Jump to content


Spider X5 2T


148 replies to this topic

#41 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 14 October 2017 - 22:09

Jesi li pročitao detaljno šta sam pisao ili sam džaba pisao roman?

1. Ne odgovaraju remenice od piaggia na tvoj primar.
2. Slab start imas zbog centralne opruge, one velike, a ne zbog malih oprugica. Centralna opruga drzi prenosni odnas u "prvoj" brzini, možeš da natežeš male oprugice kvačila da kreće i na 7k rpm ali ti to neće pomoći jer je prenos u "trećoj" brzini. Samo ćeš spaliti kvačilo...

#42 canibal86

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 185 posts
  • MestoSid
  • VozimSpider X5

Posted 14 October 2017 - 22:45

Procitao sam hvala na objasnjenju,hteo sam malo da eksperimentisem posto vec imam mogucnost tj celo kvacilo.Znaci remenica bi pasala od Pia naravno ako bi mogla da stane posto ne znam dimenzije,na to sve bi mogao da prepakujem takodje kvacilo od Pia sa njegovom centralnom samo mi je potrebna korpa koja ce biti odgovarajuce dimenzije za kvacilo i naravno da pase na primar tj nutove od primara.Pri tom bi koristio duzi remen.

#43 canibal86

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 185 posts
  • MestoSid
  • VozimSpider X5

Posted 14 October 2017 - 22:59

Zakljucio sam da pase samo iz razloga zato sto sam video na ovom klipu.
Od 16min i 20 sec prikazuje postavljanje Pia remenice.

#44 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,650 posts

Posted 14 October 2017 - 23:17

Batali pia remenice pogotovo te od starog tipa hyperpro1i promera 128mm,nisu linearne,tj imas pad obrtaja pri promeni prenosnog odnosa.
Kao sto ti je lauda predlozio,potrazi od franko morini masine(suzuki katana,aprilia sr ditech) ta masina nosi 123mm remenicu koja je linearna I koja ce puno vise doneti nego piaggio remenica

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk



#45 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 14 October 2017 - 23:28

Ah, ako ceš seći remenice i kopati po bloku onda nije problem, uz malo prepravke i zamenom bolcne mozes i veliki variomat od piaggia da ugradiš.

Srećno u radovima, pratim.

#46 canibal86

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 185 posts
  • MestoSid
  • VozimSpider X5

Posted 21 October 2017 - 15:37

Ubacio sam remenicu od Pia Nrg 97 godiste,pase bez bilo kakvog budzenja i kopanja blokova obim je 127mm.Na tu remenicu sam montirao moje kvacilo i zvono iz razloga sto nisam imao minarelli zvono 107mm.Jedina prepravka je sto se mora ubaciti platna izmedju kvacila i zvona da ne bi zvono cesalo o kvacilo.Onako na prvu mi deluje da je zivlji na startu ostrije krece krajnju nisam jos stigao da testiram.Evo slika remenice sa oznakom.Posted Image

#47 canibal86

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 185 posts
  • MestoSid
  • VozimSpider X5

Posted 21 October 2017 - 15:38

Ne vidi se najbolje oznaka je PCN01 ako nekom zatreba.

#48 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,650 posts

Posted 21 October 2017 - 16:10

Za te remenice ti treba kais sirine 17.5mm.
Jesi li morao da menjas i lezajeve u remenici ili su dosedi na minareliju i piaggiu isti na osovini primara?

#49 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 21 October 2017 - 16:45

Moras i da pokopas ojacanja u blokovima ako budes isao na duzi i siri remen

#50 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 21 October 2017 - 16:51

Krajnja brzina se nece menjati a boljitak ubrzanja ce se osetiti tek kada postavis odgovarajucu duzinu remena tako da remen bude pri vrhu remenica pri startu. Velicina remenica i duzina remena diktiraju i velicinu variomata, pa ukuliko ne postavis veci variomat duzi rememen nece dati vecu krajnju brzinu.

Dobro proveri precnike lezajeva i precnik primarne osovine, mislim da nisu isti i da se remenice ne oslanjaju svojim lezajevima na osovinu to moze da bude problem. Piaggiova osovina i lezajevi na remenicama su 16mm.

#51 canibal86

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 185 posts
  • MestoSid
  • VozimSpider X5

Posted 21 October 2017 - 17:24

Dosedi su isti odlicno seda na na osovinu nema razlike u odnosu na originalnu remenicu,sto se tice kaisa ubacio sam naknadno 17.5mm imao sam od Free-ja morao sam malo smirglom da posmirglam gornji i donji deo bloka ostavio je male tragove.Sto se tice variomata svestan sam da je ovaj premali da nece biti nekog znacajnog poboljsanja ako se ne bude i on promenio.

#52 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 21 October 2017 - 17:31

Pogledaj kako je Emir uradio

https://svet-skutera...guti-f12-racing

#53 canibal86

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 185 posts
  • MestoSid
  • VozimSpider X5

Posted 21 April 2018 - 20:06

Pozdrav ljudi odlucio sam se ove sezone da sa niskobudzetnim tuningom se malo ponovim uzeo sam cilindar kit 70cc kineski i krenuo u zamenu i desava se sledeca problematika.Uz kit je dosao dihtung ispod cilindra i izmedju glave i cilindra aluminijumski onaj kao prsten.Spakujem ja klip na klipnjacu dihtung na blok namestim i kad sam namestio cilindar klip usao u cilindar odlicno u GMT klip prelazi rub cilindra za skoro 3 mm.Glavu sam planirao da ostavim od standardnog cilindra.Jel moze neko da mi kaze od cega da napravim deblje dihtunge i jel klip da bude u ravnini sa cilindrom ili nesto ispod kad je u GMT?

Edited by canibal86, 21 April 2018 - 20:08.


#54 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 21 April 2018 - 20:54

Uhh pa to je visa matematika sada kada imas neki "no name" kit.

Ne sluze dihtunzi pod cilindrom za odokativno poravnavanje klipa i cilindra, niti ti to neko napamet moze reci, sada ces videti i zasto...

Proracunom moras utvrditi koliki stepen kompresije ces napraviti, a prema njemu kalkulisati podbacivanjem odredjene debljine dihtunga ispod cilindra i na taj nacin ostaviti veci ili manji prostor u zapremini valjka (klip u cilindru do ivice). O uticaju prevelike kompresije necu pistati, mislim da je jasno...

formula za izracunavanje stepena kompresije je sledeca:

K = Vukup / Vsab

pri cemu je:

Vukup - zapremina cilindra (radna zapremina motora) + zapremina dihtunga glave (ako ga ima) + zapremina C parametra (zamisljenog valjka izmedju vrha klipa i ivice cilindra + zapremina komore za sagorevanje u glavi - (minus) •zakrivljenje cela klipa•

Vsab - zapremina sabijanja odnosno kada je klip u gornjoj mrtvoj tacki, a cine je: zapremina dihtunga glave (ako ga ima) + zapremina C parametra (zamisljenog valjka izmedju vrha klipa i ivice cilindra + zapremina komore za sagorevanje u glavi - (minus) zakrivljenje cela klipa.

pri cemu su:

radna zapremina - r²π x h (poluprecnik klipa na kvadrat puta 3.1415 puta hod klipa)

zapremina dihtunga glave - r²π x h (poluprecnik rupe na dihtungu na kvadrat puta 3.1415 puta debljina dihtunga)

C parametar - takodje r²π x h
(poluprecnik klipa na kvadrat puta 3.1415 puta visina izmedju ivice cilindra ivice klipa)

Zapremina komore za sagorevanje (zapremina glave) se meri litriranjem - ulivanjem tecnosti putem manjeg sprica, obelezene pipete - bimete

•Zakrivljenje cela klipa• ukoliko klip ima zakrivljenje koje viri van gabarita tela klipa - 2/3r²π x h - ja racunam kao zapreminu kupe mada je pravilnije kao isecak lopte (dve trecine baze puta visina - dve trecine poluprecnik klipa na kvadrat puta 3.1415 puta razlika u visini izmedju ivice klipa i ukupne visine klipa)
a ukoliko klip ima pravilno udubljenje (solja, piksla) ista je formula za izracunavanje zapremine tog udubljenja u celu klipa ali se tada Kompresiona formula razlikuje jer se ova zapreima dodaje u racunici a ne oduzima:



K = Vukup / Vsab

pri cemu je:

Vukup - zapremina cilindra (radna zapremina motora) + zapremina dihtunga glave (ako ga ima) + zapremina C parametra (zamisljenog valjka izmedju vrha klipa i ivice cilindra + zapremina komore za sagorevanje u glavi + •zakrivljenje cela klipa (udubljenje)•

Vsab - zapremina sabijanja odnosno kada je klip u gornjoj mrtvoj tacki, a cine je: zapremina dihtunga glave (ako ga ima) + zapremina C parametra (zamisljenog valjka izmedju vrha klipa i ivice cilindra + zapremina komore za sagorevanje u glavi + zakrivljenje cela klipa(udubljenje).

ukoliko je udubljenje cela klipa nepravilnog oblika, kao npr komora za sagorevanje na glavi motora onda i tu treba izvrsti merenje litriranjem - merenje ulivanjem tecnosti.

------------------------------------------------------


Dakle ovako, pretpostavka je da 4t kinez od 50ccm ima stepen kompresije oko 10:1 i da sada kada si promenio cilindar sa povecanim precnikom klipa, a iz racunice ces videti da zadrzavenje glave nece nista dobro doneti, dobijas radnu zapreminu izmedju 70 i 80ccm i ludacki stepen kompresije koji naravno mali vazdusno hladjeni kinez nece biti u stanju da podnese. Moj topao savet je da dobro pretreses forum i pogledas sta je sve potrebno da bi se jedan 4t cilindar pravilno sklopio i vozio, ili da vratis taj kit prodavcu kao neodgovarajuci...

Ajd sad, meni nije bilo tesko sve ovo da napisem, nemoj nas izneviriti u proracunu i ozbiljnosti u skalpanju.




#55 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 21 April 2018 - 21:01

uuuh, zanemario sam da je u pitanju 2t masina!!! izvinjavam se!

u principu sve je i kako sam napisao po pitanju stepena kompresije, jedina razlika u formuli je u klipu, zato sto 2t klipovi imaju ispupceno celo klipa dok 4t imaju udubljenja...

Ali (veliko ali), kanali na cilindru koji sluze za dovod smese (usisni-prelivni), kao i izduvni kanal, zavise u radu iskljucivo od visine klipa, dakle tek tu je igranka!

tu ce biti jos veca matematika, ja mislim da ce najbolje biti da vratis taj cilindar na policu...

#56 canibal86

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 185 posts
  • MestoSid
  • VozimSpider X5

Posted 21 April 2018 - 22:00

U pitanju je 2t masina samo da napomenem.Moram priznati da su ovi podatci dosta komplikovani za pocetnika.Koliko sam ja shvatio trebao bih da izmerim zapreminu same glave negde sam nasao podatak da je 8ccm mozda i gresim.Pomocu dihtunga ispod cilindra dovesti klip npr u ravan cilindrom i onda uneti podatke u kalkulator i izracunati stepen kompresije naravno uzeti u obzir i dihtung izmedju cilindra i glave.Molim vas ispravite me ako gresim.

#57 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 21 April 2018 - 22:28

Tako je, samo bi bilo dobro da zaista premeris zapreminu, ogromna je razlika u K odnosu ako 8 ili je 7ccm³.

Sto se tice uglova kanala koje klip zatvara/otvara svojim radom u pomeranju, neka ti polazna tacka bude gornja ivica klipa poravnata sa donjom ivicom izdunog kanala kada je klip u DMT, tada bi prelivni-usisni kanli trebali biti nesto nizi ispod ivice klipa i to je normalno. Ukoliko u takvoj postavci klip viri u GMT van cilindra onda taj cilindar nece biti dobar za upotrebu. Ako bi poravnao klip sa cilindrom u GMT pa kada ga spustis u DMT svi kanali budu otvoreni dosta vislje od same ivice klipa, ponovo, taj cilindar je lose koncipiran za normalnu upotrebu.

#58 canibal86

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 185 posts
  • MestoSid
  • VozimSpider X5

Posted 21 April 2018 - 22:45

Sad mi je dosta jasnija cela stuacija,jos jedno pitanje jel mogu da napravim dihtung od klingerita?

#59 Djomla

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 493 posts
  • MestoLazarevac
  • VozimFocus i Bandit

Posted 22 April 2018 - 10:19

Vrati taj cilindar ako mozes ili zameni za drugi jer 3 mm dihtunga je malo mnogo.

#60 canibal86

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 185 posts
  • MestoSid
  • VozimSpider X5

Posted 22 April 2018 - 11:07

Kontaktiro sam prodavca vratit cu mu cilindar,ako neko ima neku preporuku za niskobudzetni cilindar malo boljeg kvaliteta da se ne desava problem kao sa ovim molim vas napisite.
U pitanju je ovaj cilindar ako neko slucajno naleti da ne kupuje imat ce verovatno isti problem.
Posted ImagePosted Image

Edited by canibal86, 22 April 2018 - 11:16.






2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users