10:11

Mislim da se ovde kose dva razlicita shvatanja dobro nastelovanog karburatora. To je osnova ove rasprave. Jedno je Acino i naravno vecine nas koji smo pakovali ozbiljnije turpije, a to je da dobro podesen karburator mora da pruza maksimalne performanse u svakom momentu. Drugo shvatanje je ovo sto potenciraju Suhy i eSPe a to je podesavanje na neki univerzalni setup koji radi u vrlo velikom rasponu temperatura i uslova vlaznosti i pritiska. Naravno sa vrlo retkim momentima maksimalnih performansi. Logike nisu nimalo pogresne. Za skuter koji je kitovan i od njega vlasnik ocekuje uvek vrh mogucnosti ono o cemu Aca pise je nacin koji nema alternativu ali opet kod serijskih skutera od kojih vlasnik ocekuje neki vid jednostavnosti i pouzdanosti rada u smislu univerzalnosti tu pije vodu malo nepreciznije podesavanje sa tendencijom masnije smese kao zastite od havarije. Po toj filozofiji Aca mora imati set dizni i podesavati skuter za razlicite vremenske uslove i tako ce imati uvek 99% performansi a recimo Suhy moze sa 2-3 broja da priblizno ubode karb i da tera i po Zagrebu i po Leskovcu ali u vecini vremena sa samo 70% performansi. Sto se tice tetrapak tuninga mislim da je vecina nas tako pocela sto zbog nedostatka iskustva i znanja sto zbog nedostatka materijalnih sredstava. Moze da popije vodu ali nije ispravna metoda za ozbiljan tuning skutera.

#33 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 11 March 2017 - 11:03

Na kraju je Neša rekao ključni i po meni ispravan zaključak..

90% serija se vozi blago bogatije i cilindri su konceptima kanala sa fabričkim periferijama tolerantniji od bilo koje tuning mašine..

#34 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 11 March 2017 - 11:18

Tako je Neso, to je i bio povod a i poenta konstruktivne rasprave.
Može bilo ko uvrnuti bilo koju diznu i nikada je ne promeniti, ići će kako ide i možda ce biti pogođeno a možda ne.

Ali mi ne želimo da prouzrokujemo nekom kvar, ova rasprava je započeta oko štele karba na stok skuteru gde je vlasnik postavio rezonantni auspuh. Mi ne znamo (a ni vlasnik) ni u kakvom je stanju termogrupa, ni kakav je auspuh (skinuta restrikcija ili ne), niti kakvi su atmosferski uticaji u tom trenutku i tako dalje... zato, nije dobro preporučivati tačan broj dizne niti kopirati nečiji setup karburatora.

Veliku poentu je izneo Lauda, nisu ni dizne različitih proizvodjača kablirisane isto, tu tek moze doći do zablude i kasnije havarije. Ali dobro, svako prema svom zaključku neka radi, mi ne naplaćujemo savete.

#35 Suhy

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 194 posts

Posted 13 March 2017 - 22:58

Tko uvrne samo diznu i tako vozi to nije dobro. ali da malo jaca smijesa bude to je istina. Cemu smijesa bijele kave kada to nije namijenjeno za sve uvijete. Ako može samo jos pojasnjenje o kakvom padu performansi od 30% pricamo zbog 2-3br vece dizne. Zbog premale dizne osijeti se da se gusi skuter i tu ima pada performansi pa cak bi rekao i vise od 30% ali od idealnog da stavim 2-3br vecu sigurno nema.

#36 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,649 posts

Posted 13 March 2017 - 23:11

Suhy,ja sam zimus imao jedan fenomen,odmah da se ogradim kao neko ko tek ulazi u zemlju skutera,znaci nisam nastelovao ni pola karburatora,a ne 1 ceo...Taj fenomen je bio u sledecem,pokusavao sam da upalim skut u zagrejanom magacinu i posle ko zna koliko pokusaja uspeo,radio normalno,palio ga i gasio povremeno,posto se prostorija napunila dima otvorim prozor,a skut samo sto se nije ugasio kako ga je zapuhnuo ledeni vazduh,napolju bilo oko -8.Zasto je doslo do toga,ako atmosferski uslovi ne smetaju cvajama?

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

Edited by vlayco85, 13 March 2017 - 23:11.


#37 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 13 March 2017 - 23:12

Manje iskusni članovi mozda nisu imali priliku da osete, verovali ili ne, a siguran sam da si i ti to Martine doživeo, kada je dizna pogodjena u brucu skuter propne točak na dodavanje gasa.

Sve ispod toga je pad snage a sve preko toga je isto pad snage ali i veca potrosnja. Sad mi pišemo odokativno jer nismo izmerili na valjcima skuter serijalu, ali na motociklima i automobilima nepodešenost karburatora ili ubrizgavanja pokaze i do 30% manje snage na točkovima.

#38 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 14 March 2017 - 10:50

Vidi Suhy nekome je pad krajnje od 5 km/h katastrofalan pad performansi a nekome je totalno nebitno. Promasenom diznom, 2-3 broja vecom, pad krajnje moze biti i veci i to ljudima koji se ozbiljno bave tuningom predstavlja ozbiljan problem. Naravno serijski skuteri su manje osetljivi ali ozbiljni mid race ili high end sa nekom ostrijom rezonom moze biti i prakticno neupotrebljiv sa takvim promasajem na karburatoru.

#39 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 01 April 2017 - 10:10

Evo samo da dodam kako to neki stranci vide kada steluju agregate, njima nije nista čudno što pritisak vazduha ima uticaja na stelovanje smeše...

Attached File  uploadfromtaptalk1491037826796.png   108.04K   33 downloads

#40 Suhy

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 194 posts

Posted 02 April 2017 - 16:05

Samo da se nadovežem. Na peži karburator nastelan u Zagrebu ... Došao sam u Zadar preko Senja pa na magistralu. Nazad preko Velebita i vidi cuda odvozio sam 675km bez problema , ne samo ja nego svi u ekipi. Mogli bi se neki na nas ugledati pa nebi cvikali skuteri nakon 2km
Stavio sam slike da nebi bilo da gluposti laprdam.

Attached Files







1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users