Jump to content


Tomos electronic 90


504 replies to this topic

#161 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 06 February 2014 - 17:43

Sećam se još i da smo kod jednog prijatelja na Cross Junioru sa devom izbacivali kurblu da bi stala šesta brzina, al sad se ne sećam gde su kupljeni zupčanici, a ni kakav je birač bio, no nema veze, mislim da je to već nepotrebno u ovom slučaju, na krosu je trebala jer nije mogao manji zupčanik na zadnjem točku pa nije bila baš neka krajnja brzina, jedini spas je bila šesta.

#162 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 06 February 2014 - 21:10

nema veze kurbla sa šestom, kurbla se uzubljuje u prvu... a za tu šestu je potrebno postrugati sve da bi se dobilo na mestu, i prepraviti osovinu birača na 6 žljebova...

nebitno , nije u planu za sada, rade tu kod nas u Adi i to i rade i kompletne menjače za 7 brzina, za nekih 420e ako se ne varam...

#163 jack023

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 214 posts

Posted 06 February 2014 - 23:41

Uglavnom se kurbla izbacuje jer je prva (kod menjača sa 6 brzina-koju su takmičarski) dugačka (pa je zupč. 1. brzine velik i nema mesta za kurblu)

Nego, izvinjavam se što sad idem u off, ali da li možete da mi date broj od tog čoveka što pravi menjače sa 7 brzina?

#164 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 07 February 2014 - 00:16

duža prva brzina znači da će veliki zupčanik prve brzine biti manji a na piramidi malo veći.. kao što je slučaj kod deve nije 10/39 već 11/38.. e sad pošto se kurbla uzubljuje u taj što je 38, ako će on biti manji u slučaju duže prve onda nema logike da ne staje , jedino može da bude problem da ne može da se uzubi jer je predaleko...

broj telefona ima Borković Ivica iz Subotice, nije čovek nego firma, i ta proizvodnja ide za njega, tako da ih on prodaje,...

#165 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 07 February 2014 - 00:51

Ne secam se tacno zasto, samo znam da je osovina kurble morala napolje, da nije, nebi, jer posle se palio na gurku, logicno

#166 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 07 February 2014 - 00:52

aj da vidimo šta jack kaže, ?

#167 jack023

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 214 posts

Posted 07 February 2014 - 00:53

Upravu ste, ja sam se nešto zamislio. Da, kad ste stavi 6-osostepeni menjač, mora da se pravi nov zupčanik kurble.

Inače sviđa mi se projekat ;) Jer iskren da budem, većina popravki na Tomosu se svodi na "seci uši kpri dupe", ili na neki tuning. A kako je izuzetno teško naći Tomosa u original stanju, drago mi je jer vidim da se još jedna primerak vraća u isto (i to jedan od ređih primeraka)

#168 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 07 February 2014 - 00:58

ove šeste brzine mislim da rade za 60e sa sve prepravkama na biraču.... šta ja znam, da sad spremam neku specijalmnu trkalicu u redu, ovako ovo mi je road racing motor, koji će biti pre reprezent jednog retro trkačkog pravca nego prava trkalica, i ne idem u maksimalu, već naprotiv krećem od prve faze, pa ako bude potrebno nastavljam neku narednu godinu....

ima dosta posla, ne želim da sfušarim nešto, a pogotovo sa čime još nisam 100%

#169 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 07 February 2014 - 01:01

Opet kazem, ne secam se tacno zasto, samo znam da je moralo napolje jer nesto nije bilo mesta, a ako se dobro secam, menjac nije bio od Tomosa, dali od nekog Dukatija il vec.. neznam, davno bilo.

#170 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 07 February 2014 - 01:39

Od dukatija sigurno nije ;) Najverovatnije je bio od D6 specijalke. Jova (pajser9) je pre 3 nedelje prodao jedan takav menjac za 150e, a na kp covek iz Ade prodaje samo birac za 120e. Mario, to je sve "rekla-kazala", daj neke konkretne podatke, gde da trazimo, koga da pitamo... Jel onog strugara kod koga hocu da nosim na honovanje?

Sto se tice e90 bloka, video sam na snimku da korpa mnogo ide u osmicu. Sta se tu desava, sta je krivo?

#171 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 07 February 2014 - 11:07

@Aca jes kod tog strugara možeš da odneseš, on je nekada radio i rekao mi je da ima još dva para 6-ih brzina u Adi.. U međuvremenu sam saznao da ta firma Unis ako se ne varam to radi ali namenski za Ivicu, pa ne prodaju posebno, ista situacija kao i sa Kantorom, dođeš kod njih, dobar dan, jer pravite, da ali seriju za poznatog kupca, obratite se njemu... Mladi ste i ne shvatate da to tako funkcioniše, ovaj što nudi za 120e je već treća ruka, i to je cifra gde su svi ugrađeni...

što se tiče zvona, tekst sledi, ja sam malo ispred sa poslovima koje postujem, evo kako stignem ispisaću to sve...

#172 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 07 February 2014 - 11:51

Na red je došlo kvačilo. Pored polizanog zubčanika, dosta su izubijana i krila lamela, pa to želim sve da proverim-izmenjam..

Posted Image Posted Image

i usledila je metoda, mala mengela i francuski ključ za stezanje.. ovo praktikujem još iz momačkih dana, moguće je da postoji već i neko savremenije rešenje.. negativnim seger kleštima skidam osigurač...

Posted Image Posted Image

posle skidanja lamela i limova, ide opet stezanje i vađenje odovine koja drži ploče opruga..

Posted Image

i uvde se javlja klasičan problem, donji lim-ploča koji drži osovina ume da se kida kada je upakovano 6 opruga... može to jednostavno da se zameni sa gornjim limom koji je prema zupčaniku jer je on identičan..

Posted Image Posted Image

i evo mali je sa 4 , deva sa 6 opruga, zubčanici su identični, pa pošto je devin-desno polizan ubacujem od malog

Posted Image Posted Image

i ovde vidimo da je mali imao drugačiju osovinu, tj stari tip je sa običnom maticom bez osigurača i levi navoj.. .interesantno je bilo da nije bilo malog aksijalnog ležaja koga bi inače trebala da stegne matica već samo platne..

Posted Image


i ovde imam jednu novu koja je proizvod predpostavljam domaće privrede i devinu originalnu , pa rešio sam da vraćam tu devinu, jer mi se čini kao ozbiljniji materijal, navoj sam malo popravio jer je zapinjao, ništa ozbiljno,.. mada sumnjivo mi je to malo bilo zašto je zapinjao kada nije oštećen, najverovatnije je osovina dobila stomak.. a onda će biti da je neko lupao čekićem... videćemo

Posted Image

usledilo je sklapanje, gledam sve delove pažljivo, izabrao sam najbolje limove, i vraćam devinih 6 opruga, premerio sam ih identične su dužine i žica debljine kao i kod malog.. ciljam da bolcna u osovini bude u samom centru

Posted Image Posted Image

i evo imam lamele od malog levo koje su mi 40 godina stajale u bloku , deluju malo ispucano, i imam skoro nove od svog apn-a koje sam 90-ih godina menjao preventivno, a nisu nešto trošne.. to je ova crvena desno.. njih pakujem.. stim da sam tu imao i jednu trodelnu i ona je bila prva gledajući od zvona...

Posted Image Posted Image

i usledilo je sklapanje...

Posted Image Posted Image

evo je i ta trodelna, negde sam čitao da one manje oscilacija unose u ceo sistem, i da ih pakuju na sva tri mesta.. sećam se da već 90-ih godina kada sam kupovao nije bilo ovih trodelnih u nabavci, kao i da su velike već imale ta zakošena krilca koja mi deluju kao inovacija, jer je veća površina naleganja krilca lamela na prorez zvona..

Posted Image

heh u mlađim danima sam mučio muku da stegnem ovaj komplet jer trodelne uvek ispadnu,.. a trebalo je samo zaviti nekom papirnom trakom dok se seger osigurač ne postavi...

Posted Image Posted Image

Posted ImagePosted Image


na kraju sam samo poravnao krilca laganim pritiskom i proverio da li su lamele u centru

Posted Image

#173 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 07 February 2014 - 12:02

ko dosad nije upoznao tomos-a.. sad će sigurno :D

#174 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 07 February 2014 - 12:11

Ide to tebi, samo napred. Polako mi se vraćaju sećanja, ostalo negde u malom mozgu u "prašini" i ovo mi dodje kao pravo osveženje. Navijam da Deva bude tip-top ko iz radnje, (ne baš sasvim, mora malo i tuninga) jer jedan takav dragulj i zaslužuje da se opet šepuri na putu, a ima šta da pokaže. Sam zvuk Deve diže adrenalin, pa još kad startuje... sreći nema kraja.

#175 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 08 February 2014 - 12:09

dalje, pošto je kod deve definitivno problem slabašnog zvona i kvačila rešio sam par čeličnih prstenova od cevi koja je u sličnim dimenzijama kao i zvono 75/79 mm pa smo samo doterali na strugu da nailazi tesno.. ovaj patent sam prvi put video kod Mladen-a u temi, i na još jednom mestu na tomos forumu i deluje mi kao ok ideja..usput povarili su mi i ovu pukotinu od devinog zvona...

Posted Image Posted Image

i usledila je jedna provera, kako prolazi prsten koji je ostavljen na debljinu 2mm u bloku, na prvi pogled deluje ok

Posted Image Posted Image

jeste da je blizu odlivka, na nekih 1mm, ali prolazi.. kod varenja pstena će biti potrebno paziti da ne pređe spoljnu meri, i ako eventualno pređe, mora se poravnati

Posted Image


možda na distancu utiču i oštećeni stubovi u unutrašnjosti bloka.. kod mene to izgleda ovako, predpostavljam da se nekom već ranije razletilo zvono pa je strugalo po bloku..

Posted Image


i evo povarili su mi prsten iz drugog pokušaja, hah u prvom nije bio u osi, jednostavno neke stvari moram da pocrtam variocu, jer to nije uobičajeno da prsten bude u osi, sve jedno je li on 1mm višlje ili niže.. dakle no comment.. ovo je već slika popravljenog i povarenog prstena po samoj ivici

Posted Image


i preostalo je meni da odradim poravnanje vara sa unutrašnje strane, ručni rad sa malim biax-om, evo i koliko mesta sada ima, i kako stoji u odnosu na blok

Posted Image Posted Image


malo mi je sumnjivo ovo odstojanje, čas je ok, čas je preblizu

Posted Image Posted Image


i reših da proverim kako to zaista funkcioniše, pritegao sam zvono blago za radilicu koja je u bloku u ležajevima, i neverovatno kako se pokrivilo, sad ili je već takvo krivo bilo, ili je var odvukao..
pehh mogao sam to proveriti i pre varenja i popravki




a evo kako radi zvono malog apn-a, sa drugim prstenom koji još nije povaren




i pošto ne mogu da verujem da je to zaista tako, sve tri puta proveravam, međutim na moju nesreću devino zvono je za otpad



#176 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 08 February 2014 - 12:26

posle toga sam krenuo da proverava koliko će zaista smetati ovo drugačije zvono od malog i da li će se dodirivati u semering... evo i dve slike, ovi mobilni su odlični za slikanje iz unutrašnjosti.. levo je devino desno je od malog

Posted Image Posted Image

Posted Image

meni deluje kao da ulazi u kvote gde bi trebao biti semering, pogotovo ako se postavlja tako da rupa za podmazivanje ležaja bude otvorena

Posted Image Posted Image

tri puta meri, jedan put seci... poslušaću savet Morena.. ide prsten na malo zvono i njega ubacujem

Posted Image


taj dan se završio sa drugarima, koji su me pitali šta više radim ovde.. Subotom pa još u radionici, ali ima to i dobrih strana, ovde niko ne uznemirava, svakave priče se pokrenu, i uglavnom se dobro nasmejemo..

Posted Image Posted Image

Posted Image

ova kruška iz 2012 je odlična.. živeli

#177 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 08 February 2014 - 12:54

:ziveli: malo radi, malo se druzi pa po krusku :)

#178 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 08 February 2014 - 15:39

Imam jedno pitanje: Ako povaris taj prsten na korpu, jel ima dovoljno mesta da stavis kvacilo, zar nece pera lamela zapinjati za prsten, posto oni strce malo iz korpe u standardnom stanju? Ili ces ih pokriviti da se poravnaju sa spoljnom ivicom korpe..

#179 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 08 February 2014 - 15:47

Za sada prolaze na tesno, malo sam po neko krilce morao da doteram, inace razmisljao sam ukoliko budem morao od tih 2mm debljine moze toliko da se pobrusi rucno.. Recimo da ako budem ubacivao onaj novi tip sa zakrivljenim krilcima , mozda moram doterivati prsten na prorezima rucno, biax-om

#180 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 08 February 2014 - 15:56

A mozda bi bilo dobro poturpijati vrhove pera lamela, jer ono sto strci van korpe ionako nema svrhu, bolje to nego oslabiti i razbalansirati prsten. Ili samo pokriviti na meru da prodju ispod prstena. Kako god, ja prsten nebih dirao.





21 user(s) are reading this topic

0 members, 21 guests, 0 anonymous users