Jump to content


MOJ automatic A- 3



697 replies to this topic

#581 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 22 August 2019 - 20:26

Rešavam probleme na Airsalmaticu ...curi crveno olje odnekle ...mislim da je sa dekla kvačila , spremio sam se , kupio novi ...zadnjih meseci imao sam problem - kad ga guram unazad , kurbla preskoči za jedan zub unapred i kad se sedne ne može se kurblati , pa se mora vratiti , a to nije ni malo lako zbog kompresije ...ajde prolazilo je tako, malo pazim da ga ne guram unazad , al nekad mora ...

Dobro je što sam rešio da otvorim dekl kvačila , nago sam ga na bočnu stranu da eventualno zaostalo ulje ne curi , podbacio krpu na pod ...kako sam otvorio dekl , pljusnulo je ulje na krpu , menjač je pun ulja , iz njega ne curi , verovatno iz karba ...ali menjačko ulje se beli , puno opiljaka od aluminijuma , nešto nije u redu , negde je nešto strugalo , češalo ...

Kvar odmah nađem ...

Posted ImagePosted Image
otud opiljci od aluminijuma i belo ulje ...

nađem još i ovo ...

Posted Image

komadić opruge koja trebalo bi da drži oprugu u svom ležištu ...

A, sad marori magarac na delu , od gotovog napravim veresiju ...na kraju radilice ležaj , a ja zaboravio da iza ležaja ima matica koja drži korpu , ne vidi se od ležaja ...potkačim radapcigerom i još se čudim kako teško ide ...i tako pokrivim ispravnu korpu ...jbg...skinem ležaj sa dva šafcigera i tek onda vidim šaraf i zašto ne može ...e, majstore !!!Ništa, korpa je otišla na popravku u strug da se izbalansira, valjda će biti u redu...

Taj valjčić je napravio malu štetu , sreća da nije proglođao dekl , a i on je uzrokovao preskakanje kurble , valjda će to sve rešiti...

#582 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 28 August 2019 - 18:42

Danas je korpa stigla sa popravke , nije bilo nikakavih problema da se popravi , majstor Matija je ispeglao spolja i iznutra , uhvatio u strug i iscentrirao - kao nova je ...eto mala nepažnja i od gotovog napravim veresiju , od ležaja nisam video maticu na koja drži korpu i potkačim radapcigerom i napravim štetu , jbg na sreću popravljivo ...Matija neće da naplati , jesmo mi dobri , al posao je posao , ostavim 500 i 200 gr kafe ...naljutio se na mene , kaže nećemo ništa više raditi ...e, jes . đavola nećemo . dok je tebe i mene , radićemo --aj ćao, i živ mi bio ...

Ostaje da montiram drugu oprugu , onu što sam našao da se kupa u ulju , to imam i da se valjčić vrati sa njom u ležište i da se nadam da će sve biti u redu ...naravno , novo ATF ulje ...jeftino je prošlo ...

#583 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 20 September 2019 - 17:58

Kvačilo je sređeno , smontirano ...

Ali , već kad je dva meseca u magacinu servisa ima neke stvari koje ako sad ne odradim , neću nikad ...a, to je

MINARELLI LAMELARNI USIS

To sam uradio odavno i bio nabacio na onog bivšeg poslovnog koji sad trune u šupi i probao da ga upalim sa tim , odradio nekoliko taktova , ugasio se i nisam više mogao da kurblam zbog leđa ...e, sad je došlo da se to nabaci na Airsalmatica...ako ne sad , neće nikad ...pri pokušaju ugradnje pokazalo se da ima razlike između bloka A-3 i A-5 ...ne može na A-5 , bar ne kako sam ja zamislio...mali tehnički problem , moram raditi bez redukcione ploče koja je išla na A-3 blok ...

Prednosti Minarelli usisa su nesumnjive - obezbeđuje maksimalno punjenje cilindra sa svoje četiri lamele , umesto originalnog sa dve lamele...uradiću ja to , za mene nema prepreka ...

#584 asanin

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 136 posts
  • MestoNis
  • VozimTOMOS

Posted 23 September 2019 - 22:12

Voleo bi da vidim kako ces ugraditi taj usis, ja sam probao na fabrickom usisu, malo prosirenom, 19mm i 21mm karburatore, nisam primetio razlike izmedju njih, znaci mali je usis za sve to. E sad ovaj sa 4 lamelice, e to je vec druga prica...

#585 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 24 September 2019 - 17:14

Pre par dana probao ...nije hteo da upali,,iako sam sve dobro uradio ( bar tako mislim)...znam i otprilike šta je , nisam imao načina da kvalitetno šarafima učvrstim kućište ventila za cilindar, pa sam nešto improvizovao sa paljenom žicom oko ventila i cilindra i to kao silikonisao , odmah sam znao da to neće biti dobro , al ajde samo za probu , pa ću kasnije ( da je upalio privremeno rešenje bi ostalo zauvek , jer najduže traju privremena rešenja ) ...na ventilu je najverovatnije vukao falš i to je razlog , ali sad ne mogu da se bavim time , pa sve to ostaje za kasnije ....čim sam vratio originalni ventil i stegao ga šarafima , upalio je na prvu kurblu ...

#586 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 25 September 2019 - 12:30

Zanima me kako izgleda kućište ventila. Kako ga pričvršćuješ za cilindar, a kako za karb. Kako karb stoji, imaš li bočne stranice. Ako uspiješ, okači nešto slika. :)

#587 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 05 October 2019 - 09:59

Airsalmatica sam prilično završio , radio sam na njemu ovih dana sve po malo kako mi je vreme dozvoljavalo ...ono sa lamelarnim ventilom nije mi uspelo, neće da upali sa njim , kažem da za sada nemam načina da bolje učvrstim kućište ventila na cilindar bez ozbiljnijeg rada , pa to ostaje za kasnije ...sa originalnim ventilom je upalio na prvu kurblu ...zamenio sam i bobinu - CDI , serkao - troksovao je na niskom spektru obrtaja do 6000 RPM , sada bi to trebalo da je u redu ...pali na prvu kurblu i vruć i hladan , vuče ko lud , zadovoljan sam , danas bi trebalo ako stignem da ga istestiram ...

Inače sa Alija je poručen tahometar - odomer , kombinovani instrument koji u sebi ima obrtaljku , km sat sa odomerom ( kilometražom) i još neke funkcije , na ceni od oko 30 $...

Pošto sam karb izbacio napolje iz kućice , imam bočne stranice , sa minimalnom invazijom na njih , samo koliko je moralo, imam gljivasti filter ...uslikaću ti ovih dana da vidiš kako izgleda ...

#588 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 05 October 2019 - 14:26

Uspeo sam danas da odvojim neko vreme da istestiram na blic Airsalmatica ...nije dugo vožen...puno sitnih stvari sam odradio ...pali na prvu kurblu , zamena CDI-ja je dala rezultate , nema više serkanja i troksovanja na varijabili na 6000 rpm ...dobro koči , odlično ubrzanje , krajnja je verovatno do 80 km/ h , više ne treba i ne sme ...rezak , metalni zvuk , pravo zadovoljstvo je voziti ga ...računam da ima oko 6 hp / oko 11 000 rpm ...potrošnja oko 4 / 100 km , ali to treba još proveriti kad bude ugrađen odometar ...

svećka je suva na elektrodama , sintetik 3% sagoreva potpuno , nema nikakvog depozita ...higijena motora potpuna ...

Evo nekih pozicija kako stoje ...
Posted Imagequick image upload
svećka F-80 suve elektrode , čak bez ikakve boje ...
Posted Imageexxon mobil gas station near mepozicija karba...
Posted Image
Posted Image
Posted Imagefallout ian
Posted Imagepnc bank locations near me
Mali problem mi je ostao kad se gura unazad, da preskoči kurbla prema unapred , pa se mora vratiti da bi se moglo kurblati što nije ni malo lako zbog kompresije ...mada sam mislio da je to zbog kvara na kvačilu kad je jedan valjčić što drži lamelu ispao iz ležišta ( bar sam to sanirao ) , nije tako ...najverovatnije je da je do one šnale na kurbli , nešto se desilo sa njom , ali to zahteva otvaranje mašine na pola , pa mi bilo jednostavnije da napravim graničnik da kurbla ne preskače ...daje rezultat , dobro je i ovako ...

Dakle , Matic je odličan , prava mera za grad i čak van grada , ali u gradu nenadjebiv ...da nemam sve ovo što imam , najrađe bi se zadržao samo na njemu ...trenutno mi je ostao samo problem sa prevodom , ali se nadam da ću i to rešiti u što skorijoj budućnosti ...

Moja dobitna kombinacija je Airsal sport 70 ccm , Bullet sport rezona , , karb . 21 mm,/ glavna fi 90 + gljiva filter , Iskra AET varijabilno paljenje...

Ostalo je da se dorade još neke sitnice , ne radi nazad pozicija , verovatno sijalica , da se ispolira upravljač , napala ga ona površinska korozija i to je to ,,,juče je dobio i nove savremene retrovizore , to su oni po 300 din. par , skroz korekni , odmah lepše izgleda ...

#589 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 06 October 2019 - 19:37

Milina :)
Imaš i obrtaje i moment.

Da li je karb. glasan tako, samo sa gljivom?

#590 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 07 October 2019 - 18:11

JOŠ MALO O TOMOSU

Pošto se celog života borim sa Tomosima , a to su decenije , jos koja reč o njima...

Ne znam koliko sam ih imao i šta sve nisam vozio ...ako ne računam jako stare modele ( mada sam jedno vreme imao i kaišara ) kao kultne modele priznajem samo koncepcijski dva – APN i Matica ...sve ovo novije , Flekser , Revival, Arow, to više nije Tomos ...ova dva APN i Matic u raznim verzijama vladali su starom Yugom a, bogami i Evropom i Amerikom , nismo ni svesni koliko , rame uz rame sa konkurencijom ...
Ovaj sad mi je četvrti ...trebalo bi da znam sve o njima , al tokom godina i decenija bavljenja morao sam sa njima proći sve ...zaribavanja , prolupavanja radilice na punom gasu kad sam uništio kompletan motor , pa , mora se proći sve ...
Na kraju ti se iskristališe šta je najbolje , a to je upravo ovo što sad imam ...posle onog guštera kojeg sam vozio oko tri godine , duša me bolela kad sam ga vratio komšiji , ali njegovo je, pa je njegovo ...posle sam lovio istog takvog , A- 35 skoro godinu dana dok se nije pojavio na KP i to u Rumi na dvadesetak km od SM , a to je ono što mi bilo blizu i dostatno ...Za nepuna tri sata je bio kod mene u garaži , dobra osnova za rad , malo ( više ) zapušten , ali moj si ga sad ...
Naravno , mašina ( A-5 ) je rastavljena do zadnjeg šarafa ...termo grupa – veliki cilindar A-5 na fi 40 sa klipom sa prozorima , ali modifikovan sa L- karikom , tako nešto ne postoji , ovaj se dobro setio pre mene i urađeno odlično , išao ko lud sa time ...
Nekako u to doba pre nekoliko godina slučajno prodam neku veš mašinu koju više nisam mogao da gledam za 100 evra ,a već je pala odluka za Airsala za Crnoga , dodam još i po principu kako došlo tako otišlo uzmem oba kompleta, Mario i Pita mi dali po dobroj ceni preko skuter mreže i jako sam im zahvalan na tome ...
Matic je dobio novu radilicu , Koyo ležajeve u C-3 kvalitetu , sa tim nema zajebavanja, lufta ne sme biti , skoro tri puta je jači od serijskog ...rezona Bullet , ostala od skutera odlično se slaže sa Airsalom , mada prema broju obrtaja mogla bi biti i jača ,npr , neki Yaser ili čak C-16 , ali naravno , od toga nema ništa ...
Karb izbačen iz kucice napolje, usis na lamelarni ventil sam napravio od bakarnih kolena za centralno grejanje...karb je bio prvobitno 16 mm od skuta koji sam prepravio na manuelni saug , dobro je radio sa njim , posle je dobio PHBG 19 mm, a sad ima 21 mm na dizni 0.90 i gljivasti filter ...to je kraj usis na cilindru ne može više da propusti , a motor je dobio više daha sa tim ...potrošnja je još uvek prihvatljiva i zavisi od težine ruke na gasu ...ali , ja sam i pre govorio da mi ovo što radimo , ne radimo da bi manje trošio , već da bi bolje išao , to je cena slave , snaga nije besplatna ...
Paljenje ...došao je sa platinskim , onim 12/ 50 i eksternom bobinom , posle sam nalovio na KP najbolje koje postoji , tzv , malo Iskrino AET 12/80, varijabilno, od toga bolje nema , pravo sportsko sa laganim magnetom koji dozvoljava bolje razvrtavanje motora ...kad se jednom pomoću stroboskopa našteluje i markira , zauvek ostaje za taj motor tako ...
Uvek pali na prvu kurblu , sintetičko ulje u premiksu sagoreva 100 % nema nikakvog depozita na svećki , glavi , čelu klipa i izduvnom kanalu , higijena motora sto postotna ...
Poredeći razne komplete PSR, DMP, Airsala i druge , svi su oni manje –više slični , za ovog mog Airsala kažu da se vrti do 9800 RPM ...ovaj moj , nisam mogao da verujem , 11 400- 11 600...anbilivibl , zar ne ? U gradu je nenadjebiv , niko ne može da me stigne , zvuk pravi sportski , na ubrzanju odličan , niko me ne gura u stranu , a krajnja je do oko 80 , više ne treba i ne sme se sa tom ciklistikom ...
Ja zadovoljan ...

#591 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 07 October 2019 - 20:22

Baš je anbilivibl, jes ti izmerio te obrtaje na matiku ?

#592 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 08 October 2019 - 08:22

Pa da...to i govorim , dobio sam skoro 2000 više od ovih momaka sa Miron mopedsa ...pošto je obrtaljka zbog kvara završila u kanti za đubre , sa Alija je poručen odometar koji treba da stigne , pa će biti izmontiran ...tridrsetak evra ...

#593 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 08 October 2019 - 10:23

Da da to ja ne verujem... anbilivabal... znas ti koliko treba da ide matik sa stock prenosom na 11500.. jesi se bavio računom makar ?

#594 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 08 October 2019 - 19:12

Ajde , videćemo kad bude stigao odometar i kad bude izmontiran ...sa gusanim se vrtio do 8600 rpm ...to je onaj kli sa L karikom na kome su bili otvoreni prozori , takav nema da se kupi ...dobro se ovaj setio , bio je na fi 40 , odlično urađen ...

#595 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 08 October 2019 - 20:10

Dobro koliko je isao kada se vrtio na 8600 ? ja cenim oko 75-80

#596 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,649 posts

Posted 08 October 2019 - 21:13

View PostMario, on 08 October 2019 - 20:10, said:

Dobro koliko je isao kada se vrtio na 8600 ? ja cenim oko 75-80
?
80?

Sent from my SM-J610FN using Tapatalk



#597 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 09 October 2019 - 09:16

ovakav sam porucio . oko 27-28 dolara ...ima vise funkcija , necu moci sve iskoristiti , ali najvaznije su kilometraza , brzina i RPM do 13 000
Posted Image

  • Posted Image

  • Posted Image

  • Posted Image

  • Posted Image


#598 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 09 October 2019 - 10:08

KOLIKO TI JE IŠAO BRZO NA 8600 OBRTAJA ????

#599 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 09 October 2019 - 10:29

Nisam siguran koliko ...tad nisam imao km sat, pinjon se pokvario, a i dok je radio sat je do 60 km / h ...otprilike , kad sam imao km sat nisam imao obrtaljku i obrnuto , kad je bila obrtaljka , nije bio km sata...videćemo kad ovo čudo kineske tehnike stigne ...

#600 asanin

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 136 posts
  • MestoNis
  • VozimTOMOS

Posted 09 October 2019 - 10:31

Na tim obrtajima ne preko 65-70kmh.

Edited by asanin, 09 October 2019 - 10:32.






3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users