#581
Posted 22 August 2019 - 20:26
Dobro je što sam rešio da otvorim dekl kvačila , nago sam ga na bočnu stranu da eventualno zaostalo ulje ne curi , podbacio krpu na pod ...kako sam otvorio dekl , pljusnulo je ulje na krpu , menjač je pun ulja , iz njega ne curi , verovatno iz karba ...ali menjačko ulje se beli , puno opiljaka od aluminijuma , nešto nije u redu , negde je nešto strugalo , češalo ...
Kvar odmah nađem ...
otud opiljci od aluminijuma i belo ulje ...
nađem još i ovo ...
komadić opruge koja trebalo bi da drži oprugu u svom ležištu ...
A, sad marori magarac na delu , od gotovog napravim veresiju ...na kraju radilice ležaj , a ja zaboravio da iza ležaja ima matica koja drži korpu , ne vidi se od ležaja ...potkačim radapcigerom i još se čudim kako teško ide ...i tako pokrivim ispravnu korpu ...jbg...skinem ležaj sa dva šafcigera i tek onda vidim šaraf i zašto ne može ...e, majstore !!!Ništa, korpa je otišla na popravku u strug da se izbalansira, valjda će biti u redu...
Taj valjčić je napravio malu štetu , sreća da nije proglođao dekl , a i on je uzrokovao preskakanje kurble , valjda će to sve rešiti...
#582
Posted 28 August 2019 - 18:42
Ostaje da montiram drugu oprugu , onu što sam našao da se kupa u ulju , to imam i da se valjčić vrati sa njom u ležište i da se nadam da će sve biti u redu ...naravno , novo ATF ulje ...jeftino je prošlo ...
#583
Posted 20 September 2019 - 17:58
Ali , već kad je dva meseca u magacinu servisa ima neke stvari koje ako sad ne odradim , neću nikad ...a, to je
MINARELLI LAMELARNI USIS
To sam uradio odavno i bio nabacio na onog bivšeg poslovnog koji sad trune u šupi i probao da ga upalim sa tim , odradio nekoliko taktova , ugasio se i nisam više mogao da kurblam zbog leđa ...e, sad je došlo da se to nabaci na Airsalmatica...ako ne sad , neće nikad ...pri pokušaju ugradnje pokazalo se da ima razlike između bloka A-3 i A-5 ...ne može na A-5 , bar ne kako sam ja zamislio...mali tehnički problem , moram raditi bez redukcione ploče koja je išla na A-3 blok ...
Prednosti Minarelli usisa su nesumnjive - obezbeđuje maksimalno punjenje cilindra sa svoje četiri lamele , umesto originalnog sa dve lamele...uradiću ja to , za mene nema prepreka ...
#584
Posted 23 September 2019 - 22:12
#585
Posted 24 September 2019 - 17:14
#586
Posted 25 September 2019 - 12:30
#587
Posted 05 October 2019 - 09:59
Inače sa Alija je poručen tahometar - odomer , kombinovani instrument koji u sebi ima obrtaljku , km sat sa odomerom ( kilometražom) i još neke funkcije , na ceni od oko 30 $...
Pošto sam karb izbacio napolje iz kućice , imam bočne stranice , sa minimalnom invazijom na njih , samo koliko je moralo, imam gljivasti filter ...uslikaću ti ovih dana da vidiš kako izgleda ...
#588
Posted 05 October 2019 - 14:26
svećka je suva na elektrodama , sintetik 3% sagoreva potpuno , nema nikakvog depozita ...higijena motora potpuna ...
Evo nekih pozicija kako stoje ...
quick image upload
svećka F-80 suve elektrode , čak bez ikakve boje ...
exxon mobil gas station near mepozicija karba...
fallout ian
pnc bank locations near me
Mali problem mi je ostao kad se gura unazad, da preskoči kurbla prema unapred , pa se mora vratiti da bi se moglo kurblati što nije ni malo lako zbog kompresije ...mada sam mislio da je to zbog kvara na kvačilu kad je jedan valjčić što drži lamelu ispao iz ležišta ( bar sam to sanirao ) , nije tako ...najverovatnije je da je do one šnale na kurbli , nešto se desilo sa njom , ali to zahteva otvaranje mašine na pola , pa mi bilo jednostavnije da napravim graničnik da kurbla ne preskače ...daje rezultat , dobro je i ovako ...
Dakle , Matic je odličan , prava mera za grad i čak van grada , ali u gradu nenadjebiv ...da nemam sve ovo što imam , najrađe bi se zadržao samo na njemu ...trenutno mi je ostao samo problem sa prevodom , ali se nadam da ću i to rešiti u što skorijoj budućnosti ...
Moja dobitna kombinacija je Airsal sport 70 ccm , Bullet sport rezona , , karb . 21 mm,/ glavna fi 90 + gljiva filter , Iskra AET varijabilno paljenje...
Ostalo je da se dorade još neke sitnice , ne radi nazad pozicija , verovatno sijalica , da se ispolira upravljač , napala ga ona površinska korozija i to je to ,,,juče je dobio i nove savremene retrovizore , to su oni po 300 din. par , skroz korekni , odmah lepše izgleda ...
#589
Posted 06 October 2019 - 19:37
Imaš i obrtaje i moment.
Da li je karb. glasan tako, samo sa gljivom?
#590
Posted 07 October 2019 - 18:11
Pošto se celog života borim sa Tomosima , a to su decenije , jos koja reč o njima...
Ne znam koliko sam ih imao i šta sve nisam vozio ...ako ne računam jako stare modele ( mada sam jedno vreme imao i kaišara ) kao kultne modele priznajem samo koncepcijski dva – APN i Matica ...sve ovo novije , Flekser , Revival, Arow, to više nije Tomos ...ova dva APN i Matic u raznim verzijama vladali su starom Yugom a, bogami i Evropom i Amerikom , nismo ni svesni koliko , rame uz rame sa konkurencijom ...
Ovaj sad mi je četvrti ...trebalo bi da znam sve o njima , al tokom godina i decenija bavljenja morao sam sa njima proći sve ...zaribavanja , prolupavanja radilice na punom gasu kad sam uništio kompletan motor , pa , mora se proći sve ...
Na kraju ti se iskristališe šta je najbolje , a to je upravo ovo što sad imam ...posle onog guštera kojeg sam vozio oko tri godine , duša me bolela kad sam ga vratio komšiji , ali njegovo je, pa je njegovo ...posle sam lovio istog takvog , A- 35 skoro godinu dana dok se nije pojavio na KP i to u Rumi na dvadesetak km od SM , a to je ono što mi bilo blizu i dostatno ...Za nepuna tri sata je bio kod mene u garaži , dobra osnova za rad , malo ( više ) zapušten , ali moj si ga sad ...
Naravno , mašina ( A-5 ) je rastavljena do zadnjeg šarafa ...termo grupa – veliki cilindar A-5 na fi 40 sa klipom sa prozorima , ali modifikovan sa L- karikom , tako nešto ne postoji , ovaj se dobro setio pre mene i urađeno odlično , išao ko lud sa time ...
Nekako u to doba pre nekoliko godina slučajno prodam neku veš mašinu koju više nisam mogao da gledam za 100 evra ,a već je pala odluka za Airsala za Crnoga , dodam još i po principu kako došlo tako otišlo uzmem oba kompleta, Mario i Pita mi dali po dobroj ceni preko skuter mreže i jako sam im zahvalan na tome ...
Matic je dobio novu radilicu , Koyo ležajeve u C-3 kvalitetu , sa tim nema zajebavanja, lufta ne sme biti , skoro tri puta je jači od serijskog ...rezona Bullet , ostala od skutera odlično se slaže sa Airsalom , mada prema broju obrtaja mogla bi biti i jača ,npr , neki Yaser ili čak C-16 , ali naravno , od toga nema ništa ...
Karb izbačen iz kucice napolje, usis na lamelarni ventil sam napravio od bakarnih kolena za centralno grejanje...karb je bio prvobitno 16 mm od skuta koji sam prepravio na manuelni saug , dobro je radio sa njim , posle je dobio PHBG 19 mm, a sad ima 21 mm na dizni 0.90 i gljivasti filter ...to je kraj usis na cilindru ne može više da propusti , a motor je dobio više daha sa tim ...potrošnja je još uvek prihvatljiva i zavisi od težine ruke na gasu ...ali , ja sam i pre govorio da mi ovo što radimo , ne radimo da bi manje trošio , već da bi bolje išao , to je cena slave , snaga nije besplatna ...
Paljenje ...došao je sa platinskim , onim 12/ 50 i eksternom bobinom , posle sam nalovio na KP najbolje koje postoji , tzv , malo Iskrino AET 12/80, varijabilno, od toga bolje nema , pravo sportsko sa laganim magnetom koji dozvoljava bolje razvrtavanje motora ...kad se jednom pomoću stroboskopa našteluje i markira , zauvek ostaje za taj motor tako ...
Uvek pali na prvu kurblu , sintetičko ulje u premiksu sagoreva 100 % nema nikakvog depozita na svećki , glavi , čelu klipa i izduvnom kanalu , higijena motora sto postotna ...
Poredeći razne komplete PSR, DMP, Airsala i druge , svi su oni manje –više slični , za ovog mog Airsala kažu da se vrti do 9800 RPM ...ovaj moj , nisam mogao da verujem , 11 400- 11 600...anbilivibl , zar ne ? U gradu je nenadjebiv , niko ne može da me stigne , zvuk pravi sportski , na ubrzanju odličan , niko me ne gura u stranu , a krajnja je do oko 80 , više ne treba i ne sme se sa tom ciklistikom ...
Ja zadovoljan ...
#591
Posted 07 October 2019 - 20:22
#592
Posted 08 October 2019 - 08:22
#593
Posted 08 October 2019 - 10:23
#594
Posted 08 October 2019 - 19:12
#595
Posted 08 October 2019 - 20:10
#597
Posted 09 October 2019 - 09:16
#598
Posted 09 October 2019 - 10:08
#599
Posted 09 October 2019 - 10:29
#600
Posted 09 October 2019 - 10:31
Edited by asanin, 09 October 2019 - 10:32.
13 user(s) are reading this topic
0 members, 13 guests, 0 anonymous users