Jump to content


Tomos A3-s


112 replies to this topic

#41 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 20 September 2019 - 14:42

Sudeći po poređenju mapa kanala u slici iznad, uskopljen je sa svih strana :D
Vidjeću hoće li se išta moći napraviti, bojim se da zbog male kubikaža ima premalo obrtnog momenta

#42 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 20 September 2019 - 14:48

Prodaj to dalje i kupi sebi A5 sa 49ccm, nema ovde matematike

#43 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 20 September 2019 - 17:38

Mario u pravu ...ja se ne bi zezao sa tim , preslabo ...

#44 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 02 October 2019 - 15:04

Motor solidno ide,vuče jednako sa svih obrtaja i vruć i hladan. Imao sam problema sa trokiranjem, stavio sam umjesto 60,53 diznu.55 sam izgubio negdje, nema šanse da je nađem. Problemi su što puno masti svjećicu, i što neće preko 46km/h
Zato sam upecao još jedan MF Power, ovog puta tip 2 :D
Posted Image

#45 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 02 October 2019 - 16:02

https://svet-skutera...s-a3-kantor-v2/
https://svet-skutera...s-a3-kantor-v1/

#46 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 02 October 2019 - 17:36

Test obavljen, krajnja brzina 54km/h
Brži sam za 8km/h. :D

Nije kantor, prefarbana je nalepnica, nadzire se da piše Power Products

Ovaj ima manje krivina od Kantora, i drugačiji je početak prigušivača.
Tri godine stoji u oglasima, jako malo interesovanja, svi su mislili da je neka budževina. Na par mjesta je ogrebana siva farba, nadzire se hromirani grana i crni lonac

#47 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 02 October 2019 - 17:44

Unutrašnji prečnik grane je 29mm



Ne znam naći opciju za edit post-a

#48 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 02 October 2019 - 20:22

Ne ide ti više u obrtaje, nabildovano je mnogo goriva

#49 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 19 October 2019 - 15:18

Nije bolest sve što boli
Posted Image
Posted Image

Klip 42,mala Iskra ali bez pickup-a.

#50 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 17 November 2019 - 20:25

Danas sam konačno uhvatio malo vremena,pa sam odlučio rastaviti ovu mašinu što sam zadnju kupio.Vijci su zapekli,vidi se da nije dugo otvarana.Bez dihtunga glave,ali sve je dobro dihtovalo.Na moju radost,klip je 39mm,a ne 42.Klip,cilindar i glava izgledaju jako dobro,radilica je originalna i nema mrve lufta.Ovaj cilindar ću podbacivati za 2mm,i glavu ću skinuti za 0.5mm.

Posted Image

Posted Image
Posted Image
Posted Image

Da li je ovo Motins cilindar?

Posted Image
Neko je urezao M8 umjesto M6 navoja
Posted Image
Posted Image
Glava za od mašine 40 i 50 ccm
Posted Image

Na M6 vijak sam morao navariti maticu da bi ga izvrnuo,nikako drugačije nisam mogao.Ovo je bio prvi put da sam koristio aparat za zavarivanje

Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

Pošto sam se danas zaletio sa aparatom za zavarivanje,mislio sam povariti Techno Bullet ausupuh sa granom koju sam dobio od jednog lika.Međutim grana udara direktno na nogostupe,a morao bih je i produžiti jedno 5cm.Prečnik ulaza na auspuhu je 22mm,i vidi se da cijev ulazi u aupuh,da ne završava odmah na početku konusa.To je inače auspuh sa puha,ali sam ga dobio za 5e.
Posted Image
Sad bi htio napraviti neki auspuh koji bi odgovarao za više obrtaje.

Prije par sedmica sam napravio jedan malo veći đir,30-40 km.Bilo je raznog terena:ravnice,dugih asfalntnih uspona,teških makadamskih uspona,makadamskih pravaca itd.Mašina se pokazala odlično,bez pregrijavanja,ler je uvjek bio isti.Bez ikakvog nećkanja,prva ili druga brzina,šaltanje brzina uzbrdo,i poslije toga 5km pun gas do kuće.U prvoj brzini uzbrdo fino razvrti,čak i zvuk promjeni,uđe u rezonancu :D Prezadovoljan sam ovim setup-om,i bio je plan ne dirati ništa.Danas sam odlučio da skinem glavu,i da vidim stanje termogrupe.

Posted Image

Cilindar ima sitnih risova,mislim da to nije ništa ozbiljno.Pošto karike ne izgledaju kao da su puštale

Na čelu klipa ima čađi,ali je nisam skidao.Na izduvnoj strani klipa primjećujem jedan dio na kojem nema čađi

Posted Image
Posted Image

Evo i krivca,dihtung glave je malen,i deformisao se prema unutrašnjosti cilindra.

Nije bilo nikakvih tragova da je glava propuštala kompresiju.

Posted Image

Kad sam skinuo glavu,u cilindru je bilo malo nesagorene smjese,skoro prozirne.Znači da mi je još prebogata smjesa gorivo/vazduh.Ili ću morati eksperimentisati sa filterom,ili ću morati ići na 15/15 dellorto sha.

Kad sam sklapao ,umjesto njegove glave,stavio sam glavu od mašine sa malim hodom,bez dihtunga.Izmjerio sam squish,iznosi 1mm.Na kurbli je postao dosta teži,bolje je vukao iz svih obrtaja,i gps je pokazao maksimalnu brzinu od 56km/h.Sa mojih 100kg,obimom gume od 160cm,dobijam da je to malo jače od 7900rpm.Guma je 2.25 naduvana na 3.5 bar-a.Ostaje mi da vratim metalne lamele sa usmjerivačima smješe,pa da vidim ima li kakvih promjena.Skidao sam auspuh i primjetio da nisam dobro izmjerio prečnih grane.Nije 29,nego 19mm.Vjerovatno zbog toga imam dosta momenta,a krajnja nije impresivna

Posted Image

Razlika između grane prečnika 19 i 25mm

Sad je cilj osposobiti novu mašinu na A5 mjenjaču za 75km/h.Trebalo bi da dirnem 10 000rpm,vidjećemo šta će b

#51 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 18 November 2019 - 07:43

Motins je amblem utisnut na cilindru..

#52 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 18 November 2019 - 10:50

Đope , Matic je prelep , a vidim da i tuning ide dobro ...jes cilindar baš zarastao , al vidim da si ga sredio ...onaj auspuh od Pucha baš obećava ima i ravan deo pre difuzora zaptivač glave izbaciš , tu dobiješ malo na kompresiji ...možda si mogao ići na neki malo jači karb, izbaciš ga napolje + gljiva , to je sad jeftino , a olakšaš sebi ...

Što se tiče stajlinga sve je stvar ukusa , po meni daleko bolje bi mu stajao niklovani spuh , a i nedostaje mu onaj niklovani gepek ...o . tom , po tom ...srećno u radovima , pratimo te ... :)

#53 .::SALLE::.

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 274 posts
  • MestoKraljevo
  • VozimCBR 600RR

Posted 19 November 2019 - 13:20

Sto uza grana to bolje , na fabricki cilindar slobodno stavi 16mm granu , rupa na stingeru 10mm

#54 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 20 December 2019 - 18:54

Moraću praviti sebi auspuh,ovaj techno bullet sam dao kumu.Iskočila mi prilika da uzmem još jedan MF.Sve smo dogovorili,i čovjek me ispali na kraju.Ostao sam i bez vrabca i bez goluba.

Kupio sam još jednu A35 mašinu,rastavljenu,sa Nippon paljenjem.Ajde reko taman da ne diram ovu prošlu,a da ovu mogu sklapati od nule.Međutim,ispostavilo se da radilica ima lufta,i da je kvačilo druge brzine potrošeno do metala.Ali svi ležajevi,podloške,vijci,navrtke i ostalo je na broju..Provjeravao sam na licu mjesta,ali nisam dobro provjerio,sad nema žalbi.Pošto sam nestrpljiv,odlučim raditi ovu predzadnju što je kompletna.

Podlagaću cilindar,to mi je najbolja i najbrža opcija.Jedini komad lima što sam našao kući je bio od neke plafonjerke.Ocrtam dihtung,izbušim rupe,malom brusnom isječem,i poravnam glodalima

Posted Image
Posted Image

Pogriješio sam što sam sve oglodao,a nisam izbušio rupe,tako da su mi one otišle u krivo.Dok sam sve prilagodio,dobio sam ovakvu podlošku

Posted Image

Ništa,idem opet.Sad sam prvo uradio centralnu rupu,pa izbušio rupe za brezone.Onda sam gurnuo brezone kroz podlošku i cilindar i prilagođavao prelivne.rezultat nije loš

Posted Image
Posted Image

Dihtung je bio vodilja samo u početku,kasnije sam ga skinuo.

Posted Image
Posted Image

Podloška još nije gotova,trebam je 100% prilagoditi blokovima,ali kasnije.

Posted Image
Posted Image

Međutim dok sam čačkao oko ove mašine,vidim da i ta radilica ima malo lufta.Pomirim se sa sudbinom,odlučim da samostalno repariram obe da vidim kako će to proći.A pošto sam mnogo čitao o paljenju sa malim magnetom,odlučim da ga prebacim sa ove mašine na A3 mašinu koja je sad na motoru.Da vidim kako ide :D

Kad sam skinuo magnet,vidim da je mastan,znači pušta semering,razlog više za generalnu.Skinem ploču elektronskog,skinem platinsko sa motora,postavim ploču elektronskog,stegnem ploču u kranji položaj,stegnem magnet,zakurblam,nema iskre.Pokupim sav alat,sjedem u kuću.Dok sam se čuo sa Konstruktorom(koji je riznica znanja,i uvjek spreman za pomoći) da vidim da li sam sve povezao,sjetim se da odem i prespojim masu,i da spojim jednu crnu žicu za koju sam skroz zaboravio,u bobinu.Iskra sad sijeva kao munja. :D
Nakon testne vožnje sam oduševljen paljenjem.Momenta kao u priči,ne osjeti se razlika kada prešalta.Malo uspori kad treba razvrtiti drugu,ali sumnjam na lamelu i na kavez sa valjčićima.Ne planiram se vraćati na platinsko.
Momenta ima baš,ali malo sam se ukopao sa krajnjom.Sa 56,spala je na 52,a nadao sam se da ću dobiti bar 2km/h zbog varijabilnog paljenja. :( Vjerovatno je paljenje prerano zato što nisam šlicovao rupu na ploči.Momenat okidanja iskre je koliko sam izmjerio 20 stepeni prije GMT,zazor na svjećici sam podesio na 0.8mm.Ali sad za sad neka tako,temperatura vazduha je niska,motor se slabije vozi,nema detonacija,a i planiram osposobiti jednu A35 mašinu do proljeća.

#55 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 29 December 2019 - 17:38

Nabavio sam klipnjaču za reparaciju radilice,i C3 FAG ležajeve.Sad nešto razmišljam li su C3 ležajevi previše za normalnu vožnju?

Posted Image
Posted Image

Dok sam čistio radilicu,primjetio sam da je obrušen onaj dio osovine koji ulazu u ležaj na deklu.

Posted Image

Taj krak radilice je dosta dugačak,pod opterećenjem,i ne želim da oslonac bude slab ili da ga nema uopšte.Probao sam radilicu ubaciti u ležaj da vidim koliko bi se oslanjala,ali nije htjela sjesti.Možda je bila razvraćena,pa brušena,pa opet nisu uspjeli ništa napraviti.
Rješio sam reparirati radilicu iz druge mašine.Iako je izgledala dobro,imala je skriven problem.Semering na strani magneta se istrošio,pa je opruga strugala po radilici i napravila mali dosjed.

Posted Image

Sad ne znam šta bih učinio po ovom pitanju.

Posted Image
Posted Image

Ležaj na strani magneta nije imao lufta,i izgledao je dobro.Međutim kad sam ga očistio,vidio sam da je otkinut komad košuljice.

Posted Image

Mjenjači i kvačila na obe A5 mašine nisu ništa.Spašava me to što ih nisam puno platio,i što su obe imale elekronsko paljenje.Jedna doduše ima Nippon.
Što se tiče mjenjača i kvačila,moraću ga izvaditi iz one mašine sa hodom 34mm.Sa ove dvije radilice ne znam šta ću.Bojim se da ne bih ništa dobio kad bi koristio jednu polutku sa jedne,a drugu sa druge radilice.Najradije bih obe reparirao i prodao,ali ne znam mogu li se uopšte koristiti.

Tek sad vidim koliko ljudi slabo održavaju svoje motore,kakvo smeće šverceri prodaju,i koliko sam ja slijep kod očiju.Najveća greška kad gledate nešto što kupujete je žuriti,i da vas bude sramota da "puno" zagledate.Odnosno da vjerujete strancu

#56 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 30 December 2019 - 00:11

C3 je tipičan ležaj za radilice kod 2T agregata, gde se on podmazuje sa smešom goriva ulja vazduha i prašine.. Tako da pošto radi u relativno teškim uslovima, ta tolerancija je praktično neophodna da bi preživeo više sezona. Dalje usled raznih vibracija c3 će dozvoliti blagi aksijalni hod, sto bi u nekoj logici pozitivno uticalo na razvitak višljih obrtaja, opšte je poznato da je glavni kočioni sistem uticaj raznih parazitnih sila na kretni sistem, u prvom fokusu radilice, pa tako nadalje. Postoji i nešto dilatacije usled zagrevanja, al rećićemo da su ona opet zbog vibracija, jer se ležaj uvek hladi svežom smešom pa bi besmisleno bilo konstatovati da je tu sad neka temperatura gde se on širi pa je zbog toga neophodna tolerancija. Na samom kraju kavez, da metalni će se raspasti isto kao i poliamidni usled zamora nitni na sastavu, opet vibracije.. ali će poliamidni manje štete naneti..

#57 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 30 December 2019 - 10:22

Hvala na objašnjenju.Mislio da je svaki luft nepoželjan,i da se zračnost ležaja zatvara na radnoj temperaturi kao za npr. karike i cilindar-klip.Pošto sam uočio da se C3 ležajevi stavljaju na ozbiljnije mašine.
Ostala mi je nedoumica oko radilice.Mislim da ne bi bio problem upresati različite polutke.Ipak je serijska proizvodnja u pitanju,na svakoj štift mora biti na istom mjestu,tako da je vjerovatno i ostatak identičan.Opet se bojim da se taj problem ne pojavi kasnije u toku eksploatacije.Da li je iko radio nešto slično?

#58 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 30 December 2019 - 12:45

Ne znam šta bi ti rekao po pitanju radilice . znaš da ona mora biti besprekorna...ležajevi u C-3 kvalitetu ...ja kad sam pre neku godinu slagao mašinu zbog sumnje u postojeću koja se možda i mogla prepakovati , ipak sam kupio novu Unisovu , bila je oko 3500din i C-3 ležajeve i kako sam složio mašinu nema nikakvih problema ...to je najbolja i najskuplja varijanta , al sad sam miiran ...pre dosta godina sam imao to iskustvo kad loša radilica ( koja je lupala )na punom gasu se raspadne i upropasti ceo motor ...

#59 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 12 February 2020 - 18:05

Motorić je konačno sastavljen pred kraj januara.
Nisam mnogo slikao.Žurio sam da pozavršavam sve pošto sam skinuo mašinu sa rama,i razbacao dijelove svukuda.
Unis radilica,ležajevi C3 sa slike,podložen cilindar 2mm,spušten izduvni kanal,spušten usisni kanal,Caber karike,stari klip i cilindar,cilindar skinut 2.5mm,fabrička glava bez dihtunga,modifikovan airbox,mjenjač nije diran,standardna količina ulja
Od tad sam samo tri vožnje napravio,nisam išao preko 48 km/h.Danas sam ga mislio odvrnuti do kraja,ali sam naišao na plave momke.Nisam imao kacige,pa sam se brzo udaljio sa magistrale. :D
Jako fino ide,ima snage na niskim obrtajima,za visoke ćemo vidjeti.Tih 48 km/h razvrti jako brzo i lako.
Moraću naštelovati smjesu i paljenje,sve je fabričko.Moram naći način da osiromašim smjesu,kao što mi je Pajser par puta govorio.Možda i karb zamjenim,sad je 14/12.Radilicu sam ubacio u A5 blokove na koje može malo paljenje,tako da se sad mogu igrati.
Imao sam problem pošto je jedan navoj na cilindru urezan M8 umjesto M8.Burgija je izgleda bila prevelika pa je navoj jako plitak.Uzeo sam M8x30 vijak,onu strana gdje je glava obradio na 6mm,i narezao navoj.Stranu koja ide u cilindar namazao sa dvokomponentnim ljepilom za metal i zavrnuo u cilindar.Nisam pretezao,ali za sad jako dobro drži.Vijak nisam slikao,sad mi je baš krivo

Video:



Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

#60 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 14 February 2020 - 18:03

Posted Image
Novi lični rekord :D
Čovjek bi rekao da 3km/h i nisu neki napredak. Ali subjektivno, osjećaj je potpuno drugačiji. Mnogo više snage u višim obrtajima. Sad štelovanja kad uhvatim vremena, pa možda dođem i do 65.I da ovako ostane ne bi mi smetalo, ima snage, a menjač je mjera.
Izgleda da onih mojih 10 000rpm ostaje neostvaren cilj za sad.
Brzina je ostvarena na blagoj uzbrdici. Kad sam se vraćao, isključio sam mjerač brzine, a išao je poprilično brže. Ali to bi bilo varanje :D

Blaga uzbrdici, jakna kao jedro, i mojih 105kg :D

Molim admine da spoje u jedan post





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users