Jump to content


Piaggio Nrg Lc Se Gusi Pri Polasku


57 replies to this topic

#41 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 30 July 2020 - 12:08

Tako je dobro si zakljucio...

Tvornicka postavka cok-a je 19mm od vrha igle do tijela.Ako ides na vecu vrijednost tipa 20mm,onda skracujes vrijeme djelovanja coka.Ako izlazi 21mm i preko nakon 1min spojen na 12v smatra se da je cok ispravan.

#42 Milann

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 33 posts
  • VozimPiaggio NRG LC DD

Posted 30 July 2020 - 12:56

Ali nema veze sa sauhom. Evo sada mi se u vožnji, zagrejan, nakon 10 min ugasio. U toku vožnje se samo odsekla snaga, počeli da padaju obrtaji, pali do kraja, zaustavio se i ugasio. I evo neće da upali ni na kurblu ni na dugme.
Sta to moze biti?

Sent from OnePlus 7 Pro using Tapatalk



#43 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 30 July 2020 - 13:31

Jer dotiče gorivo, jer ispravan vakumski ventil, jer crevo za vakum od bloka do ventila celo, nije napuklo negde ?

#44 Milann

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 33 posts
  • VozimPiaggio NRG LC DD

Posted 30 July 2020 - 14:40

View PostMario, on 30 July 2020 - 13:31, said:

Jer dotiče gorivo, jer ispravan vakumski ventil, jer crevo za vakum od bloka do ventila celo, nije napuklo negde ?

Mrda se gorivo kroz crevo na karburatoru. Kad stisnem crevo tu uz karburator dok je motor ugašen gorivo iscuri malo na karb, prođe između šelne i one cucke na karb. A kada skinem crevo za gorivo sa karba - curi gorivo. Jel normalno da curi kad se otkači ili taj vakuum mora da drži gorivo u crevu?

Mora da vidim u service manualu gde/šta je taj vakuum ventil i gde je to vakuum crevo pa da proverim na motoru.

#45 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,650 posts

Posted 30 July 2020 - 14:58

Kada je agregat iskljucen gorivo mora da stoji kada se otkaci sa karburatoa.Tvoja slavina je pokvarena ako ne drzi ili imas prekidanje u dotoku goriva ako je crevo porozno pa gubi vakuum sa kojime otvara ventil u slavini.


Sent from my SM-G930U using Tapatalk

#46 Milann

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 33 posts
  • VozimPiaggio NRG LC DD

Posted 30 July 2020 - 16:12

Jel je ovo levo obeleženo vakuum crevo? Njegov drugi kraj ne vidim, ide uz crevo za gorivo i zalazi negde ispod kutije za vazduh.

Attached File  1IMG_20200730_161729.jpg   5.07MB   16 downloads
Attached File  1IMG_20200730_161729.jpg   5.07MB   16 downloads

#47 Milann

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 33 posts
  • VozimPiaggio NRG LC DD

Posted 30 July 2020 - 16:43

View Postvlayco, on 30 July 2020 - 14:58, said:

Kada je agregat iskljucen gorivo mora da stoji kada se otkaci sa karburatoa.Tvoja slavina je pokvarena ako ne drzi ili imas prekidanje u dotoku goriva ako je crevo porozno pa gubi vakuum sa kojime otvara ventil u slavini. Sent from my SM-G930U using Tapatalk

Znači prvo da zamenim creva za gorivo i vakuum, da vidim da li će da proradi, pa ako ne radi ni tada onda mora i slavina/vakuum da se menja?

#48 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 30 July 2020 - 20:30

Vakum crevo ide kod piaggio blokova na ispust na bloku ispred prirubnice, kod vecina ostalih minareli-ja ide na karburator, na mesto između šibera i prirubnice..

Taj vakum koji motor stvara otvara membranu u tom kućistu ispod rezervoara i gorivo na drugo crevo teče prema karbu..

Sad ako je taj ventil neispravan, onda stalno curi ili ne curi, dakle samoupravlja, a to ne valja, onda je za menjanje...

A cesto se desi da to drugo crevo za vakum popuca, istruli pa nema vakuma uvek, onda pak zatvara i otvara bez veze..

Taj ventil se testira tako sto crevo za gorivo skines i pustis da ide u neku flasu, a ovo za vakum povuces ustima i tada na ono drugo potece gorivo u flasu.. Protok mora biti kontinualan i pun... Kada otpustis vakum mora stati..

Eto jasno je sad sve, ja sam na to posumnjao pa proveri

#49 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 30 July 2020 - 22:01

Evo lijepo ti je Mario sve objasnio.

Crijevo za vakum ti nije sigurno puknulo,to ne moras ni gledati.Provjeri ovo ustima kako ti je Mario objasnio i vidi kakav je spoj tu di pokraj prirubnice ulazi u blok.

Nije strano da ta vakum pumpica krepa.Crijeva od goriva bi ti bilo dobro zamijeniti.Trebas 5mm crijevo,1m ti je dovoljno.Kvalitetno ti je RMS prozirno silikonsko crijevo ako uspijes doci do njega.Ovo za vakum nemoj mijenjati,to nece otici nikada.

Ta pumpica ti zna biti "ispravna" ali propustati gorivo u vakumski dio,pa skuter kroz taj dio na bloku uvlaci i gorivo.

Brza provjera ti je otpojiti crijevo sa karba i verglati na tipku,a crijevo si spojis u flašu.

Iz crijeva ti slobodnim padom na toj pumpi uvijek curi gorivo ako otpojis dole u razini sa rezevarom.Ako otpojis kod karba iscurit ce malo goriva iz crijeva i stati ce.
Malo je cudna ta njihova vakum pumpa,tako da ovo sto ti je Mario opisao važi samo ako je crijevo iznad razine rezervara,kako i stoji inace.

#50 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 30 July 2020 - 22:08

Ako ti je ovo mrsko za provjeru,vidi prije toga imas li iskre na svjecici.Talijan je to,tako da bobina/cdi i paljenje oce otici.

Kod paljenja je karakteristicno da hladan radi koliko toliko,a kad se ugrije krepa.


Ukoliko ces mijenjati crijeva goriva objasnit cu ti kako ces to najbezbolnije napraviti i najmanje se namuciti

#51 Milann

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 33 posts
  • VozimPiaggio NRG LC DD

Posted 30 July 2020 - 22:27

Da, da vakuum crevo je na drugom kraju odmah ispod/ispred prirubnice.

Curi gorivo kada skinem crevo goriva kod karba, da ono je iznad nivoa rezervoara. Čini mi se da ne prestaje da curi posle nekog vremena, ali proveriću sutra. Proveriću i ovo sto je Mario rekao sa vakuum crevom.

Kada kurblam rukom lagano sa otkačenim crevom goriva ono teče, izlazi iz creva.

Probao sam i sa drugom svećicom isto se ponaša potpuno.

Zamenio bih sutra i crevo za gorivo i vakuum crevo, da eleminišem oba, onda ostaje samo da je ventil/slavina neispravna?

Jel su oba creva 5mm?

Sent from OnePlus 7 Pro using Tapatalk



#52 Milann

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 33 posts
  • VozimPiaggio NRG LC DD

Posted 30 July 2020 - 22:31

Evo ga kraj vakuum creva kod prirubnice

Ne vidim kraj creva za gorivo kod rezorvoara, deluje mi da će i za njega i za vakuum crevo morati da se otkači ili izvadi rezervoar? Posted Image

Sent from OnePlus 7 Pro using Tapatalk



#53 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 31 July 2020 - 05:12

Ovako trebas skinuti plastiku ispred sica(onu kroz koju svjecicu gledas),ralicu i airbox.
Na deklu jedan seraf ti preko lima drzi crijeva u buziru.Njega samo odserafi sa dekla,lim nemoj skidati.

Pumpa goriva ti je na tank pricvrscena sa dva krizna serafa i to trebas skinuti kako bi oslobodio pumpu.Na knap se provlaci,ali ide.To ti je najlakse malom racnom i kriznim bitom skinuti.

Oslobodit ces si kljustima sve selnice,ali jos nista od crijeva ne skidaj.
Od novog crijeva si odrezi komadic oko 5cm duzine i u jedan kraj userafi m6 seraf kao blindu.
E sad ces na brzinu otpojiti crijevo koje povezuje tank i pumpu goriva i nataknuti to crijevo sa blindom na izlaz iz rezervara.Gledaj da budes brz jer ce ti curiti gorivo iz rezervara,a opet kod skidanja crijeva pripazi da ne potrgas izlaz iz tanka jer je plasticni.Tu si mozes pomoci sa skalperom tako sto ces po duzini razrezati crijevo.

Kad si to napravio pumpa ti je slobodna i nece ti curiti gorivo.Sad si otpoji crijevo po crijevo,izvuci ga kroz buzir i novo si izrezi na mjeru starog(ja si uvijek odrezem malo duza nego su bila kako bi se eventualno kasnije mogli skratiti krajevi).Kad si odrezao na mjeru provlaci crijevo po crijevo kroz buzir i spoji sa pumpom.Nemoj zaboraviti selnice nataknuti na novo crijevo.

Zadnje crijevo ovo najmanje sto spaja pumpu i tank odrezi na mjeru i spoji samo na pumpu i priredi na njega selnice.Pumpu naserafi nazad na tank sa ona dva vijka i onda za kraj otpoji crijevo sa blindom i nabrzaka natakni to zadnje crijevo.Opet moras biti brz da ti ne curi gorivo.Za kraj navuces tu zadnju selnicu i to bi trebalo biti to.

Crijevo vakuma ti negdje u buziru ima spojnicu,pa taj komad mozes i izbaciti jer ga ne treba.Ali osobno crijevo vakuma nebi mijenjao,jer nikad sa njim nije bilo problema.Ti naravno po svom nahođenju,ali uvjeren sam da takvu kvalitetu crijeva neces naci u prodaji.

Oba crijeva su 5mm i ako ces mijenjati i vakumsko potrebno ti je 2m crijeva(dovoljno je i 1.5m,ali nezz mozes li kupiti po pola metra.Svakako bolje 2m,ako fulas sa rezanjem.)

#54 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 31 July 2020 - 05:17

Daj samo jos jednom, kada kurblas potece, a kada prestanes onda se zaustavi ? Dakle ventil je ispravan, vakum radi otvaranje i zatvaranje... Onda nije tu problem

#55 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 31 July 2020 - 05:34

Svakako neka provjeri jos jednom na usta kada skine airbox i otpoji oba crijeva.Sa bloka vakum i sa karba ovo od goriva.Onda ce znati i jel propusta gorivo u vakumski dio.

Evo provjere:



#56 Milann

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 33 posts
  • VozimPiaggio NRG LC DD

Posted 31 July 2020 - 06:52

Hvala lepo na detaljnom opisu Rade!
Video sam neku spojnicu na vakuum crevu, znači to je fabrički tako bilo, nije ništa budženo?

Skinem crevo goriva sa karba i držim ga okrenuto na gore, da ne curi. Kako guram kurblu lagano tako se potiskuje gorivo iz creva, ali kada okrenem crevo na dole gorivo nastavi da curi. Nisam dugo držao crevo tako jer jer nisam imao flašicu da skuplja gorivo ali deluje mi da se ne bi zaustavilo curenje.

Kada sam skidao karb pre dva dana da vidim koja je dizna unutra (60) čini mi se da se je gorivo ostalo u crevu bez problema, da uopšte nije (ovako) curilo.
Posted Image

Sent from OnePlus 7 Pro using Tapatalk



#57 Milann

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 33 posts
  • VozimPiaggio NRG LC DD

Posted 31 July 2020 - 07:04

View Postrade007, on 31 July 2020 - 05:34, said:

Svakako neka provjeri jos jednom na usta kada skine airbox i otpoji oba crijeva.Sa bloka vakum i sa karba ovo od goriva.Onda ce znati i jel propusta gorivo u vakumski dio.

Evo provjere:

Na ovom tvom videu ne ide gorivo uopšte kada se vuče na vakuum crevo?

Sent from OnePlus 7 Pro using Tapatalk



#58 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 31 July 2020 - 08:42

Nejde jer je krepala pumpa...





4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users