Uticaj i parametri stelovanja karburator
#21
Posted 24 February 2017 - 21:23
Ali zasto volite covijeku izbijati novce. Neka uci na tudim greskama , a ne na svojima. Utuci ce novce u dizne 5 setova rolica 3 seta centralni ajde jedino dolaze fedri kuplunga u pakiranje 3 seta pa tu nece spusiti cash.
#22
Posted 24 February 2017 - 21:26
#23
Posted 24 February 2017 - 21:31
Svakom pocetniku apelujemo da procita iste iz razloga da izbjegnemo uporno ponavljanje redudantnog teksta kroz teme. U 95% tema u Moj Skuter sekciji se spominje "izbor dizne, rolnica, stelovanja karburatora, itd." i to je ok, jer nije svako obucen majstor.
Mi smo voljni svakome pomoci ali ovo nije takav vid mehanike da se sve svede na "odvrni - zavrni" metod.
Ko god ima volju to da nauci, tu su osnovne teme na koje upucujemo. Ukoliko neko ima nedoumica posle citanja, moze prici sa konkretnim pitanjima i budite sigurni da ce dobiti konkretne, tehnicki tacne, odgovore.
Mi apsolutno ne tolerisemo famozni "tetrapak tuning". Mozda su drugi forumi takvi ali mi nismo i to vi (Suhy i eSPe) kao clanovi treba da shvatite.
Ukoliko nesto napisete i tvrdite onda to i dokazite - u suprotnom nemojte pisati.
Svako kao pocetnik je morao da prodje odredjen period proveden u ucenju. Niko se nije rodio naucen da odmah zna da tu treba ici dizna 60.
Spominjati finansijski trosak set dizni, naspram ulaganja u rezonantni auspuh i generalno poboljsavanje performansi je apsurd u ovom, da ga nazovem, hobiju.
Ko ne zeli finansijski trosak ne treba ni da dira serijalu.
1 kom dizne je oko 2eur. Tri dizne su 6 eura. Set od 10 dizni je 12 - 15 eura. Je li to zaista ogroman trosak za izbijanje para?
Scenario 1:
Clan ima diznu 56 u karbu. Nabavi od prijatelja diznu 60 za koju ne zna proizvodjaca niti bilo sta osim oznake na dizni.
Ugradi tu diznu - skuter mu zariba usled siromasne smjese. Nakon premjeravanja dizne, oznaka 60 zapravo odgovara precniku 54. Ja sam se nagledao toga kod kineza gdje oznaka dizne 70 ne odgovara precniku.
Jos jedan razlog zasto apelujemo na set dizni jeste sto ce poticati od istog proizvodjaca i prilikom setovanja ce biti siguran da nece napraviti gresku. Naravno, ne mora ni da vodi racuna o oznaci kada ima set, jer je bitno da se nadje odgovarajuca dizna.
Kada se sklopi set od kupovine po jedne dizne razlicitih proizvodjaca, ti kao da i nemas set kakav treba. I ako recimo dizna 58 je siromasna, ti nisi siguran da ces stavljanjem 60 biti dobar ili jos gori na smjesi jer ti oznaka nista ne znaci. Tih primjera ima, pa sad razmisli da li je vrijedno rizikovati havariju zbog seta?
#24
Posted 24 February 2017 - 21:41
#25
Posted 24 February 2017 - 21:46
Suhy, on 24 February 2017 - 21:41, said:
Prebacicemo ove postove u novu temu da ocistimo spam iz teme.
#26
Posted 24 February 2017 - 21:54
#27
Posted 24 February 2017 - 22:21
Ljudi kupuju pavese pa nalaze sebe na odredjenoj gramazi i oni mudriji nakon toga uzimaju tu gramazu od nekog ozbiljnijeg kvaliteta i to voze ako ne planiraju mnogo da menjaju setup.. oni manje i slabije moći troše pavese do smrti i kupuju posle ponovo...
Ja preferiram drugi put, kupujem sebi najjeftinije RMS za potrebe podešavanja, i služim se svim elementima i metodama koje su mi dostupne, vagica-biax.. sajbice... kasnije obavezno vadim i stavljam neke postojane jer ove jeftine, imamo u nekoj od tema, između ostalog unište zidove variomata..
Sad ponavljam se svako prema svojim mogućnostima, ali je isto tako nerealno savetovati jednog mladjeg vozača sa 60kg telesne ili mene sa 120kg telesne, taman i da znamo da ce sf3 sa 6,5 i midle centralnom na treku ili tt-u dobro raditi.. da hoće verovatno ako je sve u top formi, ali nije u tome poenta..
Neka on kupi pavese koje su 20e pa neka nauci koji obrtaji na njegovom setupu njemu najviše odgovaraju, ili neka kupi 3-4 seta RMS a u raznim gramazama i neka kombinuje, sa 3 seta ima 9 kombinacija sa 4 -16 i prošao je jeftino skolu...
Dakle ne mora nista da zna, moze jednostavno da pita i da kupi kilu beloga jer je dobio info, pa opet nece jeftinije proci jer savetodavci mogu mnogo beloga da popiju..
Međutim ja sam pre svega da svako bar malo zagazi u materiju kako bi sebi okaksao bezbroj narednih situacija.. Na kraju i mi smo kroz sve to prosli, razmislite sta bi bilo da nismo, cisternu beloga da posaljem savetodavcima ...
#28
Posted 24 February 2017 - 23:03
Ove razlike u smjesi izmedju grada i predgradja na skuterima su cista glupost, promjene su toliko mizerne i osjete se kao zrno secera, po tome bi mi vec zalepilo 500 klipova, a nije niti jedan zbog karburacije i prelaska s betona u sumu. Te promjene leze u drugim faktorima koje se povezuju tek nakon mnogo mnogo svega sto ukljucuje i namjerni, svjesni, destruktivni i sabotirajuci pristup prema pojedinim agregatima da iskusis koliko i dokle idu neke stvari, a to svjesno malo ko ce da odradi, sve radi ucinkovitije dijagnostike. Koliko mi ih je stotina doslo iz drugog podneblja i niti jedan nije zalepio. Usporedjivati zrak i vlaznost po drzavama je neozbiljno, jer reljef cesto ne poznaje granice.
Jos bih nekako razumio neke stvari da svi vozimo high-end masine, ali ovo je klasa koja je napravljena za siroko podneblje i ima dosta visoku toleranciju na negativne utjecaje. Ja recimo znam neke detalje i isti agregati se distribuiraju po drzavama koje su medjusobno udaljene po 3000km. Takodjer, isao sam sa vise razlicitih agregata kroz 3 razlicite klime (ne samo doba dana) i nisam primjetio nikakve posljedice niti padove/boljitke performansi, to sto netko ima problema znaci da nije dobro odradio posao, ili jednostavno nema dobre komponente.
#29
Posted 24 February 2017 - 23:46
Recimo imamo serijalu piaggia,sa rezo spuhom npr leovince zx posto je najpopularniji.
Ako kao smjernicu damo da sa orginal variom i centralnom idu 4.8 do 5.5 grama necemo fulati a ustedit cemo nekome koju kunu.
Isto tako kao diznu mozemo dati smjernicu ako se radi o 17,5 frgi sa limicem da ide oko 58 dizne i bez limica oko 64.
Naravno sve je ovo odokativno i ne treba se drzati toga kao pijan plota.
Pocetniku je i to dobra smjernica jer zna da nece trebati set dizni preko 72 i rolice od recimo 7gr.
Za izvlacenje maxa i ucenje moj prijedlog je uvijek stelanje i set dizni,kao i uvijek teze rolice od preporuke jer ih je lakse olaksati nego otezati.
O utjecaja razlike temperature nebi jer je tu razlika u nijansama i to se tesko osjeti.
Moram napomenuti i da skuter nece ici najbolje na granici siromasnog jer je to glupost.Kroz svoja stelanja sam najbolje rezultate ostvarivao na mrvicu bogatijem od idealnog a to i teorija govori da je najvise snage na omjeru 13.5/1.
Ja postujem svacije misljenje i rado poslusam svakoga ali ono sto isprobam i provjerim tek onda sa sigurnoscu mogu reci da je ispravno.
Malo mi prestrogo djeluje da se prijeti banom a nikog se nije vrijedalo niti omalovazavalo.Ja sam si s Matejom super ali ovo bi rekao za bilo koga.
Pricalo se tu i da moj auspuh nece valjati nakon prerade pa sam probao,pricalo se i da rms klip ne valja i nece dat performanse kao serijski.Ako pogledamo moje rezultate ruse sve teorije u vodu jer ja sa serijalom jurim 90+ gps-a i radim oko 8.5 sec do 60gps-a a ne sjecam se i ne vidim da je netko to postigao...
#30
Posted 25 February 2017 - 00:07
A razlike su ogromne, radi se o desetcima metara i sekundama samo kad se vozaci zamjene, cak i na maxi skuterima sto me zacudilo zbog 10kg razlike. Prosle sezone je bilo mnogo testova u puno razlicitih klasa, a najbolje ubrzanje uvjerljivo odnosi osoba najmanje gradje koja je ujedno i najlaksa s najlaksim skuterom koji ima duplo manje konja od rivala koji ima duplo vise kila.
Imas srece s rms klipom i karikama, generalno vas je malo sretnih, pravi test je ljeto, a razlika u materijalu je evidentna na prvi pogled, a tek na dodir, ja ne bih mogao mirno spavati pogotovo da ako se aktivno vozim, ali neka ostane jos dugo tako kako jest.
#31
Posted 05 March 2017 - 21:46
Tvrdis da skuteri nemaju nikakav pad performansi prilikom promene atmosferskih prilika.
Zasto onda neki skuteri idu bolje recimo po kisi, a neki recimo u vecernjim satima u letnjem vremenu? Zasto se trkacki 2t motocikli steluju posebno za svako takmicenje u nekom drugom gradu, drugoj stazi? Ti vozis pj, zbog cega postoji na ecu senzor atmosferskog pritiska? Zasto se za trziste Amerike, Evrope (pogotovo skandinavije) rade drugaciji ecu, odnosno razlicite mape ubrizgavanja?
Najzad, zasto uopste menjamo neku diznu na karburatoru, u odnosu na sta dodajmo gorivo?
Temperatura, vlaznost i pritisak uticu na stehiometriski odnos, potrebno je stelovati ukoliko zelis konstatnu performansu i idealnu podesenost ali mi smo ovde otisli u pogresnom pravcu od pocetka teme.
#32
Posted 11 March 2017 - 10:11
#33
Posted 11 March 2017 - 11:03
90% serija se vozi blago bogatije i cilindri su konceptima kanala sa fabričkim periferijama tolerantniji od bilo koje tuning mašine..
#34
Posted 11 March 2017 - 11:18
Može bilo ko uvrnuti bilo koju diznu i nikada je ne promeniti, ići će kako ide i možda ce biti pogođeno a možda ne.
Ali mi ne želimo da prouzrokujemo nekom kvar, ova rasprava je započeta oko štele karba na stok skuteru gde je vlasnik postavio rezonantni auspuh. Mi ne znamo (a ni vlasnik) ni u kakvom je stanju termogrupa, ni kakav je auspuh (skinuta restrikcija ili ne), niti kakvi su atmosferski uticaji u tom trenutku i tako dalje... zato, nije dobro preporučivati tačan broj dizne niti kopirati nečiji setup karburatora.
Veliku poentu je izneo Lauda, nisu ni dizne različitih proizvodjača kablirisane isto, tu tek moze doći do zablude i kasnije havarije. Ali dobro, svako prema svom zaključku neka radi, mi ne naplaćujemo savete.
#35
Posted 13 March 2017 - 22:58
#36
Posted 13 March 2017 - 23:11
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
Edited by vlayco85, 13 March 2017 - 23:11.
#37
Posted 13 March 2017 - 23:12
Sve ispod toga je pad snage a sve preko toga je isto pad snage ali i veca potrosnja. Sad mi pišemo odokativno jer nismo izmerili na valjcima skuter serijalu, ali na motociklima i automobilima nepodešenost karburatora ili ubrizgavanja pokaze i do 30% manje snage na točkovima.
#38
Posted 14 March 2017 - 10:50
#39
Posted 01 April 2017 - 10:10
uploadfromtaptalk1491037826796.png 108.04K 33 downloads
#40
Posted 02 April 2017 - 16:05
Stavio sam slike da nebi bilo da gluposti laprdam.
Attached Files
4 user(s) are reading this topic
0 members, 4 guests, 0 anonymous users