Tomos electronic 90
#1
Posted 06 January 2011 - 14:28
Srce mi je sada već pomalo na mestu, mada bih najsrećniji bio kada bi uspeo svoj APN-6 da kupim... idemo dalje
#2
Posted 16 January 2011 - 14:28
Samo naprijed. Sve su oči uprte u tebe
#3
Posted 16 January 2011 - 19:08
Kad će dočekati svoj red u garaži to je pitanje...nadam se ove sezone!
#4
Posted 16 January 2011 - 22:01
evo i stock situacije
a ne bi bilo loše doterati ga ovako... mada sve je stvar analize i sprege sa auspuhom
sad pošto mi nedostaje dosta, želim ga samo srediti da ide kao fabrički relativno normalno... ii evo
malo sam skockao e-90 tek da se vozi jer mi je radiona prepuna skutera, i jednostavno ne stižem... nerviralo me jer baš jako zveckaju karike, i nešto taj bing 20 nije baš okej.. malo se poštela pa kasnije ne radi kako treba onda sutra opet malo radi malo ne radi...
reših da otvorim i izvadim klip, jedan drugar ima neki vertex katalog pa sam hteo proveriti dimenzije.. kad imam šta da vidim...
majstori pre mene su stavili običan klip 48mm, ako nije od neke pente, tomos znak je unutra.. aa cilindar kriminal, na glavi se vidi da je prethodnom vlasniku slomio karike, i da je oštećen nikasil na ivici prelivnih kanala..
ove rupe u nikasilu ne znam kako je zadobio, a sastavi karika na običnom klipu su silazili do te tačke, pa je i zato zveckao... vidim da je čaura u gornjoj pesnici 12mm, čitao sam da ovde ide igličasti ležaj i da je bolcna elko klipa 14mm...
ajde sad sve sugestije i predlozi su dobrodošli... evo slike
#5
Posted 16 January 2011 - 22:06
#6
Posted 16 January 2011 - 22:11
#7
Posted 16 January 2011 - 22:20
Ako je bio takav klip i cilindar vjerovatno su i ležaji radilice za promijenu, a i tko zna kad su mijenjani i kakvi su.
#8
Posted 16 January 2011 - 22:34
ugledah kratere od slomljene karike i u bloku...hhhh
Nabavio sam još jednu glavu, ova crnu, i na njoj ima kratera ali deluju nešto manji... mada je farba strašna, od pranja benzinom otpada ...
Očistio i ispolirao sam malo cilindar, i pobrusio ivice gde su bila oštećenja od slomljenih karika, dijamantske frezere sam kupio ove zime, vrlo lepo se može raditi po nikasilu..
Poslikao sam cilindar opet iz više uglova, nazire se alumunijum, ovaj cilindar je pri kraju, tako da ne moram tražiti drugi za hilznovanje, mada nisam to mislio sve uraditi ove sezone, želim se malo voziti i doterati ostale detalje...
Upalio sam tih dana dva puta po 5-10 min, malo sam poštelovao karb, ugrubo, našla mi se 85 glavna dizna kao odgovarajuća, pilot mi deluje veoma velika, ne mogu očitati koja je, testiraću sve ovo ovih dana... Zveckanje karika je utihnulo posle 2 paljenja, čini mi se da na leru više nema prizvuka, sad šta je tu je, javiću kako se ponaša za neki dan, kada se budem malo vozio...
#9
Posted 18 January 2011 - 11:19
inače našao sam Vertex 47,94mm i 49,95mm za Suzuki RM85 samo treba proveriti visinu čela od bolcne i dužinu suknjica, u Auner katalogu je na ceni 69e što nije malo, kod ovih u mađarskoj cena izlazi 73e
http://www.vertexpis...&productid=3106
evo i uporedbe nažalost razlikuju se u položaju bolcne za 5mm...
#10
Posted 18 January 2011 - 11:22
evo slike
i rasklopio sam tih dana ovaj Bing 23 ?? malo sam se iznenadio nisam znao da su na deve stavljali 23mm bing, ili to nije njegov , u čemu je fora ?
i na prirubnici se vidi da je neki ručni rad, velemajstor je odradio do 22mm ? da li je odlivak ili original pa je bio 20mm ?
EEEee najlepše sam se nasmejao kad sam ugledao glavnu diznu 75, ovo je već neki drugi majstor bio koji je hteo poštelati da motor štedi gorivo, to neće biti onaj prvi koji je proširivao prirubnicu
ostali delovi deluju okej, ne toliko trošno
atomizer je bio otpušten za jedan zavoj, verovatno mi se zato i čudno ponašao... pilot diznu šanse nema da očitam, verovatno su je često čistili misleći da je ona problem, to će biti delo nezadovoljnog vlasnika, posle drugog majstora predpostavljam, što je uvrnuo 75 glavnu...
klip je katastrofa potrošen, ima zazora skoro 1mm, ležište igle je isto dosta loše, kao i vodilica, a ovde vidimo još jednog majstora koji je improvizovao vođicu tako što je urezao m3 navoj i uvrnuo šaraf kome je glavu na tocilu pobrusio da bude u kanalu... alal vera snašao se
i igla je na prolazu vođice klipića odnosno otvora istrošena... ostali delovi ventil, plovak deluju okej...
#11
Posted 19 January 2011 - 00:01
Inače motor je u vrlo dobrom stanju,nije pohaban,mislim vanjština. http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/unsure.png
#12
Posted 19 January 2011 - 20:13
svakako ova pilotka što je bila uniutra mi deluje kao da je mera oko 50-60, stavio sam 35-cu od i glavnu 85 sad liči ne našto samo mi još uvek preliva na nižim otklonima ručice,.. moram to još rešiti, metodom menjanja nivoa goriva u lončetu...
vozio sam se malo sa njim razradio taj meteor, i vrlo fino povuče, u 5-oj brzini baš ne zaukava , u 4-toj se popne do 80kmh po GPS-u... nije loše za prvi nastup...
ovaj spuh od T15 mi se ne sviđa isto, voleo bih probati neki originalni od e90, mislim da je rezonantna dužina veća, i uzao difuzora značajno manji, ovaj auspuh mi deluje kao da baš ništa ne radi... rešićemo i to.. polako..
#13
Posted 22 January 2011 - 08:24
Dobitna kombinacija je, ili original od bt-a gdje vuče od 0, ali neće baš u visoke ili Laser za bt, ali tu treba malo preraditi zadnji top. Treba izbaciti onu cijevčicu što ide kroz top i umjesto nje staviti mrežicu, a oko mrežice vunu. Princip kao na skuteru. Odrezao sam i stavio koljeno od original auspuha.
Tu je malo slabiji na nižim obrtajima, ali se dobro vrti i kad uhvati ide ko lud. U ovom slučaju se stavi naprijed zupčanik od 12 zuba, zadnji original, pa 5-ta vuče bez brige.
#14
Posted 23 January 2011 - 14:05
#15
Posted 02 February 2011 - 09:39
#16
Posted 02 February 2011 - 10:59
@Alien, znam ja da ćeš ti sad da se zaraziš, aj požuri malo šta se čekaš nema još mnogo elektronaca po oglasima, evo vlada je ubo zlatnu koku, ja sam mog platio oko 300 u kompenzaciji.. a ni satovi nisu najbolji, malo sam se zaleteo, nije važno...
cilindar ide na nikasiliranje u Maribor baš smo o tome neki dan pričali kako i šta... a karburator kasnije saznajem da nije ni original nego se neko pravio pametan pa je stavio ovaj bing sa nekog agregata... kako god dobiće neki novi karburator, samo prošle sezone nisam hteo ništa da ulažem, nego sam skockao da se vrti sa delovima koji su na njemu.. Ajd ovde taj klip ne računam jer onaj od motornog čamca šanse nema da radi, kačili su mu sastavi karika u one kratere u dnu cilindra...
#17
Posted 06 February 2011 - 21:27
#18
Posted 06 February 2011 - 23:34
ZlajoX, on 06 February 2011 - 21:27, said:
#19
Posted 09 February 2011 - 20:22
ovi postovi malo kasne jer sam ih preneo sa tomos foruma kada je ovaj osnovan, svakako znam da je Bing 20 u originalnu na ovom motoru i da je Elko klip fi 48 sa dve karike jedna L i još jedna obična na njemu fabrički.. Isto tako nam je poznato da ide igličasti ležaj u gornju pesnicu dimenzija 14x18x17, gde je 14 unutrašnja 18 spoljašnja a 17 širina, samo je ovde neko već menjao klipnjaču pre mene i unutrašnja mera joj je 17 tako da šanse nema da ubacim igličasti ležaj koji fabrika preporučuje..
za auspuh je sve jasno, E-90 ima niže uglove kanala i jači obrtni moment na nižim obrtajima, originalni auspuh ima manji ugao difuzora i veću rezonantnu dužinu, tako je i projektovan, da mašina može povući 5 brzinu na 6000 obrtaja bez poteškoća...
za cilindar smo se raspitali kod Cubike, mislim da su paprene cene , ako nije oko 170e sa sve hilznom zajedno, a imamo i informaciju da se u Temerinu radi za 4000 din, koja nije proverena,.. ja sam svakako za varijantu nikasiliranja, jer očekujem minimum iste performanse kao i fabričke, ali zapravo planirao sam neki vid tuninga, samo ukoliko mi se poklope sve komponente..
pa hvala na savetima i komentarima, drago bi mi bilo da se učlaniš i ti na forum, pa da diskutujemo o raznim problemima i inovacijama na recimo Tomos-ima, pa ako bog da da pazariš i ti jedan e-90, da ne kažem pod stare dane jer nismo još u tim starim danima 71/73 i da se vozimo kao nekada...
#20
Posted 09 February 2011 - 20:27
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users