Tomos A3-s
#1
Posted 23 September 2018 - 19:26
Vozim Automatika 1989-o godište,deda je drugi vlasnik,kupio ga je 2005.Zadnjih godina ga većinom ja vozim,održavam itd.
Kad sam ga počeo vozati,užasno je klepetao.Tražeći po internetu,odlučio sam da zamjenim karike.Naravno,zazor nisam ni znao da treba podešavati,tako da sam uništio cilindar.
U međuvremenu sam kupio laser auspuh koji sam zamjenio za polovan cilindar bušen na prvu specijalu (38.5mm).Imao je dosta oštećenja tako da sam ga razbušio na 39mm.Poravnam glavu,poravnam cilindar,sve spakujem,upali iz prve.Nakon 5s počne zveckati,ali je prestao kad se zagrije.
Sve je ok,čak sam napravio sa njim i jednu dužu vožnjicu,oduševio sam se.Vozao sam ga tako ukupno nekih 250km i odvažim se na malo ozbiljniji put.Uspem motorno ulje u mjenjač zbog vrućina i krenem.Tako sam uspio da ga osposobim za veća brda,ali to mu je kumovalo.Pregrijao se,i opet problemi.
Cilindar nisam htio više razbrusivati zbog radilice,koja je fabrička,pa uzmem od jednog čovjeka termogrupu isto promjera 39mm u odličnom stanju sa klipom,karikama i ostalim.Namontiram,međutim,počne mi se grijati.Sve sam pregledao,sve je u redu,predpaljenje,klip,karike,smjesa goriva i vazduha,i mješavina benzina i ulja.Ulje Castrol.Jedino što nije bilo uredu je radilica.Nova 25e,a ja nađem komplet mašinu za 35e.Radilica skoro nova,brzine,ležajevi,igličasti nov,i valjci na vjencu brzina.I klipnjača sa igličastim za bolcnu 10mm,to me nije nešto obradovalo.
Sve namontiram,kad ono igličasti okrenut kontra.Javim se čovjeku,kaže mi izbij ga gedorom,ili donesi meni,ja ću.Ja željan znanja uzmem pa izbijem sam,i vratim sam bez problema.
Sve smontiram,provozam se,sve ok,samo što trese.Vidio sam da je korpa kvačila malo kriva i nadao se da neće puno uticati na rad,ali sam se prevario.Javio sam se opet čovjeku,pa ću vidjeti šta će biti dalje.Ako sam mu dao pare za mašinu za koju je rekao da je ispravna,tako hoću i da bude.
Blokovi nikad rastavljani
Stara radilica
Nova radilica
Igličasti u novoj radilici
Kupio sam kod istog čovjeka i lamele za buduću konverziju na Colibri cilindar
Imao sam i problema sa lamela,ali sam uspio nešto iskombinavati sa starima koje mi je komšija dao.Bile su pune metalnih opiljaka,pa sam ih oprao u benzinu prije montaže
Gornje lamele sam dobio od komše,a donje su došle uz mašinu.
Nisam ravnodušan na sve to.Prvo igličasti,pa lamele,pa krivo zvono.ali sve je to škola.Stare dijelove koji su u dobrom stanju sam ostavio za restauraciju jednog dana.Sad ću sa ovima eksperimentisati.
Ovako izglead trenutno
#2
Posted 08 October 2018 - 01:09
Sta je sa starom original radilicom, sto je menjas?
#3
Posted 19 October 2018 - 19:05
Ova mašina koju sam nabavio je u zaista odličnom stanju.Bio sam sa čovjekom od kojeg sam je kupio,dao mi je drugo zvono bez igličastog i piksne,ništa nije naplatio,a nije ni uzeo ovo krivo.Još mi je rekao kako dolazi do jeftinih dijelova,i dao još savjeta.
Cilindar mi se pregrijavao,sve je bilo odlično.Jedino je radilica imala nešto lufta radijalno,i podosta aksijalno.Lupala je,i čitav motor je vibrirao na nekih 30km/h.Sa ovom je puno bolje,ide kao svila,ali opet se grije,dosta manje,ali više nego što treba.Taj isti čovjek mi je rekao da su vjerovatno prenapregnuti ležajevi radilice.Lanac mi je istegnut na jednom dijelu,moram uzeti novi,mislim da će i on dosta pomoći.Planiram se još malo zezati sa njim preko zime,pa vidjećemo na šta će to izaći.
#4
Posted 20 October 2018 - 15:43
#5
Posted 20 October 2018 - 17:15
Danas sam konačno zamijenio lanac,da sam znao,zamjenio bih ga dosta prije.
#6
Posted 20 October 2018 - 20:59
#7
Posted 21 October 2018 - 10:12
#8
Posted 21 October 2018 - 11:48
ti imas sto imas , pa na tome i radi ...nabavis veliki cilindar, u postojecu radilicu cauru za 12 mm bolcnu , lamelarni usis i to je to ....nema grejanja vise
Ja sam pre neku godinu kupio nove lamele i za oko godinu dana ih je oljustio ...odem kod coveka da mi prelepi , kaze da ne moze iz ne secam se kog razloga i sta cu - odem kupim tri nove i one traju , 400, 00 din . komad bio ...izgleda kvalitet bio u pitanju ...
Inace , lep ti je Matic ...
#9
Posted 23 October 2018 - 13:39
#10
Posted 23 October 2018 - 16:47
#12
Posted 31 October 2018 - 15:40
#13
Posted 01 November 2018 - 09:21
Uglavnom, Sprint stoji sigurno 10 godina u šupi, jako je teško palio, a i kad upali mora se gas dozirati da se ne ugasi. Nešto je struja zezala a vjerojatno su i druge stvari načete.
#14
Posted 01 November 2018 - 10:34
#15
Posted 04 November 2018 - 15:17
Pupo,ovaj je stojao u šupi jedno 4-5 god,deda ga prestao voziti,i niko ga nije ni dirao.Kad je jedan moj drug kupio skuter,izvučem ovog iz šupe pa je tako i počelo.Tad nije imao karika,zvonio je da se ne da opisati.Bio je prespor,svi krševi od automatika u naselju su bili brži.Onda malo po malo,dio po dio,eksperimentisanjem,prvo sam postajao brži od njih,pa od apenaca.Vrhunac je bio kad sam ostavio apenca i išao točak uz točak sa nekim kineskim skuterom.Samo što to nikad ne potraje,ide deset dana kao zvijer,i onda oslabi,ili neće nikako.Evo kupio sam prije 10-ak dana nov lanac,i bio sam prezadovoljan,mjenjač je bio tiši,manje se grijao,vibracije su bile neosjetne.Od tad nisam prešao 15km,i vidim danas da mi lanac istegnut,i da se mjenjač opet počeo grijati.Volio bih kad bi prvo A3 cilindar natjerao na 65km/h i da bude poprilično pouzdan,zato što mislim da to nije nemoguće.Onda preći na A35,pa možda na neki skuter.
Aliene,Pročitao sam tvoju temu o Tomosu sa Airsalom i prije učlanjenja na forum,a temu sa Alienom sam pročitao samo par strana.Tomos je odličan,svaka čast,vjerujem da leti,i da ga je uživancija voziti.Aliena ću komentarisati kad pročitam čitavu temu,na tenane. Nemoj me sad pogrešno razumjeti,ali najviše me fasciniralo koliko si prelazio sa A3 cilindrom,punim gasom,i pregorjelim uljem.Ne želim da uvrijedim nikog,i ničiji rad,ali mislim da za to treba biti majstor.Bio sam na Myron Mopeds-u,tamo sam naučio kako se šteluje Encarwi.Taj dan sam samo uz štelovanje paljenja i smješe uspio podići krajnju brzinu sa 45 na 54 km/h.Uz mojih 100kg,i tomosa starog 30god,to mi je do sad bio najveći uspjeh.Osjećaj je bio neopisiv,ali svi na ovom furumu znaju kakav je
Volio bih da odemu na kafu,živimo daleko,ali potrudiću se!
#16
Posted 31 March 2019 - 15:14
Auspuh koji sam uzeo je za Colibrija, i ne odgovara na Automatika i Apena.Primjetio sam i da je dosta kraći od auspuha koji idu na ta dva motora. Saznao sam da Bullet Cobra i da jeste kraći od Cobre. Malo sam se zabrinuo kako će se ponašati na Automatiku u niskim obrtajima. Nešto sam skarabudžio na brzinu, i otišao da se provozam.
Oduševio sam se.
Nekada davno sam kupio Lasera, i nisam bio zadovoljan. Bio je previše glasan, i nije išao ništa bolje od fabričkog. Zamenio sam ga za neki poderani cilindar, samo da ga više ne gledam.
Ovaj je mnogo bolji. Na leru je nešto glasniji od fabričkog,ima baš lijep zvuk, a u toku vožnje se i ne čuje.
Motor ima dosta više snage u niskim obrtajima, u odnosu na fabrički auspuh. Sve u svemu, odlično.
Krajnja brzina je očajna, 43km/h,ali to nije do auspuha.
Paljenje mi je bilo na otprilike 2 mm prije gmt, vratio sam ga na oko 1.6-1.7,zazor platina podesio na 0,4 mm i tu sam dobio krajnju od nekih 48 km/h. Mislim da se više i ne može očekivati od razbrušenog cilindra, sada su prelivni osetno manji.
Nakon nekog vremena, počeo je slabije paliti, mnogo je dimio, i nije išao najbolje,pa sam malo eksperimentisao sa svjećicama.
F65 koja je bila na njemu
F100
F70
Nova F65 nakon 20-tak km vožnje
Stara F65 je bačena, dugo je i izdržala.O novoj ne znam šta da mislim, a ni o ostalim dvjema.
Volio bih kada bi iskusniji forumaši rekli svoje mišljenje i savete o bojama svećica,mnogo bi mi pomoglo za ubuće
Motor vozim bez dihtunga glave.
#17
Posted 31 March 2019 - 19:39
Drugo, toplotna vrednost svećice odgovara temperaturi, koja je u sprezi sa stepenom kompresije i podešenosti smeše.. Ako si bušio, a zadržao sve fabričke postavke glava-zaptivači, onda moze da se prekalkuliše koliko je sa većim promerom klipa porastao stepen kompresije..
Treće za veće predpaljenje i stepen kompresije moraćeš korigovati i diznu, pogotovo i kod zamene izduvnog sistema. Tu sad sa rezonantnim može biti prebogat dole i propadati a biti presiromašan gore...
#18
Posted 01 April 2019 - 09:17
Inače Matic jako lepo izgleda , onaj auspuh mu odlično stoji ...
#19
Posted 02 April 2019 - 17:38
Cilindar je brušen na 39mm, a glava je spuštena za 0.3-0.5mm.Tačnu cifru ne znam Po nekim mojim proračunima, kompresioni odnos bi trebao biti oko 9:1.
Svjećice sam stavljao iz radoznalost, da vidim šta ako... I čini mi se da F100 ima najlepšu boju,to mi sad, kad ste rekli da vratim paljenje, ima logike. F 100 je najtoplija svećica, znači da bi mi odgovoralo da ubacim još temperature u cilindar ranijim paljenjem.
Karburator je Encarwi, negov originalni, ima 3 banke ove godine
Uz auspuh sam kupio 14/12 SHA, a 15/15 bi mu dobro legao, ali dogovorićemo se oko toga još. Hvala ti puno na ponudi.
#20
Posted 21 August 2019 - 16:53
Postavljen dellorto 14/12 na a3 cilindar, i mnogo bolje radi na leru.Istovremeno sam postavio ručku gasa od sprinta, i airbox za dellorto. Nisam ga mogao trpiti bez airboxa, pogotovo po gradu.
Nikad mi se ručka gasa nije sama vraćala, ni sa novom sajlom, ni sad sa novom ručkom.
Kupio sam i nove dizne, 55 i 60.U karburatora je bila 53,a sad sam postavio 60.
Uhvatim konačno jednom slobodan da da namontiram Kolibrijev cilindar. Sve se mislim brzo ću, na kraju mi je motor stajao rastavljen dvije sedmice.
Upresam čauru u malu pesnicu, polomim burgiju 4 puta dok sam bušio rupe za podmazivanje. Onda kad sam stavljao klip vidim da je čaura napukla od presovanja. Ostavim sve.
Nakon 10 dana kupim čauru, nabavim i razvrtač fi12H7. Upresujem čauru, sve ok. Počnem bušiti, opet izlomim drugu burgiju. Ajd ok. Uzmem razvrtač da obradim čauru, okrenem je, i nema šanse da je vratim. Opet sve ostavim. Nakon par dana odem kupim čauru, i pljunem 50e na gravirku komplet sa svim alatima i sajlom. Dođem kući, Upresujem čauru, lagano razvrtim, i izbupim rupe bez ikakvih problema. Sve krenem postavljati, kad ono grlo za karburator preusko, ima lufta 2mm. Ništa, sutra opet na pijacu. Odem da kupim, ne postoji, moje grlo je sužavano iz nekog razloga. Nije mi se dalo davati pare na novo grlo, i setim se jednog kolege koji mi je napravio plastičnu čauru za kutiju keksa .
Uzmem sa podesim paljenje, podešava sam sat vremena. Uspio sam tek kad sam shvatio da ploča ima lufta na sve strane. Ne samo da je treba dovoljno zakrenuti, već i dobro pozicionirati gore-dole/lijevo-desno. Namestio sam negdje između 1.6-1.8,moram sebi nabaviti i stroboskop. Pokušao sam i unimerom, i lampicom sa baterijom, ali nikako ne uspevam. Struja i elektronika su mi totalno neshvatljivi pojmovi,magija.
Konačno sve namontiram, upalim iz drugog kurblanja, i odem se provozati.
Razlika se definitivno osjeti, nije ogromna, ali postoji.
Cilj je uštelovati ga da fino radi na 40km/h
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users